ספירת העומר כשמונה עשרה!

רוצה לדעת

משתמש ותיק
ערוך השולחן אורח חיים סימן תפט סעיף ד: וצריך לספור מעומד ואסמכו אל תקרי בקמה אלא בקומה ועיקר הטעם מבואר בזוהר תצוה [ד' קפ"ג.] משום דהספירה עניין גדול כתפלת שמ"ע ולכן צריך מעומד, עכ"ל.

מי שיבאר מה הדימוי לשמו"ע בדוקא, אשמח מאוד!
 
רוצה לדעת אמר:
ערוך השולחן אורח חיים סימן תפט סעיף ד: וצריך לספור מעומד ואסמכו אל תקרי בקמה אלא בקומה ועיקר הטעם מבואר בזוהר תצוה [ד' קפ"ג.] משום דהספירה עניין גדול כתפלת שמ"ע ולכן צריך מעומד, עכ"ל.

מי שיבאר מה הדימוי לשמו"ע בדוקא, אשמח מאוד!

לא ראיתי בזוהר שמזכיר תפילת שמ"ע.
זוהר, שמות פרשת תצוה דף קפג עמוד א
ועל דא אנן עבדין חשבנא, בקיומא על קיימין, בגין דאינון יומין, יומין עלאין אינון, וכן בכל זמנא דעאל בר נש לאינון יומין עלאין, בין בצלותא, בין בשבחא, אצטריך לקיימא על רגלוי, ירכין וגופא כחדא תמן. ירכין וגופא לקיימא, כדכורא דקיימא בחיליה, ולא כנוקבא דארחהא למיתב. ועוד בגין שבחא דעלמא עלאה.
 

ayedavid

משתמש ותיק
זהר פרשת אמור:
וּבְגִין דְּאִלֵּין יוֹמִין, יוֹמִין דְּעָלְמָא דִּדְכוּרָא, לָא אִתְמְסַר חוּשְׁבָּנָא דָּא אֶלָּא לְגַבְרֵי בִּלְחוֹדַיְיהוּ. וְעַל דָּא חוּשְׁבָּנָא דָּא, בַּעֲמִידָה אִיהוּ, וּמִלִּין דְּעָלְמָא תַּתָּאָה, בִּישִׁיבָה, וְלָא בַּעֲמִידָה. וְרָזָא דָּא, צְּלוֹתָא דְּעֲמִידָה, וּצְּלוֹתָא מְיוּשָׁב
 
חלק עליון תַחתִית