עצומה נגד השימוש בחשמל בשבת

אב בבינה

משתמש ותיק
חיים ליצא אמר:
אחזור על שאלה ששאלתי כאן באשכול על חשמל בשבת
כידוע המציאות כיום שעושים פעולות חסכון הינו בישביל לחסוך בעלויות מדליקים טורבינה קטנה ומכבים קטנה נמצאה שנעשה כאן חילול שבת ויש נמי מעשה שבת ?
יש למשהו צד אפילו דחוק להתיר בכזה מצב
[מסתבר לי שעכשיו יתעוררו כמה ויספרו שיש להם אח/חבר/דוד שיש לו חבר שעובד בתור חשמלאי מוסמך והוא אמר לי שלא כך המציאות אז לכן אני אבקש מראש אנא דברו על מציאות הנ"ל (שמגובה אצלי במסמכים]

ר' חיים! אתה פשוט לא מבין הנידון!!!!
כמו שאתה רואה מכל האשכול הנידון הוא שבעלי הגנרטורים הם עשירים וגם בעלי חובות בבת אחת (וגם משאירים כל הכסף בקופה... ולא לוקחים לעצמם), ממילא יש להם נגיעות!!! והנח להם לישראל להאמין שהכל בלי חילול שבת...
 

שניאור

משתמש ותיק
חיים ליצא אמר:
אחזור על שאלה ששאלתי כאן באשכול על חשמל בשבת
כידוע המציאות כיום שעושים פעולות חסכון הינו בישביל לחסוך בעלויות מדליקים טורבינה קטנה ומכבים קטנה נמצאה שנעשה כאן חילול שבת ויש נמי מעשה שבת 
יש למשהו צד אפילו דחוק להתיר בכזה מצב
האם דברת פעם עם אחד המתירים או שרק שמעת ממישהו ששמע ממישהו שכך וכך טעם המתירים?
אני שמעתי מהג"ר לוי יצחק הלפרין שהוא יודע שכך המציאות ועדיין יש מקום להתיר.
את הטעם שלא אני לא אכתוב כי יש הרבה מה לדון בדבריו ואין לי כוח להתווכח כאן בפורום כמו שהתווכחתי עמו עד שהוא שכנע אותי.
 

יושב ציון

משתמש רגיל
האם יש למישהו השיעור של הרב מורגנשטרן אתמול בביהמ"ד פינסק קרלין בנושא השימוש בחשמל בשב"ק?
 

חיים ליצא

משתמש ותיק
שניאור אמר:
חיים ליצא אמר:
אחזור על שאלה ששאלתי כאן באשכול על חשמל בשבת
כידוע המציאות כיום שעושים פעולות חסכון הינו בישביל לחסוך בעלויות מדליקים טורבינה קטנה ומכבים קטנה נמצאה שנעשה כאן חילול שבת ויש נמי מעשה שבת 
יש למשהו צד אפילו דחוק להתיר בכזה מצב
האם דברת פעם עם אחד המתירים או שרק שמעת ממישהו ששמע ממישהו שכך וכך טעם המתירים?
אני שמעתי מהג"ר לוי יצחק הלפרין שהוא יודע שכך המציאות ועדיין יש מקום להתיר.
את הטעם שלא אני לא אכתוב כי יש הרבה מה לדון בדבריו ואין לי כוח להתווכח כאן בפורום כמו שהתווכחתי עמו עד שהוא שכנע אותי.

