מלמד להועיל
משתמש ותיק
ביום שישי חתכתי בטעות בצל, עם סכין חלבית. הסכין לא היתה בת יומה, אבל בעבר כן נחתך בה דברים חלביים חמים, כגון פיצה וכד' [בכלי ראשון].
את הבצל החתוך שמתי בתוך סיר בשרי [שגם הוא לא בן יומו], שכבר היו בו תפוחי אדמה, אבל עוד לא שמתי את הבשר שתכננתי לשים, ואז נוכחתי בטעות שעשיתי.
התקשרתי לרב, והפסק שלו היה להוציא את כל הבצל מהסיר ולזרוק אותו, ולשים בצל אחר.
ניסיתי, וראיתי שזה מסובך להוציא רק את הבצל [כי זה די התפורר], ניסתי להתקשר אליו ולשאול אותו אם להכין את התבשיל מחדש, ולא הצלחתי לתפוס אותו, אז התקשרתי לרב אחר.
הרב השני אמר לי, שאם יש בסיר, שכבר היו בו מים ותפו"א, פי 60 מהסכין [ולא מהבצל], אז זה מותר לכתחילה ואפשר להכין הכל כרגיל. ושאם אין פי שישים, אז לכתחילה אם לא קשה לזרוק הכל ולעשות התבשיל מחדש, ובדיעבד אם זה טורח [או אם כבר יש בשר, מה שלא היה], זה בסדר גם ככה.
עכשיו אני רוצה להבין את הפסקים, מה היה הטעם של הרב הראשון שצריך להוציא רק את הבצל, והטעם של הרב השני.
נ.ב. בפועל שיערתי שיש לי פי שישים, אז הסתמכתי על מה שאמר לי הרב השני
את הבצל החתוך שמתי בתוך סיר בשרי [שגם הוא לא בן יומו], שכבר היו בו תפוחי אדמה, אבל עוד לא שמתי את הבשר שתכננתי לשים, ואז נוכחתי בטעות שעשיתי.
התקשרתי לרב, והפסק שלו היה להוציא את כל הבצל מהסיר ולזרוק אותו, ולשים בצל אחר.
ניסיתי, וראיתי שזה מסובך להוציא רק את הבצל [כי זה די התפורר], ניסתי להתקשר אליו ולשאול אותו אם להכין את התבשיל מחדש, ולא הצלחתי לתפוס אותו, אז התקשרתי לרב אחר.
הרב השני אמר לי, שאם יש בסיר, שכבר היו בו מים ותפו"א, פי 60 מהסכין [ולא מהבצל], אז זה מותר לכתחילה ואפשר להכין הכל כרגיל. ושאם אין פי שישים, אז לכתחילה אם לא קשה לזרוק הכל ולעשות התבשיל מחדש, ובדיעבד אם זה טורח [או אם כבר יש בשר, מה שלא היה], זה בסדר גם ככה.
עכשיו אני רוצה להבין את הפסקים, מה היה הטעם של הרב הראשון שצריך להוציא רק את הבצל, והטעם של הרב השני.
נ.ב. בפועל שיערתי שיש לי פי שישים, אז הסתמכתי על מה שאמר לי הרב השני