האם יש חשש פיקו"נ בהפסקת חשמל שכונתית/עירונית - והנפ"מ אם מותר לתקן, ואם מותר להנות מהתיקון (אשכול מאוחד)

navnav

משתמש ותיק
נותן טעם לשבח אמר:
אז מדוע דווקא שזה קורה בשבת, פתאום נזכרים בחולים?
אולי מאותה הסיבה שמתי שאנחנו שממהרים אחרי חזרת הש"ץ אנו מגלגלים עיניים לכל הכיוונים בתקווה שיש שם איזה פראק........
 

חוזר ומגיד

משתמש ותיק
ידידיה אמר:
מהיכן יוצאות הלויות של אלו שמתו מהעדר החשמל?
תשובה חרדית למהדרין.. 
עד שלא יקרה אסון כתוצאה מהוראה לא לתקן את החשמל, ההוראה תהיה לא לתקן
ואז כשחלילה יקרה פתאום ישלפו את כל הגמרות על ספק פיקוח נפש וכו' וכו' ומכתבים והוראות
 
 

עם הארץ חסיד

משתמש ותיק
רוצה להתעלות אמר:
נותן טעם לשבח אמר:
ידידיה אמר:
מהיכן יוצאות הלויות של אלו שמתו מהעדר החשמל?


בשעות מוצאי השבת בכל מהדורות קווי הנייס, תשמע את כל אלו ש"הלכו למות" מחוסר מזגן, קמים לתחייה ולא מפסיקים לקטר איך לא מצאו איזה חולה לרפואה שיתיר להם את החילול שבת.

מעשה שהיה בפריץ שהזמין את ידידו מושקה היהודי לביקור נימוסין, בו הציע לו לאכול ממיטב מטעמי המטבח ובראשם חזיר צלוי. מושקה כמובן סירב בנימוס מטעמי דת, אך הפריץ הפציר בו, וכי אין לכם איזה היתר לאכול חזיר במקרים מסויימים? יש דרך, השיב היהודי, וזה כאשר מאיימים עלינו ברצח. נרמז הפריץ, וכיוון את רובהו לעבר היהודי באמרו, "אם לא תאכל מהחזיר הריני יורה בך". שמח היהודי ואכל בכל פה מן החזיר. לאחר שסיים את הצלחת, לטש עינים למנה נוספת, ושאל בעדינות את הפריץ, "אפשר עוד פעם עם הרובה?"

במילים אחרות, אלו שבאים עכשיו לדון ב'מה אומרת ההלכה', לפי המנגינה זה נשמע שלא רוממות 'פיקוח נפש' בגרונם, כי אם תאוותם לחילול שבת, ומבחינתם רק צריך למצוא איזה פיקוח נפש שיתיר להם זאת. רק חבל שאין כאן איזה פריץ שמבין רמזים.

ובנידון דדן הכאב גדול בכפליים, היות ו"הפריץ" הוא יהודי שלע"ע עדיין לא שתו"מ, ומצפים מתי "הגוי" של שבת הזה כבר ירים לנו את המזגנים..
וכל המצדדים בפיקו"נ וכד' - נראה אותם מתכבדים הם בעצמם להרים את החשמל או אפ' להתקשר לחברת חשמל...
בזמן נסיעה של כעשרים דקות מעיר התורה יש עיר הנקראת אשדוד ובה גם קרו כבר כמה מקרים של הפסקות חשמל ומי שקרא לחברת החשמל היה יהודי שהיה מודע לכך ששכנו הוא בחשש פיקו"נ, אז אולי ההלכה הזאת מתאימה גם לב"ב אני לא יודע
 
 

אחד התלמידים

משתמש ותיק
באופן רציני יותר, אולי זו הזדמנות לבדוק מה קרה באמת. כמה אנשים היו זקוקים לחשמל מחמת פיקוח נפש, ואיזו פתרונות מצאו. הרי הרבה אנשים כן משתמשים בחשמל על סמך שזה פקו"נ, ויש לנו הזדמנות פז לבדוק את זה כדי לדעת לעתיד אם זה נכון.
כמובן זה לא יכריע בהחלט. אין ללמוד ממקרה אחד להשני. ואם במקרה לא היה פקו"נ, אין הכרח שבעתיד לא יהיה. אבל בכל אופן כשמדובר בהפסקת חשמל ארוכה אצל אלפי בתים, זה נותן מושג טוב. אם יתברר שלא היו מקרים של פקו"נ שלא היה אפשר להסתדר בלי חשמל, זה מחייב המשך בדיקת הענין, ולא להמשיך עם עיניים סגורות לסמוך על היתר שאולי בנוי על מידע שגוי.
 

