מבשן אשיב אמר:
אייזיק סאלאווייציק אמר:
דע לך, שלדון בדבר שנראה לך מאוד ברור, אינו ליצנות. אפילו אם לך זה קשה טובא
לדון כדרכה של תורה כן
אך לבוא אחר הארי ולרמוז בקפיצה כי אין בזה שום ענין תוכ''ד גיבובי דברים על קישוטי טישים
הרי זה ליצנות גמורה
'והלץ ילוצץ על חקי החכמה מפני שלא ישיגם בדעת ברורה אבל אינו שונא דעת, ולא יליץ על דבר שבא עליו מופת'
[לשון המלבי''ם]
חלילה.
כל דברי האריז"ל הם אש להבה, וכבר נודע מה שכתב אא"ז הגר"ח מואלוזין זי"ע בהקדמת ביאור הגר"א ז"ל לס' דצניעותא אודות האר"י הק'. וחלילה לבן תמותה לדבר אודותיו או אודות דבריו בנימה של בקורות וכו'.
נדברתי רק על צורת העניין, כתבי האר"י מלאים בהנהגות שונות (שהם כולם קוה"ק, תורת אמת בלי ספק) ומשום מה לקחו עניין אחד של לימוד כ"ד הספרים, ועושים אותו למעשה קוף של קריאה בעלמא "ע"פ האריז"ל".
אוסיף למשל: ע"פ האריז"ל כל התיקון נשלם דוקא בקדושת כתר! וגם בטבילה באילת השחר וכו', האם כולם עושים כן?
לקחת נקודה זעירה ולעשותה (בד"כ גם בלי להבין עניינה כלל) לא לזה דיבר האר"י. וברור.