ברכות יג, א
וכן הוא אומר: אל תזכרו ראשונות וקדמוניות אל תתבוננו, אל תזכרו ראשונות - זה שעבוד מלכיות, וקדמוניות אל תתבוננו - זו יציאת מצרים, הנני עשה חדשה עתה תצמח - תני רב יוסף: זו מלחמת גוג ומגוג. משל, למה הדבר דומה - לאדם שהיה מהלך בדרך ופגע בו זאב וניצל ממנו, והיה מספר והולך מעשה זאב; פגע בו ארי וניצל ממנו, והיה מספר והולך מעשה ארי; פגע בו נחש וניצל ממנו, שכח מעשה שניהם והיה מספר והולך מעשה נחש; אף כך ישראל - צרות אחרונות משכחות את הראשונות.
יש לציין לגמ' בתענית ח, א:
אמר ריש לקיש: מאי דכתיב אם ישך הנחש בלוא לחש ואין יתרון לבעל הלשון. לעתיד לבוא מתקבצות ובאות כל החיות אצל הנחש, ואומרים לו: ארי דורס ואוכל, זאב טורף ואוכל, אתה מה הנאה יש לך? אמר להם: ואין יתרון לבעל הלשון.
וברש"י:
ארי דורס ואוכל - מיד, ואינו מתירא. טורף ואוכל - שמוליך לחוריו ואוכל שם, שמפחד מן הבריות, ולכולן יש להם הנאה.
ולמדנו:
א. שבמלחמת גוג ומגוג לא תהיה לגויים הנאה במה שמזיקים לישראל (יושב מאן-דהו במרחק עשרות/מאות ק"מ ויורה טילים - איזה הנאה יש לו?)
ב. שיש קשר הדוק בין בעלי לשון הרע למלחמת גוג ומגוג (ועינינו רואות כמה פשה הנגע בזמננו).
וכן הוא אומר: אל תזכרו ראשונות וקדמוניות אל תתבוננו, אל תזכרו ראשונות - זה שעבוד מלכיות, וקדמוניות אל תתבוננו - זו יציאת מצרים, הנני עשה חדשה עתה תצמח - תני רב יוסף: זו מלחמת גוג ומגוג. משל, למה הדבר דומה - לאדם שהיה מהלך בדרך ופגע בו זאב וניצל ממנו, והיה מספר והולך מעשה זאב; פגע בו ארי וניצל ממנו, והיה מספר והולך מעשה ארי; פגע בו נחש וניצל ממנו, שכח מעשה שניהם והיה מספר והולך מעשה נחש; אף כך ישראל - צרות אחרונות משכחות את הראשונות.
יש לציין לגמ' בתענית ח, א:
אמר ריש לקיש: מאי דכתיב אם ישך הנחש בלוא לחש ואין יתרון לבעל הלשון. לעתיד לבוא מתקבצות ובאות כל החיות אצל הנחש, ואומרים לו: ארי דורס ואוכל, זאב טורף ואוכל, אתה מה הנאה יש לך? אמר להם: ואין יתרון לבעל הלשון.
וברש"י:
ארי דורס ואוכל - מיד, ואינו מתירא. טורף ואוכל - שמוליך לחוריו ואוכל שם, שמפחד מן הבריות, ולכולן יש להם הנאה.
ולמדנו:
א. שבמלחמת גוג ומגוג לא תהיה לגויים הנאה במה שמזיקים לישראל (יושב מאן-דהו במרחק עשרות/מאות ק"מ ויורה טילים - איזה הנאה יש לו?)
ב. שיש קשר הדוק בין בעלי לשון הרע למלחמת גוג ומגוג (ועינינו רואות כמה פשה הנגע בזמננו).