חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי (לש"ס ומקרא ישנן אשכולות ייעודיים, נא להקפיד על החלוקה)

שי גולד

משתמש רגיל
איך יתכן: ראובן לוה משמעון 1000 ש"ח ויהיה עליו מצווה מהתורה לשלם לשמעון רבית?
 

איש ווילנא

משתמש ותיק
אולי אתה מתכוון לדברי רבינו עקיבא איגר שאומר שהלויני והלווך לשיטה הסוברת שנחשב לריבית קצוצה הרי יש דין חזרת ריבית על ההלוואה השנייה ועושה חזרת ריבית על ידי שנותן ריבית על ההלוואה השניה ובזה מחזיר את הריבית על ההלוואה הראשונה
 

מאן דהו

משתמש ותיק
שי גולד אמר:
איך יתכן: ראובן לוה משמעון 1000 ש"ח ויהיה עליו מצווה מהתורה לשלם לשמעון רבית?

יצחק אמר:
יצחק אמר:
איך יתכן שבי"ד יכפו את הלווה לתת ריבית למלוה?
שכחתי לכתוב את התשובה, מי שאומר לחבירו הלווינו היום למשך חודש ואני אלוה לך למשך חודשיים, מובא ברמ"א (ק"ס סעיף ט) שיש אומרים שזו ריבית קצוצה, וכתב הגהות רע"א על השו"ע שצריך להחזיר לו "ריבית" של הזמן הזה דריבית קצוצה יוצאה בדיינים.
וכיון שחייב לפי רבי עקיבא איגר הרי זו מצות פריעת בעל חוב


או לוה מגבאי צדקה או ממעות יתומים קטנים
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=24&t=2031&start=90#p23738

או מומר
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=24&t=2031&start=90#p24106
 

האחד בא לגור

משתמש ותיק
חידה למונחים במסכת סוטה :
איזה עוד איסור דאורייתא עוברים האיש והאישה הנסתרים במקרה שהיה ביאה ,מלבד איסור אשת איש.
יש לציין שזה לא לכל הדעות .
 

נדיב לב

משתמש ותיק
יוספזון אמר:
בעלבוס אמר:
נדיב לב אמר:
שני אנשים עושים אותו מעשה בדיוק לאחד נחשב עבירה ולשני מצוה

פתרו את החידה?
גמ' מפורשת. שניים שאכלו את פסחיהם... על אחד נאמר צדיקים ילכו בם, ועל השני נאמר ופושעים יכשלו בם.
אמנם לכאורה אין כאן ענין של עבירה. 
 
לא. לשני זו עבירה
 
A

Anonymous

Guest
האחד בא לגור אמר:
חידה למונחים במסכת סוטה :
איזה עוד איסור דאורייתא עוברים האיש והאישה הנסתרים במקרה שהיה ביאה ,מלבד איסור אשת איש.
יש לציין שזה לא לכל הדעות .
עשה של ונטמאה לבועל, אם נאמר שגם הם עצמם מצווים בעשה זה על אף שיודעים האמת. [זה רק לחידודי, לאמיתו של דבר איני חושב שזה נכון].
 
 

מחשבות

משתמש ותיק
מחשבות אמר:
מחשבות אמר:
חידה 116
היכן מצינו אחד מהאבות צעיר (לכאורה..) בגילו מנכדו
רמז: יצחק אבינו
ממי צעיר?? ואיפה זה מבואר??
למדרשי חז"ל אליהוא בן ברכאל הוא יצחק אבינו
והוא אומר שכיון שהוא צעיר זחלתי ואירא לחוות דעי
ומפורש בפסוקים שם שהיה צעיר מכל רעי איוב
אחד הרעים הוא אליפז ויש במפרשים שהוא בן עשו
וא"כ נמצא יצחק צעיר בגילו מנכדו.
עצם השיטה שזה יצחק צ"ב
שלא מצאתי מי שהקדים כ"כ את איוב,
יעויין ב"ב יד ובמדרשים.
 
