מה נחשב תפילה בציבור?

אבימי אמר:
אבימי אמר:
לישועתך קויתי השם אמר:
חזו"א בעניין, במה מדובר?
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=8&t=10061
באוצה"ח יש אשכול בשם "גרדומי מניין"
השיטות בתפלה בציבור לוקטו בספרים על תפלה וש"ע או"ח ח"א, עיין עליהם
נשלח באישי מיהודי בעל לב טוב ושכמ"ה
האשכול מאוצה"ח
https://www.tora-forum.co.il/download/file.php?id=39813
מספר אשי ישראל על הלכות תפלה
https://www.tora-forum.co.il/download/file.php?id=39814
יש בעיה בקישור!!!
 
 

חימקו

משתמש ותיק
אלף בית גימל אמר:
נקודת הסיום של תפילה בציבור זה קדיש תתקבל אחרי אשרי. 
עד אז זה נחשב תפילה בציבור
אין קשר לתפילה בציבור, יש דין שאסור לצאת מבית הכנסת קדם קדשה דסדרא, אבל אין ענינו קשור לתפילת שמונה עשרה.
 

אלף בית גימל

משתמש ותיק
חימקו אמר:
אלף בית גימל אמר:
נקודת הסיום של תפילה בציבור זה קדיש תתקבל אחרי אשרי. 
עד אז זה נחשב תפילה בציבור
אין קשר לתפילה בציבור, יש דין שאסור לצאת מבית הכנסת קדם קדשה דסדרא, אבל אין ענינו קשור לתפילת שמונה עשרה.
יש קשר . למשל עד מתי אתה צריך להגיד 13 מידות עם טעמים כמו ביחיד . הזמן האחרון זה קדיש תתתקבל . 
מזה אתה מבין שזה נחשב עדיין תפילה בציבור 
או להוסיף אל מלך נאמן לפני קריאת שמע כמו ביחיד . 
תראה מה כתב אמונת אומן 2 הודעות למעלה 
 
 

חימקו

משתמש ותיק
אלף בית גימל אמר:
חימקו אמר:
אלף בית גימל אמר:
נקודת הסיום של תפילה בציבור זה קדיש תתקבל אחרי אשרי. 
עד אז זה נחשב תפילה בציבור
אין קשר לתפילה בציבור, יש דין שאסור לצאת מבית הכנסת קדם קדשה דסדרא, אבל אין ענינו קשור לתפילת שמונה עשרה.
יש קשר . למשל עד מתי אתה צריך להגיד 13 מידות עם טעמים כמו ביחיד . הזמן האחרון זה קדיש תתתקבל . 
מזה אתה מבין שזה נחשב עדיין תפילה בציבור 
או להוסיף אל מלך נאמן לפני קריאת שמע כמו ביחיד . 
לא הבנתי, אפשר להגיד שלוש עשרה מידות בלי טעמים כל זמן התפילה, גם ביחיד?
אם הציבור נמצא בשמונה עשרה ואתה קורא ק"ש לא צריך לומר אל מלך נאמן?
מניין לך חידושים אלו?
 
 

אלף בית גימל

משתמש ותיק
חימקו אמר:
אלף בית גימל אמר:
חימקו אמר:
אין קשר לתפילה בציבור, יש דין שאסור לצאת מבית הכנסת קדם קדשה דסדרא, אבל אין ענינו קשור לתפילת שמונה עשרה.
יש קשר . למשל עד מתי אתה צריך להגיד 13 מידות עם טעמים כמו ביחיד . הזמן האחרון זה קדיש תתתקבל . 
מזה אתה מבין שזה נחשב עדיין תפילה בציבור 
או להוסיף אל מלך נאמן לפני קריאת שמע כמו ביחיד . 
לא הבנתי, אפשר להגיד שלוש עשרה מידות בלי טעמים כל זמן התפילה, גם ביחיד?
אם הציבור נמצא בשמונה עשרה ואתה קורא ק"ש לא צריך לומר אל מלך נאמן?
מניין לך חידושים אלו?
את עניין 13 מידות שמעתי מהרב אדליס הכונה שעד קדיש תתקבל אתה אומר רגיל כמו שאתה אומר עם הציבור אחרי קדיש תתקבל כמו יחיד. את אל מלך נאמן הסקתי בעצמי נראה לי פשוט . 
 

