מלמד להועיל
משתמש ותיק
הוה מעשה שראיתי ת"ח מאד גדול שרוקד בחתונה באופן שהוא אולי לא כ"כ לפי כבודו
וכיון שיש לי קשר איתו אז שאלתי והוא אמר לי "תבדוק בחוות יאיר סימן רה"
אז בדקתי [הביא אותו ג"כ הפתחי תשובה יוד רמד] ושם הוא אומר שאפילו לפי מי שסובר שזקן ואינה לפי כבודו אסור לו להחזיר אבידה מכל מקום לרקוד חזק בחתונה מותר אפילו אם אינו לפי כבודו בגלל שיש בזה גמילות חסדים וזה כעין מצוה לבין אדם למקום
ולא הבנתי, וכי בהשבת אבידה אין גם גמילות חסדים?
אשמח מאד אם יעיינו ויאמרו לי
במאמר מסגר, נראה שהמושג "אינה לפי כבודו" זה מושג שמשתנה ממצוה למצוה, ואולי בחתונה שאפילו הקב"ה היה שושבין אז אין מושג של "אינה לפי כבודו", כי זהו כבודו, וכנראה שזזה הכוונה של החוות יאיר, שיש הבדל בין מצוה על ממון דאתיהיב למחילה למצוה של נישואין, ועיין שם היטב בלשון שלו, אבל מה שכתב הענין של גמ"ח לא הבנתי כאמור כי לכאורה גם השבת אבידה זה גמילות חסדים גדול
וכיון שיש לי קשר איתו אז שאלתי והוא אמר לי "תבדוק בחוות יאיר סימן רה"
אז בדקתי [הביא אותו ג"כ הפתחי תשובה יוד רמד] ושם הוא אומר שאפילו לפי מי שסובר שזקן ואינה לפי כבודו אסור לו להחזיר אבידה מכל מקום לרקוד חזק בחתונה מותר אפילו אם אינו לפי כבודו בגלל שיש בזה גמילות חסדים וזה כעין מצוה לבין אדם למקום
ולא הבנתי, וכי בהשבת אבידה אין גם גמילות חסדים?
אשמח מאד אם יעיינו ויאמרו לי
במאמר מסגר, נראה שהמושג "אינה לפי כבודו" זה מושג שמשתנה ממצוה למצוה, ואולי בחתונה שאפילו הקב"ה היה שושבין אז אין מושג של "אינה לפי כבודו", כי זהו כבודו, וכנראה שזזה הכוונה של החוות יאיר, שיש הבדל בין מצוה על ממון דאתיהיב למחילה למצוה של נישואין, ועיין שם היטב בלשון שלו, אבל מה שכתב הענין של גמ"ח לא הבנתי כאמור כי לכאורה גם השבת אבידה זה גמילות חסדים גדול