 

האחד בא לגור

משתמש ותיק
זקן ויושב בישיבה אמר:
האחד בא לגור אמר:
חידה למונחים במסכת סוטה :
איזה עוד איסור דאורייתא עוברים האיש והאישה הנסתרים במקרה שהיה ביאה ,מלבד איסור אשת איש.
יש לציין שזה לא לכל הדעות .
עשה של ונטמאה לבועל, אם נאמר שגם הם עצמם מצווים בעשה זה על אף שיודעים האמת. [זה רק לחידודי, לאמיתו של דבר איני חושב שזה נכון].
יפה! אכן לכך התכונתי .
אני סבור שזה אכן נכון לאמיתה של הלכה (כמובן רק לדעות שהם אסורים גם אם הם יודעים את האמת).  ואליבא דרבי אליעזר ודאי, אליבא דרבי יהושע יש לדון .
אדרבה פרט למה לדעתך זה לא נכון .
 
 
A

Anonymous

Guest
האחד בא לגור אמר:
זקן ויושב בישיבה אמר:
האחד בא לגור אמר:
חידה למונחים במסכת סוטה :
איזה עוד איסור דאורייתא עוברים האיש והאישה הנסתרים במקרה שהיה ביאה ,מלבד איסור אשת איש.
יש לציין שזה לא לכל הדעות .
עשה של ונטמאה לבועל, אם נאמר שגם הם עצמם מצווים בעשה זה על אף שיודעים האמת. [זה רק לחידודי, לאמיתו של דבר איני חושב שזה נכון].
יפה! אכן לכך התכונתי .
אני סבור שזה אכן נכון לאמיתה של הלכה (כמובן רק לדעות שהם אסורים גם אם הם יודעים את האמת).  ואליבא דרבי אליעזר ודאי, אליבא דרבי יהושע יש לדון .
אדרבה פרט למה לדעתך זה לא נכון .
?
 
 

האחד בא לגור

משתמש ותיק
זקן ויושב בישיבה אמר:
האחד בא לגור אמר:
זקן ויושב בישיבה אמר:
עשה של ונטמאה לבועל, אם נאמר שגם הם עצמם מצווים בעשה זה על אף שיודעים האמת. [זה רק לחידודי, לאמיתו של דבר איני חושב שזה נכון].
יפה! אכן לכך התכונתי .
אני סבור שזה אכן נכון לאמיתה של הלכה (כמובן רק לדעות שהם אסורים גם אם הם יודעים את האמת).  ואליבא דרבי אליעזר ודאי, אליבא דרבי יהושע יש לדון .
אדרבה פרט למה לדעתך זה לא נכון .
?
דעת רבי אליעזר שנאסרת אפילו על פי עצמו של בועל - דהיינו שרק הוא ראה שנסתרה, וא"כ כיון שראה הבועל הסתירה- אף הוא נאסר בה .
אבל לדעת רבי יהושע שבענין עדים לסתירה - יש מקום לדון שעד שלא יעידו עדים אינה נאסרת. 

כל זה בדעת רש"י לפי הגרעק"א, שס"ל שאף שראה אותה נסתרת לא נאסרת עליו אם לא היה בפני עדים לרבי יהושע, אבל לדעת הרמב"ם אף לרבי יהושע נאסרת עליו אף אם רק הוא ראה, ולא פליג רבי יהושע אלא לענין השקאה, (וכן הוא דעת הגרי"ז אף בדעת רש"י ) .
 
 
A

Anonymous

Guest
האחד בא לגור אמר:
זקן ויושב בישיבה אמר:
האחד בא לגור אמר:
חידה למונחים במסכת סוטה :
איזה עוד איסור דאורייתא עוברים האיש והאישה הנסתרים במקרה שהיה ביאה ,מלבד איסור אשת איש.
יש לציין שזה לא לכל הדעות .
עשה של ונטמאה לבועל, אם נאמר שגם הם עצמם מצווים בעשה זה על אף שיודעים האמת. [זה רק לחידודי, לאמיתו של דבר איני חושב שזה נכון].
יפה! אכן לכך התכונתי .
אני סבור שזה אכן נכון לאמיתה של הלכה (כמובן רק לדעות שהם אסורים גם אם הם יודעים את האמת).  ואליבא דרבי אליעזר ודאי, אליבא דרבי יהושע יש לדון .
אדרבה פרט למה לדעתך זה לא נכון .
הסיבה שזה לא נכון לענ"ד [וכך ההרגשה הישרה] הוא משום שאף אם הסתירה עצמה היא הטומאה אבל כמובן זהו משום שזה סתירה לביאה, ואם כן הביאה היא השלמת הסתירה, לא שייך לחלק את הסתירה מהביאה לומר שבסתירה נטמאה וכבר בא על טמאה, כיון שכל הטומאה שבסתירה הוא מכח אפשרות הביאה ודו"ק. 
 
