חנינא בני אמר:
חיי עולם אמר:
כן.
אתה החלטת וקבעת מדד דמיוני לקביעה על מה שמחים ומה נשתכח ומה נתחדש.
אני יש לי מינימום ריספקט לדברי רבותינו שקבעו שיום ל"ג בעומר הוא יום שמחה משום גילוי הסודות בפטירת רשב"י, ושז' אדר הוא יום אבל משום השתכחות התורה בפטירת משה.
העזות לקבוע שבז' אדר נתגלו דברים יותר מאשר בפטירת רשב"י כאשר מבואר להדיא להיפך - היא היא הדעת המטורפת.
אל תכניס לי דברים לפה לא קבעתי שום מדד, ואל תלמד אותי על ריספקט או על מינימום ריספקט
הקביעה שהתורה שבכתב שמשה לימד מפי הגבורה היא הדבר הכי קדוש וחשוב - היא לא קביעה שלי
אם אתה גר צדק במקרה, תחזור לב"ד שגייר אותך, ותתלונן
מי שמכניס דברים לפי אינו אלא אתה.
אני מעולם לא אמרתי ולא קבעתי התורה שבכתב שמשה לימד מפי הגבורה אינו הדבר הכי קדוש וחשוב.
אני כן אמרתי שמבואר שיום פטירת משה היא יום אבל כי נשתכחו בו הרבה דברי תורה, ולאידך יום פטירת רשב"י הוא יום שמחה כי נתגלו בו הרבה דברי תורה.
כך מבואר להדיא בדברי חז"ל.
וזה שצריך להתייחס במינימום ריספקט לדברי חז"ל, ולא לבטלם על סמך חשבון גאוני שמשה רבינו אמר באותו היום כמה דברים המבוארים בתורה, שחז"ל לא ידעו לעשותם - היא לא קביעה שלי.
אם אתה גר צדק במקרה, תחזור לב"ד שגייר אותך, ותתלונן.