פשוט לא מצאתי מי שמביא בכלל טעם ואני מדגיש אפילו דחוק ביותר להתיר [רק שכך פסק רב פלוני וכ"ו ושבאתי לדבר פעם אם הראשל"צ שליט"א הוא דחה אותי בבדותות]
לגבי הג"ר לוי צחק הלפרין זצ"ל או שתכתוב את טעמו לאפילו לגשת ולשאול אותו איני יכול וזה שהוא שכנע את כתר לא מוסיף לי כלום 
 

אחד התלמידים

משתמש ותיק
עפר ואפר אמר:
קצת לאזן.
אנשי הגרנטורים והמצברים הם חוג ידוע, שקרוב לחוגים שיש להם שליטה בציבור הליטאי.
בעלי הגנרטורים השקיעו המון כסף על מנת לקבל את החזר ההוצאות והרווח במשך שנים ארוכות קדימה.
אם אכן תיפתר הבעיה, ב'בום' אחד יפסיק להם מקור הפרנסה לעתיד והם יישארו בחובות מטורפים (כל אחד לפי עניינו).
האם לכן צריך להשמיץ אותם? חס ושלום. יש הרבה יהודים של"ע מתפרנסים מעבירות והחטאת הרבים (אמר החזו"א: לגנב ניתנת פרנסתו משמים רק דרך הגניבות), אשריהם ואשרי חלקם של אלו המתפרנסים ממצוות וזיכוי הרבים.

לאידך גיסא, אין שום סיבה להשמיץ את אלו שמנסים לטפל ולהקל בחילול השבת של חברת חשמל, גם אם הם כיום אינם משתמשים בגנרטור, ומסתמכים על ההיתר של הגרשז"א ועוד, שנהגו רוב ישראל לסמוך עליו.

לעניין עצמו: נכתבו כאן כל מיני דברים, חלקם מסברות כרסיות וחלקם מבוססים קצת יותר.
אנסה לברר קצת.

ברור שהעצומה הזו לא גילתה "פתאום" לחברת חשמל שיש הרבה יהודים שאכפת להם עניין חילול השבת. וברור שיש כאן התפתחות הדרגתית. אפשר לטעון שלעצומה ולפעילות סביבה היה חלק בדבר, אפשר לטעון שלא, זה באמת לא מה שחשוב.

מה שהתברר לי אגב העניין, זה שהמציאות החמורה בכפלים שהציג הרב י"מ מורגנשטרן בחוברות שהופצו בבתי הכנסת, ולפיו כאשר נוצר צורך בהוספת כח חשמל בשבת קודש, פועלים יהודים פשוט מוסיפים פחם לתוך הבעירה, דהיינו מבעיר דאורייתא ישירות עבור השימוש שלנו, זה התבטל מכל וכל. והיום ישנה בעיקר הבעיה (הישנה) של חדר הפיקוד.

הציגו כאן טענה שיש בעיה של חילול שבת בייצור הגז, הגרש"צ רוזנבלט לא מעלה את הטענה הזו, וכן יש לברר האם הגז משבת קודש לא מגיע לשימוש גם ביום חול, ויצטרכו להפעיל גנרטורים גם ביום חול.

לעניין הגז, וגם לעניין החברות הפרטיות, הדבר טעון פירוט, איך בדיוק המבנה של זה, וכמו כן יש לדון קצת, מכיוון שאנחנו כצרכנים עומדים מול חברת החשמל, א"כ אם נגיע למצב שהיא לא מחללת שבת, ועושה את כל המאמצים עבור זה, אלא שהיא מוכרחה לקנות חשמל מחברה אחרת שהיא מחללת שבת, יש לדון שאולי אין מוטל עלינו להחרים אותה.

מה שטענו שחברת החשמל לא תסכים בשום אופן לעשות שום דבר בגלל הסתה, הא קמן שהסכימו להוציא הודעה רשמית על הפסקת חילול השבת.