 

מאן דהו

משתמש ותיק
ברשותכם מומלץ להעביר את הדיון המענין לאשכול בפני עצמו.
סתם מעמיס על אשכול שגם כך הוא הארוך ביותר בפורום! וקוטע את רצף החידות לקוראים
 

האחד בא לגור

משתמש ותיק
זקן ויושב בישיבה אמר:
האחד בא לגור אמר:
זקן ויושב בישיבה אמר:
עשה של ונטמאה לבועל, אם נאמר שגם הם עצמם מצווים בעשה זה על אף שיודעים האמת. [זה רק לחידודי, לאמיתו של דבר איני חושב שזה נכון].
יפה! אכן לכך התכונתי .
אני סבור שזה אכן נכון לאמיתה של הלכה (כמובן רק לדעות שהם אסורים גם אם הם יודעים את האמת).  ואליבא דרבי אליעזר ודאי, אליבא דרבי יהושע יש לדון .
אדרבה פרט למה לדעתך זה לא נכון .
הסיבה שזה לא נכון לענ"ד [וכך ההרגשה הישרה] הוא משום שאף אם הסתירה עצמה היא הטומאה אבל כמובן זהו משום שזה סתירה לביאה, ואם כן הביאה היא השלמת הסתירה, לא שייך לחלק את הסתירה מהביאה לומר שבסתירה נטמאה וכבר בא על טמאה, כיון שכל הטומאה שבסתירה הוא מכח אפשרות הביאה ודו"ק. 
יפה שאתה מנכס לעצמך את הבעלות על ההרגשה הישרה .
אבל בנידון דידן איני מבין  הרגשתך  כלל . 
הלא אם בעוד הם נסתרים יבוא עליה בעלה , הרי ודאי  יעבור על איסור דונטמאה .
ואם אחר כך יבא עליה ההוא שנסתר עמה יהיה פטור ???
 
A

Anonymous

Guest
האחד בא לגור אמר:
זקן ויושב בישיבה אמר:
האחד בא לגור אמר:
יפה! אכן לכך התכונתי .
אני סבור שזה אכן נכון לאמיתה של הלכה (כמובן רק לדעות שהם אסורים גם אם הם יודעים את האמת).  ואליבא דרבי אליעזר ודאי, אליבא דרבי יהושע יש לדון .
אדרבה פרט למה לדעתך זה לא נכון .
הסיבה שזה לא נכון לענ"ד [וכך ההרגשה הישרה] הוא משום שאף אם הסתירה עצמה היא הטומאה אבל כמובן זהו משום שזה סתירה לביאה, ואם כן הביאה היא השלמת הסתירה, לא שייך לחלק את הסתירה מהביאה לומר שבסתירה נטמאה וכבר בא על טמאה, כיון שכל הטומאה שבסתירה הוא מכח אפשרות הביאה ודו"ק. 
יפה שאתה מנכס לעצמך את הבעלות על ההרגשה הישרה .
אבל בנידון דידן איני מבין  הרגשתך  כלל . 
הלא אם בעוד הם נסתרים יבוא עליה בעלה , הרי ודאי  יעבור על איסור דונטמאה .
ואם אחר כך יבא עליה ההוא שנסתר עמה יהיה פטור ???
גם הבועל אם יבוא עליה פעם אחרת יעבור בעשה דונטמאה, אבל כל זמן שהביאה היא בתוך אותה סתירה והיא היא הביאה שמכוחה חל דין ונטמאה לא מסתבר לומר דעובר משום ונטמאה. 
 
