הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר

סמוך מיעוטא

משתמש ותיק
חנינא בני אמר:
אזכיר מה היה הדיון כאן
אני לא באתי לומר שלא יכול להיות שיהיה ענין כזה
וכל החסידים והספרדים צריכים להפוך  לליטאים
אלא שיש עדה בישראל שלא רואה בזה ענין
וכלפי הטענה שמי שחושב כך זו עמרצות כי הרי רשב"י גילה סודות וכו'
אמרתי שזה לא מוכרח, היו עוד גילויים של דברים לא פחות חשובים
אז הרש"ב מבאר את הענין לפי הסוברים כך, זה נפלא
רק אמרתי שזה לא איזה מנגנון מוכרח שאם איזה צדיק גילה סוד או נתן ולימד משהו חשוב בתורה ביום פלוני - שממילא יעשו הילולה על קברו
העמרצות נמצאת אצל אלו שלמול דברי הרח"ו והמשנת חסידים - להם מספיקה התבטאות של הגריג"א, כדי לפסוק נחרצות ש"אין בזה ענין".
 

חנינא בני

משתמש ותיק
חיי עולם אמר:
חנינא בני אמר:
שלומיאל בן צורישדי אמר:
משה רבינו התעצב ביום פטירתו ונשתכחו כמה הלכות בפטירת רשב''י הוא שמח וגילה סודות שלא התגלו עד אז.




נו באמת
אתה ממציא לי פה חילוקי כרס?
משה רבינו גילה בפטירתו סודות שלא נתגלו עד אז, הלא הם כתובים בספרו ספר תורת משה
יורשה לי להציע בזהירות ובמלא הענווה, שמה שמשה רבינו גילה לפני מותו יותר קדוש וחשוב ממה שרשב"י גילה לפני מותו, מקווה שזה לא יתייג אותי כליטאי קריר

מי שממציא את סברות הכרס אינו אלא אתה.
פטירת משה היתה זמן של שכחת התורה באופן עצום כמבואר בתמורה טז., והוא לא גילה שום סודות התורה - למעט מה שחידשת בסברות הכרס שלך.
ולעומת זאת ביום פטירת רשב"י נתגלו סודות נוראים הכתובים ומבוארים באידרא שלא נתנו להתגלות אלא ביום פטירתו.
כמו שאמרתי ה' ירחם עליך וגם עליך ועל כל מי שחושב שבדברים שבתורה יש פחות סודות מאשר בזוהר
זה שנשכחו הלכות אחרי פטירת משה, הרי גם אחרי שרשב"י נפטר נשכחו מההלכות שלו, ותמיד אחרי פטירת הרב התלמידים פחות יודעים את ההלכה, כל תנא שנפטר תלמידיו התאבלו על זה שעכשיו ידעו פחות את התורה

 
 

חנינא בני

משתמש ותיק
סמוך מיעוטא אמר:
חנינא בני אמר:
אזכיר מה היה הדיון כאן
אני לא באתי לומר שלא יכול להיות שיהיה ענין כזה
וכל החסידים והספרדים צריכים להפוך  לליטאים
אלא שיש עדה בישראל שלא רואה בזה ענין
וכלפי הטענה שמי שחושב כך זו עמרצות כי הרי רשב"י גילה סודות וכו'
אמרתי שזה לא מוכרח, היו עוד גילויים של דברים לא פחות חשובים
אז הרש"ב מבאר את הענין לפי הסוברים כך, זה נפלא
רק אמרתי שזה לא איזה מנגנון מוכרח שאם איזה צדיק גילה סוד או נתן ולימד משהו חשוב בתורה ביום פלוני - שממילא יעשו הילולה על קברו


העמרצות נמצאת אצל אלו שלמול דברי הרח"ו והמשנת חסידים - מספיקה להם התבטאות של הגריג"א, כדי לפסוק נחרצות ש"אין בזה ענין".

