שקוף- מידע ענייני

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

יוסל'ה

משתמש רגיל
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
(לגבי שקוף אני לא יודע בעצמי, אבל אני סומך על אדם גדול כרבי שמעון טייכנר, ולדעתי אי"צ בשום פיקוח אחריו, והוא עצמו לא פחות מהרב אייכנשטיין ומי שזה לא יהיה. ואם בשקוף היו שואלים אותי הייתי אומר להם לא להתבייש ולומר בפה מלא שהם פועלים ע"פ דרך רביה"ק זי"ע, ולא לפחד להזכיר בסדנאות את הדברים בשם אומרם, ומי שיש לו בעיה שילך. אבל זה רק דעתי)
הבעיה שהרב רוזברג והרב סילמן והרב קסלר והרב מורגנשטרן והרב ברוורמן, חושבים אחרת (המכתב נכתב הרבה אחרי שהרב טייכנר נמצא בשקוף)
 
מסתברא מילתא שמה שכתבו בהתחלה (וחזרו בהם) לא היה מתוך היכרות עם שקוף ועם הרב טייכנר אלא ע"פ הדברים של אותו גרוש סוטה, שבהתחלה לא עמדו על טיבו.
ומסתבר גם שכדי לרצות את העולם הליטאי ש"יש פיקוח" - לא די באדם גדול כהרב טייכנר, אלא צריך מישהו ליטאי דווקא.
אבל מצד האמת - מה יתרון הרב אייכנשטיין מהרב טייכנר???

תכלס' הרבנים הנ"ל חזרו בהם, ומה שהדברים ממשיכים להתפרסם ברחובות זה מהמשך פעילותו של הסוטה הנקמני והאובססיבי הנ"ל.

הבהרה - אני לא כותב מצד אהדת שקוף. אני באמת לא מכיר, וממה ששמעתי ממי שהיו שם יש דעות לכאן ולכאן.
אני כן כותב מצד שכנ"ל - הרב טייכנר נחשב אצלי הרבה יותר, וכ"ש שיש הסכמה והמלצה על המקום מזקן רבני ברסלב רבי משה קרמר שליט"א.

(ושניהם רבנים מאד ביקורתיים, ועמדו בחזית המאבק נגד רא"ב)
 

מממממ

משתמש ותיק
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
מממממ כתב: ↑היום, 20:38
ברסלבר (ליטאי לשעבר) כתב: ↑היום, 19:30
סומך נופלים כתב: ↑19 נובמבר 2019, 19:21
ד. לגבי סיפורים ומעיישאלא'ך על ראשי כוללים וכדומה שנפגעו ונחרב ביתם וכו'. אוכל לספר סיפור שאני מכיר באופן אישי, וקצת מעורב בו, על אחד מגדולי המתנגדים (ויש הטוענים אף שכל ההתנגדות האחרונה יצאה מיוזמתו ובפעילותו) שמכנה את עצמו 'ראש כולל', והולך עם 'פראק' וכו', וכעת ביתו עומד להיחרב. אכן הבית הזה עומד לפני פירוק, אך לא הייתי קורא לזה חורבן. המדובר באשה שסבלה עשרות שנים בבית מאדם עריץ, שרמס אותה בכל צורה אפשרית, החל מביזיונות, מכות, ואף בגידה רח"ל. ולאחר כל זה בעצת קרובים הלכה לשקוף, ושם קיבלה את הכח לעמוד מול האכזר הזה,וביקשה ממנו רבות שילך גם הוא לטיפול אצל כל מי שהוא רוצה (!) אך לאחר שהלה עמד בסירובו ולאחר שנועצה עם רבנים גדולים (מהציבור הליטאי) היא קבלה הוראה חד משמעית לזרוק אותו מכל המדרגות. הלה, בדמעות תנין, פנה לכל הרבנים החתומים, וסיפר להם את סיפורו ה'טראגי', כיצד מבן אדם ת"ח ומרביץ תורה (כך היא צורתו החיצונית בכל אופן...) שחי עם אשתו כרגיל, לפתע התהפכה הקערה בגלל 'שקוף'.... והעוול זועק עד לשמיים. (המעטתי בהרבה פרטים מחמת צנעת הפרט ואכמ"ל).

בא נאמר שסביר שאותו אחד גם יודע לגלוש באינטרנט, וגם לפתוח כמה ניקים בפורומים חרדיים...

הנה מכתב חדש מהרב אייכנשטיין, מז' חשון תש"פ
ברסלבר , חבל שאתה מביא חצי מכתב. (אבל מה לעשות ששקוף פירסמו באתר שלהם חצי מכתב, תוך ההאשמה שכל הטענות נגד שקוף נטענו ע"י אינטרסנטים. וזה פשוט שקר).
הנה המכתב המלא.מכתב הרב אייכנשטיין ז חשון תשפ.pdf

נראה זיוף
[/quote]
שכחת לכתוב שזייף את זה ראש הכולל עם הפראק...
ודרך אגב אנא ממך ראש הכולל הנכבד (הרי הרב ברסלבר טוען שיש לך ניק בפורום הנכבד) אם אתה רוצה אתה מוזמן לבא להתארח אצלי, הרי אשתך זרקה אותך מכל המדרגות....
אולי תתחיל לענות קצת יותר עניני!
ולגבי עצם הטענה אם יש לך ספק אתה מוזמן להתקשר למרן רה"י הגר"י אייכנשטיין שליט"א ולשאול אותו מס' הטלפון הוא 025661566.
 

