לא לשכוח היום!

רוצה לדעת

משתמש ותיק
א. עירוב תבשילין
ב. להוציא כל המוקצה מהכיסים.
ג. סוף זמן ביעור מעשר שני, מי שיש בידו מעות חייב לבערם [שיעשה טיול לים...]

והנוהגים לעשר פעם שניה, ומשתמשים ב"קרן המעשרות של הרב אפרתי" שמעתי [לא בדקתי] שהם פרסמו שאפשר לעשר היום רק עד שעתיים לפני החג, ורק מיום א' בצהרים, משום דין פרוטה חמורה.
 

הכהן

משתמש ותיק
רוצה לדעת אמר:
והנוהגים לעשר פעם שניה, ומשתמשים ב"קרן המעשרות של הרב אפרתי" שמעתי [לא בדקתי] שהם פרסמו שאפשר לעשר היום רק עד שעתיים לפני החג, ורק מיום א' בצהרים, משום דין פרוטה חמורה.
https://bhl.org.il/%D7%A2%D7%93%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%94%D7%9C%D7%9B%D7%AA%D7%99%D7%99%D7%9D/%D7%94%D7%95%D7%93%D7%A2%D7%95%D7%AA-%D7%9B%D7%9C%D7%9C%D7%99%D7%95%D7%AA/%D7%91%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%A8-%D7%95%D7%95%D7%99%D7%93%D7%95%D7%99-%D7%9E%D7%A2%D7%A9%D7%A8%D7%95%D7%AA/
תזכורת למנויי קרן המעשרות: את המטבעות שחיללתם עליהם מעשר שני ורבעי אנו מבערים. עליכם רק לדאוג שלא ישאר לכם טבל החייב ביעור כמבואר לעיל.

אפשר לחלל על המטבעות שבקרן עד ערב שביעי של פסח שעה לפני השקיעה גם מעשר שני השווה פחות מפרוטה. לאחר מכן (ביו"ט ובשבת שלאחריו אפשר לחלל רק מעשר שני שלא חייב בביעור). ביום ראשון משעות הצהרים יהיו בעזרת השם בקרן שוב מטבעות עם פרוטה חמורה.
 
מכל מלמדי השכלתי אמר:
וידוי מעשרות

החזו"א כתב לא לומר.
כי מי יכול לומר לפני ה' שלא נכשל במשהו "עשיתי ככל אשר ציויתני"
למשל לעשר שלא מן המוקף ועוד.

הפתרון שכבר אמרו: לקרוא בחומש.
כנראה על דעת שמה שאמת יחול כדיבור של וידוי
ומה שלא - יחול כלימוד סתם.

ויל"ע אם יש סוג דיבור כזה, והאם גם בוידוי על חטא שייך להתוודות ולומר לה' "ספק לי אם חטאתי לפניך, ואם לא - אז סתם קראתי לפניך מהספר" .


נ. ב.
ביעור מעשרות איננו רק על מעשר שני כפי שטעה כאן צדיק אחד (או טעה בלשונו) אלא גם כל המעשרות מעשר ראשון ומעשר עני חלה ותרומה וכו' .
 

נודניק

משתמש ותיק
רוצה לדעת אמר:
א. עירוב תבשילין
ב. להוציא כל המוקצה מהכיסים.
ג. סוף זמן ביעור מעשר שני, מי שיש בידו מעות חייב לבערם [שיעשה טיול לים...]

והנוהגים לעשר פעם שניה, ומשתמשים ב"קרן המעשרות של הרב אפרתי" שמעתי [לא בדקתי] שהם פרסמו שאפשר לעשר היום רק עד שעתיים לפני החג, ורק מיום א' בצהרים, משום דין פרוטה חמורה.
הקפצה נוגע גם השנה.
 

נודניק

משתמש ותיק
הקפצה.
איזה עצות יש לכם להרוס מטבע של מעשר שני?
מהו השיעור של הריסה?
 

אלי מאירי

משתמש ותיק
לחזו"א נדמה לי שאין לחלל שוב.
אפשר לקחת שקל ולדפוק עליו עם פטיש 2 קילו עד שלא יהיה מתקבל בחנות.
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
תזכורות נוספות


לא מברכים שהחיינו בשביעי של פסח
יש מתבלבלים בזה...

לאוכלים סעודת משיח או סעודת הגר"א
יש להקדים לפני זמן מנחה קטנה

הרב טשזנר
 

דוד ה.

משתמש ותיק
פראנק אמר:
תחלל על שוה פרוטה של סוכר
מחלוקת רמב"ם וראב"ד ואחריהם שאר ראשונים ואחרונים ומנהגינו שלא לחלל.
מלבד זאת בד"כ המטבעות הם מטבעות שכל חוללו בפעם השנייה כשהתמלאו ואין לחללם פעם נוספת.
לי היה מטבע של עשר ש"ח ושברתי אותו עם פטיש ומברג.
 
חלק עליון תַחתִית