ביאור הדבר אמר:
האם ידוע פסוקים בהאזינו שמדברים על אירועים מסוימים במהלך ההיסטוריה?
שהרי כידוע היא שירה על כל מה שיהיה עם עם ישראל עד סוף הדורות שנאמר "זכר ימות עולם בינו שנות דור ודור" וכן מפורש ברמב"ן ובספרי.
אשמח לדברים מוסמכים לכך.
לפי פשוטי הכתובים מסוף הפרשה הקודמת היא הולכת על אחרית הימים או לפחות בעיקר על אחרית הימים ולא רק זה אלא על הרעה אשר תקרה איתנו באחרית הימים .בקלות ניתן לראות התאמות משמעותיות ביותר לשואה :
א. הפתיחה המדגישה את היות השם אל אמונה וגו' ושהדור ההוא של עם ישראל היה עיקש ופתלתל והביא על עצמו את התוצאות.
ב. עם נבל-מדבר על כופרים במציאות השם ,כנאמר אמר נבל בליבו אין אלוקים.
ג. אפשר גם לראות בבינו שנות דור ודור וההמשך רמז להפרדה בין ישראל לעמים שהפרתה בהליכה בדרכיהם והתבוללות הייתה חטא הדור.
ד. וישמן ויבעט מתאים מכל תקופות הגלות לתקופה שלפני עליית הנאצים של שויון זכויות הקלת עול הגלות, היהודים מתברגים במעמד הגבוה ביותר כלכלית חברתית.
ה. יזבחו לשדים לא אלוה- משמע שזו אינה עבודה זרה רגילה שמתימרת להיות כוח עליון.
ו. חדשים מקרוב באו-לא האלילות המוכרת לאורך ההיסטוריה ודומיה אלא משהו חדש-במצטרף לסעיף הקודם מתאים בהחלט לסגידה לאדיאולוגיות השונות שאפיינה את התקופה.
ז. גם הגוי שיפגע בהם הוא גוי נבל כלומר כופר באלקים , וגרמניה אכן הייתה ערש הכפירה .
ח. וכן לא עם רק במאה ה-19 דומני התאחדה גרמניה ממאות נסיכויות לאומה אחת.
ט. אש כעיקר הרעה במאורעות הדור המלחמה הייתהעיקרה אש.
י. כלוי חיצים , רעב, מחלות, הריגות משונות מכל הסוגים וכו' כל צורות הפורענות ביחד .
יא. מזי רעב -אין צורך להסביר.
יב. לחמי רשף וקטב מרירי-כלומר מלחמה של כוחות הרע שאינם חלק מהטבע הגשמי ,כנראה בהבאת אימה פתיות שהצליחו להוליך אותם שולל , חוסר יכולת התנגדות.
יג. שן בהמות עם חמת זוחלי עפר אין לי הסבר מלא אשמח לעזרה , נראה לי שאפשר אולי לפרש אולי רעל נחשים ואולי גם דבר כזה בשן בהמות, על הרעל שהרג מיליונים .
יד. מחוץ תשכל חרב מחדרים אימה -אין תיאור יותר קולע למצב היהודים באזורי הכיבוש הנאצי ובגיטאות.
טו. כולם בכלל הריגת כולם מיונקים עד זקנים ונשים מה שלא מאפיין בדר"כ מלחמות בהן מעדיפים לשבות את הנשים ולקחת מי שאפשר לעבדים.
טז. אשביתה מאנוש זכרם -כלומר לא כשום מלחמה שהייתה בהיסטוריה ,אלא היעד השמדה טוטאלית הפתרון הסופי זה הרוח שנשבה בכל העוצמה מאחורי המלחמה של הנאצים.
יז. לולי.. משמע שכמעט הצליחו ורק השם מנע בסוף השמדה טוטאלית מעם.
יח. איכה ירדוף אחד אלף ושנים יניסו רבבה.. כי השם מכרם ,אין לך מאפיין יותר בולט של השואה , שלא היה בשום מאורע בהיקף של נהלך כולל בהיסטוריה . אפילו בברכה של בחוקותי נאמר חמשה מאה ומאה רבבה . ועל דוד נאמר שחיסר גם כן מאלף .
יט. ואפס עצור ועזוב- גם בהצלה לא היה לבני ישראל חלק ולא היה בכוחם לעשות מאומה .
כ. ההשוואה לסדום ועמורה , שגם שם האכזריות המקסימלית הפכה לחוק וחייבה את כולם ממש כמו אצל הנאצים.
כא. ההשמדה הטוטאלית של גרמניה בפסוקי הנקמה.
כב. אי אלהימו -האמונה באדם שהייתה בסיס מהלך המודרנה , ובמיוחד באומה ה"תרבותית" והמשכילה ביותר גרמניה והניסיון להדמות להם ולחקות אותם .
כג. ואחרי הנקם בצרים וכיפר אדמתו עמו , פתאום מופיעה ארץ ישראל ברקע ואכן התגבר אז תהליך שיבת ציון ועליה חופשית התאפשרה עם קום המדינה שלוש שנים אח"כ.