כאמור לעיל, רח"ו כותב להיפך, שהאר"י לא עלה במשך שנתיים
הענין לא מתחיל מהתבטאות של הגריג"א שיצא לו בלי כוונה, אלא שזה רק מקרה של אמירה שמשקפת את ההשקפה של הציבור הליטאי והיהדות האשכנזית
ואפשר לחשוב שהמשנת חסידים הוא איזה אבן יסוד מוסד במנהגי ישראל... מן הסתם כתוב בו עוד מליון דברים שלא ע שית ולא ת עשה מימיך
והרי גם חי רוטל מופיע באיזה חיבור קבלי, וגם צדקה בשעה התשיעית וכו' 
 

חיי עולם

משתמש ותיק
חנינא בני אמר:
השאלה היא לא מה המעלה בפשטות
אלא מה הסיבה שנקבע, כלומר שחכמי הדורות קבעו שיום זה יהיה קצת שמחה
ועל זה התשובה ברורה מבחינה היסטורית
משום שאומרים שאז פסקו תלמידי ר"ע מלמות

מבחינה היסטורית כלל לא ברור שהקביעה ההלכתית בשל פסיקת תלמידי ר"ע מלמות היתה -כרונולוגית - קודם הקביעה שהיא הילולת רשב"י, ויתכן מאוד שלהיפך.
 

חיי עולם

משתמש ותיק
חנינא בני אמר:
חיי עולם אמר:
חנינא בני אמר:
נו באמת
אתה ממציא לי פה חילוקי כרס?
משה רבינו גילה בפטירתו סודות שלא נתגלו עד אז, הלא הם כתובים בספרו ספר תורת משה
יורשה לי להציע בזהירות ובמלא הענווה, שמה שמשה רבינו גילה לפני מותו יותר קדוש וחשוב ממה שרשב"י גילה לפני מותו, מקווה שזה לא יתייג אותי כליטאי קריר

מי שממציא את סברות הכרס אינו אלא אתה.
פטירת משה היתה זמן של שכחת התורה באופן עצום כמבואר בתמורה טז., והוא לא גילה שום סודות התורה - למעט מה שחידשת בסברות הכרס שלך.
ולעומת זאת ביום פטירת רשב"י נתגלו סודות נוראים הכתובים ומבוארים באידרא שלא נתנו להתגלות אלא ביום פטירתו.
כמו שאמרתי ה' ירחם עליך וגם עליך ועל כל מי שחושב שבדברים שבתורה יש פחות סודות מאשר בזוהר
זה שנשכחו הלכות אחרי פטירת משה, הרי גם אחרי שרשב"י נפטר נשכחו מההלכות שלו, ותמיד אחרי פטירת הרב התלמידים פחות יודעים את ההלכה, כל תנא שנפטר תלמידיו התאבלו על זה שעכשיו ידעו פחות את התורה

 

כמו שאמרתי, סברות כרסיות בלי שום ביסוס.
החלטת שמשה רבינו גילה סודות התורה ביום פטירתו מסברא.
החלטת שבפטירת רשב"י נשתכחו הלכות מסברא.
ואילו המבואר בגמרא ובזוה"ק הוא בדיוק להיפך מסברותיך.
ואני מרחם עליך שאתה מעיז לחלוק ולבטל בהינף יד מה שכתוב, ומחדש חידושים והמצאות מדמיונך.
 

חנינא בני

משתמש ותיק
חיי עולם אמר:
חנינא בני אמר:
השאלה היא לא מה המעלה בפשטות
אלא מה הסיבה שנקבע, כלומר שחכמי הדורות קבעו שיום זה יהיה קצת שמחה
ועל זה התשובה ברורה מבחינה היסטורית
משום שאומרים שאז פסקו תלמידי ר"ע מלמות

מבחינה היסטורית כלל לא ברור שהקביעה ההלכתית בשל פסיקת תלמידי ר"ע מלמות היתה -כרונולוגית - קודם הקביעה שהיא הילולת רשב"י, ויתכן מאוד שלהיפך.
ברור כשמש
האזכור הכי קדום ליום פטירתו של רשב"י, מאוחר לביאור המהרי"ל
 
