שומע כעונה
משתמש רגיל
הדברים אמת ושמעתי כי כך מבאר הרע"ב במנחות [לא ראיתי בפנים]
אם כי ישנה תשובה נוספת על דרך החידוד ולכך כונתי
אם כי ישנה תשובה נוספת על דרך החידוד ולכך כונתי
יש"כ, מדבריך נראה שכונתי היתה לתירוצו של תוס' [אשמח אם כבודו יציין היכן התוס']חלק א׳ ממעל אמר:בשביל דיוק הדבר, רש"י במנחות תי׳ שבקדשים היום הולך אחר הלילה והעתיקו הרע"ב (ועי"ש תו׳ דמיירי שלא באו עדים ובאמת היום הראשון עיקר ובשני אופים חדש) והיכין שם מוסיף שיתנו לכהנים קטנים
תודה, וביאור התירוץ, מכיון שמקדשים ע"פ הראיה, א"כ נוהגים יום ה' מספק שמא יבואו עדים על הלבנה שנראתה ונמצא שיום ה' הוא א' תשרי, ואם יבואו עדים אזי יום ו' אינו ספק ומותר באפיה ויאפו בו (ויאכלו ביום א' נמצא זמן אכילתו י"א יום), ואם לא באו עדים אזי יום ו' הוא א' תשרי ויוה"כ חל ביום א' ואפשר לאכול בשבת בשופי. נמצא זמן אכילת לא יותר מי"א יום.חלק א׳ ממעל אמר:זה במנחות כמדו׳ סוף פי"א (תבדוק במסורת הש"ס בערכין, המשנה המקורית היא שם ולא בערכין)
תו׳ אומרים ששני הימים ר"ה ובכ"ז בשני מותר לאפות (ואוכלים ביום ראשון?), ואם הבנתי אותך נכון אז כוונתך שרק א׳ יו"ט, אבל לפ"ז בפועל עדיין אסור לאפות כי הרי לנו זה ספק וגם לאכול בשבת עדיין אסור
כלומר במוצאי שבתשומע כעונה אמר:(ויאכלו ביום א' נמצא זמן אכילתו י"א יום)
אם זה במוצאי שבת זה י' ימים מיום האפי', [כפי מש"כ רש"י, אך יתכן שדעת תוס' דאף בכה"ג נחשב לי"א ימים מכיון שספירת הימים מהאפי' אינה מדיני קדשים שבהם הולך היום אחר הלילה אלא במציאות].הכהן אמר:כלומר במוצאי שבתשומע כעונה אמר:(ויאכלו ביום א' נמצא זמן אכילתו י"א יום)
חלקי,הכהן אמר:בנו של בת (דווקא, ודו"ק) חצי שפחה וחצי בת חורין מכהן, שהוא יהיה לכאורה חצי עבד וחצי כהן, לכשישתחרר.
פיניפיני אמר:באיזה נושא הלכתי בדיני ממונות ראינו מעלה בבת על בן?
נועדיה (למפרשים שזה לא שמעיה )מחשבות אמר:מי נקראת נביאה ואינה נביאה (למפרשים רבים)
לא הבנתי השאלה .מחשבות אמר:ומנין שהיא אשה????
נ.ב. התגובההקודמת הייתה ה1000 בשרשור.
כוונתך אל "ואקרב אל הנביאה " ?מחשבות אמר:תודה.
אבל הרבה פעמים מזכירים נביא שקר בשם נביא
החידה שלי זה מישהי שכלל אינה נביאה ונקראת נביאה.
נכון, אבל היא עצמה לא היתה נביאה .(כמו הרבנית ...)מאן דהו אמר:אשתו של ישעיה
החידה היא מי נקראת נביאה ואינה נביאה (למפרשים רבים)האחד בא לגור אמר:נכון, אבל היא עצמה לא היתה נביאה .(כמו הרבנית ...)מאן דהו אמר:אשתו של ישעיה
כתבתי לפני שראיתי שהבאת את רש"י, אבל דעת האב"ע בפירוש אחד ורד"ק ועוד כמו שכתבתי .האחד בא לגור אמר:נכון, אבל היא עצמה לא היתה נביאה .(כמו הרבנית ...)מאן דהו אמר:אשתו של ישעיה
גם הרד"ק לא מפרש שהיתה נביאה ממש אלא נקראה על שם בעלה הנביאהאחד בא לגור אמר:כתבתי לפני שראיתי שהבאת את רש"י, אבל דעת האב"ע בפירוש אחד ורד"ק ועוד כמו שכתבתי .האחד בא לגור אמר:נכון, אבל היא עצמה לא היתה נביאה .(כמו הרבנית ...)מאן דהו אמר:אשתו של ישעיה
לא זכרתי את זה, אני התכונתי למשהו אחרסתם איש אמר:פיניפיני אמר:באיזה נושא הלכתי בדיני ממונות ראינו מעלה בבת על בן?
הנושא שעליו הגיבו 'מפני שאני זכר הפסדתי' [כתובות קח' ב'].
מאן דהו אמר:חולדה הנביאה
ש"ס פסחים ט:מחשבות אמר:מי סובר שאינה נביאה?????
וכי חולדה נביאה היא?!