שאר לעמו אמר:בד"ה. צער עצום. ביום שישי האחרון התקשר אלי ובישוב הדעת בירר אודות ישיבה מתאימה לבנו בכורו בר חכים שיחי'.
בראשו עמדו מפעליו הגדולים לדת ולקדושה. עילוי ותלמיד חכם בקנה מידה מופלג, ולא הגיע לסיום שנתו ה-40. ינוח בשלום על משכבו ויעמוד לגרלו לקץ הימין בב"א.
אם אפשר פרטים נוספיםכמעיין המתגבר אמר:בד"ה.
ידיד קרוב מאוד שלי, בעל יראת שמים עצומה שבערה בו, וענוה אדירה, אדם גדול שלחם ללא חת לשם שמים בלבד בהרבה חזיתות רוחניות, מי יתן לנו תמורתו.
זו סקירה אודותיו בהמעיין תשרי תשפ''אכמעיין המתגבר אמר:ציטוט ממקום אחר. (הכותב כאן כנראה הוא חרדל"י, ומחמת כן צורת הניסוח כאן היא כזו), (מחמת מלחמותיו היו עליו הרבה הכפשות שקריות, וכמו כן זייפו הרבה דברים בשמו כדי להכפישו, ומחמת כן ישנם שמכירים אותו בצורה לא נכונה).
הרב שפירא שימש במשך שנים כראש ישיבה בביתר עילית, ובשנים האחרונות הוא משמש כאב"ד של בי"ד עצמאי שפתח בבית שמש שנקרא 'בי"ד צדק שערי שלום'. המיוחד בבית הדין הזה הוא שמייסדו והעומד בראשו הוא רב צעיר ונמרץ ממשפחה חסידית (הוא קרוב משפחה של רבי מאיר שפירא זצ"ל ראש ישיבת חכמי לובלין), שלמד בישיבות ליטאיות שונות ומזדהה עם הציבור החרדי, ובית הדין שלו כולל רבנים מכל הגוונים – ליטאים וחסידים, ספרדים ואף שני חרד"לים – הרב אפרתי מאפרת והרב פרינץ מבית שמש. הרב שפירא כותב בתקיפות רבה נגד תופעות רבניות שנראות לו חורגות מהקו התורני הראוי, כמו למשל כמה הקלות שנוהגים דיינים מסוימים בענייני קידושין וגיטין שאינן מתאימות לקו התקיף והלא-מתפשר שהנהיג בזמנו הרב אלישיב זצ"ל, כמו התנגדות גמורה להסכמי נישואין למיניהם אם אינם כפופים באופן מוחלט להכרעות בתי הדין. לאחרונה הוא יצא באופן נמרץ נגד דעות מחודשות-יחסית שהשמיעו בשיעוריהם כמה רבנים בענייני מסורת הפסיקה בישראל ב'בית מדרש הגר"א' ובאתרים שונים. הרב שפירא בולט במרצו ובעוצמתו התורנית, ולמרות גילו הצעיר קולו נשמע, ורבנים מכובדים וידועים מחזקים את ידיו בפסקיו ובמחאותיו. הכרך החדש, התשיעי, של ספר השו"ת שלו 'בריתי שלום', כולל ט"ז תשובות, וכן תוכן לכל תשעת חלקי השו"ת הזה לפי סדר השו"ע. התשובה הראשונה בחלק זה עוסקת בדחיית דעתו של הגר"מ פיינשטיין זצ"ל שניתן להסתפק במחיצה בבית הכנסת בגובה הכתף, השניה היא מחאה נגד הרעיון החדש להתיר לשאת בשבת מטרייה שיש בה בקביעות 'גג' ברוחב טפח סביב – רעיון שנמצא עדיין בדיונים בין רבנים וכמה מהם התירו אותו, והסימן השלישי כולל מחאה נגד כמה רבנים ספרדיים שהתירו בליל הסדר האחרון בעקבות הקורונה להשתמש בתוכנת זום כדי לחבר בין בני המשפחה שנאלצו לערוך את הסדר רחוקים זה מזה. גם בהמשך החלק הזה רואה לעצמו חובה הרב שפירא להביע את דעתו בתקיפות נגד חריגות בקו ההלכתי לפי דעתו. נראה שהידע הרחב בתורה והביטחון העצמי והמרץ הבלתי נגמר של הרב שפירא ימשיכו להוביל אותו להילחם מלחמות ה' בנושאים רבים ושונים, ושהדמות התורנית המיוחדת הזו תיתן את רישומה יותר ויותר בעולם הפסיקה התורני.
לדעתי כל התגובות כאן, הם פרי עטו של אחד ממתנגדיו ששלח אל הרב יואל קטן מכמה כתובות מיילים כמה תגובות בשם כמה שמות, רק כדי להכפישו.אברך אמר:זו סקירה אודותיו בהמעיין תשרי תשפ''אכמעיין המתגבר אמר:ציטוט ממקום אחר. (הכותב כאן כנראה הוא חרדל"י, ומחמת כן צורת הניסוח כאן היא כזו), (מחמת מלחמותיו היו עליו הרבה הכפשות שקריות, וכמו כן זייפו הרבה דברים בשמו כדי להכפישו, ומחמת כן ישנם שמכירים אותו בצורה לא נכונה).
הרב שפירא שימש במ
ואלו תגובות שנשלחו למערכת והתפרסמו בהמעיין טבת תשפ''א
תגובות על הסקירה הנ''ל - התפרסמו בהמעיין טבת תשפ''א.pdf
כמעיין המתגבר אמר:לדעתי כל התגובות כאן, הם פרי עטו של אחד ממתנגדיו ששלח אל הרב יואל קטן מכמה כתובות מיילים כמה תגובות בשם כמה שמות, רק כדי להכפישו.אברך אמר:זו סקירה אודותיו בהמעיין תשרי תשפ''אכמעיין המתגבר אמר:ע ציטוט ממקום אחר. (הכותב כאן כנראה הוא חרדל"י, ומחמת כן צורת הניסוח כאן היא כזו), (מחמת מלחמותיו היו עליו הרבה הכפשות שקריות, וכמו כן זייפו הרבה דברים בשמו כדי להכפישו, ומחמת כן ישנם שמכירים אותו בצורה לא נכונה).
הרב שפירא שימש במ
ואלו תגובות שנשלחו למערכת והתפרסמו בהמעיין טבת תשפ''א
תגובות על הסקירה הנ''ל - התפרסמו בהמעיין טבת תשפ''א.pdf
באמת הוא לא זלזל כמעט בשום רב מקובל בציבורינו, אלא רק בשולי המחנה או ממחנות אחרים.