יהודי

משתמש ותיק
פלוגתאי אמר:
כעת ברור
מכיון שלהיות בשבת בלי מזגן זה "פיקוח נפש" ממש
משום "ונשמרתם" חובה להתקין בבית גנרטור
שגם אם יהיה הפסקת חשמל רח"ל, לא נצטרך חלילה להפסיק את לנשום את המזגן
מזגן על גנרטור הוא דבר לא פשוט כ"כ.
 
 

נותן טעם לשבח

משתמש ותיק
יהודי אמר:
פלוגתאי אמר:
כעת ברור
מכיון שלהיות בשבת בלי מזגן זה "פיקוח נפש" ממש
משום "ונשמרתם" חובה להתקין בבית גנרטור
שגם אם יהיה הפסקת חשמל רח"ל, לא נצטרך חלילה להפסיק את לנשום את המזגן
מזגן על גנרטור הוא דבר לא פשוט כ"כ.
כנראה אתה ניזון ממקורות מידע מהמאה הקודמת. כיום אצל עשרות אלפי משפחות יש מזגנים על גנרטור.
 

יהודי

משתמש ותיק
נותן טעם לשבח אמר:
יהודי אמר:
פלוגתאי אמר:
כעת ברור
מכיון שלהיות בשבת בלי מזגן זה "פיקוח נפש" ממש
משום "ונשמרתם" חובה להתקין בבית גנרטור
שגם אם יהיה הפסקת חשמל רח"ל, לא נצטרך חלילה להפסיק את לנשום את המזגן
מזגן על גנרטור הוא דבר לא פשוט כ"כ.
כנראה אתה ניזון ממקורות מידע מהמאה הקודמת. כיום אצל עשרות אלפי משפחות יש מזגנים על גנרטור.
לא ניזון ממקורות, אני מדבר על מי שאני מכיר, שלרבים מהם אין מזגן על גנרטור. 
יתכן שהיכן שכבודו מתגורר זה אחרת.  מה שלא יהיה, המספר שכבודו כתב הוא הזוי ונטול הגיון. 
 
 
 

אלף בית גימל

משתמש ותיק
צבי אריה רוט אמר:
אלף בית גימל אמר:
צבי אריה רוט אמר:
מה שכתבת זה על דרך המוסר, אבל על דרך החסידות יהודי רוצה לענג את השבת ומחפש את ההיתר ההלכתי לעשות זאת, זה ממש תאווה לבשר חזיר ???
מה הבעיה . תגש לבית כנסת קרוב תפתח גמרא . 
גם תקבל על כל אות כאילו למדת 1000 אותיות . וגם יהיה לך מזגן . 
נראה לי שהשכר פי אלף זה על דרך חסידות . 
ככה אומר מי שדואג לעצמו, ומה עם האשה והילדים?


למה סגרו את עזרת נשים ? 

 
 

נותן טעם לשבח

משתמש ותיק
יהודי אמר:
נותן טעם לשבח אמר:
יהודי אמר:
מזגן על גנרטור הוא דבר לא פשוט כ"כ.
כנראה אתה ניזון ממקורות מידע מהמאה הקודמת. כיום אצל עשרות אלפי משפחות יש מזגנים על גנרטור.
לא ניזון ממקורות, אני מדבר על מי שאני מכיר, שלרבים מהם אין מזגן על גנרטור. 
יתכן שהיכן שכבודו מתגורר זה אחרת.  מה שלא יהיה, המספר שכבודו כתב הוא הזוי ונטול הגיון. 
אין להם גנרטור למזגן בגלל שלא היה אצלם אפשרות לקבל אמפרים נוספים, או שפשוט הם לא רצו לשלם עבור זה?
 

