התחייבות לצדקה בקיזוז החזר המס

הושענא

משתמש רשום
מעשה בראובן שהתחייב סך 1000 ש"ח לצדקה, לאחר שהעביר את הסכום האמור, הזדכה בהחזר מס כנגד התרומה על סך 350 ש"ח.
וכעת עולה הספק האם באמת נחשב ששילם את נדרו, או שמא התברר כי בסה"כ שילם רק 650 ש"ח לצדקה.

ושורש הספק אי אזלינן בתר הנותן, שלמעשה לא נחסר כי אם 650 ש"ח [-אחר קבלת החזר המס] או שמא בתר המקבל שס"ס נהנה סך של 1000 ש"ח.
 

יהודי

משתמש ותיק
ברוכים הבאים הרב @הושענא.
בעיקר הספק, לי פשוט שהחזר המס אינו נוגע לחיובו לצדקה, אלא הוי דבר צדדי לחלוטין. ומקרי ששילם את נדרו.
 

הושענא

משתמש רשום
פותח הנושא
@יהודי דבריך אמורים בין בהיה כן בדעתו בשעת הנדר?
 

יהודי

משתמש ותיק
אני מבין שמתנה חיצונית שמקבל מחמת שנתן צדקה אינה גורעת בקיום חיובו. וא"כ אי"ז משנה מה היתה דעתו.
אדרבה, אשמח לשמוע צדדים אחרים.
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
גם לי פשוט כמו יהודי

זה סה"כ החזר מס ולא תשלום או ההכנסה


דהיינו המס שאדם משלם נחשב כהוצאות
את המעשר נותנים מההכנסות אחרי קיזוז ההוצאות של העסק וממילא

נניח שההכנסה היא 10000 ש"ח והוא שילם 1000 ש"ח מס
הוא צריך לתת 900 ש"ח מעשר
אם הוא קיבל החזר מס 350 ש"ח
זה אומר שהוא שילם מס 650 ש"ח וההכנסה היא 9350 והמעשר 935
 

הכהן

משתמש ותיק
ומאי שנא מאדם שנדר 1000 ₪ לצדקה ובמקום להוציא את זה מחשבון הבנק שלו הוא גייס את זה מחברים? או שגם זה בכלל הספק?
 

מאמין

משתמש ותיק
זה נקרא גייס מחברים ? הוא נתן מעצמו, וזה שהוא עשה מזה ביזנעס, זכותו בלבד, (אולי אפשר לדמות להנותן פרוטה ע"מ וכו' הרי זה צדיק גמור וגם על זה יש לעיין)
 

במבי

משתמש ותיק
אגב מעניין לעניין קצת באותו עניין, פעם קניתי תלושי קניה לרשת מגה שהיו מוכרים אותם קבוע בהנחה של 17% ובאותה הרשת אם היה עודף של פחות מ10 ש"ח היו מחזירים אותו במזומן, ויצא שאם הייתי קונה רק לבן (גיל, אשל) ומשלם בתלוש של 10 ש"ח, הייתי מקבל עודף 8.70 ויצא שלא שילמתי כלום על הלבן ועוד הייתי מקבל מתנה 20 אג'...

ולפי החשבון שנשאל לעיל, וכי לא שילמתי עבור הקנייה?!

ועצה טובה, גם אם אינכם משלמים מס הכנסה, את התרומות שאתם תורמים למוסדות המוכרים לסעיף 46 בקשו מהם שירשמו את הקבלות ע"ש אנשים שאתם מכירים שהם משלמים מס כגון: הורים. והם יקבלו חזרה 35% מהסכום ומניסיון זה המון המון כסף וידוע שהעבירה כמעט הכי גדולה היא לגרום לשני הפסד כספי ולשון רש"י הוא "כאילו נוטל נשמתו ממנו" וא"כ מרובה מידה טובה 500 פעם, והמצווה הגדולה ביותר היא לגרום לשני רווח כספי (ובעז"ה אעלה ע"ז מאמר קטן)  שמסתבר שיועבר אליכם !!!

ואני יודע שרבים אף שהם משלמים מס הכנסה, אינם יודעים איך לקבל את ההחזר של ה35% וא"כ לתועלת הרבים, אבקש מהיודע כיצד לקבל את ההחזר הנ"ל שיעלה הסבר מפורט ע"כ.
 