חימקו

משתמש ותיק
אלף בית גימל אמר:
חימקו אמר:
אלף בית גימל אמר:
יש קשר . למשל עד מתי אתה צריך להגיד 13 מידות עם טעמים כמו ביחיד . הזמן האחרון זה קדיש תתתקבל . 
מזה אתה מבין שזה נחשב עדיין תפילה בציבור 
או להוסיף אל מלך נאמן לפני קריאת שמע כמו ביחיד . 
לא הבנתי, אפשר להגיד שלוש עשרה מידות בלי טעמים כל זמן התפילה, גם ביחיד?
אם הציבור נמצא בשמונה עשרה ואתה קורא ק"ש לא צריך לומר אל מלך נאמן?
מניין לך חידושים אלו?
את עניין 13 מידות שמעתי מהרב אדליס. את אל מלך נאמן הסקתי בעצמי נראה לי פשוט . 
צריך מקורות לכל זה. הפשטות ודאי לא כך.
 
 

אלף בית גימל

משתמש ותיק
חימקו אמר:
אלף בית גימל אמר:
חימקו אמר:
לא הבנתי, אפשר להגיד שלוש עשרה מידות בלי טעמים כל זמן התפילה, גם ביחיד?
אם הציבור נמצא בשמונה עשרה ואתה קורא ק"ש לא צריך לומר אל מלך נאמן?
מניין לך חידושים אלו?
את עניין 13 מידות שמעתי מהרב אדליס. את אל מלך נאמן הסקתי בעצמי נראה לי פשוט . 
צריך מקורות לכל זה. הפשטות ודאי לא כך.
הרי אף פעם לא מתחיל הציבור ביחד (לא נדבר האם אפשר לצמצם ) אז מה זה נקרא ביחד ? 
מה  שפשוט לך לא פשוט לי והפוך 
 
 

חימקו

משתמש ותיק
אלף בית גימל אמר:
חימקו אמר:
אלף בית גימל אמר:
את עניין 13 מידות שמעתי מהרב אדליס. את אל מלך נאמן הסקתי בעצמי נראה לי פשוט . 
צריך מקורות לכל זה. הפשטות ודאי לא כך.
הרי אף פעם לא מתחיל הציבור ביחד (לא נדבר האם אפשר לצמצם ) אז מה זה נקרא ביחד ? 
מה  שפשוט לך לא פשוט לי והפוך 

לגבי שמונה עשרה יש מה לדון מה נחשב ביחד. 
אבל בפשטות אין קשר בין ק"ש שלך לתפילת הציבור.
 

אלף בית גימל

משתמש ותיק
חימקו אמר:
אלף בית גימל אמר:
חימקו אמר:
צריך מקורות לכל זה. הפשטות ודאי לא כך.
הרי אף פעם לא מתחיל הציבור ביחד (לא נדבר האם אפשר לצמצם ) אז מה זה נקרא ביחד ? 
מה  שפשוט לך לא פשוט לי והפוך 

לגבי שמונה עשרה יש מה לדון מה נחשב ביחד. 
אבל בפשטות אין קשר בין ק"ש שלך לתפילת הציבור.
בסידורים כתוב המתפלל יחיד מוסיף אל מלך נאמן . מתי זה קורה ? 
 
 

חימקו

משתמש ותיק
אלף בית גימל אמר:
בסידורים כתוב המתפלל יחיד מוסיף אל מלך נאמן . מתי זה קורה ?
בפשטות שאינך יכול לכוין לשמוע את החזן אומר "ה' אלוקיכם אמת"
 
מפורום אוצר החכמה:
 

קבצים מצורפים

  • אוצר החכמה_אשי ישראל - פפויפר, אברהם ישעיה_140_141.pdf
    2.8 MB · צפיות: 3
  • פורום אוצר החכמה • גרדומי מִנְיָין.pdf
    466.7 KB · צפיות: 4

יתכן ומסתבר

משתמש ותיק
יוסף מיכל אמר:
שמעתי פעם שבת"ת של קלם הקפידו מאד מאד שכולם יתחילו שמו"ע באותו רגע ממש.
האם אפשר להביא ראיה מישיבה של בחורים שלא לומדים הלכה?
כבר ראיתי 'חומרות' ישבתיות מצחיקות הרבה יותר...
 