חוזר ומגיד

משתמש ותיק
אחד התלמידים אמר:
באופן רציני יותר, אולי זו הזדמנות לבדוק מה קרה באמת. כמה אנשים היו זקוקים לחשמל מחמת פיקוח נפש, ואיזו פתרונות מצאו. הרי הרבה אנשים כן משתמשים בחשמל על סמך שזה פקו"נ, ויש לנו הזדמנות פז לבדוק את זה כדי לדעת לעתיד אם זה נכון.
כמובן זה לא יכריע בהחלט. אין ללמוד ממקרה אחד להשני. ואם במקרה לא היה פקו"נ, אין הכרח שבעתיד לא יהיה. אבל בכל אופן כשמדובר בהפסקת חשמל ארוכה אצל אלפי בתים, זה נותן מושג טוב. אם יתברר שלא היו מקרים של פקו"נ שלא היה אפשר להסתדר בלי חשמל, זה מחייב המשך בדיקת הענין, ולא להמשיך עם עיניים סגורות לסמוך על היתר שאולי בנוי על מידע שגוי.
https://www.prog.co.il/threads/%D7%94%D7%A4%D7%A1%D7%A7%D7%AA-%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C-%D7%91%D7%91%D7%A0%D7%99-%D7%91%D7%A8%D7%A7-%D7%91%D7%A9%D7%91%D7%AA.784772/post-10769511
 
 

יהודיפשוט1

משתמש ותיק
מה כזה מסובך לדרוש שיהיה צוות לא יהודים בכל שבת בחברת חשמל למקרים כאלה?
הציבור הדתי הצליח לעשות דברים יותר גדולים.
אנחנו צרכנים גדולים של חברת החשמל אז כזו בקשה קטנה??
 

חוזר ומגיד

משתמש ותיק
חוזר ומגיד אמר:
אחד התלמידים אמר:
באופן רציני יותר, אולי זו הזדמנות לבדוק מה קרה באמת. כמה אנשים היו זקוקים לחשמל מחמת פיקוח נפש, ואיזו פתרונות מצאו. הרי הרבה אנשים כן משתמשים בחשמל על סמך שזה פקו"נ, ויש לנו הזדמנות פז לבדוק את זה כדי לדעת לעתיד אם זה נכון.
כמובן זה לא יכריע בהחלט. אין ללמוד ממקרה אחד להשני. ואם במקרה לא היה פקו"נ, אין הכרח שבעתיד לא יהיה. אבל בכל אופן כשמדובר בהפסקת חשמל ארוכה אצל אלפי בתים, זה נותן מושג טוב. אם יתברר שלא היו מקרים של פקו"נ שלא היה אפשר להסתדר בלי חשמל, זה מחייב המשך בדיקת הענין, ולא להמשיך עם עיניים סגורות לסמוך על היתר שאולי בנוי על מידע שגוי.
https://www.prog.co.il/threads/%D7%94%D7%A4%D7%A1%D7%A7%D7%AA-%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C-%D7%91%D7%91%D7%A0%D7%99-%D7%91%D7%A8%D7%A7-%D7%91%D7%A9%D7%91%D7%AA.784772/post-10769511
לאלו החסומים זה קישור לפרוג ועיקרי הדברים
א. היו מקרים של פיקו''נ (וכמובן שחללו שבת עבורם)
ב. יש לח''ח רשימת אנשים בסיכון
ג. חברת חשמל ידעו על התקלה

ועוד סיפור ישן
יש לנו שכן עם פיקוח נפש ,מחובר לחמצן שנגמר בשלב כלשהוא כי המחולל חמצן לא עבד בשבת(זו היתה שבת שלימה!)במוצאי אותה שבת אשפזו אותו בבית חולים
אין לתאר את עוגמת הנפש והנזק הגדול שהיה לנו
אני בטוחה שאפשר להגיע להבנות עם חברת החשמל ,רק שאז הם אמרו לנו שקיבלו הוראה בערב שבת לעצור את התיקונים,וחזרו רק בצאת השבת
ככה שכל עוד שזו ההוראה לא יעזור כלום...
 