מממממ

משתמש ותיק
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
מסתברא מילתא שמה שכתבו בהתחלה (וחזרו בהם) לא היה מתוך היכרות עם שקוף ועם הרב טייכנר אלא ע"פ הדברים של אותו גרוש סוטה, שבהתחלה לא עמדו על טיבו.
ומסתבר גם שכדי לרצות את העולם הליטאי ש"יש פיקוח" - לא די באדם גדול כהרב טייכנר, אלא צריך מישהו ליטאי דווקא.
אבל מצד האמת - מה יתרון הרב אייכנשטיין מהרב טייכנר???

תכלס' הרבנים הנ"ל חזרו בהם, ומה שהדברים ממשיכים להתפרסם ברחובות זה מהמשך פעילותו של הסוטה הנקמני והאובססיבי הנ"ל.

הבהרה - אני לא כותב מצד אהדת שקוף. אני באמת לא מכיר, וממה ששמעתי ממי שהיו שם יש דעות לכאן ולכאן.
אני כן כותב מצד שכנ"ל - הרב טייכנר נחשב אצלי הרבה יותר, וכ"ש שיש הסכמה והמלצה על המקום מזקן רבני ברסלב רבי משה קרמר שליט"א.

(ושניהם רבנים מאד ביקורתיים, ועמדו בחזית המאבק נגד רא"ב)
ההסכמה של הרב טייכנר נמצאת באתר של שקוף, נראה לי שלפני שהרבנים מוצאים מכתב נגד ארגון שלחים לבדוק מישהו מי עומד מאחוריו, הרבנים שלנו (הלטאים בהוה...) לא תמימים כמוך.....
 

מממממ

משתמש ותיק
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
תכלס' הרבנים הנ"ל חזרו בהם
חוץ מלזרוק ססמאות אתה יכול להראות לנו מכתב חזרה, בינתיים ראינו שהרב אייכנשטיין חזר בו וכבר לא עומד מאחורי הפיקוח.
חוץ מזה הרב טייכנר מתיר לגידי לשוחח עם נשים שהם מספרות את התחושות שלהם וכו', וכן לשאול שאלות דרך המייל? ואם זה לא נכון אז גם הסיפור עם ראש הכולל וכו' לא נכון שהרי שניהם אותו אחד כתב!
 

יהודי

משתמש ותיק
כבר הוכח לעיל שהנקרא סומך נופלים אינטרסנט מובהק. וממילא א"א להאמין למילה שלו.
 
יש מכתב חזרה באתר שקוף.

אני מציע שתמשיך את הדיון עם סומך נופלים ישירות.
אני לא באמת בקי בעניין שקוף... (אם כי את השמועה על ראש הכולל גם אני שמעתי מאיפשהו, אבל לא בפירוט כמו כאן)
לא הייתי שם בעצמי, לא כל חברי הברסלברס מתלהבים מזה (בלשון המעטה) וכנראה זה לא מתאים לכל אחד.
כך שאני לא כ"כ פרטנר לויכוח הזה.

אני אמשיך לסמוך על גדולי רבני ברסלב.
מצטער, הם לא חשודים אצלי בחוסר אכפתיות מענייני קדושה, ואם היה בעיה אמיתית הם היו נלחמים בזה בעצמם, כפי שעשו במקרה אחר.
 

עת לדבר

משתמש ותיק
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
הם לא חשודים אצלי בחוסר אכפתיות מענייני קדושה, ואם היה בעיה אמיתית הם היו נלחמים בזה בעצמם, כפי שעשו במקרה אחר.
כמה דם הקיזו העסקנים ע"ז (למרות חומרת הפרשה)?

אני מניח, אגב, שבאותו מקרה לא השלכת את החוברות לגניזה.
 

מממממ

משתמש ותיק
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
יש מכתב חזרה באתר שקוף
שקרן!!!
יש מכתב שנכתב לפני כחצי שנה שבו הם כותבים שהרב אייכנשטיין נותן פיקוח, ולכן כל שאלה לפנות להרב איייכנשטיין.
וחוץ מזה הרב קסלר והרב מורגשטרן, כמה ששקוף (והלל מן) ניסו לא הסכימו לחתום.
וחוץ מזה שהרב אייכנשטיין יצא מהפיקוח.
במקום לכתוב הרבה, תדבר עם הרבנים בעצמם.
 

מממממ

משתמש ותיק
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
אני אמשיך לסמוך על גדולי רבני ברסלב.
מצטער, הם לא חשודים אצלי בחוסר אכפתיות מענייני קדושה, ואם היה בעיה אמיתית הם היו נלחמים בזה בעצמם, כפי שעשו במקרה אחר.

אגב אפיזודה קטנה: 2 הצדדים בויכוח שלנו נפגשו לא מזמן ורקדו אחד עם השני. (הרב קסלר עם הרב קרמר, בהכנסת ספר תורה לבי"כ אור צדיקים שהיתה בסוכות)
זה שרוקדים לא אומר שמסכימים אחד עם השני!!!
וחוץ מזה שהרב קרמר אומר מפורש בהסכמה שלו שההסכמה היא רק לגברים ולא לנשים
 
נראה לי שעצם העובדה שהרבנים ירדו מהעניין והיחיד שממשיך להתסיס זה מי שמכנים פה "ראש הכולל" ואולי עוד 2 אנשים שהוא שכנע, זה אומר הכל.
 