 לסכם דבריו הארוכים:
כל אלו שמתאמצים להנזר החשמל המיוצר ע"י חילול שבת, מוותרים על ממונם, ולפעמים גם על נוחותיהם, והכל ע"פ פסק של גדולי הרבנים [לא רק החז"א], הם נשלטים ע"י בעלי הגנרטרים.
משא"כ חברת חשמל, שהם ממש עושים לשם שמים ורוצים לשמור שבת בתכלית ההידור. וממילא אפשר לקנות חשמל המיוצר ע"י חילול שבת אם קונים אותו דרך חברת חשמל, שהם כ"כ צדיקים שהם יכולים להכשיר חילול שבת אם מעבירים אותו דרכם.
אולי נעשה עסקא. נניח לבעלי הגנרטרים למכור הגנרטרים, ולוותר על כל ההוצאות וטרחות הכרוך הפעלתם. ניתן להם למכור חשמל שהם קונים מחברת חשמל, במחיר זול בהרבה ממה שהם לוקחים היום. והיות שכולם יודעים שהם רוצים שמירת שבת, והראיה שכמה שנים הם הפעילו גנרטר עצמאי, ממילא אין בעיה אם היום הם קנו החשמל מחברת חשמל.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
מספיק עם הליצנות הזו.
אף אחד לא טוען שח''ח הם צדיקים, ואף אחד לא טוען שמחמירים עבור בעלי הגנרטורים.
יש כאן שאלה מאד תלויית מציאות, האם ח''ח מתקדמים לאיזשהו פתרון בנושא העיקרי של חילול שבת, או שמדובר באחיזת עיניים גרידא.
כשבאים לברר את העניין, בהחלט יש מקום לחשש שקבוצת כח כזו של בעלי גנרטורים אשר כל עתידם הכלכלי תלוי בזה, ומטבע הדברים הם גם קרובים לרבנים העוסקים בנושא, ינסו להטות את הדיון לכיוון שנח להם.
כמו"כ בהחלט יש סוג של אנשים שעניין החומרה של חשמל בשבת הוא עבורם כעין דגל אשר קשה להם לוותר על המעמד שזה מעניק להם, בעיני עצמם וסביבתם, וזו נגיעה לא קטנה שמשפיעה על שיקול הדעת
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
יש גם נגיעות הפוכות וחזקות פי כמה, למי שלא נוח להצטמצם בשבת ללא חשמל בשפע.
 

במבי

משתמש ותיק
הטענות שמביאים בדבר חילולי השבת של החברות הפרטיות לכ' בטעות יסודן כי מדובר בחשמל שמיוצר ע"י תאים סולריים.... (תאי שמש)
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
שאר לעמו אמר:
יש גם נגיעות הפוכות וחזקות פי כמה, למי שלא נוח להצטמצם בשבת ללא חשמל בשפע.

נכון בהחלט, שישננגיעות הפוכות, ואני הקטן מכריז על עצמי כן. 
הנגיעה הזו יכולה בהחלט לגרום שאסמוך על המתירים. 
​​​
אבל מש"כ '' חזקות פי כמה'' הוא מופרך.
אין זה דומה כלל וכלל לאדם שכל עתידו הכלכלי בסכנה, וזה ניכר בחלק מהתגובות כאן ובכלל, שנראה כאילו צריך לעשות כל טצדקי להותיר על כנו את המצב של מעשה שבת, עם נימוקים כאלו שמזכירים גזירות אחרות... 
 

שניאור

משתמש ותיק
חיים ליצא אמר:
פשוט לא מצאתי מי שמביא בכלל טעם ואני מדגיש אפילו דחוק ביותר להתיר [רק שכך פסק רב פלוני וכ"ו ושבאתי לדבר פעם אם הראשל"צ שליט"א הוא דחה אותי בבדותות]
לגבי הג"ר לוי צחק הלפרין זצ"ל או שתכתוב את טעמו לאפילו לגשת ולשאול אותו איני יכול וזה שהוא שכנע את כתר לא מוסיף לי כלום
כבר כתבתי שאני לא יכול להתווכח, ואני לא צריך להוסיף לך כלום, [בפרט אחרי מה שאתה כותב על הראשל"צ שלכו"ע הוא ת"ח גדול והולך ישר], לכן מבחינתי אפשר לסיים פה, ויהא לך את שלך.
גילוי נאות: יש לי גנרטור בבית.
 

אחד התלמידים

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
שאר לעמו אמר:
יש גם נגיעות הפוכות וחזקות פי כמה, למי שלא נוח להצטמצם בשבת ללא חשמל בשפע.

