הראוני באור החיים הקדוש בפרשתן, שכה כתב:
כי התחת אלהים וגו'. פירוש אם אתם חייבים עונש על הדבר, אלהים שופט ולא אקום ולא אטור. וטעם שלא מחל להם, אפשר לצד שבני נח אין הדבר תלוי במחילתם כי יחטא אדם לחבירו כמו שתאמר גזלו ומחל הנגזל אינו פטור הגזלן ממיתה, או אפילו ישראל אם גנב ישראל ומכרו אין ביד הנגנב לפוטרו לגנב ממות.
לפי זה יש להניח שגם ראייתו של הגר"ש קלוגר היא מזה שיוסף לא מחל להם.
והנה, במה שכתב הגר"ש קלוגר שצריך ע"ז תשובה, אם אני מבין אותו נכון היינו כמו כל מחלל שבת במזיד שחייב לעשות תשובה, אך התשובה לא פוטרת אותו ממיתה, כמו שהאריך הנוב"י או"ח סל"ה. ולפ"ז נמצא שדעת הגרש"ק והאוה"ח שלא מועילה מחילת הנגנב, והגנב ימות עפ"י בית דין.