 

האחד בא לגור

משתמש ותיק
זקן ויושב בישיבה אמר:
האחד בא לגור אמר:
זקן ויושב בישיבה אמר:
הסיבה שזה לא נכון לענ"ד [וכך ההרגשה הישרה] הוא משום שאף אם הסתירה עצמה היא הטומאה אבל כמובן זהו משום שזה סתירה לביאה, ואם כן הביאה היא השלמת הסתירה, לא שייך לחלק את הסתירה מהביאה לומר שבסתירה נטמאה וכבר בא על טמאה, כיון שכל הטומאה שבסתירה הוא מכח אפשרות הביאה ודו"ק. 
יפה שאתה מנכס לעצמך את הבעלות על ההרגשה הישרה .
אבל בנידון דידן איני מבין  הרגשתך  כלל . 
הלא אם בעוד הם נסתרים יבוא עליה בעלה , הרי ודאי  יעבור על איסור דונטמאה .
ואם אחר כך יבא עליה ההוא שנסתר עמה יהיה פטור ???
גם הבועל אם יבוא עליה פעם אחרת יעבור בעשה דונטמאה, אבל כל זמן שהביאה היא בתוך אותה סתירה והיא היא הביאה שמכוחה חל דין ונטמאה לא מסתבר לומר דעובר משום ונטמאה. 
דיברתי על הבעל ! ובאותה הסתירה ! 
כמובן שאין שום הגיון שאם הסתירה נמשכה שעה והבעל בא עליה בתוך זמן זה אין  הוא עובר, ואם הפסיקה הסתירה  הוא עובר .
 
 
A

Anonymous

Guest
האחד בא לגור אמר:
זקן ויושב בישיבה אמר:
האחד בא לגור אמר:
יפה שאתה מנכס לעצמך את הבעלות על ההרגשה הישרה .
אבל בנידון דידן איני מבין  הרגשתך  כלל . 
הלא אם בעוד הם נסתרים יבוא עליה בעלה , הרי ודאי  יעבור על איסור דונטמאה .
ואם אחר כך יבא עליה ההוא שנסתר עמה יהיה פטור ???
גם הבועל אם יבוא עליה פעם אחרת יעבור בעשה דונטמאה, אבל כל זמן שהביאה היא בתוך אותה סתירה והיא היא הביאה שמכוחה חל דין ונטמאה לא מסתבר לומר דעובר משום ונטמאה. 
דיברתי על הבעל ! ובאותה הסתירה ! 
כמובן שאין שום הגיון שאם הסתירה נמשכה שעה והבעל בא עליה בתוך זמן זה אין  הוא עובר, ואם הפסיקה הסתירה  הוא עובר .
לא הבנתי, הבעל ודאי עובר, הסתירה אינה קשורה כלל לביאתו, [מבחינת הבעל הרי זה כבר אחר הסתירה] ורק הבועל שהסתירה מטמאת מכח ביאתו אינו עובר בביאתו [בכלל נראה לי שאם הבעל בא עליה כבר נפסקה הסתירה] 
אם כוונתך לשאול שאם כבר שהה כדי ביאה לכאורה כבר נגמרה הסתירה, אבל כמדומה שיש ראיות בסוטה לא כך, אלא כל שנמשכת הסתירה הכל בכלל הסתירה הראשונה וחדא סתירה לא פלגינן.
 
 
A

Anonymous

Guest
איזה מילה בתורה יש לה את הגימטריה הכי גדולה?
 