 

חנינא בני

משתמש ותיק
חיי עולם אמר:
חנינא בני אמר:
חיי עולם אמר:
מי שממציא את סברות הכרס אינו אלא אתה.
פטירת משה היתה זמן של שכחת התורה באופן עצום כמבואר בתמורה טז., והוא לא גילה שום סודות התורה - למעט מה שחידשת בסברות הכרס שלך.
ולעומת זאת ביום פטירת רשב"י נתגלו סודות נוראים הכתובים ומבוארים באידרא שלא נתנו להתגלות אלא ביום פטירתו.
כמו שאמרתי ה' ירחם עליך וגם עליך ועל כל מי שחושב שבדברים שבתורה יש פחות סודות מאשר בזוהר
זה שנשכחו הלכות אחרי פטירת משה, הרי גם אחרי שרשב"י נפטר נשכחו מההלכות שלו, ותמיד אחרי פטירת הרב התלמידים פחות יודעים את ההלכה, כל תנא שנפטר תלמידיו התאבלו על זה שעכשיו ידעו פחות את התורה

כמו שאמרתי, סברות כרסיות בלי שום ביסוס.
החלטת שמשה רבינו גילה סודות התורה ביום פטירתו מסברא.
החלטת שבפטירת רשב"י נשתכחו הלכות מסברא.
ואילו המבואר בגמרא ובזוה"ק הוא בדיוק להיפך מסברותיך.
ואני מרחם עליך שאתה מעיז לחלוק ולבטל בהינף יד מה שכתוב, ומחדש חידושים והמצאות מדמיונך.

כמדומה נטרפה דעתו ודעת אמו
אין שום סברא ושום דבר
וכי אני החלטתי שבכל אות בתורה יש סודות ורזים ושמילה מהתורה שבכתב יותר חשובה מכל דבר אחר? 
לא ביטלתי ולא חלקתי, רק אמרתי שמי שחושב שזה משהו מוכרח והנוטה מזה עמרץ, הוא זה שתוקע עצמו יותר מדי להאמין
 
 

סמוך מיעוטא

משתמש ותיק
חנינא בני אמר:
סמוך מיעוטא אמר:
כאמור לעיל, רח"ו כותב להיפך, שהאר"י לא עלה במשך שנתיים
הענין לא מתחיל מהתבטאות של הגריג"א שיצא לו בלי כוונה, אלא שזה רק מקרה של אמירה שמשקפת את ההשקפה של הציבור הליטאי והיהדות האשכנזית
ואפשר לחשוב שהמשנת חסידים הוא איזה אבן יסוד מוסד במנהגי ישראל... מן הסתם כתוב בו עוד מליון דברים שלא ע שית ולא ת עשה מימיך
והרי גם חי רוטל מופיע באיזה חיבור קבלי, וגם צדקה בשעה התשיעית וכו' 
מה עשיתי או אעשה מימיי (והאם עליתי למירון השנה) לא נוגע כאן.
השאלה היא מהי 'השקפת היהדות האשכנזית', ולמיטב ידיעתי, היא אינה מבטלת ח"ו את האמור בסה"ק.
 

חיי עולם

משתמש ותיק
חנינא בני אמר:
חיי עולם אמר:
חנינא בני אמר:
השאלה היא לא מה המעלה בפשטות
אלא מה הסיבה שנקבע, כלומר שחכמי הדורות קבעו שיום זה יהיה קצת שמחה
ועל זה התשובה ברורה מבחינה היסטורית
משום שאומרים שאז פסקו תלמידי ר"ע מלמות

מבחינה היסטורית כלל לא ברור שהקביעה ההלכתית בשל פסיקת תלמידי ר"ע מלמות היתה -כרונולוגית - קודם הקביעה שהיא הילולת רשב"י, ויתכן מאוד שלהיפך.
ברור כשמש
האזכור הכי קדום ליום פטירתו של רשב"י, מאוחר לביאור המהרי"ל
 
לא ברור כלל.
העליה על ציון רשב"י כבר מוזכרת בימי המהרי"ל.
 