 

יהודיפשוט1

משתמש ותיק
חוזר ומגיד אמר:
חוזר ומגיד אמר:
אחד התלמידים אמר:
באופן רציני יותר, אולי זו הזדמנות לבדוק מה קרה באמת. כמה אנשים היו זקוקים לחשמל מחמת פיקוח נפש, ואיזו פתרונות מצאו. הרי הרבה אנשים כן משתמשים בחשמל על סמך שזה פקו"נ, ויש לנו הזדמנות פז לבדוק את זה כדי לדעת לעתיד אם זה נכון.
כמובן זה לא יכריע בהחלט. אין ללמוד ממקרה אחד להשני. ואם במקרה לא היה פקו"נ, אין הכרח שבעתיד לא יהיה. אבל בכל אופן כשמדובר בהפסקת חשמל ארוכה אצל אלפי בתים, זה נותן מושג טוב. אם יתברר שלא היו מקרים של פקו"נ שלא היה אפשר להסתדר בלי חשמל, זה מחייב המשך בדיקת הענין, ולא להמשיך עם עיניים סגורות לסמוך על היתר שאולי בנוי על מידע שגוי.
https://www.prog.co.il/threads/%D7%94%D7%A4%D7%A1%D7%A7%D7%AA-%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C-%D7%91%D7%91%D7%A0%D7%99-%D7%91%D7%A8%D7%A7-%D7%91%D7%A9%D7%91%D7%AA.784772/post-10769511
לאלו החסומים זה קישור לפרוג ועיקרי הדברים
א. היו מקרים של פיקו''נ (וכמובן שחללו שבת עבורם)
ב. יש לח''ח רשימת אנשים בסיכון
ג. חברת חשמל ידעו על התקלה

ועוד סיפור ישן
יש לנו שכן עם פיקוח נפש ,מחובר לחמצן שנגמר בשלב כלשהוא כי המחולל חמצן לא עבד בשבת(זו היתה שבת שלימה!)במוצאי אותה שבת אשפזו אותו בבית חולים
אין לתאר את עוגמת הנפש והנזק הגדול שהיה לנו
אני בטוחה שאפשר להגיע להבנות עם חברת החשמל ,רק שאז הם אמרו לנו שקיבלו הוראה בערב שבת לעצור את התיקונים,וחזרו רק בצאת השבת
ככה שכל עוד שזו ההוראה לא יעזור כלום...

חייבים שהעסקנים ידרשו צוותיםשל גויים לשבתות. לא קשה בכלל
 

ידידיה

משתמש ותיק
חוזר ומגיד אמר:
לאלו החסומים זה קישור לפרוג ועיקרי הדברים
א. היו מקרים של פיקו''נ (וכמובן שחללו שבת עבורם)
ב. יש לח''ח רשימת אנשים בסיכון
ג. חברת חשמל ידעו על התקלה

ועוד סיפור ישן
יש לנו שכן עם פיקוח נפש, מחובר לחמצן שנגמר בשלב כלשהוא כי המחולל חמצן לא עבד בשבת (זו היתה שבת שלימה!) במוצאי אותה שבת אשפזו אותו בבית חולים,
גם אם היו מקרים של פיקו"נ שמתירים לחלל שבת עבורם, זה ממש לא מוכיח שמותר לתקן את החשמל בכל העיר עבורם. אפשר לחבר אותם לגנרטור או להסיע אותם לבי"ח או למקום אחר שיש שם חשמל.
ומי שהיה אצלו חולה שמחובר לחמצן ולא דאג לו לחשמל בשבת הוא שוטה ופטור מכל המצוות [וגם פסול לעדות].
 