מממממ

משתמש ותיק
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
נראה לי שעצם העובדה שהרבנים ירדו מהעניין והיחיד שממשיך להתסיס זה מי שמכנים פה "ראש הכולל" ואולי עוד 2 אנשים שהוא שכנע, זה אומר הכל.
היחיד שירד מהענין זה הרב אייכנשטיין!!!
 

מממממ

משתמש ותיק
@ברסלבר (לטאי לשעבר) אולי תשאל את גדול רבני ברסלב הרב שכטר מה דעתו על 'שקוף'. אמר לי יהודי ברסלבר שאשתו רצה ללכת לשם ושאל והרב שכטר התנגד.
 

יהודי

משתמש ותיק
עיקר התועלת באשכול הזה שכל מיני כאלו המחפשים את עצמם יזהרו לאן הולכים. וכ"ש שנשותיהם לא יתקרבו למקומות טמאים מסוג זה.
 

מממממ

משתמש ותיק
יהודי אמר:
עיקר התועלת באשכול הזה שכל מיני כאלו המחפשים את עצמם יזהרו לאן הולכים. וכ"ש שנשותיהם לא יתקרבו למקומות טמאים מסוג זה.
ולפני שהולכים לכל סדנא או משהו כזה לשאול רב שמבין בנושאים אלו! (לא חסר מקרים עצובים מאוד, הן בגשמיות והן ברוחניות)
 

יהודי

משתמש ותיק
מממממ אמר:
יהודי אמר:
עיקר התועלת באשכול הזה שכל מיני כאלו המחפשים את עצמם יזהרו לאן הולכים. וכ"ש שנשותיהם לא יתקרבו למקומות טמאים מסוג זה.
ולפני שהולכים לכל סדנא או משהו כזה לשאול רב שמבין בנושאים אלו! (לא חסר מקרים עצובים מאוד, הן בגשמיות והן ברוחניות)

יש הרבה לכתוב בעצם החיפוש העצמי, ויש הרבה לתמוה מדוע בן תורה ששקוע כל ימיו בעבודת ד' מופלאה לא מוצא את עצמו, ולא חי באושר עילאי על כך שהוא דבוק בד' ובעבודתו. ויותר יש לתמוה אצל מי בדיוק הוא הולך למצוא את כל זה.
רחמנא ליצלן משיבוש הדעות.
 

מממממ

משתמש ותיק
אם אתם לא רוצים שהאשכול ינעל (אפי' שהוא כבר מיצה את עצמו) אז תפסיקו להתווכח על ברסלב,
שקוף עיקר הבעיות שם הם על פגיעה נפשית על מקרי גירושין על תלות, על בעיות של צניעות וכו' וכן על שיבוש היהדות (ולאו דווקא ברסלב אלא כל מיני שיטות מהודו ומהמזרח הרחוק). שקוף זה טיפול נפשי בלי שאף איש מקצועי מאשר זאת, ואני שמעתי על כמה פסיכולוגים גדולים שטוענים שבשיטה יש סכנה גדולה לנפש. זה כמו לעשות נתוח לב פתוח בלי ללמוד רפואה.
אבל זה מעניין כי גם אליהו שירי למי שמכיר, ג"כ טוען שזה ע"פ תורתו של רבי נחמן. מעניין...
 

יהודי

משתמש ותיק
אני מסכים ל@מממממ, עדיף לא להיכנס לנושא של ברסלב, זה יבפוך את הבעיה לברסלב ותו לא מידי. הבעיות כאן הן אחרות.
 

סומך נופלים

משתמש חדש
מממממ אמר:
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
נראה לי שעצם העובדה שהרבנים ירדו מהעניין והיחיד שממשיך להתסיס זה מי שמכנים פה "ראש הכולל" ואולי עוד 2 אנשים שהוא שכנע, זה אומר הכל.
היחיד שירד מהענין זה הרב אייכנשטיין!!!
איני יודע מהי מטרתו של ממממ לקשקש כאוות נפשו בצורה מגמתית. כאשר הוא יודע היטב, כל הרבנים שחתמו בהתחלה חזרו בהם בחתימת ידם מהחתימה הראשונה. זאת בעקבות שהרב איכנשטיין נתן את פיקוחו והשגחתו למקום.
אני מכיר באופן אישי יהודי שכלל לא ידע משקוף ובא להיוועץ עם הרב אייכנשטיין על עצמו, והוא הפנה אותו לשם!!! ישנה בעיה עקרונית בציבור הליטאי להזדהות עם ברסלב ולתת על כך אישור, לא כ"ש שהמדובר כאן על פרענק בעל תשובה (מילים שנאמרו בהקלטות שיחות של הנוגעים בדבר), המטמא את אוזני שומעיו.... 
 
