תלמיד מחכים אמר:
ומי היה רבו של הצפנת פענח הגאון האדיר בכל מכמני התורה? ? ?
המורה נבוכים [כפי שהעיד על עצמו] !!!
ומי היו רבותיו של הספר מורה נבוכים? ? ?
[על כל פנים של חלק מרכזי מהעמדת יסודות העיון - - -]
חכמי יון לדורותיהם ! ! !
[כברור ליודעי חן, ולמסתפקים עמי הארץ שבינינו מספיק להפנות לתשובות הרמ"א תשובה ו שם כתב כן להדיא ואכמ"ל]
והמעמיקים יודעים שגם דרך לימודו של הגר"ח מבריסק דומה דרכו של הצפנת פענח
כמו שהעיד הגאון הגדול רבי מרדכי פורגמנסקי
ואם כך נחמד לשמוע שכועסים על חכמת יון ואומרים שצריך להיות תלמידים של מרן הגר"ח - - -
כמה שהמציאות לפעמים עולה על כל הדמיונות - - -
ולאלה מתוכינו שחושבים שהדברים מוגזמים
יעיינו היטב בדברים
על איזה ספר כתב הגר"ח את חידושיו?
- יד החזקה להרמב"ם !
את מי הרמב"ם מעריץ מאוד וכותב שהגיע קרוב למדרגת הנבואה?
אריסטו !!!
עכשיו מחוור יותר העניין ?
ואפשר להאריך בזה הרבה הרבה איך שהרבה מ "התורה המסורה לנו מרבותינו" -
יונקת במפורש מחכמי יון, כפי שהאריך הרמב"ם במורה, והרמ"א בתורת העולה,
ואפילו הגר"א העיד ששבעים כוחות הנפש הוא דבר טוב שחידשו היוונים
ומי לנו גדול בעולם הישיבות מהרמחל - - -
והרמח"ל עצמו ינק יסודות הגיון מדברי היוונים
כמפורש בספרו "ספר ההגיון" שהוא לקוח כולו מספרי היוונים
אך יש אנשים שחושבים שעדיף להתעלם מהמציאות ולמחוק אותה,,,
ןלהמשיך לדבר נגד חכמת יון ולצטט מקורות שציטטו חכמי יון
ועיין עוד בהקדמת הבעל המאור להש"ס איך שציטט שם את אריסטו ואפלטון בטוב טעם
ואם ימחקו את הודעתי הזאת דעו לכם כי לא אותי מוחקים כאן אלא את רבותינו הראשונים והאחרונים לדורותיהם !!!!
בס"ד
רחמנא ליצלן מהאי דעתך, וליצלך מהנך בארת נשברים.
לפני שנתייחס ל"ראיות" שלך כביכול, תרשה לנו להבין מהי המסקנה אליה הגעת.
א. אתה תוקף את הרחקת חכמה יוון והזכרתם לכל גנאי, ואומר כי אדרבה, הם הם רבותינו.
תסביר במטותא, במה הם רבותינו היוונים, באמונותיהם? מה לפי דבריך אחז הרמב"ם מאריסטו, מכפירתו בבריאת העולם?
מה אין להרחיק, את תרבותם?
עד כדי מלחמתם בעם השם, לעקור תורה ומצוות, ולהחדיר תרבות אנשים חטאים בבני ישראל?
תחדד בבקשה.
ב. תסביר מי הם אלו ש"שוטפים לנו את המוח להתרחק מתרבות יוון"?
בדור הדיגיטלי זאת לא תהיה טירחה לבקש ממך לערוך 'חיפוש', אך ורק בדברי רז"ל והראשונים. הלהם תכוון את חצך?
היות שהזכרת את עמוד האמונה והדת רבינו הרמב"ם, תרשה לי לצטט את לשונו באגרת תימן:
"אבל הנוע השני - הם המחודדים משאר המלכיות והחכמים מיתר הלשונות, כמו האדומים, והפרסיים והיונים, שאלו כמו כן שמו כונתם לסתור דתנו ולהפר תורתנו בטענות שטוענים אליה ובקושיות שמחברים, ומגמתם בכל זה להפר התורה ולמחות עקבותיה בחבוריהם, כמו שהתכונו האנסים במלחמותיהם...
"וכן אירע בבית שני כשגברה מלכות יון הרשעה, וגזרו שמדות גדולות ומשונות על ישראל לאבד הדת, וגזרו עליהם חלול השבת ולהפר ברית מילה ושיכתוב כל אחד מישראל בלבושו שאין להם חלק בה' אלוקי ישראל, ושיחוק בקרן שורו כענין הזה ואחר כך שיחרוש בו, ועמדו בגזרה זו כמו חמשים ושתים שנה...
וזה לא יצלח ולא זה, שהקדוש ברוך הוא בשר אותנו על ידי ישעיהו, שכל אנס או נצחן שיתכון לסתור תורתנו ולבטל דתנו בכלי זיין ישבר הבורא כלי מלחמתו ולא יצליחו.
ג. איני יודע אם אתה תמים או מתמם, גם התנא רבי מאיר למד דברים מאחר, ובגמרא בחגיגה מבואר שתוכו אכל קליפתו זרק, ואמת שחכמה בגויים תאמין, ובענייני חכמה למדנו מהם גם למדנו, אבל אין זה סותר שדרכם מלאה רשע וכפירה.
היה ראוי שלא להתייחס לדברי הבאי אלו, אך דלא ליימרו מדשתקי חברי הפורום ש"מ ניחא להו, ושליחותא דכולהו קעבידנא.