האחד בא לגור

משתמש ותיק
זקן ויושב בישיבה אמר:
האחד בא לגור אמר:
זקן ויושב בישיבה אמר:
גם הבועל אם יבוא עליה פעם אחרת יעבור בעשה דונטמאה, אבל כל זמן שהביאה היא בתוך אותה סתירה והיא היא הביאה שמכוחה חל דין ונטמאה לא מסתבר לומר דעובר משום ונטמאה. 
דיברתי על הבעל ! ובאותה הסתירה ! 
כמובן שאין שום הגיון שאם הסתירה נמשכה שעה והבעל בא עליה בתוך זמן זה אין  הוא עובר, ואם הפסיקה הסתירה  הוא עובר .
לא הבנתי, הבעל ודאי עובר, הסתירה אינה קשורה כלל לביאתו, [מבחינת הבעל הרי זה כבר אחר הסתירה] ורק הבועל שהסתירה מטמאת מכח ביאתו אינו עובר בביאתו [בכלל נראה לי שאם הבעל בא עליה כבר נפסקה הסתירה] 
אם כוונתך לשאול שאם כבר שהה כדי ביאה לכאורה כבר נגמרה הסתירה, אבל כמדומה שיש ראיות בסוטה לא כך, אלא כל שנמשכת הסתירה הכל בכלל הסתירה הראשונה וחדא סתירה לא פלגינן.
ודאי שהבעל עובר, ומעולם לא עלה על דעת אדם אחרת .
שאלתי אותך שאלה פשוטה, האם כשעדיין קיימת אותה סתירה והבעל בא עליה בתוך הסתירה, האם אחר כך כשיבא עליה הבועל(עדיין באותה סתירה ) לא יעבור ??
מאיפה המצאת שאם הבעל בא עליה נגמרה הסתירה ??
ולא, ממש לא התכוונתי שנגמרה הסתירה, אלא שכבר חל כאן האיסור .


 
 
A

Anonymous

Guest
האחד בא לגור אמר:
זקן ויושב בישיבה אמר:
האחד בא לגור אמר:
דיברתי על הבעל ! ובאותה הסתירה ! 
כמובן שאין שום הגיון שאם הסתירה נמשכה שעה והבעל בא עליה בתוך זמן זה אין  הוא עובר, ואם הפסיקה הסתירה  הוא עובר .
לא הבנתי, הבעל ודאי עובר, הסתירה אינה קשורה כלל לביאתו, [מבחינת הבעל הרי זה כבר אחר הסתירה] ורק הבועל שהסתירה מטמאת מכח ביאתו אינו עובר בביאתו [בכלל נראה לי שאם הבעל בא עליה כבר נפסקה הסתירה] 
אם כוונתך לשאול שאם כבר שהה כדי ביאה לכאורה כבר נגמרה הסתירה, אבל כמדומה שיש ראיות בסוטה לא כך, אלא כל שנמשכת הסתירה הכל בכלל הסתירה הראשונה וחדא סתירה לא פלגינן.
ודאי שהבעל עובר, ומעולם לא עלה על דעת אדם אחרת .
שאלתי אותך שאלה פשוטה, האם כשעדיין קיימת אותה סתירה והבעל בא עליה בתוך הסתירה, האם אחר כך כשיבא עליה הבועל(עדיין באותה סתירה ) לא יעבור ??
מאיפה המצאת שאם הבעל בא עליה נגמרה הסתירה ??
ולא, ממש לא התכוונתי שנגמרה הסתירה, אלא שכבר חל כאן האיסור .
אכן כן.
מאיפה המצאתי שנגמרה הסתירה אם הבעל בא עליה? מסברא...
 
 

מאן דהו

משתמש ותיק
זקן ויושב בישיבה אמר:
איזה מילה בתורה יש לה את הגימטריה הכי גדולה?
https://www.hidabroot.org/article/2379
3. ומהפרשות נעבור למילים: המילה בתורה שהערך הגימטרי שלה הוא הגדול ביותר, היא המילה "תשתרר" בפסוק "כי תשתרר עלינו גם השתרר" (קרח טז, יג), שהערך המספרי שלה 1500. ואפשר שזה מרמז על משמעות שררה שהיא מלשון גובה.
 

