קצת לאזן.
אנשי הגרנטורים והמצברים הם חוג ידוע, שקרוב לחוגים שיש להם שליטה בציבור הליטאי.
בעלי הגנרטורים השקיעו המון כסף על מנת לקבל את החזר ההוצאות והרווח במשך שנים ארוכות קדימה.
אם אכן תיפתר הבעיה, ב'בום' אחד יפסיק להם מקור הפרנסה לעתיד והם יישארו בחובות מטורפים (כל אחד לפי עניינו).
האם לכן צריך להשמיץ אותם? חס ושלום. יש הרבה יהודים של"ע מתפרנסים מעבירות והחטאת הרבים (אמר החזו"א: לגנב ניתנת פרנסתו משמים רק דרך הגניבות), אשריהם ואשרי חלקם של אלו המתפרנסים ממצוות וזיכוי הרבים.
לאידך גיסא, אין שום סיבה להשמיץ את אלו שמנסים לטפל ולהקל בחילול השבת של חברת חשמל, גם אם הם כיום אינם משתמשים בגנרטור, ומסתמכים על ההיתר של הגרשז"א ועוד, שנהגו רוב ישראל לסמוך עליו.
לעניין עצמו: נכתבו כאן כל מיני דברים, חלקם מסברות כרסיות וחלקם מבוססים קצת יותר.
אנסה לברר קצת.
ברור שהעצומה הזו לא גילתה "פתאום" לחברת חשמל שיש הרבה יהודים שאכפת להם עניין חילול השבת. וברור שיש כאן התפתחות הדרגתית. אפשר לטעון שלעצומה ולפעילות סביבה היה חלק בדבר, אפשר לטעון שלא, זה באמת לא מה שחשוב.
מה שהתברר לי אגב העניין, זה שהמציאות החמורה בכפלים שהציג הרב י"מ מורגנשטרן בחוברות שהופצו בבתי הכנסת, ולפיו כאשר נוצר צורך בהוספת כח חשמל בשבת קודש, פועלים יהודים פשוט מוסיפים פחם לתוך הבעירה, דהיינו מבעיר דאורייתא ישירות עבור השימוש שלנו, זה התבטל מכל וכל. והיום ישנה בעיקר הבעיה (הישנה) של חדר הפיקוד.
הציגו כאן טענה שיש בעיה של חילול שבת בייצור הגז, הגרש"צ רוזנבלט לא מעלה את הטענה הזו, וכן יש לברר האם הגז משבת קודש לא מגיע לשימוש גם ביום חול, ויצטרכו להפעיל גנרטורים גם ביום חול.
לעניין הגז, וגם לעניין החברות הפרטיות, הדבר טעון פירוט, איך בדיוק המבנה של זה, וכמו כן יש לדון קצת, מכיוון שאנחנו כצרכנים עומדים מול חברת החשמל, א"כ אם נגיע למצב שהיא לא מחללת שבת, ועושה את כל המאמצים עבור זה, אלא שהיא מוכרחה לקנות חשמל מחברה אחרת שהיא מחללת שבת, יש לדון שאולי אין מוטל עלינו להחרים אותה.
מה שטענו שחברת החשמל לא תסכים בשום אופן לעשות שום דבר בגלל הסתה, הא קמן שהסכימו להוציא הודעה רשמית על הפסקת חילול השבת.