נכון בהחלט, שישננגיעות הפוכות, ואני הקטן מכריז על עצמי כן. 
הנגיעה הזו יכולה בהחלט לגרום שאסמוך על המתירים. 
​​​
אבל מש"כ '' חזקות פי כמה'' הוא מופרך.
אין זה דומה כלל וכלל לאדם שכל עתידו הכלכלי בסכנה, וזה ניכר בחלק מהתגובות כאן ובכלל, שנראה כאילו צריך לעשות כל טצדקי להותיר על כנו את המצב של מעשה שבת, עם נימוקים כאלו שמזכירים גזירות אחרות... 

דוקא דבריך מופרכים. יש מספר מוגבל של בעלי גנרטרים, ולא הוכח כלל שכולם מרוויחים מזה. [כפי שהיה ידוע לי בעבר, יש שעושים לשם שמים ומרוויחים לכל היותר סכום פועט עבור טרחתם, ויש שזה ממש עסק אצלם.] ומאידך מספר הצרכנים שזה נוח וזול להם הרבה להשתמש בחברת חשמל כולל כל אחד ואחד שהוא אינו בעל גנרטר. יחס הכוחות כאן כמו אחד לרבבה. איך יתכן שהמיעוט יכולים להתגבר על כל אלו שיש להם אינטרסט הפוך.
ואגב, מי אתה חושד מהמגיבים כאן שהוא בעל גנרטר.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
אחד התלמידים אמר:
אמונת אומן אמר:
שאר לעמו אמר:
יש גם נגיעות הפוכות וחזקות פי כמה, למי שלא נוח להצטמצם בשבת ללא חשמל בשפע.

נכון בהחלט, שישננגיעות הפוכות, ואני הקטן מכריז על עצמי כן. 
הנגיעה הזו יכולה בהחלט לגרום שאסמוך על המתירים. 
​​​
אבל מש"כ '' חזקות פי כמה'' הוא מופרך.
אין זה דומה כלל וכלל לאדם שכל עתידו הכלכלי בסכנה, וזה ניכר בחלק מהתגובות כאן ובכלל, שנראה כאילו צריך לעשות כל טצדקי להותיר על כנו את המצב של מעשה שבת, עם נימוקים כאלו שמזכירים גזירות אחרות... 

דוקא דבריך מופרכים. יש מספר מוגבל של בעלי גנרטרים, ולא הוכח כלל שכולם מרוויחים מזה. [כפי שהיה ידוע לי בעבר, יש שעושים לשם שמים ומרוויחים לכל היותר סכום פועט עבור טרחתם, ויש שזה ממש עסק אצלם.] ומאידך מספר הצרכנים שזה נוח וזול להם הרבה להשתמש בחברת חשמל כולל כל אחד ואחד שהוא אינו בעל גנרטר. יחס הכוחות כאן כמו אחד לרבבה. איך יתכן שהמיעוט יכולים להתגבר על כל אלו שיש להם אינטרסט הפוך.
ואגב, מי אתה חושד מהמגיבים כאן שהוא בעל גנרטר.
אולי לפני ארבעים שנה היה מישהו שניהל גנרטור לשם שמים גרידא... היום זה עסק כלכלי פורח מאד. 

כדאי להכיר את השטח לפני שמפריחים מספרים.

הרבבות שמשתמשים בחשמל בשבת, עושים את זה בלב שקט, שכן כך ראו אצל אבותיהם ורבותיהם, ואלו שליבם נוקפם( כמוני)  הם מסתמא אחד ממאה או פחות. 
אצל רובם, מי שמתפלל מנחה קצרה או מדלג על פרשת התמיד הוא בבעיה יותר גדולה... הם היו שמחים מאוד לשמוע שבחברת החשמל כבר לא מחללים שבת, אבל ממש לא ברמה שיתקעו עצמם בויכוח על זה, הם אינם עוסקים בעניין לטב ולמוטב, וכלל א"א לכנות זאת בשם נגיעה. 