חנינא בני

משתמש ותיק
חיי עולם אמר:
חנינא בני אמר:
חיי עולם אמר:
מבחינה היסטורית כלל לא ברור שהקביעה ההלכתית בשל פסיקת תלמידי ר"ע מלמות היתה -כרונולוגית - קודם הקביעה שהיא הילולת רשב"י, ויתכן מאוד שלהיפך.
ברור כשמש
האזכור הכי קדום ליום פטירתו של רשב"י, מאוחר לביאור המהרי"ל
לא ברור כלל.
העליה על ציון רשב"י כבר מוזכרת בימי המהרי"ל.
אבל לא יום פטירתו
 
 

חיי עולם

משתמש ותיק
חנינא בני אמר:
וכי אני החלטתי שבכל אות בתורה יש סודות ורזים ושמילה מהתורה שבכתב יותר חשובה מכל דבר אחר? 
לא ביטלתי ולא חלקתי, רק אמרתי שמי שחושב שזה משהו מוכרח והנוטה מזה עמרץ, הוא זה שתוקע עצמו יותר מדי להאמין
 

כן.
אתה החלטת וקבעת מדד דמיוני לקביעה על מה שמחים ומה נשתכח ומה נתחדש.
אני יש לי מינימום ריספקט לדברי רבותינו שקבעו שיום ל"ג בעומר הוא יום שמחה משום גילוי הסודות בפטירת רשב"י, ושז' אדר הוא יום אבל משום השתכחות התורה בפטירת משה.
העזות לקבוע שבז' אדר נתגלו דברים יותר מאשר בפטירת רשב"י כאשר מבואר להדיא להיפך - היא היא הדעת המטורפת.
 

חנינא בני

משתמש ותיק
סמוך מיעוטא אמר:
חנינא בני אמר:
סמוך מיעוטא אמר:
כאמור לעיל, רח"ו כותב להיפך, שהאר"י לא עלה במשך שנתיים
הענין לא מתחיל מהתבטאות של הגריג"א שיצא לו בלי כוונה, אלא שזה רק מקרה של אמירה שמשקפת את ההשקפה של הציבור הליטאי והיהדות האשכנזית
ואפשר לחשוב שהמשנת חסידים הוא איזה אבן יסוד מוסד במנהגי ישראל... מן הסתם כתוב בו עוד מליון דברים שלא ע שית ולא ת עשה מימיך
והרי גם חי רוטל מופיע באיזה חיבור קבלי, וגם צדקה בשעה התשיעית וכו' 
מה עשיתי או אעשה מימיי (והאם עליתי למירון השנה) לא נוגע כאן.
השאלה היא מהי 'השקפת היהדות האשכנזית', ולמיטב ידיעתי, היא אינה מבטלת ח"ו את האמור בסה"ק.



וכי מישהו טען שמבטלת?
זה שאצלינו לא נוהגים מנהגי סטרופקוב זה מבטל את מנהגי סטרופקוב וכל הענינים שלהם?
זה לא דבר בטל, זה מנהג שהתקבל אצל קבוצה א', ולא אצל קבוצה ב'
אף אחד לא חושב שלמנהגים כאלו אין טעם או שהוא בטל וכו'
רק אל תעשו את זה לדבר שמחייב את כלל ישראל משום 'דרך הוראה' של המשנת חסידים...
 