יהודיפשוט1

משתמש ותיק
ידידיה אמר:
חוזר ומגיד אמר:
לאלו החסומים זה קישור לפרוג ועיקרי הדברים
א. היו מקרים של פיקו''נ (וכמובן שחללו שבת עבורם)
ב. יש לח''ח רשימת אנשים בסיכון
ג. חברת חשמל ידעו על התקלה

ועוד סיפור ישן
יש לנו שכן עם פיקוח נפש, מחובר לחמצן שנגמר בשלב כלשהוא כי המחולל חמצן לא עבד בשבת (זו היתה שבת שלימה!) במוצאי אותה שבת אשפזו אותו בבית חולים,
גם אם היו מקרים של פיקו"נ שמתירים לחלל שבת עבורם, זה ממש לא מוכיח שמותר לתקן את החשמל בכל העיר עבורם. אפשר לחבר אותם לגנרטור או להסיע אותם לבי"ח או למקום אחר שיש שם חשמל.
ומי שהיה אצלו חולה שמחובר לחמצן ולא דאג לו לחשמל בשבת הוא שוטה ופטור מכל המצוות [וגם פסול לעדות].

דברים שבכל יום
 

אלף בית גימל

משתמש ותיק
יהודיפשוט1 אמר:
ידידיה אמר:
חוזר ומגיד אמר:
לאלו החסומים זה קישור לפרוג ועיקרי הדברים
א. היו מקרים של פיקו''נ (וכמובן שחללו שבת עבורם)
ב. יש לח''ח רשימת אנשים בסיכון
ג. חברת חשמל ידעו על התקלה

ועוד סיפור ישן
יש לנו שכן עם פיקוח נפש, מחובר לחמצן שנגמר בשלב כלשהוא כי המחולל חמצן לא עבד בשבת (זו היתה שבת שלימה!) במוצאי אותה שבת אשפזו אותו בבית חולים,
גם אם היו מקרים של פיקו"נ שמתירים לחלל שבת עבורם, זה ממש לא מוכיח שמותר לתקן את החשמל בכל העיר עבורם. אפשר לחבר אותם לגנרטור או להסיע אותם לבי"ח או למקום אחר שיש שם חשמל.
ומי שהיה אצלו חולה שמחובר לחמצן ולא דאג לו לחשמל בשבת הוא שוטה ופטור מכל המצוות [וגם פסול לעדות].

דברים שבכל יום
אם זה כך אנחנו בבעיה . מקלים בפיקוח נפש ? 
 
 

יאיר1

משתמש ותיק
navnav אמר:
מרדכי מהצפון אמר:
חנינא בני אמר:
יש אנשים שתלויים במכשירים חשמליים כמו מכשירי חמצן, משאפים לאסטמה, אנשים חולים שיש בהם סכנה שצריכים אוכל ותרופות
מאחר ולשכנים בקומה\בנין\ברחוב יש להם גנרטור, אין בזה שום פיקוח נפש, אולי כבוד האדם שיצטרך לישון אצל מישהו, ולגלות את מצבו הרפואי, אבל חילול שבת בשביל כבוד האדם לא הותר ?!

ומי שסיעודי ולא יכול לרדת?
קצת התפלאתי שלא ראיתי עוד מי שכתב ענין זה.
כנראה אנשים כאן פחות חשופים לחולים...
רק לסבר את האוזן. רופא בכיר ביצע טיפולים שנדרש לבצעם בחדר ניתוח, בבית החולה, משום שסבר שלקיחתו לבית החולים יש בה סכנת נפשות!
אני מדבר על יום חול.
ישנם חולים שטלטול שלהם יש בו סכנה.
וזה נוגע לכל הטענות שהושמעו כאן שהיה צריך מלפני שבת להתפנות וכו'...
לכל החולים כניסה לבית החולים יש בה סכנת זיהום.
מאחל לכל הציניקנים שלא יידעו. וכל קרוביהם שלא ייחלו חלילה, כי הטיפול יהיה מסוכן...
מאחל לכל החברים והנלווים עליהם בריאות איתנה, נחת יהודי, לימוד תורה לשמה ויזכו להבין ולהשכיל....
צר לי שכל כך הרבה חברים כאן מדברים דיבורים של פיקוח נפש.
כי אם חלילה יהיה מי שיינזק בגללם הם יידעו על זה כנראה רק אחר המאה ועשרים.
ישועות ונחמות!
 