אין צורך להניח שיש כאן בעלי גנרטור. 
מספיק שכמה מהם יפריחו שמועות כדי לתחזק את העסק וכולם יחרו יחזיקו אחריהם. 


 
 

אחד התלמידים

משתמש ותיק
@אמונת אומן אני מבין, זה מרגיע המצפון להשמיץ בעלי גנרטורים ומקפידים על חשמל כשר. אבל האם יש לך נתונים לגבות מה שאתה כותב, או שאתה בעצמך מסתמך על שמועות פורחות, ופוסל במומך.
ואולי אלו המקפידים על חשמל כשר עושים זה משום שכך הורו להם רבותיהם. או אולי הם למדו הענין בעצמם והגיעו למסקנה שכן נכון לעשות. למה אתה חושב שרק אתה זה שחושב קצת, וכל אלו שלא הגיעו למסקנה שלך לא בדקו הנושא?
רק להמחשה, לפני כמה שנים אברך צעיר בעל כשרון גדול נתן לי קונטרס שהוא כתב להתיר שימוש בחברת חשמל בשבת. אחר מה שהערתי לו הוא הודה שאני צודק וגנז הקונטרס בלי להדפיסו.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
אחד התלמידים אמר:
@אמונת אומן אני מבין, זה מרגיע המצפון להשמיץ בעלי גנרטורים ומקפידים על חשמל כשר. אבל האם יש לך נתונים לגבות מה שאתה כותב, או שאתה בעצמך מסתמך על שמועות פורחות, ופוסל במומך.
ואולי אלו המקפידים על חשמל כשר עושים זה משום שכך הורו להם רבותיהם. או אולי הם למדו הענין בעצמם והגיעו למסקנה שכן נכון לעשות. למה אתה חושב שרק אתה זה שחושב קצת, וכל אלו שלא הגיעו למסקנה שלך לא בדקו הנושא?
רק להמחשה, לפני כמה שנים אברך צעיר בעל כשרון גדול נתן לי קונטרס שהוא כתב להתיר שימוש בחברת חשמל בשבת. אחר מה שהערתי לו הוא הודה שאני צודק וגנז הקונטרס בלי להדפיסו.
את מה אני צריך להוכיח? האם טענתי לטובת ההיתר? כתבתי בפירוש שלבי נוקפי! 
​​​​​​( לא זו בלבד, אלא שרכשתי בעבר מנוי בגנרטור, והיו שם תקלות תכופות עד שנאלצתי בהוראת מו''צ להביא גוי שיעשה מלאכות משום פקוח נפש, ואח"כ התרתי נדרי). 
לא טענתי שום טענה נגד המחמירים ואשרי חלקם! 
גם לא כתבתי בשום מקום שאין יותר חששות בחברת החשמל. 
כתבתי את מה שנראה לעיניים מתוך דברי כמה כותבים כאן ובמקומות אחרים, שניכר שנלחמים בחירוףנפש  על זה שלא ייתכן שיש שיפור במצב וגם אין סיכוי שיהיה... מה שמזכיר איזו גזרה ידועה. 
​​​​
 
 