חנינא בני

משתמש ותיק
חיי עולם אמר:
חנינא בני אמר:
וכי אני החלטתי שבכל אות בתורה יש סודות ורזים ושמילה מהתורה שבכתב יותר חשובה מכל דבר אחר? 
לא ביטלתי ולא חלקתי, רק אמרתי שמי שחושב שזה משהו מוכרח והנוטה מזה עמרץ, הוא זה שתוקע עצמו יותר מדי להאמין

כן.
אתה החלטת וקבעת מדד דמיוני לקביעה על מה שמחים ומה נשתכח ומה נתחדש.
אני יש לי מינימום ריספקט לדברי רבותינו שקבעו שיום ל"ג בעומר הוא יום שמחה משום גילוי הסודות בפטירת רשב"י, ושז' אדר הוא יום אבל משום השתכחות התורה בפטירת משה.
העזות לקבוע שבז' אדר נתגלו דברים יותר מאשר בפטירת רשב"י כאשר מבואר להדיא להיפך - היא היא הדעת המטורפת.

אל תכניס לי דברים לפה לא קבעתי שום מדד, ואל תלמד אותי על ריספקט או על מינימום ריספקט
הקביעה שהתורה שבכתב שמשה לימד מפי הגבורה היא הדבר הכי קדוש וחשוב - היא לא קביעה שלי
אם אתה גר צדק במקרה, תחזור לב"ד שגייר אותך, ותתלונן
 

חיי עולם

משתמש ותיק
חנינא בני אמר:
תיאר שהאר"י עלה רק פעם אחת מתוך השנים שהיה בא"י
 

זו דמגוגיה למי שלא מכיר דברי הימים.
האר"י שהה רק 3 לג"ב בארץ, בראשון בודאי נסע, ובשלישי היה בהסגר בשל מגיפה, בשניה בפשטות לא נסע ויתכן שהיה זה בשל סיבה, אבל גם יתכן שנסע ויש לזה תימוכין מכמה מקומות ואכמ"ל.
ובנוסף לזה גם הגיע פע"א במיוחד ממצרים לעשות חלאקה לבנו שם.
 

סמוך מיעוטא

משתמש ותיק
חנינא בני אמר:
וכי מישהו טען שמבטלת?
זה שאצלינו לא נוהגים מנהגי סטרופקוב זה מבטל את מנהגי סטרופקוב וכל הענינים שלהם?
זה לא דבר בטל, זה מנהג שהתקבל אצל קבוצה א', ולא אצל קבוצה ב'
אף אחד לא חושב שלמנהגים כאלו אין טעם או שהוא בטל וכו'
רק אל תעשו את זה לדבר שמחייב את כלל ישראל משום 'דרך הוראה' של המשנת חסידים...
אז זהו, שכאן אין מיירי ב'מנהג' גרידא,
אלא ב'ענין', שקיים בכל מקרה,
תכיר בו או לא. תקיים אותו או לא.
 

חנינא בני

משתמש ותיק
חיי עולם אמר:
חנינא בני אמר:
תיאר שהאר"י עלה רק פעם אחת מתוך השנים שהיה בא"י

זו דמגוגיה למי שלא מכיר דברי הימים.
האר"י שהה רק 3 לג"ב בארץ, בראשון בודאי נסע, ובשלישי היה בהסגר בשל מגיפה, בשניה בפשטות לא נסע ויתכן שהיה זה בשל סיבה, אבל גם יתכן שנסע ויש לזה תימוכין מכמה מקומות ואכמ"ל.
ובנוסף לזה גם הגיע פע"א במיוחד ממצרים לעשות חלאקה לבנו שם.
נו אז איפה הדמגוגיה?
מישהו כתב שהטענה שאין חובה לעלות, 'בניגוד לדברי מהרח"ו'

והאמת שזה לא בניגוד, אלא שמי ש'יודע דברי הימים' יכול לומר שלמרות שבעצם כתוב שם שלא עלה, אולי היה סיבה ואולי תירוץ ויתכן ואכמ"ל וגם עשה חלאקה....
 
 

סמוך מיעוטא

משתמש ותיק
חנינא בני אמר:
אל תכניס לי דברים לפה לא קבעתי שום מדד, ואל תלמד אותי על ריספקט או על מינימום ריספקט
הקביעה שהתורה שבכתב שמשה לימד מפי הגבורה היא הדבר הכי קדוש וחשוב - היא לא קביעה שלי
אם אתה גר צדק במקרה, תחזור לב"ד שגייר אותך, ותתלונן
רק להבין: 'מאיפה' אתה חושב שהביא רשב"י את הסודות שגילה, ביום בו זכה ל'בחד קטירא אתקטרנא'? (זח"ג רפח, א).
 