 

יוסף מיכל

משתמש ותיק
יתכן ומסתבר אמר:
יוסף מיכל אמר:
שמעתי פעם שבת"ת של קלם הקפידו מאד מאד שכולם יתחילו שמו"ע באותו רגע ממש.
האם אפשר להביא ראיה מישיבה של בחורים שלא לומדים הלכה?
כבר ראיתי 'חומרות' ישבתיות מצחיקות הרבה יותר...
'ת"ת של קלם' היא לא עוד ישיבה, אלא ישיבה רצינית שהתנהלה ע"י גדולי תלמידי ר' ישראל מסלנט ובראשם הסבא מקלם,
אי אפשר לבטל במחי יד מנהג שהתקבע שמה גם אם אינה נצרכת לשיטת כמה מן הפוסקים.
 
 

יתכן ומסתבר

משתמש ותיק
יוסף מיכל אמר:
יתכן ומסתבר אמר:
יוסף מיכל אמר:
שמעתי פעם שבת"ת של קלם הקפידו מאד מאד שכולם יתחילו שמו"ע באותו רגע ממש.
האם אפשר להביא ראיה מישיבה של בחורים שלא לומדים הלכה?
כבר ראיתי 'חומרות' ישבתיות מצחיקות הרבה יותר...
'ת"ת של קלם' היא לא עוד ישיבה, אלא ישיבה רצינית שהתנהלה ע"י גדולי תלמידי ר' ישראל מסלנט ובראשם הסבא מקלם,
אי אפשר לבטל במחי יד מנהג שהתקבע שמה גם אם אינה נצרכת לשיטת כמה מן הפוסקים.
מדובר בישיבות רציניות ביותר שמתנהלים ע"י גדולי ישראל, והתקבעו שם כמה מנהגים ע"י הבחורים שלא שאלו כלל דעת מורי הוראה, ואף את ראשי הישיבות לא שאלו. 
 
 

יוסף מיכל

משתמש ותיק
כהמשך לתגובה קודמת, להלן רשימה של חלק מבוגרי הישיבה הנ"ל, כולם מגדולי בעלי המוסר (מהמכלול)
רבי ירוחם ליבוביץ - משגיח ישיבת מיר
רבי אליהו אליעזר דסלר - משגיח ישיבת פוניבז', ולפני כן רב באנגליה, בעל מכתב מאליהו
רבי נתן צבי פינקל - הסבא מסלבודקא
רבי יוסף יוזל הורוביץ - הסבא מנובהרדוק
רבי אליעזר גורדון ורבי יוסף לייב בלוך - רבני העיר טלז וראשי ישיבת טלז
רבי משה מרדכי אפשטיין - ראש ישיבת סלבודקא
רבי אליעזר יהודה פינקל - ראש ישיבת מיר
רבי נפתלי טרופ - ראש ישיבת ראדין
רבי לייב חסמן - משגיח ישיבת חברון וטלז
רבי אליהו לאפיאן - משגיח ישיבת כפר חסידים
רבי יחזקאל לוינשטיין - משגיח ישיבת מיר לומז'ה ופוניבז'
רבי פסח פרוסקין - רב וראש ישיבת קוברין

ומש"כ על ישיבות של היום
יתכן ומסתבר אמר:
מדובר בישיבות רציניות ביותר שמתנהלים ע"י גדולי ישראל, והתקבעו שם כמה מנהגים ע"י הבחורים שלא שאלו כלל דעת מורי הוראה, ואף את ראשי הישיבות לא שאלו.
במחילה, ההבדל הוא עצום. בסגנון של היום, ראשי הישיבה אינם מעורבים בכל מנהגי הישיבה וסדריה, וגם פעם כך היה בחלק מן הישיבות. אבל לא כך היה בקלם, כידוע.
 

י.א.ל

משתמש ותיק
מעיון מהיר בפורום מענין שאף אחד לא הזכיר את המשנ''ב סימן צ' שכותב בפירוש שעיקר תפילת לחש היא לעמוד עשרה גברים [כמו בקלם ]...כמו שכלל ישראל ,רק שבשטיבלעך החזן לא תמיד 'מסתכל' - מענין אותו, מי עומד איתו לחש רק לחזרת הש'ץ הוא נזכר שהוא צריך מנין,וכמדומני שבעבר ביררתי זאת ויצא לי שסומכים לענין הלחש על הדין שמתחילים שישה ויש עוד 4 איתם אזי נחשב לתפילת ציבור, ,אבל המכשלה בזאת שהחזנים לא תמיד בודקים כמה מתחילים איתם
 
חלק עליון תַחתִית