תלמוד-תורה
משתמש ותיק
ענו כפי דעתכם שלוש או פחות תשובות.
לא. אני סתם מתעניין.שאר לעמו אמר:שאלו אותך? או אתה רוצה לייסד ישיבה חדשה בעלת תוכן חדש?
מה שברור שללמוד צריך מהר יותר, ולרכוש בקיאות של העיון. ואמנם כל הישיבות לא עושות כך כיום,
אבל איך אמר הרב שך בשיחה הייתי רוצה להיות צעיר אחרי שאני זקן... ורק מהנסיון רואים כמה זה נכון, ובכל זאת זה לא הולך, לא יודע למה.
אולי באמת יעשו סקר מחודש.בחור_צעיר אמר:השקפה ואמונה
טופל.תלמוד-תורה אמר:וגם נפלה טעות, לא כתבתי אפשרות: "טוב כמו עכשיו, לא צריך להוסיף.". יש אפשרות לתקן?
מאד יעילים ומהירים פה בפורומים, תודה רבה.מנהל ב' אמר:טופל.תלמוד-תורה אמר:וגם נפלה טעות, לא כתבתי אפשרות: "טוב כמו עכשיו, לא צריך להוסיף.". יש אפשרות לתקן?
דווקא לא לראשי ישיבות בלבד.מכל מלמדי השכלתי אמר:הסקר מיועד מסתמא רק לראשי ישיבות שבינינו. אז לא עניתי
מה אם אפשרות של קבוצות לימוד שונות בתוך הישיבה, כדי שיהא אפשר לכוון כל אחד לפי טבעו?תלמוד-תורה אמר:סיכום הסקר לבינתיים:
29% סוברים הלכה.
23% גמרא בקיאות.
14% גמרא עיון.
13% מקרא.
11% מוסר.
5% מרוצים מהמצב כיום.
4% דף היומי.
2% משנה.
תודה רבה למצביעים, הסקר עדיין לא נסגר.
או שכל ישיבה תתמקד במשהו.שלו' אמר:מה אם אפשרות של קבוצות לימוד שונות בתוך הישיבה, כדי שיהא אפשר לכוון כל אחד לפי טבעו?תלמוד-תורה אמר:סיכום הסקר לבינתיים:
29% סוברים הלכה.
23% גמרא בקיאות.
14% גמרא עיון.
13% מקרא.
11% מוסר.
5% מרוצים מהמצב כיום.
4% דף היומי.
2% משנה.
תודה רבה למצביעים, הסקר עדיין לא נסגר.
תלמוד-תורה אמר:או שכל ישיבה תתמקד במשהו.שלו' אמר:מה אם אפשרות של קבוצות לימוד שונות בתוך הישיבה, כדי שיהא אפשר לכוון כל אחד לפי טבעו?תלמוד-תורה אמר:סיכום הסקר לבינתיים:
29% סוברים הלכה.
23% גמרא בקיאות.
14% גמרא עיון.
13% מקרא.
11% מוסר.
5% מרוצים מהמצב כיום.
4% דף היומי.
2% משנה.
תודה רבה למצביעים, הסקר עדיין לא נסגר.
ולפי עצתך: יהיה סדרי עיון חובה לכולם, ובשאר הזמן לפי הקבוצה.
חצי חצי. או שתי שליש שליש.
תלמוד-תורה אמר:אשמח לדעת
מה מתכוונים אלה שמצביעים 'מקרא'. שילמדו את התנ"ך בעיון?
ונכתב בספר אמר:תלמוד-תורה אמר:אשמח לדעת
מה מתכוונים אלה שמצביעים 'מקרא'. שילמדו את התנ"ך בעיון?
חכיתי לשאלה הזו.
את המקרא למדנו בת''ת ומאז כשאנחנו פותחים חומש אז כדי למצוא את האוחה''ק או משהו אחר כי הרי הענין עצמו ידוע לנו מראש.
יש צורך לגשת לפרשיות התורה - ובפרט אלה שאינם עוסקות בעניני הלכה - בצורה מבוגרת ומפוכחת, מה ה' רצה במסר של כל פרשה, למה דברים חוזרים על עצמים, ודיוקים להבנת הענן בכללות ולא רק פרט כאן ופרט שם, ומתוך כך לעיין במפרשי התורה, בקיצור כמו שעושים בגמ'.
המטרה היא לראות מתוך התורה את ההתיחסות של הקב''ה ומה שהוא רוצה להדגיש לנו לטוב ולמוטב. וברור שלשם כך נכתב כל זה.
???יואלב אמר:ומצהיר לפניו שהוגה הוא יומם ולילה
אחד מן הגולה אמר:לפי התשובות בסקר כנראה שאין מקומו של בן תורה משכיל החי את חיי הדעת, ושואף להיות "משכיל דורש את ה'", בפורום זה. עם כ"כ הרבה תשובות של בקיאות והלכה וכיו"ב, מוכח שאנשים לא הבינו מהי מטרתה של ישיבה, ויותר מזה מהי תורה, וחוששני שלא התחילו להבין מהו האדם.
אולי מזה אני משתכנע להצביע בסקר למוסר, אך הבעיה שאבדה לנו המסורת איך להתעמק במוסר, והמוסר נעשה נחלתם של טיפשים במקום מטרתו האמתית!
בשחרית אומרים "ותן..." זו תפילה. בערבית אומרים "ע"כ ה' א'..." זו המסקנה שלנוסנגורן של ישראל אמר:???יואלב אמר:ומצהיר לפניו שהוגה הוא יומם ולילה
מקסימום מצהיר לפניו שיהגה יומם ולילה.
ולענ"ד הוא לשון תפילה ולא הצהרה. וכך זכור לי שיש מי שמפרש בדיבור ה' ליהושע.
אם מטרתה של ישיבה היתה לצבור ידיעות, ואם מטרתנו בחיים היתה לאסוף מידע היית צודק, אבל מה לעשות לא זו המטרה...רחמים אמר:לימוד ההלכה מאוד חסר. בעלי בתים שהולכים לשיעור של שעה ביום בבית כנסת הרבה פעמים יודעים יותר מהבן שלהם שלומד בישיבה כל היום. הבעל בית שומע שיעור מלא וגדוש בהלכות מעשיות הנצרכות, כולל הלכות אקטואליות שנתחדשו בדורינו. והבן יודע רק 15 צרות, ואין לו מושג אם חמץ חוזר וניעור או לא ומה נפסק להלכה ומה נפק"מ מזה.
??????אחד מן הגולה אמר:ההבדל הוא שהבן זכה לעסוקי שמעתא אליבא דהלכתא
אדם ששונה הלכות איננו מקיים 'עסוקי שמעתא אליבא דהלכתא', אלא רק שונה הלכות. משא"כ הלומד בעיון זהו הקיום של עסוקי שמעתא אליבא דהלכתא [כל עוד איננו לומד בשיטת הפלפול אולי]. שכן הוא לומד את הסוגיא אליבא דהלכתא של אותה הסוגיא. כמובן ברור שאליבא דהלכתא אין הכונה להלכה למעשה כמו שטועים רבים, אלא לאליבא דהלכתא המבוארת באותה הסוגיא, בין אם היא הו"א של גמ' וכיו"ב ובין אם לאו.חימקו אמר:??????אחד מן הגולה אמר:ההבדל הוא שהבן זכה לעסוקי שמעתא אליבא דהלכתא