חיי עולם

משתמש ותיק
חנינא בני אמר:
חיי עולם אמר:
חנינא בני אמר:
וכי אני החלטתי שבכל אות בתורה יש סודות ורזים ושמילה מהתורה שבכתב יותר חשובה מכל דבר אחר? 
לא ביטלתי ולא חלקתי, רק אמרתי שמי שחושב שזה משהו מוכרח והנוטה מזה עמרץ, הוא זה שתוקע עצמו יותר מדי להאמין

כן.
אתה החלטת וקבעת מדד דמיוני לקביעה על מה שמחים ומה נשתכח ומה נתחדש.
אני יש לי מינימום ריספקט לדברי רבותינו שקבעו שיום ל"ג בעומר הוא יום שמחה משום גילוי הסודות בפטירת רשב"י, ושז' אדר הוא יום אבל משום השתכחות התורה בפטירת משה.
העזות לקבוע שבז' אדר נתגלו דברים יותר מאשר בפטירת רשב"י כאשר מבואר להדיא להיפך - היא היא הדעת המטורפת.

אל תכניס לי דברים לפה לא קבעתי שום מדד, ואל תלמד אותי על ריספקט או על מינימום ריספקט
הקביעה שהתורה שבכתב שמשה לימד מפי הגבורה היא הדבר הכי קדוש וחשוב - היא לא קביעה שלי
אם אתה גר צדק במקרה, תחזור לב"ד שגייר אותך, ותתלונן

מי שמכניס דברים לפי אינו אלא אתה.
אני מעולם לא אמרתי ולא קבעתי התורה שבכתב שמשה לימד מפי הגבורה אינו הדבר הכי קדוש וחשוב.
אני כן אמרתי שמבואר שיום פטירת משה היא יום אבל כי נשתכחו בו הרבה דברי תורה, ולאידך יום פטירת רשב"י הוא יום שמחה כי נתגלו בו הרבה דברי תורה.
כך מבואר להדיא בדברי חז"ל.
וזה שצריך להתייחס במינימום ריספקט לדברי חז"ל, ולא לבטלם על סמך חשבון גאוני שמשה רבינו אמר באותו היום כמה דברים המבוארים בתורה, שחז"ל לא ידעו לעשותו - היא לא קביעה שלי.
אם אתה גר צדק במקרה, תחזור לב"ד שגייר אותך, ותתלונן.
 

חנינא בני

משתמש ותיק
סמוך מיעוטא אמר:
חנינא בני אמר:
אל תכניס לי דברים לפה לא קבעתי שום מדד, ואל תלמד אותי על ריספקט או על מינימום ריספקט
הקביעה שהתורה שבכתב שמשה לימד מפי הגבורה היא הדבר הכי קדוש וחשוב - היא לא קביעה שלי
אם אתה גר צדק במקרה, תחזור לב"ד שגייר אותך, ותתלונן
רק להבין: 'מאיפה' אתה חושב שהביא רשב"י את הסודות שגילה, ביום בו זכה ל'בחד קטירא אתקטרנא'? (זח"ג רפח, א).
רשב"י לא היה נביא, היו לו גילויים, אבל גילויים זו לא נבואה
והזוהר זו לא תורה שבכתב
הנבואה היא מעל הגילויים, והתורה מעל הזוהר
כך זה ביהדות
ושוב, תלונות - לבית דין שגייר אותך, וברוך הבא לישראל, מקווה שהודיעו לך קצת מצוות קלות וחמורות
 

סמוך מיעוטא

משתמש ותיק
וכידוע, אצל 'גרי צדק' הקושי מתבטא בד"כ יותר בקבלת והבנת האמור בתורה שבע"פ, ועכ"פ ספרי קבלה וחסידות...
 

חנינא בני

משתמש ותיק
חיי עולם אמר:
חנינא בני אמר:
חיי עולם אמר:
כן.
אתה החלטת וקבעת מדד דמיוני לקביעה על מה שמחים ומה נשתכח ומה נתחדש.
אני יש לי מינימום ריספקט לדברי רבותינו שקבעו שיום ל"ג בעומר הוא יום שמחה משום גילוי הסודות בפטירת רשב"י, ושז' אדר הוא יום אבל משום השתכחות התורה בפטירת משה.
העזות לקבוע שבז' אדר נתגלו דברים יותר מאשר בפטירת רשב"י כאשר מבואר להדיא להיפך - היא היא הדעת המטורפת.

אל תכניס לי דברים לפה לא קבעתי שום מדד, ואל תלמד אותי על ריספקט או על מינימום ריספקט
הקביעה שהתורה שבכתב שמשה לימד מפי הגבורה היא הדבר הכי קדוש וחשוב - היא לא קביעה שלי
אם אתה גר צדק במקרה, תחזור לב"ד שגייר אותך, ותתלונן

מי שמכניס דברים לפי אינו אלא אתה.
אני מעולם לא אמרתי ולא קבעתי התורה שבכתב שמשה לימד מפי הגבורה אינו הדבר הכי קדוש וחשוב.
אני כן אמרתי שמבואר שיום פטירת משה היא יום אבל כי נשתכחו בו הרבה דברי תורה, ולאידך יום פטירת רשב"י הוא יום שמחה כי נתגלו בו הרבה דברי תורה.
כך מבואר להדיא בדברי חז"ל.
וזה שצריך להתייחס במינימום ריספקט לדברי חז"ל, ולא לבטלם על סמך חשבון גאוני שמשה רבינו אמר באותו היום כמה דברים המבוארים בתורה, שחז"ל לא ידעו לעשותם - היא לא קביעה שלי.
אם אתה גר צדק במקרה, תחזור לב"ד שגייר אותך, ותתלונן.

איפה 'מפורש בחז"ל' שז' באדר יום אבל בגלל שנשתכחו הלכות?
הרי החזירו את ההלכות בפלפול
התאבלו בז' אדר משום אבל משה 
 

סמוך מיעוטא

משתמש ותיק
חנינא בני אמר:
רשב"י לא היה נביא, היו לו גילויים, אבל גילויים זו לא נבואה
והזוהר זו לא תורה שבכתב
הנבואה היא מעל הגילויים, והתורה מעל הזוהר
כך זה ביהדות
ושוב, תלונות - לבית דין שגייר אותך, וברוך הבא לישראל, מקווה שהודיעו לך קצת מצוות קלות וחמורותצחוק עשית לנו.
מעלת התושב"כ על תושבע"פ אינה מצד 'נבואה'. ומבחי' מסוימת גם הלכות של תושבע"פ נעלות יותר מדרגת הנבואה.
 

חנינא בני

משתמש ותיק
סמוך מיעוטא דדברי הבל למחצה דסילופים ונשארת בלי כלום
רק חסר עכשיו להסביר למה משה שבכל דור יותר טוב ממשה הראשון, ולמה הנשיא המת יותר טוב מהנשיא החי וכו'
 

סמוך מיעוטא

משתמש ותיק
חנינא בני אמר:
https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/4385786
וראיתי שאפילו הוא לא ידע את הטעם שמתאבלים בגלל שכחת ההלכות
אלא שניסה להמציא דבר חדש שמשה לא רצה למות כנראה מפשטות הכתובים
בעוד אין לזה שום זכר אלא שהתחנן להיכנס לא"י לפני מותו אבל לא כתוב שרצה לחיות יותר משנות חייו הנגזרים לו, ואין שום רמז שהיה עצוב
וכן שרשב"י היה שמח מנסה להביא שם לשונות בזוהר ואין שם שום רמז לשמחה על הסתלקותו 

ובהמשך שם כותב - לא פחות ולא יותר - שרבותינו נשיאינו שהם בבחינת משה עשו מז' אדר יום טוב... (למרות שבמסכת סופרים ובשו"ע מוזכר כיום שצריך להתענות)
אמנם אדמו"ר האמצעי מת באמרו 'חיים' בדיוק כמו רשב"י'...
ואחרי כל הליצנות (מעצמו), אני הוא זה שמביא מחצה סילופים...