האחד בא לגור

משתמש ותיק
זקן ויושב בישיבה אמר:
האחד בא לגור אמר:
זקן ויושב בישיבה אמר:
לא הבנתי, הבעל ודאי עובר, הסתירה אינה קשורה כלל לביאתו, [מבחינת הבעל הרי זה כבר אחר הסתירה] ורק הבועל שהסתירה מטמאת מכח ביאתו אינו עובר בביאתו [בכלל נראה לי שאם הבעל בא עליה כבר נפסקה הסתירה] 
אם כוונתך לשאול שאם כבר שהה כדי ביאה לכאורה כבר נגמרה הסתירה, אבל כמדומה שיש ראיות בסוטה לא כך, אלא כל שנמשכת הסתירה הכל בכלל הסתירה הראשונה וחדא סתירה לא פלגינן.
ודאי שהבעל עובר, ומעולם לא עלה על דעת אדם אחרת .
שאלתי אותך שאלה פשוטה, האם כשעדיין קיימת אותה סתירה והבעל בא עליה בתוך הסתירה, האם אחר כך כשיבא עליה הבועל(עדיין באותה סתירה ) לא יעבור ??
מאיפה המצאת שאם הבעל בא עליה נגמרה הסתירה ??
ולא, ממש לא התכוונתי שנגמרה הסתירה, אלא שכבר חל כאן האיסור .
אכן כן.
מאיפה המצאתי שנגמרה הסתירה אם הבעל בא עליה? מסברא...
מה אכן כן ? יעבור הבועל או לא ?
אם אתה מודה שכן -אין שום משמעות שהבעל בא עליה , אלא כיון שאם היה בא עליה היה עובר - גם הבועל עובר 
ולי נראה מסברא, שאם ממציאים דינים מהבטן ,אין ראוי לקרוא לזה סברא 
 
A

Anonymous

Guest
האחד בא לגור אמר:
זקן ויושב בישיבה אמר:
האחד בא לגור אמר:
ודאי שהבעל עובר, ומעולם לא עלה על דעת אדם אחרת .
שאלתי אותך שאלה פשוטה, האם כשעדיין קיימת אותה סתירה והבעל בא עליה בתוך הסתירה, האם אחר כך כשיבא עליה הבועל(עדיין באותה סתירה ) לא יעבור ??
מאיפה המצאת שאם הבעל בא עליה נגמרה הסתירה ??
ולא, ממש לא התכוונתי שנגמרה הסתירה, אלא שכבר חל כאן האיסור .
אכן כן.
מאיפה המצאתי שנגמרה הסתירה אם הבעל בא עליה? מסברא...
מה אכן כן ? יעבור הבועל או לא ?
אם אתה מודה שכן -אין שום משמעות שהבעל בא עליה , אלא כיון שאם היה בא עליה היה עובר - גם הבועל עובר 
ולי נראה מסברא, שאם ממציאים דינים מהבטן ,אין ראוי לקרוא לזה סברא 
הבעל עובר, הבועל לא עובר כל זמן שהוא בתוך הסתירה.
 
 

האחד בא לגור

משתמש ותיק
זקן ויושב בישיבה אמר:
האחד בא לגור אמר:
זקן ויושב בישיבה אמר:
אכן כן.
מאיפה המצאתי שנגמרה הסתירה אם הבעל בא עליה? מסברא...
מה אכן כן ? יעבור הבועל או לא ?
אם אתה מודה שכן -אין שום משמעות שהבעל בא עליה , אלא כיון שאם היה בא עליה היה עובר - גם הבועל עובר 
ולי נראה מסברא, שאם ממציאים דינים מהבטן ,אין ראוי לקרוא לזה סברא 
הבעל עובר, הבועל לא עובר כל זמן שהוא בתוך הסתירה.
פעם ... לא יודע כמה. 
האם גם אחרי שהבעל בא עליה (בהנחה שלא ממציאים סברות כריסיות והסתירה ממשיכה ) גם אז הבועל לא עובר ??
 
 
A

Anonymous

Guest
האחד בא לגור אמר:
זקן ויושב בישיבה אמר:
האחד בא לגור אמר:
מה אכן כן ? יעבור הבועל או לא ?
אם אתה מודה שכן -אין שום משמעות שהבעל בא עליה , אלא כיון שאם היה בא עליה היה עובר - גם הבועל עובר 
ולי נראה מסברא, שאם ממציאים דינים מהבטן ,אין ראוי לקרוא לזה סברא 
הבעל עובר, הבועל לא עובר כל זמן שהוא בתוך הסתירה.
פעם ... לא יודע כמה. 
האם גם אחרי שהבעל בא עליה (בהנחה שלא ממציאים סברות כריסיות והסתירה ממשיכה ) גם אז הבועל לא עובר ??
גם אז הבועל לא עובר. סליחה שלא פירטתי.
 
