השגחה פרטית
משתמש רגיל
אם יש מידע על הגר חיים פריימן מגבעת רוקח בב"ב שהיה ידוע כמתמיד ענק ולמד שנים רבות הגאון המפורסם הגרא"י צוקר בישיבת פונביז
אשמח לקבל עליו פרטים
אשמח לקבל עליו פרטים
יהודי אמר:חשוב לציין שגם רבינו הגרא"י צוקר הוא מתמיד עצום ונורא, ופשוט שאין כוונת הרב @בן המתחטא לשלול נקודה זאת.
שאר לעמו אמר:מתי התפלל כותיקין? היה בא ב-12 או 1 לחדרו למעלה, וב-7 היה בתפילה הישיבה, ומוריד תפיליו תיכף אחר תפילת הלחש.
מרגש עד מאוד להיזכר בדמותו הגדולה והיחודית.בן המתחטא אמר:יהודי אמר:חשוב לציין שגם רבינו הגרא"י צוקר הוא מתמיד עצום ונורא, ופשוט שאין כוונת הרב @בן המתחטא לשלול נקודה זאת.
פשיטא. רק עכשיו אני שם לב שמצורת העמדת הדברים יש משמעות כזו. וזה אינו וייש"כ לר' יהודי שהעמיד את האמת בבירור. ולחיבת הקדש אזכיר מעט מעוצם עמל התורה של מו"ר הגרא"י צוקער לרפו"ש. דרכו בקדש היתה לעסוק בתורה כל הלילה, להתפלל כותיקין ולאח"מ לישן בחדרו בישיבה יושב ונסמך על הקיר עד סד"א. שינתו ביממה בין שעתים לשלש. עד למחלתו, במשך עשרות שנים מגיל צעיר מאד, לא שכב על יצועו. כל רוחות שבעולם לא הניעוהו מהתמדתו, לחתונות ילדיו היה מגיע הישר מהישיבה וחוזר אליה. כשפרצה שריפה בביתו הזעיקוהו, וכשראה שהגיעו מכבי האש חזר מיד ללמוד. בבין הזמנים אב היה חוזר על כל הבבלי עם תוס'. גם בשמחות צאצאיו ישב והגה בתורה, ובאופן שלא היה אפשר מתוך הספר, ראו איך כל רעיוניו וחושיו תפוסים בעמקי ומרחבי התורה. בילדותו חזר על בתיהם של עשירים כדי לעיין בכתבי יד הספונים באוצרותיהם, והיה עוקב אחר מהלך חייהם של הגבירים, כדי שיוכל לקיים אם תבקשנה ככסף וכמטמונים תחפשינה. ואכן זו היתה צורת חייו והיה מתאר את הרדיפה אחר הממון שראה בעיניו ואיך השכימו קום ואחרו שבת, ולא הסיחו דעת יומם ולילה מממון. ולקח זאת ללבו למעשה ממש. הרבה יש להאריך גם מגודל יראתו והשגותיו, ומן הראוי ליחד לזה אשכול נפרד.
בן המתחטא אמר:יהודי אמר:חשוב לציין שגם רבינו הגרא"י צוקר הוא מתמיד עצום ונורא, ופשוט שאין כוונת הרב @בן המתחטא לשלול נקודה זאת.