יאיר1

משתמש ותיק
יהודיפשוט1 אמר:
חייבים שהעסקנים ידרשו צוותיםשל גויים לשבתות. לא קשה בכלל

לפני שנים כמעט הצליחו. צוותים של המכון הטכנולוגי עם חברת החשמל הגיעו לישורת האחרונה.
אך זה נפל מכמה טעמים.
אך האחד הכי מרגיש לטעמי, שהעובדים היהודים לא רצו לוותר על תוספת שבת שיש בשכרם....
בקיצור, עבדו על זה, ואולי עדיין עובדים, אבל זה מורכב...
 

המקור הראשון

משתמש ותיק
כמדומני שיוצא כאן מהאשכול, שלעשות גנרטור, עוד לפני שדנים מצד איסור השימוש בחשמל בשבת, הוא פיקו"נ, בשביל מקרים שיהיה הפסקת חשמל (בין בשבת ובין בחול). שהרי גם כשמתירים לחברת החשמל לתקן, יכול לקחת להם הרבה זמן.
 

כהן

משתמש ותיק
גדולי המורים בזמננו פסקו שכשיש הפסק חשמל 'שכונתית' וכ"ש 'עירונית' בשבת - אף אם תיקנו את החשמל במלאכות דאוריתא, מותר ליהנות מהם כיון שזוהי שכונה גדולה, ויתכן שיש שם חולים הזקוקים למכונות חמצן וכדומה שזה פיקוח נפש בשבילם, וממילא התיקון נעשה בהיתר ולכן מותר לכולם להשתמש בכל החשמל שתוקן.

ולכאורה אינו מובן, שהרי תיקון החשמל לוקח זמן מסויים כמו חצי שעה או שעה או יותר, ובזמן הזה מי שזקוק בצורה חיונית לחשמל יכול לנסוע לבית חולים וכדומה, והראיה שעד זמן התיקון הוא חי וקיים ולא מת באותו הרגע, אז א"כ אין היתר לחברת החשמל לתקן במלאכות דאוריתא, כיון שמי שצריך את החשמל שיסע למוקד או בית חולים וכדומה, וא"כ התיקון נעשה באיסור.

זאת ועוד, למשל בשבת האחרונה היו שכונות שלימות שהיו מנוקתים מהחשמל במשך 36 שעות, ולא שמענו שמישהו מת מחמת כן [אולי איני יודע. תקנו אותי אם אני טועה].
ומוכח שהיתר זה תמוה מאוד ואין לו בסיס 'מציאותי' להשען עליו.
 

מורג חרוץ

משתמש ותיק
נושא ידוע ומורכב הוא, ודיו רב נשפך עליו, ובתמציתיות אנסה להביא מעט מהנכתב.
דבר ראשון, יש שמתירין גם משום הילדים הקטנים שבבית, שמחמת החושך הם מבועתים ממש, וקרוב הדבר לבוא לידי סכנה.

גם הרב עובדיה יוסף זצ"ל דן בזה בכמה מקומות בספריו, ובספרו חזון עובדיה (שבת ח"ו עמוד קנח) כתב, שמאחר והדבר ידוע בזמנינו שהאויבים מקיפים עלינו מסביב, והמחבלים המרצחים האכזרים מצפים להזדמנות לפרוץ במתקפה על בתי ישראל להכות אם על בנים ח"ו, וכאשר העיר שרויה בעלטה ונבצר מכוחות הבטחון וצבא ישראל לעמוד על המשמר כראוי, הרי הדבר הוא בגדר "פיקוח נפש", והחזרת זרם החשמל לפעולה תיקנית הוא בגדר פיקוח נפש שדוחה את השבת, כמו שאמרו במסכת יומא (פה.), שנאמר "וחי בהם", "ולא שימות בהם". ולכן הטכנאים של חברת החשמל הרי הם עוסקים במצות פיקוח נפש. הלכך כל המאכלים שהתחממו אחר כך מכח מעשיהם, בהיתר התחממו, ומותרים באכילה. (וזו התשובה האחרונה שהשיב הרב זצ"ל בכתב ידו בספריו הקדושים לפני שנפטר מן העולם בשנת התשע"ד).

וע"ע בספר שמירת שבת כהלכתה (פל"ב הע' קפב) ע"ש.
 