 

סומך נופלים

משתמש חדש
יהודי אמר:
מממממ אמר:
יהודי אמר:
עיקר התועלת באשכול הזה שכל מיני כאלו המחפשים את עצמם יזהרו לאן הולכים. וכ"ש שנשותיהם לא יתקרבו למקומות טמאים מסוג זה.
ולפני שהולכים לכל סדנא או משהו כזה לשאול רב שמבין בנושאים אלו! (לא חסר מקרים עצובים מאוד, הן בגשמיות והן ברוחניות)

יש הרבה לכתוב בעצם החיפוש העצמי, ויש הרבה לתמוה מדוע בן תורה ששקוע כל ימיו בעבודת ד' מופלאה לא מוצא את עצמו, ולא חי באושר עילאי על כך שהוא דבוק בד' ובעבודתו. ויותר יש לתמוה אצל מי בדיוק הוא הולך למצוא את כל זה.
רחמנא ליצלן משיבוש הדעות.
הייתי שמח לשמוע ממך ר' יהודי על האושר בו אתה חי ועל עבודת ה' המופלאה שלך... ספר לנו על זה כאן, ואולי יצא מכך חיזוק גדול לכל באי הפורום...
אני בכל אופן לא זכיתי להכיר יהודים רבים כאלו, גם אם הם חובשים את ספסלי בית המדרש.
לצערינו, עוד לא נפתח כאן אשכול הזועק מרה על כל שהולכים ללמוד c.b.t בכדי להציל את בחורי ישראל (ע"ע ארגון ידיד נפש) או n.l.p, ועל כך שרבים מנשותינו (וגם גברינו) הולכים לשמוע מפי גויה אחת שלשה ימים בבית מלון את שיטתה (ביירון קייטי למי שלא הבין), וכו' וכו'. רק כשקם יהודי ומנסה להעביר את תורת רבי נחמן (ה"י והיל"ת) לרבים, הוא צריך לספוג קיתונות של חרפה ובוז.
קנאה. שנאה. תחרות. ותו לא!!!!!
 
 

יהודי

משתמש ותיק
לא אענה להודעה הקודמת.
בעיקר הדבר, עבודת ד' אמיתית אמורה למלא את האדם בסיפוק גם בלי ברסלב, חד וחלק.
ויש פה ב' נקודות חשובות: א. זאת עבודה גדולה, וידועים דברי האר"י ז"ל בזה. ב. אם חסר, ברסלב לא תמלא את זה.
אגב, בבחרותי שמעתי שיחה נפלאה מהגר"י עדס בענין השמחה בעבודת ד'. מומלץ ממש.
 

דרורי

משתמש ותיק
סומך נופלים אמר:
יהודי אמר:
מממממ אמר:
ולפני שהולכים לכל סדנא או משהו כזה לשאול רב שמבין בנושאים אלו! (לא חסר מקרים עצובים מאוד, הן בגשמיות והן ברוחניות)

יש הרבה לכתוב בעצם החיפוש העצמי, ויש הרבה לתמוה מדוע בן תורה ששקוע כל ימיו בעבודת ד' מופלאה לא מוצא את עצמו, ולא חי באושר עילאי על כך שהוא דבוק בד' ובעבודתו. ויותר יש לתמוה אצל מי בדיוק הוא הולך למצוא את כל זה.
רחמנא ליצלן משיבוש הדעות.
הייתי שמח לשמוע ממך ר' יהודי על האושר בו אתה חי ועל עבודת ה' המופלאה שלך... ספר לנו על זה כאן, ואולי יצא מכך חיזוק גדול לכל באי הפורום...
אני בכל אופן לא זכיתי להכיר יהודים רבים כאלו, גם אם הם חובשים את ספסלי בית המדרש.
לצערינו, עוד לא נפתח כאן אשכול הזועק מרה על כל שהולכים ללמוד c.b.t בכדי להציל את בחורי ישראל (ע"ע ארגון ידיד נפש) או n.l.p, ועל כך שרבים מנשותינו (וגם גברינו) הולכים לשמוע מפי גויה אחת שלשה ימים בבית מלון את שיטתה (ביירון קייטי למי שלא הבין), וכו' וכו'. רק כשקם יהודי ומנסה להעביר את תורת רבי נחמן (ה"י והיל"ת) לרבים, הוא צריך לספוג קיתונות של חרפה ובוז.
קנאה. שנאה. תחרות. ותו לא!!!!!
 
תכנס לבית מדרש מצוי בשעות הבוקר תעבור על פני שורת הספסלים ותראה פרצופים מחויכים של אברכים מלאי אושר. איפה אתה גר והיכן את חי?!..
 

יהודי

משתמש ותיק
דרורי אמר:
סומך נופלים אמר:
יהודי אמר:
יש הרבה לכתוב בעצם החיפוש העצמי, ויש הרבה לתמוה מדוע בן תורה ששקוע כל ימיו בעבודת ד' מופלאה לא מוצא את עצמו, ולא חי באושר עילאי על כך שהוא דבוק בד' ובעבודתו. ויותר יש לתמוה אצל מי בדיוק הוא הולך למצוא את כל זה.
רחמנא ליצלן משיבוש הדעות.
הייתי שמח לשמוע ממך ר' יהודי על האושר בו אתה חי ועל עבודת ה' המופלאה שלך... ספר לנו על זה כאן, ואולי יצא מכך חיזוק גדול לכל באי הפורום...
אני בכל אופן לא זכיתי להכיר יהודים רבים כאלו, גם אם הם חובשים את ספסלי בית המדרש.
לצערינו, עוד לא נפתח כאן אשכול הזועק מרה על כל שהולכים ללמוד c.b.t בכדי להציל את בחורי ישראל (ע"ע ארגון ידיד נפש) או n.l.p, ועל כך שרבים מנשותינו (וגם גברינו) הולכים לשמוע מפי גויה אחת שלשה ימים בבית מלון את שיטתה (ביירון קייטי למי שלא הבין), וכו' וכו'. רק כשקם יהודי ומנסה להעביר את תורת רבי נחמן (ה"י והיל"ת) לרבים, הוא צריך לספוג קיתונות של חרפה ובוז.
קנאה. שנאה. תחרות. ותו לא!!!!!
 
