ונאמר עוד קרא לאמר

הכהן

משתמש ותיק
אני לא יודע אם זה הפורום המתאים, אבל היום שאלתי כמה וכמה אנשים מה פירוש המילים הללו, וכמעט כולם ענו "ונאמר עוד פסוק כך"! כשהפיסוק הנכון כמובן: "ונאמר: עוד קרא לאמר כה אמר" וגו', היינו שהפסוק מתחיל במילים 'עוד קרא לאמר'.
אם רק אנשי בית הכנסת היו שוגים בכך - החרשתי, אבל כך ראיתי באחד ממפרשי הקינות המודרניים, וכדאי בזיון וקצף...
 

אלכס

משתמש ותיק
סתם להבהרת העניין
כוונת הכותב לקינה עד אנה שבה נאמר
תְּרַחֵם צִיּוֹן כַּאֲשֶׁר אָמַרְתָּ וּתְכוֹנְנֶהָ כַּאֲשֶׁר דִּבַּרְתָּ. תְּמַהֵר יְשׁוּעָה וְתָחִישׁ גְּאֻלָּה וְתָשׁוּב לִירוּשָׁלַיִם בְּרַחֲמִים רַבִּים: כַּכָּתוּב עַל יַד נְבִיאֶךָ לָכֵן כֹּה אָמַר יְיָ שַׁבְתִּי לִירוּשָׁלַיִם בְּרַחֲמִים בֵּיתִי יִבָּנֶה בָּהּ נְאֻם יְיָ צְבָאוֹת וְקָו יִנָּטֶה עַל יְרוּשָׁלָיִם: וְנֶאֱמַר. עוֹד קְרָא לֵאמֹר כֹּה אָמַר יְיָ צְבָאוֹת עוֹד תְּפוּצֶנָה עָרַי מִטּוֹב וְנִחַם יְיָ עוֹד אֶת צִיּוֹן וּבָחַר עוֹד בִּירוּשָׁלָיִם: וְנֶאֱמַר כִּי נִחַם יְיָ צִיּוֹן נִחַם כָּל חָרְבֹתֶיהָ וַיָּשֶׂם מִדְבָּרָהּ כְּעֵדֶן וְעַרְבָתָהּ כְּגַן יְיָ שָׂשׂוֹן וְשִׂמְחָה יִמָּצֵא בָהּ תּוֹדָה וְקוֹל זִמְרָה:

כשהכוונה היא לפסוק
בזכריה פרק א פסוק יז

עוֹד קְרָא לֵאמֹר כֹּה אָמַר ה' צְבָאוֹת עוֹד תְּפוּצֶינָה עָרַי מִטּוֹב וְנִחַם ה' עוֹד אֶת צִיּוֹן וּבָחַר עוֹד בִּירוּשָׁלִָם

ואם אני מבין לאיזה פירוש כוונתך, אז אכן הוא לא פירוש מדוקדק.
 

יעבץ

משתמש ותיק
אכן טעות נפוצה. מה אפשר לצפות מאנשים שבשבילם זכריה זה שם של רחוב...
ואם בתיקונים עסקינן... 'עד אנה' אינה קינה אלא פסוקי הנחמה שמסיימים את הקינות.
 

אלכס

משתמש ותיק
יעבץ אמר:
ואם בתיקונים עסקינן... 'עד אנה' אינה קינה אלא פסוקי הנחמה שמסיימים את הקינות.
???
https://he.wikisource.org/wiki/%D7%A7%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%AA/%D7%A2%D7%93_%D7%90%D7%A0%D7%94
הפסוקים מתחילים בתרחם
לפני כן זוהי קינה
 

יעבץ

משתמש ותיק
אלכס אמר:
יעבץ אמר:
ואם בתיקונים עסקינן... 'עד אנה' אינה קינה אלא פסוקי הנחמה שמסיימים את הקינות.
???
https://he.wikisource.org/wiki/%D7%A7%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%AA/%D7%A2%D7%93_%D7%90%D7%A0%D7%94
הפסוקים מתחילים בתרחם
לפני כן זוהי קינה

הפסוק עוד קרא לאמר נמצא בפסוקי הנחמה ולא בקינה. לזה התכוונתי. קראתי לפסוקים האלו 'עד אנה' כי הבנתי שאתה מכנה אותם כך, ובאמת בשחרית נוסח ספרד זה הפסוק הראשון. בכל מקרה זה זוטות.
 

המצפה לישועת ה'

משתמש ותיק
הכהן אמר:
אני לא יודע אם זה הפורום המתאים, אבל היום שאלתי כמה וכמה אנשים מה פירוש המילים הללו, וכמעט כולם ענו "ונאמר עוד פסוק כך"! כשהפיסוק הנכון כמובן: "ונאמר: עוד קרא לאמר כה אמר" וגו', היינו שהפסוק מתחיל במילים 'עוד קרא לאמר'.
אם רק אנשי בית הכנסת היו שוגים בכך - החרשתי, אבל כך ראיתי באחד ממפרשי הקינות המודרניים, וכדאי בזיון וקצף...
אולי משמים גלגלו כך לתוך פירוש הקינות, כדי להביא לידי בכיה וצער נוספים על הגלות וחורבן ביהמ"ק, ועל התרחקות עם ישראל ממקורותיו ואוצרותיו העתיקים והנצחיים, עד כדי שכחה של פסוקים פשוטים ומפורשים, אשר היו צריכים להיות שגורים וידועים בפי כל.
 

HaimL

משתמש ותיק
יעבץ אמר:
אכן טעות נפוצה. מה אפשר לצפות מאנשים שבשבילם זכריה זה שם של רחוב...
ואם בתיקונים עסקינן... 'עד אנה' אינה קינה אלא פסוקי הנחמה שמסיימים את הקינות.
צריך לומר כך. מה אפשר לצפות מאנשים, שבשבילם זכריה זה שם של הפטרה...
 
 
חלק עליון תַחתִית