פשיטא. רק עכשיו אני שם לב שמצורת העמדת הדברים יש משמעות כזו. וזה אינו וייש"כ לר' יהודי שהעמיד את האמת בבירור. ולחיבת הקדש אזכיר מעט מעוצם עמל התורה של מו"ר הגרא"י צוקער לרפו"ש. דרכו בקדש היתה לעסוק בתורה כל הלילה, להתפלל כותיקין ולאח"מ לישן בחדרו בישיבה יושב ונסמך על הקיר עד סד"א. שינתו ביממה בין שעתים לשלש. עד למחלתו, במשך עשרות שנים מגיל צעיר מאד, לא שכב על יצועו. כל רוחות שבעולם לא הניעוהו מהתמדתו, לחתונות ילדיו היה מגיע הישר מהישיבה וחוזר אליה. כשפרצה שריפה בביתו הזעיקוהו, וכשראה שהגיעו מכבי האש חזר מיד ללמוד. בבין הזמנים אב היה חוזר על כל הבבלי עם תוס'. גם בשמחות צאצאיו ישב והגה בתורה, ובאופן שלא היה אפשר מתוך הספר, ראו איך כל רעיוניו וחושיו תפוסים בעמקי ומרחבי התורה. בילדותו חזר על בתיהם של עשירים כדי לעיין בכתבי יד הספונים באוצרותיהם, והיה עוקב אחר מהלך חייהם של הגבירים, כדי שיוכל לקיים אם תבקשנה ככסף וכמטמונים תחפשינה. ואכן זו היתה צורת חייו והיה מתאר את הרדיפה אחר הממון שראה בעיניו ואיך השכימו קום ואחרו שבת, ולא הסיחו דעת יומם ולילה מממון. ולקח זאת ללבו למעשה ממש. הרבה יש להאריך גם מגודל יראתו והשגותיו, ומן הראוי ליחד לזה אשכול נפרד.
מחילה, עובדות אלו הינם על רבינו הגרא"י צוקר שחי ב"ה, אך אינו בקו הבריאות.עקביא בן מהלל אומר אמר:בן המתחטא אמר:יהודי אמר:חשוב לציין שגם רבינו הגרא"י צוקר הוא מתמיד עצום ונורא, ופשוט שאין כוונת הרב @בן המתחטא לשלול נקודה זאת.
פשיטא. רק עכשיו אני שם לב שמצורת העמדת הדברים יש משמעות כזו. וזה אינו וייש"כ לר' יהודי שהעמיד את האמת בבירור. ולחיבת הקדש אזכיר מעט מעוצם עמל התורה של מו"ר הגרא"י צוקער לרפו"ש. דרכו בקדש היתה לעסוק בתורה כל הלילה, להתפלל כותיקין ולאח"מ לישן בחדרו בישיבה יושב ונסמך על הקיר עד סד"א. שינתו ביממה בין שעתים לשלש. עד למחלתו, במשך עשרות שנים מגיל צעיר מאד, לא שכב על יצועו. כל רוחות שבעולם לא הניעוהו מהתמדתו, לחתונות ילדיו היה מגיע הישר מהישיבה וחוזר אליה. כשפרצה שריפה בביתו הזעיקוהו, וכשראה שהגיעו מכבי האש חזר מיד ללמוד. בבין הזמנים אב היה חוזר על כל הבבלי עם תוס'. גם בשמחות צאצאיו ישב והגה בתורה, ובאופן שלא היה אפשר מתוך הספר, ראו איך כל רעיוניו וחושיו תפוסים בעמקי ומרחבי התורה. בילדותו חזר על בתיהם של עשירים כדי לעיין בכתבי יד הספונים באוצרותיהם, והיה עוקב אחר מהלך חייהם של הגבירים, כדי שיוכל לקיים אם תבקשנה ככסף וכמטמונים תחפשינה. ואכן זו היתה צורת חייו והיה מתאר את הרדיפה אחר הממון שראה בעיניו ואיך השכימו קום ואחרו שבת, ולא הסיחו דעת יומם ולילה מממון. ולקח זאת ללבו למעשה ממש. הרבה יש להאריך גם מגודל יראתו והשגותיו, ומן הראוי ליחד לזה אשכול נפרד.
באמת מרגש.
הנה לך עובדות קצרות שמעוררות את הלב ואת הרגש ומועילות פי כמה מסיפורי מופתים גם כאלה שהיו. רק חבל שלא זכיתי להכירו בחיי חיותו
הערה שלא ממין האשכול: גם ברמב"ם שם נאמר שמשתמש בכתרה ש"ת ועז"נ ודאשתמש כו'של הרב צוובנר זצ"ל משדרות רמב"ן ? באיזה שנים זה היה. ומענין אם הסכים לקבל על זה כסף, כי מהכולל לא לקח. ואפשר (יותר מתאים לו לענ"ד) שלא מטעם הרמב"ם, אלא שלא רצה להשתמש בכתרה של תורה. עיין ב"ב ח' גבי יונתן בן עמרם, ונדרים סב'.
הנושא שם הוא ידיעת ושקידת התורה בלבדממוסף וכו'