תכנס לבית מדרש מצוי בשעות הבוקר תעבור על פני שורת הספסלים ותראה פרצופים מחויכים של אברכים מלאי אושר. איפה אתה גר והיכן את חי?!..
כנראה שכל אלו השמחים היו בעבר ב'שקוף'.
 

מסיח לפי תומו

משתמש ותיק
הבעיה העיקרית של שקוף זה לא תורת ברסלב. (יש כאלה שהתנגדו לברסלב וזה רמאות לעשות להם סדנאות ולהסתיר שהדברים הם מתורת ברסלב. לא כל אחד יודע להבחין ולא כל אחד מבין מה הנקודות השונות והבעייתיות אבל יש מושג של "זכות הציבור לדעת", וחובה לידע את המגיעים לקורס ולסדנא שמדובר כאן בברסלב.

א. יש שם בהחלט אלמנטים של כת. הפעלת לחץ פסיכולוגי בצורה מתוחכמת עד שאתה חושף את חולשותיך, סגידה לראש הקבוצה. יש לי חבר שנמצא אצל תומך של שקוף. (הוא לא יודע בכלל מה זה שקוף אבל התומך מופיע באתר של שקוף ומדבר מטעמם) והוא מצטט שם משפטים קצת חשודים כמו "חייבים להיות נאמנים" "מי שלא נאמן יעזוב עכשיו". "כולכם נאמנים לי".


ב. אין פסיכולוג שלא למד פסיכולוגיה. חשיפה ברמה הכי אישית לפני אדם שלא מקצועי ועוד בקבוצה היא מסוכנת. ומי שלא מבין את זה לא יודע נפש מהי.


ג. מתוך כבוד עצום לבעלי תשובה, עדיין, את תורת ברסלב אפשר ללמוד בדרכים יותר מקובלות, אצל רבנים ת"ח מובהקים ובמקום להשתמש בהכשר שלהם אפשר ללמוד אצלם או אצל שכמותם.

ד. פעמים רבות אנשים מרגישים אחרי הסדנאות "גילוי האני" "מי אני" "מה אני רוצה מעצמי". לפעמים זה מגיע מזה שמישהו מקשיב להם וכך הם גם מוצאים את עצמם מדברים לראשונה בגילוי לב ובגילוי עומקים פנימיים. כמה חבל שהם לא יודעים שזה לא חידוש של גידי דבוש ולא של מטפל כזה או אחר. זו חויה שהם היו חווים אצל כל מטפל או פסיכולוג טוב. אפשר ללכת לטיפול פרטני אצל פסיכולוג מקצועי ולעבור את אותה חויה בצורה יותר מבוקרת, ממוקדת, ומקצועית. בלי כל ה"מסביב".

ה. עצם הרעיון של טיפול בקבוצות הוא רעיון ישן שקיים בעולם הרבה שנים. יש דורשים לשבח ויש דורשים לגנאי.


לסיכום. לכל אדם יש זכות וחובה להחליט מה הוא עושה עם החיים שלו ואיך הוא פותר את הבעיות שלו. אבל כדאי לברר בצורה אינטיליגנטית על כל מקום שהולכים אליו.
 

