אשר שרייבר
משתמש ותיק
אוי, סליחה!! ההערה שלי אודות "רועה ישראל" התייחס בפרטות לשורה דלהלן:יהיה טוב אמר:האם עליך כותבים כ"ק או הרה"צ וכו', או על נשואי האשכול?אשר שרייבר אמר:יהיה טוב אמר:להאמין בו, למה?
שהוראותיו צודקות?
שהוא נהיה צדיק? (באופן שאם לא היה נהיה אדמו"ר לא הייתי חושב שהוא צדיק?)
שהוא קדוש, טהור? (כמו שכותבים היום כ"ק, שולחנו הטהור)
כבר כמה שנים שאני מתעניין בספרי חסידות, אך עדיין לא זכיתי להבין דבר זה.
נניח שמקבל סייעתא דשמיא. נניח שמקבל נשמה כוללת, (מאן יימר? בוודאי יש מושג כזה. אך לכאורה זה הולך הפוך. אדם התקדש ועבד את הבורא עד למאוד, זוכה לנשמה כוללת. ואז נהיה מנהיג ישראל).
אך איך נהיה 'קדוש וטהור'? הוא מזדכח אוטומטי מכל התאוות ומידות רעות?
צדיק? קדוש? טהור?
מאן דכר שמיה!?!
דיברתי אודות "מנהיג ישראל".
"שאפילו קל שבקלין ונתמנה פרנס על הצבור הרי הוא כאביר שבאבירים"
האם עליך ידחפו ויעמדו שעות ארוכות כדי 'להנות מזיו פניך הקדושים ולקבל קדושה\התעוררות', או על נשואי האשכול?
עכשיו דוק ותשכח שאין בינינו שום חילוקי דעות בנושא זה:גדר אמר:האם אחרים חייבים בכבודו? לא. [חוץ אם האדמו"ר ת"ח שמחויבים לכבדו כמו כל ת"ח, וחוץ מהענין האנושי שלא לזלזל באדם שרבים נשמעים לו].
יהיה טוב אמר:(להבהרת דבריי, בוודאי שצריך לכבד אותם בתור רבנים מנהיגי העדה.)
------------------------------------------------------------------
אז עתה מעלה עוד שאלות וקושיות טובות... אולי תפנה את זה לחסידים הרלוונטיים (אלו שיודו לך שרבם אינו קדוש ואינו תלמיד חכם...) והם יחכימו אותך...