בר נש

משתמש ותיק
במבי אמר:
ועצה טובה, גם אם אינכם משלמים מס הכנסה, את התרומות שאתם תורמים למוסדות המוכרים לסעיף 46 בקשו מהם שירשמו את הקבלות ע"ש אנשים שאתם מכירים שהם משלמים מס כגון: הורים. והם יקבלו חזרה 35% מהסכום ומניסיון זה המון המון כסף וידוע שהעבירה כמעט הכי גדולה היא לגרום לשני הפסד כספי ולשון רש"י הוא "כאילו נוטל נשמתו ממנו" וא"כ מרובה מידה טובה 500 פעם, והמצווה הגדולה ביותר היא לגרום לשני רווח כספי (ובעז"ה אעלה ע"ז מאמר קטן) שמסתבר שיועבר אליכם !!!
האם מותר להורה שהתורם זיכה לשקר בהצהרת המס?
 

דודע

משתמש רגיל
כאשר למדנו בכולל דיני ריבית היתה לנו שאלה מעין זו.. ולמסקנה העלנו שכאשר אדם נותן הלוואה ומקבל ע"י הטבות מכל מיני מקומות הרי זה כרבית ממקום אחר.. וא"כ ה"ה להכא, שהרי כל קבלת החזר המס הינה על מנת לעודד את נתינת התרומות (שירדה במדינה לאחרונה עד שהתחילו את כל המצ'ינגים למינהם) ואינה אלא כפועל יוצא מתרומתו.
 

רב החובל

משתמש רשום
במבי אמר:
ואני יודע שרבים אף שהם משלמים מס הכנסה, אינם יודעים איך לקבל את ההחזר של ה35% וא"כ לתועלת הרבים, אבקש מהיודע כיצד לקבל את ההחזר הנ"ל שיעלה הסבר מפורט ע"כ.
אני מקווה שאינני עובר בהודעתי הבאה על חוקי הפורום...

בשנה האחרונה, הגשתי בקשת החזר מס באופן מקוון ע"י אתר בשם moneyback החזר מס מקוון לשכיר, צירפתי להם את הקבלות על התרומות, ובתוך כשלוש חדשים הזדכתי על סכום לא מבוטל.
 
 

יהודי

משתמש ותיק
דודע אמר:
כאשר למדנו בכולל דיני ריבית היתה לנו שאלה מעין זו.. ולמסקנה העלנו שכאשר אדם נותן הלוואה ומקבל ע"י הטבות מכל מיני מקומות הרי זה כרבית ממקום אחר.. וא"כ ה"ה להכא, שהרי כל קבלת החזר המס הינה על מנת לעודד את נתינת התרומות (שירדה במדינה לאחרונה עד שהתחילו את כל המצ'ינגים למינהם) ואינה אלא כפועל יוצא מתרומתו.
מה הכוונה 'הרי"ז כרבית ממקום אחר'? מה זה המושג הזה, ומה התכוונתם למעשה.
 

דודע

משתמש רגיל
יהודי אמר:
דודע אמר:
כאשר למדנו בכולל דיני ריבית היתה לנו שאלה מעין זו.. ולמסקנה העלנו שכאשר אדם נותן הלוואה ומקבל ע"י הטבות מכל מיני מקומות הרי זה כרבית ממקום אחר.. וא"כ ה"ה להכא, שהרי כל קבלת החזר המס הינה על מנת לעודד את נתינת התרומות (שירדה במדינה לאחרונה עד שהתחילו את כל המצ'ינגים למינהם) ואינה אלא כפועל יוצא מתרומתו.
מה הכוונה 'הרי"ז כרבית ממקום אחר'? מה זה המושג הזה, ומה התכוונתם למעשה.
ריבית ממקום אחר היינו תוספת מותרת בהחזר מתן ההלוואה, וההיתר הינו משום שאין התוספת ניתנת דווקא מחמת ההלוואה אלא משום שיקולים אחרים. וא"כ ה"ה שכאן הממשלה נותנת החזר מס לא בגלל עצם התרומה שנתת אלא בכדי לעודד את עצם מתן הצדקות בארץ
 
 
חלק עליון תַחתִית