מרדכי היהודי
משתמש רגיל
מי יודע מה מקור שנאת החתול לעכבר?
אם מעניין אותך, עיין בקובץ המצורף. הצג קובץ מצורף חתול ועכבר.PDF
אם מעניין אותך, עיין בקובץ המצורף. הצג קובץ מצורף חתול ועכבר.PDF
מרדכי היהודי אמר:למה דווקא אחרי העכבר?
עד כמה שידוע לי וזכור לי הוא הורג ולא אוכל.יהודי מפרגן אמר:מרדכי היהודי אמר:למה דווקא אחרי העכבר?
כי זה האוכל שהשי"ת ייעד לו
בעיני ראיתי היום (בעירינו בני ברק המעטירה המבורכת בשני אלו ...) חתול מחסל עכבר .בשלמא אמר:עד כמה שידוע לי וזכור לי הוא הורג ולא אוכל.יהודי מפרגן אמר:מרדכי היהודי אמר:למה דווקא אחרי העכבר?
כי זה האוכל שהשי"ת ייעד לו
יבואו המלנקקים עם המידע המדעי ויכריעו.
מחסל מלשון יחסלנו הארבה או מחסל =גומר?זאת נחמתי אמר:חתול מחסל עכבר
תפוס לשון ראשוןבשלמא אמר:מחסל מלשון יחסלנו הארבה או מחסל =גומר?זאת נחמתי אמר:חתול מחסל עכבר
זאת נחמתי אמר:תפוס לשון ראשוןבשלמא אמר:מחסל מלשון יחסלנו הארבה או מחסל =גומר?זאת נחמתי אמר:חתול מחסל עכבר
לזה באמת צריך מקור .בשלמא אמר:אלא שבגלל האיבה הוא יהרוג עכבר גם על בטן מלאה לשם שפיכת דמו.
אכן, מעשה שראיתי הוא לאחר שהעכבר נדרס למוות בגלגלי רכב מזדמן .בשלמא אמר:אגב נדיר כיום למצוא חתול צד הורג עכבר, ששמעתי ממומחה שהסיבה לכך שהם חלשים מדי לצוד אותו.
מרדכי היהודי אמר:למה דווקא אחרי העכבר?
קיבלתי לציטוט רק בעילום שם:בשלמא אמר:זאת נחמתי אמר:תפוס לשון ראשוןבשלמא אמר:מחסל מלשון יחסלנו הארבה או מחסל =גומר?לא באתי לשלול שלא ימצא בקיבתו של חתול רעב אברי עכבר, אלא שבגלל האיבה הוא יהרוג עכבר גם על בטן מלאה לשם שפיכת דמו.
אגב נדיר כיום למצוא חתול צד והורג עכבר, ששמעתי ממומחה שהסיבה לכך שהם חלשים מדי לצוד אותו.
א. נכון, אך לא רק בנוגע לעכבר - אלא כל יצור חי שהוא (דבר המסב כאב־ראש עצום לארגוני שימור החיות הנכחדות).
ב. אינו מדויק. מגונני החתולים נוהגים לטעון כן (כדי לפטרם מהאחריות להשמדת מינים נכחדים), אך לכאורה אין לכך בסיס ממשי.
רחמים אמר:החתול לא רודף אחר העכבר בגלל שינאה אלא כדי לאכול אותו כי החתול פשוט רעב.
גם זה יש שם https://beta.hebrewbooks.org/reader/reader.aspx?sfid=42732#p=50יעקב ר אמר:ומה עם שנאת הכלב לחתול?
(ועיין עוד בסוף הגדש"פ...)
במקורות העתיקים של חד גדיא מופיע בתחילה "ואתא עכברא ונשך לגדיא"יעקב ר אמר:ומה עם שנאת הכלב לחתול?
(ועיין עוד בסוף הגדש"פ...)
דבר זה נכון וכפי שנמצא בכתבי יד בגניזה של בית כנסת הרוקח אלא שהנוסחה היא "ואתא עכברא ואכל לגדיא, ואתא שונרא ונשך לעכברא" (ההפך מן המציאות וייתכן שלכן השמיטו שורה זו.)גלואיט אמר:במקורות העתיקים של חד גדיא מופיע בתחילה "ואתא עכברא ונשך לגדיא"יעקב ר אמר:ומה עם שנאת הכלב לחתול?
(ועיין עוד בסוף הגדש"פ...)
ואח"כ "ואתא שונרא ואכל לעכברא" ואח"כ "ואתא כלבא ונשך לשונרא", ונמצא
שיש בהגש"פ גם מקור לשנאת (ותאוות...) החתול לעכבר.
ועדיין יש מכאן ראיה לשנאת החתול לעכבר, שאל"כ מפני מה דווקא הוא מינה את עצמו להעניש את העכבר.חוצפית המתורגמן אמר:אומנם אין מכאן ראיה לשנאת החתול לעכבר כיוון שרק בגלל שהעכבר עשה שלא כדין בא החתול ונשכו,
וכי מה למים אצל האש? וחוטרא לכלבא? האם גם אלה שונאים זה את זה?גלואיט אמר:ועדיין יש מכאן ראיה לשנאת החתול לעכבר, שאל"כ מפני מה דווקא הוא מינה את עצמו להעניש את העכבר.חוצפית המתורגמן אמר:אומנם אין מכאן ראיה לשנאת החתול לעכבר כיוון שרק בגלל שהעכבר עשה שלא כדין בא החתול ונשכו,