מגילה לא:
אם כן צ"ב מה היתה התקנה. הרי גם בלי תקנה זו היינו עושים כן.
לכאורה לפי הסדר שאנו קורים אי אפשר שלא יהיו הקללות שבמשנה תורה לפני ר"ה גם בלי הטעם של תכלה שנה וקיללותיה. שהרי מסיימים את התורה בשמחת תורה, ונשארו שתי שבתות מר"ה עד סוכות. אפילו אם היו שתי שבתות והיו מחברים את נצו"י עדיין כי תבוא לא תהיה אחרי ראש השנה.תניא ר' שמעון בן אלעזר אומר עזרא תיקן להן לישראל שיהו קורין קללות שבתורת כהנים קודם עצרת ו[highlight=yellow]שבמשנה תורה קודם ר"ה[/highlight] מאי טעמא אמר אביי ואיתימא ריש לקיש כדי שתכלה השנה וקללותיה
אם כן צ"ב מה היתה התקנה. הרי גם בלי תקנה זו היינו עושים כן.