יוסל'ה

משתמש רגיל
תמלול של הרצאה של גידי דבוש מילה מילה (נמצא באתר של שקוף)
אומר רבינו תורה ע' כי כל הדברים הם על הארץ כמו שאנו רואים בחוש שהכל גדל מן הארץ, וכל הדברים והבריות הולכים ומונחים על הארץ וא"א שיפסקו והתרחקו מהארץ אם לא ע"י כח המכריח היינו ע"י שיש מי שמכריח הדבר ונוטלו ממקומו מהארץ ומרחיקו ממנה וכפי כח המכריח כן התרחק הדבר מהארץ ואחר כך כשנפסק כח המכריח חוזר הדבר לארץ כגון אם זורק אדם דבר למעלה אזי ע"י כוחו מכריח הדבר ומפסיקו מהארץ וכפי כחו כן מכריח הדבר וזורקו למעלה יותר ואחר כך שנפסק כוחו שהוא כח המכריח חוזר הדבר ונופל להארץ כי הארץ יש לה כח המושך וממשכת כל הדברים לעצמה כי אם לאו לא יכולים להתקיים עליה כי היה ראוי ליפול ממנה מחמת שהיא כדורית וכל בני העולם עומדים סביבה כידוע אבל כשיש לה כח המושך ע"כ כשנפסיק כח המכריח וחוזר הדבר נופל למטה לארץ כל מה שמתקרב למטה הוא פורח ונופל למטה במהירות יותר וזה מחמת שמתקרב לכח המושך של הארץ ע"כ נופל במהירות יותר למטה זה היה שיעור בפיזיקה איך קוראים לזה כח המשיכה רבינו מסביר את זה ומילות קודשו את הדבר הזה שכל הדברים הם על הארץ ורואים את זה בחוש שהכל גדל מהארץ וכל הדברים והבריות הולכים ומונחים על הארץ וא"א שיפסקו ויתרחקו מהארץ אם לא ע"י כח המכריח זאת אומרת שיש כח משיכה לאדמה כדור והענין לזה מושך אותך כל דבר שזה הכל מונח יש כח מכריח אתה יכול להכריח לזרוק משהו למעלה הכרחת אותו ליפסק מהמשיכה רק לזמן קצר אחרי כמה זמן, עכשיו רבינו מסביר והצדיק הוא בחינת עפר הנ"ל כי הצדיק הוא יסוד עולם כמו שכתוב וצדיק יסוד עולם וכל הדברים עומדים עליו ויש לו כח המושך להמשיך כל הדברים אליו כי זה הצדיק הוא רק יחיד בעולם שהוא יסוד עולם שכל הדברים נמשכים ממנו ואפי' כל הצדיקים הם רק ענפים ממנו כל אחד לפי בחינתו יש שהוא בחינת ענף ממנו ויש שהוא בחינת ענף מענף, כי זה הצדיק היחיד בעולם הוא עניו ושפל הוא משים עצמו כעפר בבחינות ואנוכי עפר ואפר וע"כ הוא יסוד עולם היינו בחינת עפר שכל הדברים הם עליו כנ"ל וזה שאנו מבקשים ונפשי כעפר לכל תהיה היינו שיהיה לה כח המושך להמשיך הכל אליו כעפר כנ"ל.