אליעזר ג

משתמש ותיק
גדולי המורים בזמננו פסקו שכשיש הפסק חשמל 'שכונתית' וכ"ש 'עירונית' בשבת - אף אם תיקנו את החשמל במלאכות דאוריתא, מותר ליהנות מהם כיון שזוהי שכונה גדולה, ויתכן שיש שם חולים הזקוקים למכונות חמצן וכדומה שזה פיקוח נפש בשבילם, וממילא התיקון נעשה בהיתר ולכן מותר לכולם להשתמש בכל החשמל שתוקן.

ולכאורה אינו מובן, שהרי תיקון החשמל לוקח זמן מסויים כמו חצי שעה או שעה או יותר, ובזמן הזה מי שזקוק בצורה חיונית לחשמל יכול לנסוע לבית חולים וכדומה, והראיה שעד זמן התיקון הוא חי וקיים ולא מת באותו הרגע, אז א"כ אין היתר לחברת החשמל לתקן במלאכות דאוריתא, כיון שמי שצריך את החשמל שיסע למוקד או בית חולים וכדומה, וא"כ התיקון נעשה באיסור.

זאת ועוד, למשל בשבת האחרונה היו שכונות שלימות שהיו מנוקתים מהחשמל במשך 36 שעות, ולא שמענו שמישהו מת מחמת כן [אולי איני יודע. תקנו אותי אם אני טועה].
ומוכח שהיתר זה תמוה מאוד ואין לו בסיס 'מציאותי' להשען עליו.
יש כל מיני מצבי ביניים ששעה ההיא לא הנידון כגון חולי דיאלזה , וכן העלולים להיכנס להתקף שיחייבם להשתמש במכונת חמצן וכן בחום גדול מאוד אנשים זקנים ותינוקות וכן אוכל לתינוקות וכדומה .

בפיקוח נפש מצווה אפילו בחשש רחוק כי הרי יולדת אפילו אחת מאלף לא מתה אפילו לא תחלל עליה את השבת ולשיטתך תוכיח מכך שאין התר לחלל עליה את השבת ואין הדין כך אלא מספיק חשש כזה על מנת להורות לחלל את השבת , ואם כן הוא הדין בנידון דידן, וכ"ש לעניין הנאה מחילול שבת.
 

כהן

משתמש ותיק
יש כל מיני מצבי ביניים ששעה ההיא לא הנידון כגון חולי דיאלזה , וכן העלולים להיכנס להתקף שיחייבם להשתמש במכונת חמצן וכן בחום גדול מאוד אנשים זקנים ותינוקות וכן אוכל לתינוקות וכדומה .

בפיקוח נפש מצווה אפילו בחשש רחוק כי הרי יולדת אפילו אחת מאלף לא מתה אפילו לא תחלל עליה את השבת ולשיטתך תוכיח מכך שאין התר לחלל עליה את השבת ואין הדין כך אלא מספיק חשש כזה על מנת להורות לחלל את השבת , ואם כן הוא הדין בנידון דידן, וכ"ש לעניין הנאה מחילול שבת.
הרי טענתי שכל מי שצריך לזה שיסע למוקד או לבית חולים. מהיכן ההיתר לתקן 'לכולם'? ועוד על הספק.

הרי אם היו מתנהלים לפי ההלכה ולא היה גוי לתקן היו מכריזים בכל השכונה שכל מי שצריך חשמל לצורך פיקוח נפש שיסע בעצמו למקומות הנ"ל, הלא כן?

מה אתה עונה על זה שבמציאות לא ראינו שכשיש הפסקות חשמל שכונתיים קורה לאף אחד שום דבר?
 

שניאור

משתמש ותיק
הרי אם היו מתנהלים לפי ההלכה ולא היה גוי לתקן היו מכריזים בכל השכונה שכל מי שצריך חשמל לצורך פיקוח נפש שיסע בעצמו למקומות הנ"ל, הלא כן?
ממש לא, קודם כל ההכרזה עצמה היא גם חילול שבת, שנית נסיעת החולים לבי"ח או למוקדים [שם יהיה מישהו שיטפל בהם בכלל?] כרכוה גם היא בחילול שבת, שלישית והיא העיקר, מהיכן האחריות שכל מי שנצרך ישמע את הכרזתך?
 
חלק עליון תַחתִית