חיים ליצא

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
אחד התלמידים אמר:
@אמונת אומן אני מבין, זה מרגיע המצפון להשמיץ בעלי גנרטורים ומקפידים על חשמל כשר. אבל האם יש לך נתונים לגבות מה שאתה כותב, או שאתה בעצמך מסתמך על שמועות פורחות, ופוסל במומך.
ואולי אלו המקפידים על חשמל כשר עושים זה משום שכך הורו להם רבותיהם. או אולי הם למדו הענין בעצמם והגיעו למסקנה שכן נכון לעשות. למה אתה חושב שרק אתה זה שחושב קצת, וכל אלו שלא הגיעו למסקנה שלך לא בדקו הנושא?
רק להמחשה, לפני כמה שנים אברך צעיר בעל כשרון גדול נתן לי קונטרס שהוא כתב להתיר שימוש בחברת חשמל בשבת. אחר מה שהערתי לו הוא הודה שאני צודק וגנז הקונטרס בלי להדפיסו.
את מה אני צריך להוכיח? האם טענתי לטובת ההיתר? כתבתי בפירוש שלבי נוקפי! 
​​​​​​( לא זו בלבד, אלא שרכשתי בעבר מנוי בגנרטור, והיו שם תקלות תכופות עד שנאלצתי בהוראת מו''צ להביא גוי שיעשה מלאכות משום פקוח נפש, ואח"כ התרתי נדרי). 
לא טענתי שום טענה נגד המחמירים ואשרי חלקם! 
גם לא כתבתי בשום מקום שאין יותר חששות בחברת החשמל. 
כתבתי את מה שנראה לעיניים מתוך דברי כמה כותבים כאן ובמקומות אחרים, שניכר שנלחמים בחירוףנפש  על זה שלא ייתכן שיש שיפור במצב וגם אין סיכוי שיהיה... מה שמזכיר איזו גזרה ידועה. 
​​​​
מה שייך התרת נדרים יש לך צד להתיר?
אני לא מצאתי וכן כול חברי הפורום אחר ששאלתי שאלה פשוטה [עין לעיל] ואף אחד לא ענה מה הצד אפילו הדחוק ביותר להתיר
האלו "שנלחמים" הם נלחמים שבאים כול מיני כאלו תמימים שחושבים שגילו את אמריקה ומחתימים וכ"ו וגורמים נזק להפגנה האמתית של אי שימוש בחשמל שלהם ב מה לעשות ואני מלומד ניסיון מעט יותר שנים מר' חוטה [אפילו שאני לא בא ממשפחה של החוג ההוא מב"ב] ויודעה אני שרק טיפש עושה דבר פעמים וחושב שיהיו תוצאות שונות
 

 
 

חיים ליצא

משתמש ותיק
שניאור אמר:
חיים ליצא אמר:
פשוט לא מצאתי מי שמביא בכלל טעם ואני מדגיש אפילו דחוק ביותר להתיר [רק שכך פסק רב פלוני וכ"ו ושבאתי לדבר פעם אם הראשל"צ שליט"א הוא דחה אותי בבדותות]
לגבי הג"ר לוי צחק הלפרין זצ"ל או שתכתוב את טעמו לאפילו לגשת ולשאול אותו איני יכול וזה שהוא שכנע את כתר לא מוסיף לי כלום
כבר כתבתי שאני לא יכול להתווכח, ואני לא צריך להוסיף לך כלום, [בפרט אחרי מה שאתה כותב על הראשל"צ שלכו"ע הוא ת"ח גדול והולך ישר]מה אוספת לי, שהוא מתיר זה אני יודעה לבד ושוב אתה לא מוכן להיכנס לגופו של עיניין אלא הולך סחור סחור בנוסחאות של בעלי הגנרטור הם.......[השלם לבד] [זה שפ"ק אומר שזה מותר זה לא הופך למותר, בפרט שהוא לא מתיר מציאות כזו אלא מציאות אחרת] 
וכ"ו, לכן מבחינתי אפשר לסיים פה, ויהא לך את שלך.מדוע אתה לא מוכן ללמד יהודי תורה [אשמח שתכתוב לי אפילו באישי ואני מתחייב לא להגיב לך (אני מבין שאין לך כוח להכנס לויכוחים)
גילוי נאות: יש לי גנרטור בבית. אשריך שירבו כמוך!!!!! 

 
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
חיים ליצא אמר:
מה שייך התרת נדרים יש לך צד להתיר?
לי אין צדדים להתיר.
די לי בזה שרוב כלל ישראל ביניהם אלפי מורי הוראה מדקדקים נוהגים היתר, ביניהם מבינים לא פחות ממך, כדוגמת הרל''י הלפרין לדוגמה, כדי שלא אעלה אפילו על דעתי שזה בגדר יותר מחומרה.
 

