בגמ' מנחות מד: מנחתם ונסכיהם, אפי' בלילה ואפילו למחר
ובערכין יב. בספק הגמ' אי נסכים הבאים בפני עצמן טעונים שירה, הביאו ברש"י ותוס' את הגמ' מנחות הנ"ל ובתוס' הוסיף דדרשי' 'ומנחתם עד עשרה ימים' והיינו שאפשר להביא הנסכים אף עד י' ימים. והוא נמי ברש"י תמורה יד. (ד"ה ונסכיהם) שאפשר אפי' מכאן ועד י' ימים
והנה בשו"ת הרשב"א ח"א סי' ע"ט מבואר שהילפותא ד'אפילו בלילה אפילו למחר' (שנאמרה בתמורה יד. לענין שאפשר להשלים נסכים של מוספים), דומה לענין אברים ופדרים של קרבנות שעבודתם ביום, שמקטירים את אבריהם ופדריהם בלילה (ובזה מבאר את גדר נסוך המים שמנסכים אפילו בלילה שהוא מכיון שדינו ביום ואפשר א"כ להביאו ג"כ בלילה שאחר התמיד כיון שסוף עבודת התמיד הם). והנה הלא את האברים והפדרים לא שייך להקריב מכאן ועד י' ימים, ונראה א"כ מדמיון הרשב"א, שס"ל שהילפו' דנסכיהם אפי' בלילה אפי' למחר הוא דוק' בלילה ולמחר ואינו שייך לדין נסכים הבאים בפני עצמן שבאים מכאן ועד י' ימים. וא"כ נראה שיש מחלוקת בנדו"ז.
אם כנים הדברים, האם יש עוד מקורות לזה?
תודה.
ובערכין יב. בספק הגמ' אי נסכים הבאים בפני עצמן טעונים שירה, הביאו ברש"י ותוס' את הגמ' מנחות הנ"ל ובתוס' הוסיף דדרשי' 'ומנחתם עד עשרה ימים' והיינו שאפשר להביא הנסכים אף עד י' ימים. והוא נמי ברש"י תמורה יד. (ד"ה ונסכיהם) שאפשר אפי' מכאן ועד י' ימים
והנה בשו"ת הרשב"א ח"א סי' ע"ט מבואר שהילפותא ד'אפילו בלילה אפילו למחר' (שנאמרה בתמורה יד. לענין שאפשר להשלים נסכים של מוספים), דומה לענין אברים ופדרים של קרבנות שעבודתם ביום, שמקטירים את אבריהם ופדריהם בלילה (ובזה מבאר את גדר נסוך המים שמנסכים אפילו בלילה שהוא מכיון שדינו ביום ואפשר א"כ להביאו ג"כ בלילה שאחר התמיד כיון שסוף עבודת התמיד הם). והנה הלא את האברים והפדרים לא שייך להקריב מכאן ועד י' ימים, ונראה א"כ מדמיון הרשב"א, שס"ל שהילפו' דנסכיהם אפי' בלילה אפי' למחר הוא דוק' בלילה ולמחר ואינו שייך לדין נסכים הבאים בפני עצמן שבאים מכאן ועד י' ימים. וא"כ נראה שיש מחלוקת בנדו"ז.
אם כנים הדברים, האם יש עוד מקורות לזה?
תודה.