אז רבינו מסביר יש כזה צדיק שהוא מסוגל לשמוע את הקב"ה אומר תרשום והאיש משה עניו מכל אדם, והוא רושם ומה הוא מרגיש באותו זמן? רגיל לגמרי אותו דבר מה שהוא הרגיש לפני זה כשהוא כתב פרה אדמה לא יודע מה, מה  שה' אמר שאני עניו אני עניו לא עשה לו כלום יש לו השתוות מוחלטת בנפש הנפש שלו הגיעה לתכלית יסוד העפר, מה שאנחנו מבקשים בתפילה שנפשי כעפר לכל תהיה. אומר רבינו האדם שזכה לכזה תכלית של שיפלות של ענוה אז יש לו כח מושך, הוא מושך את כל העולם לקדושה יש לו כזה כח מושך שהוא בעצם מחזיק את כל העולם כי הרי העולם מה שאנחנו רואים זה רק תרגום של העולמות הרוחניים העולנות העליונים העולמות העליונים משתלשלים עד למציאות הגשמית שזה הדבר הכי מצומצם אבל מה מניע את הכל הקדושה היא נותנת את החיות להכל ומי עומד במרכז של כל זה הצדיק הזה שהוא עפר וכל הדברים נמשכים ממנו מה זה הדבר הזה אנחנו מדמינים צדיק סבאל'ה כזה עם זקן לבן כזה חיוך נחמד כל הדברים נמשכים מה זה הדבר הזה? ובפנים יש יסוד. יש שהרבה פעמים נתקלתי שאתה רואה שיש בעל ואשה, והאשה לא אהובה היא בחינת שנואה היא לא אהובה ומרגישה שהיא לא אהובה מרגישה שבאופן בסיסי הוא לא אוהב אותי משהו שם לא יודעת לא זה בחינה של שנואה באמת מה חסר לה כח מושך חסר לה כח מושך שלמשוך אותו אליה זאת אומרת שהוא ירצה שיפתח לו הלב אליה באופן כללי יש כזה דבר זה אחד הקנינים של התורה שנקרא אהוב, זה מקום בנפש  שהוא שנוא. מה צריך לעשות? אומר רבינו וזה שאנו מבקשים ונפשי כעפר לכל תהיה היינו שיהיה לה כח המושך להמשיך הכל אליו כעפר כנ"ל רוצה לקבל הכל את כל השפע  לא רק שיאהבו אותך כל השפע תזכה להגיע ליסוד הזה של השתוות. זהו הפקר עפר ונפשי כעפר מי שדורך עלי שידרוך לא אכפת לי לא מעניין אותי לא אכפת לי אין לי יותר עניין עם האגו נגמר די לא מעניין אותי כלום. לפחות תרצה את זה לפחות תגיע לזה רגעים ביום תתבודד על זה תחווה את זה מה זה עושה לך? כשאתה עובד על השפלות והענוה שלך אתה עובד על הכח המשיכה שלך זה שאנו מבקשים ונפשי כעפר לכל תהיה היינו שיהיה לה כח המושך להמשיך הכל אליו כעפר כנ"ל וזה הצדיק ממשיך כל ההשפעות לעולם בבחינות ועפרות זהב, שכל ההשפעות נמשכים מבחינות עפר מהצדיק הנ"ל. ועל כן אם נותנים צדקה לזה הצדיק הוא מתברך מיד כי הוא בחינת זריעה לעפר שמצמחת כפל כפלים בחינות זרעו לכם לצדקה וקצרו לפי חסד אבל אם נותן צדקה למי שלא בחינת עפר כלל אינו עושה פירות וזה שקילל ירמיה את אנשי ענתות בעת אפך עשה בהם הכשילם בענייים שאינם הוגנים היינו שאינם בבחינת עפר כלל ועל כן הצדקה שנותנים להם אינה בחינת זריעה כלל פה רבינו מגלה שנותנים צדקה לצדיק אז מתברך מיד וכמובן זה גם בחינת התקשרות לצדיק והנה היה ראוי שימשכו כל בני אדם לזה הצדיק שהוא בחינת עפר שיש לו כח המושך כנ"ל אך על ידי כח המכריח מפסיקין ומרחיקין ממנו היינו שיש בני אדם שע"י דיבורם ומעשיהם הם מכריחים את בני אדם להפסיקם ולהרחיקם מהצדיק הנ"ל ולפי כח המכריח כן מרחיק מהצדיק הנ"ל ואחר כך שיפסיק כח המכריח יחזור וימשיך עצמו ויתקרב לצדיק שהוא בחינת עפר כנ"ל כי כשיפסיק המכריח ישוב לעפר לצדיק הנ"ל שיש לו כח המושך כנ"ל וע"כ יש בני אדם שהם רחוקים מאוד מהצדיק מחמת שהם עדיין בכח המכריח  המרחיק אותם אבל אחר כך כשיפסיק כח המכריח יחזרו ויתקרבו כנ"ל יש דברים שאתה עושה רעיונות שאתה מחזיק בהם התמכרויות שאתה אוחז בהם עדיין זה כח מכריח אתה יודע שזה לא טוב אבל זה מכריח אותך כלל מיני שמעתם פעם שמעתי על קבוצת אנשים שאכפת להם מה יחשבו עליהם הקבוצה אחרת משהו מוזר לגמרי בגלל זה הם מפחדים להתקרב לצדיק שלא יגידו שהם ברסלב מה שהוא מוזר מאוד לא יודע בקיצור ואז הם מה מכריח אותם הדמוי החברתי שלהם זה כח מכריח אז הוא לא יכול להתקרב לצדיק אומר רבינו זה שאנו רואים כשאדם נוסע לצדיק כל מה שמתקרב למקום הצדיק יותר יש לו חשק יותר מחמת שמתקרב יותר להכח המושך כנ"ל רוצה להתקרב לכח המושך לעניין שכל ההשפעות הם ממנו שממשיך כל השפעות לעולם כל העולם רבי נתן אומר כל השפע של כל העולמות עובר דרך הציון הקדוש באומן. רוצה לקבל קצת משהו תסע לאומן סע לאומן שם יש צדיק יש לו שם קונסוליה סע אין לך כסף תבכה לה' שיתן לך כסף שיתן לך חשק ושכל וכסף ותיסע לצדיק רבינו אמר שכל מי שישאר מהאדם זה השיפלות שלו מה הישאר ממך בסוף רק דבר אחד עד כמה הסכמת להודות בזה שאתה אפס אפסים ממש אפס ואתה כלום וה' הוא הכל עד כמה הסכמת לסמוך בזה עד כמה הסכמת לראות את זה עד כמה יכלת להכיל את זה וזה בחינת עפר ועפר זה הברכה של הכל הפוך מהשכל שהשכל שלנו אומר אתה תעבוד להיות גדול תעבוד להיות קטן תעבוד על להסכים להיות בשיפלות כי משם מגיע כח המושך אז יוצא גם שבעצם אנו רואים שבני אדם מחולקים לשני קבוצות סוג אחד שבני אדם שהם כח מכריח מה הם עושים מרחיקים מהצדיק יש הרבה דרכים להרחיק מהצדיק לפעמים מישהו בא מתחיל לדבר כל מיני חכמות הכל מיני זה וואו אם אני ילמד את החכמה הזאת אני יהיה מאושר זה כח מכריח מרחיק אותך מהצדיק ויש את הקבוצה השניה אלו שמדברים מהצדיק ומקרבים לצדיק.