חיים ליצא

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
חיים ליצא אמר:
מה שייך התרת נדרים יש לך צד להתיר?
לי אין צדדים להתיר.
די לי בזה שרוב כלל ישראל ביניהם אלפי מורי הוראה מדקדקים נוהגים היתר, ביניהם מבינים לא פחות ממך, כדוגמת הרל''י הלפרין לדוגמה, כדי שלא אעלה אפילו על דעתי שזה בגדר יותר מחומרה.
אם אין לך צד להתיר אז בודאי שלך הדבר אסור.
מי הם אלפי מורי הוראה שמבינים וכ"ו ומתירים. ואם יש מה סברתם ואם אין להם סברה אז הוראתם אינה מועילה כלום [כן כתב הרמ"א שמוראה הוראה שמתיר מסברתו ולא מוסיף טעם אינו נחשב להוראה]
מה נעשה שאם כול הכאב שבדבר, התורה גם נתנה פר האלם דבר של ציבור, וכול הציבור אינו מתיר שום דבר, בפרט בדבר שרוב ככול גדולי ההוראה אוסרים [ולא מוצים וסברות חסרות שם]
החותם בכאב השבת 
ובתפילה שישובו בניו של מקום בתשובה שלמה 
נ.ב אשמח לעזור לך להסתדר אם חשמל כשר יש לי בזה מעט ניסיון
[אני לא בעל גנרטור]
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
הכרתי אישית את ר' לוי יצחק הלפרין, שהשקיע בסוגיה מאמצים רבים מאד, הכיר את הנושא מכל צדדיו, ולא הצטרף לאוסרים.
כדי להחליט שכל הציבור טועה ולדבר על פר העלם דבר, צריך להיות בדרגה מתאימה.
 

חיים ליצא

משתמש ותיק
בוודאי שלא יוכלו להביא פר מסיבה פשוטה ש ר' לוי יצחק הוא לא מהסנדרין רק הבאתי דוגמא שכולללל הציבור יכול לטעות והתורה לא נבהלת מזה
הכן החזו"א והגרי"ש ושאר הפוסקים היו בדרגה מאוד גבוהה ומתאימה להחליט כן. לעומת הרב לוי יצחק הלפרין שאם כול הכבוד והערכה כול מה שידוע לי עליו שהוא היה בעל מכון "שזכה" למכתבים חריפים נגד המכון ואפילו כתבים שלו מאוד קשה להשיג כיום. ושוב באם תביא סברה אפילו דחוקה נצטרך לדון עליה ולקבלה אפילו בתור כף זכות אך לבנתיים אתה מוליך אותי סחור סחור ולא מוכן לגלות לי אפילו את קצה סברתו
מדוע את לא דן לגופו של עניין
 

אב בבינה

משתמש ותיק
עד שנדון לגופו של ענין, פשוט שאם ההכרעה הוא לסמוך על רב מגדולתו, אז האוסרים גדולים בחכמה ובמנין מהרב ל"י הלפרין ז"ל.
 

אח שלך

משתמש ותיק
בעלון קדו"צ האחרון החליטו להעלות תמיהה רבתי על הח"כים החרדים איך זה שכבר 70 שנה אנו כאן במדינה ועדיין לא דרשו באמת להעביר את חברת החשמל למצב של שמירת שבת בשעה שהיא תלויה בנו ואנו תלויים בה.

הצג קובץ מצורף קדושת ציון גליון 45 - אלול התשעט.pdf

שמעתי מאדם גדול שליט"א בנושא דומה לזה שהתשובה היא כזו:
(לא כפי שאוהבים היום להגיד ש"הנה מכאן מוכח שגדולי ישראל לא רוצים לא רצו ולא ירצו" וכל שאר התירוצים המטופשים... אלא - )
שאחרי הכל הח"כים כנציגי ציבור המסתכלים תמיד אחורה - הם רק משקפים את מה שהציבור תובע בפה מלא ומתוך הלב.

זה בגדול הכח הציבורי האמיתי והחזק שלהם לדרוש משהו וגם לקבל.

ולכן יפה עשו בעלי העלון הנ"ל שהעלו את הנושא בתקוה שזה יתחיל מלמטה ואז בס"ד הדבר הפשוט הזה באמת יקרה.

(קורא יקר! אל תיבהל...
זה ממש לא אומר שעכשיו צריך להסכים עם כל מילה וכל אות שכתובה שם, מהיכי תיתי???)
 

סופר המלך

משתמש ותיק
לא ידעתי שאנשי קדושת ציון משתמשים בגנרטור
אבל באמת זה משמח לראות שיש התעוררות גם בקרב חוגים שכאלו
בתקווה שההתעוררות לא מסתכמת רק בביקורת על החכי"ם החרדים אלא אף באי נתינת יד לפשע, וזאת ע"י התנתקות מוחלטת מהחיבור לחברת החשמל למשך כל השבת
 

אח שלך

משתמש ותיק
סופר המלך אמר:
לא ידעתי שאנשי קדושת ציון משתמשים בגנרטור
אבל באמת זה משמח לראות שיש התעוררות גם בקרב חוגים שכאלו
בתקווה שההתעוררות לא מסתכמת רק בביקורת על החכי"ם החרדים אלא אף באי נתינת יד לפשע, וזאת ע"י התנתקות מוחלטת מהחיבור לחברת החשמל למשך כל השבת
למיטב זכרוני ה'חוגים' ה'שכאלו' שהזכרת - זה אנשים שברובם גרים ברובע.
ולכן באופן אישי אין להם בעיה להשתמש בחשמל כי הוא מיוצר ברובו ע"י גויים עבור הגויים של האיזור. 
אבל הם מתקוממים באופן כללי על נמיכות הרוח הציבורית וההרגשה הנחיתית שהתורה היא כגר בארץ רח"ל.

ובעיניהם השבת היא רק המחשה לכל הנעבאכיות החרדית כשריד שנשאר מהימים שבאמת היינו חלשים ועלובים כאן מול החילוניים.
וזה גורם שנבקש רק מינימום שבמינימום בלי ציפיות לשוויוניות אמיתית ובלי גאוה ועוז של כאלו שיודעים שהאמת רק איתם. 

אני אישית חולק על העורך של העלון וסובר שבגדול עדיין יש צורך לפעול בשקט ולא לעורר דובים מרבצם. 
אבל כמובן הכל לפי הענין המקום והזמן. 
 
 

הכהן

משתמש ותיק
אח שלך אמר:
ולכן באופן אישי אין להם בעיה להשתמש בחשמל כי הוא מיוצר ברובו ע"י גויים עבור הגויים של האיזור.
לחברת החשמל המזרח ירושלמית, בניגוד לעבר, אין כיום מתקני ייצור והיא רוכשת חשמל מחברת החשמל לישראל, מוליכה ומוכרת אותו בשטחי הזכיינות שלה.
מקור
 

אח שלך

משתמש ותיק
אז מה הם עושים היום? זה נכון מה ששמעתי שהם מקילים בזה?

(ואגב: אני מקוה שזה פשוט מכל פשוט שגם להמתירים בדיעבד להשתמש - זה בכלל לא סותר שצריך להפסיק דחוף את החרפה של חילולי השבת בפרהסיא עבור החרדים)
 

סופר המלך

משתמש ותיק
אח שלך אמר:
(ואגב: אני מקוה שזה פשוט מכל פשוט שגם להמתירים בדיעבד להשתמש - זה בכלל לא סותר שצריך להפסיק דחוף את החרפה של חילולי השבת בפרהסיא עבור החרדים)
את החרפה תוכל להקטין אם לא תהיה מחובר לחברת החשמל

 
 
חלק עליון תַחתִית