 

האחד בא לגור

משתמש ותיק
זקן ויושב בישיבה אמר:
האחד בא לגור אמר:
זקן ויושב בישיבה אמר:
הבעל עובר, הבועל לא עובר כל זמן שהוא בתוך הסתירה.
פעם ... לא יודע כמה. 
האם גם אחרי שהבעל בא עליה (בהנחה שלא ממציאים סברות כריסיות והסתירה ממשיכה ) גם אז הבועל לא עובר ??
ברור. סליחה שלא פירטתי.
והתורה אמרה ונטמאה אחד לבעל ואחד לבועל .(לא יכול להיות שהבעל עובר על איסור והבועל לא).
 
 
A

Anonymous

Guest
האחד בא לגור אמר:
זקן ויושב בישיבה אמר:
האחד בא לגור אמר:
דיברתי על הבעל ! ובאותה הסתירה ! 
כמובן שאין שום הגיון שאם הסתירה נמשכה שעה והבעל בא עליה בתוך זמן זה אין  הוא עובר, ואם הפסיקה הסתירה  הוא עובר .
לא הבנתי, הבעל ודאי עובר, הסתירה אינה קשורה כלל לביאתו, [מבחינת הבעל הרי זה כבר אחר הסתירה] ורק הבועל שהסתירה מטמאת מכח ביאתו אינו עובר בביאתו [בכלל נראה לי שאם הבעל בא עליה כבר נפסקה הסתירה] 
אם כוונתך לשאול שאם כבר שהה כדי ביאה לכאורה כבר נגמרה הסתירה, אבל כמדומה שיש ראיות בסוטה לא כך, אלא כל שנמשכת הסתירה הכל בכלל הסתירה הראשונה וחדא סתירה לא פלגינן.
ודאי שהבעל עובר, ומעולם לא עלה על דעת אדם אחרת .
שאלתי אותך שאלה פשוטה, האם כשעדיין קיימת אותה סתירה והבעל בא עליה בתוך הסתירה, האם אחר כך כשיבא עליה הבועל(עדיין באותה סתירה ) לא יעבור ??
מאיפה המצאת שאם הבעל בא עליה נגמרה הסתירה ??
ולא, ממש לא התכוונתי שנגמרה הסתירה, אלא שכבר חל כאן האיסור .
למעשה, אינני מבין כלל את דבריך, מה שייך שלא תתבטל הסתירה אם הבעל בא עליה? והרי ג' אנשים כבר הוי רשות הרבים.
 
 

האחד בא לגור

משתמש ותיק
זקן ויושב בישיבה אמר:
למעשה, אינני מבין כלל את דבריך, מה שייך שלא תתבטל הסתירה אם הבעל בא עליה? והרי ג' אנשים כבר הוי רשות הרבים.
בענין טומאה דספק סוטה, כלל לא ברור שמספיק ג ' אנשים בשביל שיהיה בו דין רה"ר, אמנם דעת הרשב"א והר"ן שיש בזה דין רה"ר, אבל דעת הרמב"ם שבג' הוא עדיין רה"י, וכן הוא דעת הירושלמי.
 
A

Anonymous

Guest
האחד בא לגור אמר:
זקן ויושב בישיבה אמר:
למעשה, אינני מבין כלל את דבריך, מה שייך שלא תתבטל הסתירה אם הבעל בא עליה? והרי ג' אנשים כבר הוי רשות הרבים.
בענין טומאה דספק סוטה, כלל לא ברור שמספיק ג ' אנשים בשביל שיהיה בו דין רה"ר, אמנם דעת הרשב"א והר"ן שיש בזה דין רה"ר, אבל דעת הרמב"ם שבג' הוא עדיין רה"י, וכן הוא דעת הירושלמי.
רק המנ"ח לומד כן ברמב"ם ודבריו מחודשים. יותר מתקבל לומר ברמב"ם דדווקא אם נסתרה עם שנים שכלפי שניהם יש דין קינו"ס בזה לא הוי רשות הרבים ועכ"פ אשה ובעלה יחדיו ודאי לא שייך בה סתירה עם אחר. 
 
 
חלק עליון תַחתִית