הרב דסלר שואל שאלה על ראש השנה הרי למה יש יומים ראש השנה הרי זה נוהג גם בא"י לא רק בחו"ל למה יש יומים ר"ה מדאורייתא זה יום אחד אז מה הנקודה שחז"ל תיקנו שיש גם יום שני הרי בכל דבר יש בחינה של סוד לא רק בגלל כל מיני סיבות מקומיות שהיו לאותו זמן זה מה שנשאר לדורות זה קודש קודשים יש בזה שורש רוחני אז הוא מסביר בפשטות הרב דסלר הוא אומר ככה ביום הראשון של ראש השנה נשפט על המעשים שלו שכמו שידוע יש מצות ויש עבירות ומי שיש לו יותר מצות מעבירות צלמתק אז עברת את היום של ראש השנה שיחקת אותה זהו הוא כבר יצא טוב ויצא לא טוב אבל מה עם כל אלה שיש כמה שאיך אומרים בדקו לא עובר מה זהו רגע יש רחמנות על עם ישראל אז יש את היום השני מה בודקים ביום השני? ככה אומר הרב דסלר מכתב מאליהו נדמה לי כרך ג', הוא אומר שמה מה יש ביום השני? ביום השני אלה שלא עברו את היום הראשון בודקים אותם רגע אולי הם עוזרים לצדיק אולי הם משרתים את הצדיק נכון הוא מצד עצמו אין לו שום זכות קיום מסכן אבל רגע הוא משרת את הצדיק זה שעבר ביום הראשון אויקי אז לפי כמה שהוא משרת את הצדיק לפי זה הדין נפסק מה תיגידו על זה?! ואתה יכול לסוע אליו קצת קצת ככה קצת התקשרות קצת דיבורים קצת רבינו תתפלל עלי קצת נו אז מה תגיד על זה ואז אתה מגיע לראש השנה וקירבת כמה יהודים ובכללם גם את עצמך לצדיק הזה שהגמ' אומרת שכל העולם לא נברא אלא כדי לצוות לזה להיות צוות לצדיק יש צדיק הוא מגיע לו לחיות בשביל מה הוא חי הוא עושה שטויות כל היום אבל הוא משרת את הצדיק אה הוא משרת את הצדיק בסדר אז יש לו סיבה לחיות הוא משרת את הצדיק. אתה קונה כרטיס נוסע לטרמינל ואז אתה עולה על המטוס זהו זה פחות או יותר מחנה את הגוף שלך שמה במטוס וצצצצצ' ממריאים נוחתים מגיעים לזה נוסעים באוטבוס טי...טי...טי... מקבלים חדר אוכל יש שמה אוכל אוכל ואז אתה מחנה את עצמך בציון קצת זהו זה כל הסיפור מה להחנות את זה שם שניה מה לא יודע לא נשמע כזה סיפור ומה אתה מקבל מזה אתה מגיע למקום שכל ההשפעות המקור שכל הברכות כל ההשפעות הכל רבי נתן מסביר כל השפע של כל העולמות מגיע משם, עובר דרך הציון משמה זה מגיע לכל העלמות מה זה המקום הזה זה מקום פלא זה שדורי דורות עניקים היו עובדי ה' אמיתים דברים שאנחנו יכולים רק צריך קצת אמונה להאמין שהיו כאילו אנשים היו מוכנים לעשות הכל בשביל להגיע פעם אחת. יש סיפור על שני צדיקים זיקני ברסלב מהדור הקודם היה הרב הורביץ אחד מהם והשני זה היה זה עם השמירת עניים הרב שמואל שפירא היה פורים תשמעו מה זה ציון היו עובדי ה' ביו תלמידי חכמים עצומים דברים אין דברים כאלה טוב הגיע פורים ואחד מהם הוא זכה באותם ימים לא היה אפשר להגיע לציון הוא זכה בדרך לא דרך להגיע לציון באומן והוא אמר שמה כמה פעמים תיקון הכללי עשה שם עבודות היה שם יום משהו כזה זהו הספיק לעשות שם המון עבודת ה' לא ישן לא כלום תיקון הכללי טוב הגיע פורים כטוב ליבם ביין פונה הצדיק אחד לשני אומר לו תשמע יש לי עסק בשבילך בא תמכור לי תיקון הכללי אחד שאמרת על הציון הוא אמר לו לא פורים כן פורים לא מוכר זה לא למכירה אמר לו בסדר תמכור לי את התיקון הכללי הכי לא בכוונה שאמרת שם אחד רק אחד אומר לו לא מוכר מה אתה נותן בעד אומר לו תשמע נותן לך בעד את כל העולם הבא שלי. וזה עולם הבא רציני. אומר לו לא. אומר לו מה אכפת לך תתן לי את התיקון הכללי אחד אמרת שם לא יודע כמה תן לי אחד הכי הכי פחות עם הכי פחות כוונה תמכור לי אותו אני נותן לך את כל העולם הבא שלי מה אכפת לך תן לי את זה מצטער אני אוהב אותך והכל אבל אני לא זה לא למכירה לא יכול לתת לך את זה טוב ככה המשיך כל הפורים זה סיפור אמיתי בסוף שתו עוד קצת אמר לו טוב את התיקון הכללי הכי פחות זה יאלה עולם הבא שלך יאלה עשינו עסק כך את התיקון הכללי טוב היה שמחה גדולה וזה ושתו דברי תורה ענינים וזה וצדיקים טוב יצא פורים למחורת הרב הזה מקבל שליח בי"ד הזמנה לדיון מגיע לדיון אומר לו תשמע זה מקח טעות הצאת ממני בלי דעת לא אני מבטל את העסקה שום דבר אני לא מוכר לך שום דבר אמר לו לדיינים זה סיפור אמיתי הוא הוציא ממני ככה בדרך א"א אני רוצה לבטל את העסקה שיקח את העולם הבא שלו ויחזיר לי את התיקון הכללי וזה מה שנפסק זה סיפור אמיתי מגדולי עולם אתה מבין מה זה מה הולך שם מה זה הדבר הזה יש כזה דבר יש צדיק.

 
 
שימו לב לכמה נקודות
א. השפלות וענוה.
ב. מה הפתרון לאשה שלא אהובה, "זהו הפקר עפר ונפשי כעפר מי שדורך עלי שידרוך לא אכפת לי לא מעניין אותי לא אכפת לי אין לי יותר עניין עם האגו נגמר די לא מעניין אותי כלום"
ג. גם אם אדם לא מרגיש שפל וכו' לפחות שבהתבודדות יחווה את זה.
ככה כל כת מתחילה.....
ד. איך הוא משכנע לסע לאיתם לאומן.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית