משה בן חנינא
משתמש ותיק
החסידים אומרים שהיה מותר למייסדי החסידות לעזוב את נוסח אשכנז ולתפוס בנוסח חדש שתיקנו על פי הקבלה.
אם הלכה כמותם, סביר שמותר גם לקהילה שלי לתקן תיקונים בתפלתנו. אם כבר משפרים את התפלה, אבקש מקהלתי:
1. לבטל את התוספות הבאות אחרי קדיש תתקבל (טירחא דציבורא)
2. לבטל את התחנונים הארוכים בשני וחמישי (טירחא דציבורא)
3. לחייב כל מי שרוצה משברך או אמ''ר במתנה לבית הכנסת (טירחא דציבורא)
4. לבטל את הקדיש שאומרים אחרי מזמור שיר חנכת הבית לדוד (טירחא דציבורא)
5. לבטל את התפלה אב הרחמים שוכן מרומים (יותר מדי כעסני)
6. לבטל את כל הסליחות חוץ מיום כיפור (טירחא דציבורא)
7. לתרגם את הקריאות לשפה המדוברת (כדי שיבינו)
8. לבטל את כל הקריאות שקוראים בלי ברכה (כלומר, ארבעת המגילות שרק תלמידי הגר"א מברכים על קריאתן).
אם בני קהלתי יאמרו, והלוא אסור לשנות ממנהג אבותנו, אומר להם, אם לחסידים היה מותר לשנות, למה אסור לנו?
אם הלכה כמותם, סביר שמותר גם לקהילה שלי לתקן תיקונים בתפלתנו. אם כבר משפרים את התפלה, אבקש מקהלתי:
1. לבטל את התוספות הבאות אחרי קדיש תתקבל (טירחא דציבורא)
2. לבטל את התחנונים הארוכים בשני וחמישי (טירחא דציבורא)
3. לחייב כל מי שרוצה משברך או אמ''ר במתנה לבית הכנסת (טירחא דציבורא)
4. לבטל את הקדיש שאומרים אחרי מזמור שיר חנכת הבית לדוד (טירחא דציבורא)
5. לבטל את התפלה אב הרחמים שוכן מרומים (יותר מדי כעסני)
6. לבטל את כל הסליחות חוץ מיום כיפור (טירחא דציבורא)
7. לתרגם את הקריאות לשפה המדוברת (כדי שיבינו)
8. לבטל את כל הקריאות שקוראים בלי ברכה (כלומר, ארבעת המגילות שרק תלמידי הגר"א מברכים על קריאתן).
אם בני קהלתי יאמרו, והלוא אסור לשנות ממנהג אבותנו, אומר להם, אם לחסידים היה מותר לשנות, למה אסור לנו?