עכ"פ לשלימות הענין (אף שאינך ראוי לתשובה):

השיחה הנ"ל היא 'הנחה' מדברים בע"פ, עם מראי־מקומות מהמו"ל.
למ"מ מפורטים יותר (ביערות־דבש המצוין שם טרם עיינתי) ראה בשיחה זו
 

פלגי מים

משתמש ותיק
חנינא בני אמר:
https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/4385786
וראיתי שאפילו הוא לא ידע את הטעם שמתאבלים בגלל שכחת ההלכות
אלא שניסה להמציא דבר חדש שמשה לא רצה למות כנראה מפשטות הכתובים
בעוד אין לזה שום זכר אלא שהתחנן להיכנס לא"י לפני מותו אבל לא כתוב שרצה לחיות יותר משנות חייו הנגזרים לו, ואין שום רמז שהיה עצוב
וכן שרשב"י היה שמח מנסה להביא שם לשונות בזוהר ואין שם שום רמז לשמחה על הסתלקותו 

ובהמשך שם כותב - לא פחות ולא יותר - שרבותינו נשיאינו שהם בבחינת משה עשו מז' אדר יום טוב... (למרות שבמסכת סופרים ובשו"ע מוזכר כיום שצריך להתענות)
אמנם אדמו"ר האמצעי מת באמרו 'חיים' בדיוק כמו רשב"י'...
זה לא רק חידוש שלו זה מובא בספרים קודמים ובאדרא זוטא כתוב במפורש שרשב''י שמח באומרו  ''דהא חמינא דכלהו חדאן בהאי הלולא דילי'' וכו׳.
 

E. W

משתמש ותיק
סמוך מיעוטא אמר:
חנינא בני אמר:
רשב"י לא היה נביא, היו לו גילויים, אבל גילויים זו לא נבואה
והזוהר זו לא תורה שבכתב
הנבואה היא מעל הגילויים, והתורה מעל הזוהר
כך זה ביהדות
ושוב, תלונות - לבית דין שגייר אותך, וברוך הבא לישראל, מקווה שהודיעו לך קצת מצוות קלות וחמורותצחוק עשית לנו.
מעלת התושב"כ על תושבע"פ אינה מצד 'נבואה'. ומבחי' מסוימת גם הלכות של תושבע"פ נעלות יותר מדרגת הנבואה.
עפ"ל! 
 
 

סמוך מיעוטא

משתמש ותיק
E. W אמר:
סמוך מיעוטא אמר:
חנינא בני אמר:
רשב"י לא היה נביא, היו לו גילויים, אבל גילויים זו לא נבואה
והזוהר זו לא תורה שבכתב
הנבואה היא מעל הגילויים, והתורה מעל הזוהר
כך זה ביהדות
ושוב, תלונות - לבית דין שגייר אותך, וברוך הבא לישראל, מקווה שהודיעו לך קצת מצוות קלות וחמורותצחוק עשית לנו.
מעלת התושב"כ על תושבע"פ אינה מצד 'נבואה'. ומבחי' מסוימת גם הלכות של תושבע"פ נעלות יותר מדרגת הנבואה.
עפ"ל! 
כוונתך מסתמא לחלק השני בדבריי. אפנה אותך להסביר לי למשל את דברי הרמב"ם בסוף הל' מגלה (לא רק הפשטות אלא גם שרשי הדברים). ויודגש: הנ"ל הוא רק "מבחי' מסוימת".
 
חלק עליון תַחתִית