אתר ספריא, כשר?

על כל פנים

משתמש ותיק
אברהם בן ארוש אמר:
ב"ה לאור הנ"ל הזדרזנו לסיים כמה דברים נצרכים, וב"ה שמחים לבשר על פתיחת אתר תא שמע המקוון לשימוש.
לעת עתה האתר פתוח בחינם לתועלת הלומדים, למלא את החלל שנוצר אצל משתמשי נטפרי הרבים שהשתמשו עד היום בספריא.

האתר בשלבי פיתוח מתקדמים, ולכן יתכנו תקלות. כמו כן ישנם לחצנים שעדיין לא פעילים ויעבדו בע"ה בקרוב.

על מנת להשתמש באתר יש לבצע רישום.
משתמשים שכבר נרשמו בעבר ונתקלים בבעיה בגישה לספרים שישלחו הודעה ונטפל בזה בהקדם.

וכמובן שנשמח לקבל ביקורת בונה

לכניסה לחץ כאן
ממליץ לכולם לנסות, פלטפורמה נוח ויפה (עם דמיון לאוצה"ח)
 

יהודה יעקבזון

משתמש ותיק
אהרן פישר אמר:
יהודה יעקבזון אמר:
אהרן פישר אמר:
מה דעתם של החברים לעבוד שם? ראיתי שיש להם משרות פתוחות sefaria.org/jobs

מה הצדדים?

אולי נותן יד לפושעים?

מצד שני, אתה רק מגביר את החלק הטוב שם, ואתה בוודאי תעסוק רק בתכנים קדושים ומועילים.
מה שברור לי, שאם אתה צריך להתפרנס, ואין לך כעת משהו אחר, בוודאי מותר לך.
 

דברי אמת

משתמש ותיק
יהודה בן יעקב אמר:
משיב כהלכה אמר:
האחראי על הסינון בנטפרי (המכונה לפעמים "גדולי ישראל"...)

"ועדת הרבנים לעניני תקשורת" מס' 2...



תודה רבה לנטפרי על מלאכת הקודש שהם עושים!

תודה רבה לאחראי על הסינון שזכותו רבה מאוד בהצלת המונים מעם ישראל מפריצות, כפירה, דעות כוזבות ושאר מרעין בישין!!!

באמת הוא מגדולי ישראל בזיכוי הרבים הרב שעושה!

מי שלא רוצה יתכבד ויפנה לאינטרנט לא מסונן או מסונן למחצה(אחד הכותבים הנ"ל מצוי שם ומצטט מאתר הארץ ימ"ש ככר השבאב שר"י ועוד).

אני שמח ומודה במאוד מאוד לאנשי נטפרי וקורא להם - אל תראו, אל תחתו ואל תבושו מפני המלעיגים שהרבה פעמים אכולים שנאה עצמית.
 

 
 

דברי אמת

משתמש ותיק
ולשפויים המצויים כאן, גם אם לפעמים לא נח במה שנטפרי עושים, הרי תגובות מהסוג הנ"ל של זלזול וקטרוג, הן עצמן שפיכת התינוק עם המים, אפשר לפנות, לבקש, וכן, גם לבא בטענה, אבל בצורה מכובדת וראויה, מתוך הבנה שבכללות הענין נטפרי הוא הצלה עצומה לכל מי שבכל זאת משתמש באינטרנט ורוצה סינון טוב ומקסימלי, לכן חכמים(מי שהוא חכם...) גשו אל הענין בראיה כוללת של הטוב העצום שנעשה כאן, ולא צרה ומצומצמת על דבר מסוים שמפריע. 
 

ארי במסתרים

משתמש חדש
בהיותי עורך באחד מן  המכונים המפורסמים, אני נזקק לספריא מידי יום ביומו, הממשק הנוח והחדשני, הפרשנויות המצטטות, ועוד מעלות רבות וטובות.
כמו רבים מבין הכותבים כאן, כשנוכחתי לראות שסגרו את ספריא בנטפרי מאוד התאכזבתי, ובינתיים די מנסה להסתגל בעולם החדש הזה שבלי ספריא. ולמרות שיש לי אוצר החכמה, הוא לא ממלא את הפונקציות הספציפיות של ספריא.
מצד שני יש לי גם מכשיר של הדרן, ונכנסתי דרכו לאפליקציה שלהם, וניסיתי לראות מה הבעיות שמצאו בספריא, למרות שכבר ידעתי שהם מביאים פירושים שאין רוח חכמים נוחה מהם, כמו שד"ל, וכן ספרים חיצוניים מימי בית שני, וכדו', אולם הפעם ראיתי דבר מה ונזדעזתי מאוד, והבנתי שלו רק מפני דבר זה ראוי לסגור אותם או לסנן אותם סינון חזק יותר, מדובר בספר חיצוני הנקרא 'צוואות השבטים', שבפרקיו הראשונים מובא כביכול הצואה שציוה ראובן בכור ישראל את בניו, ושם מופיע תוכחת לבניו שלא יתנו עיניהם ביפי אשה זרה ובאשת איש כפי שרח"ל חטא הוא [וישכב ראובן את בלהה אשת אביו], ויש שם תיאורים מתיאורים שונים ובזויים על בלהה שהיתה אחת מן האמהות הקדושות, וכן תיאור החטא בפרוטרוט שעשה כביכול ראובן כפי שנראה מן הכתובים לפי פשוטם. 
אין צורך להכביר במהות בעיה זו, שמלבד התיאורים הנלוזים שמופיעים שם, הם סותרים לחלוטין את דברי חז"ל ש'כל האומר ראובן חטא אינו אלא טועה', ותיאור אחד מגדולי האומה בשפה הבזויה ביותר, וכאילו הוא עצמו נתווודה על כך.
כמו"כ יש שם הרבה ספרים חיצוניים שחלקם די מקובלים כ'ספר מקבים' ו'בן סירא', אולם חלקם בעייתיים מאוד שלפי מה שבדקתי בויקי' (המכלול) מדובר בספרים שנכתבו לכאורה ע"י הכיתות פורשי היהדות שבסוף ימי בית שני כ'האיסיים' ה'צדוקים' או ה'שומרונים'.
מסקנה: טוב עשו נטפרי שבשלב ראשון סגרו את האתר בשרירותיות, ומעתה ואילך בודאי כדאי לפנות אליהם ולבקש סינון הדוק על אתר זה, אך בלי זה לל"ס אסור לעייין באתר זה בבחינת 'ס"ת שכתבו מין'.       
 

אהרן פישר

משתמש ותיק
ארי במסתרים אמר:
בהיותי עורך באחד מן  המכונים המפורסמים, אני נזקק לספריא מידי יום ביומו, הממשק הנוח והחדשני, הפרשנויות המצטטות, ועוד מעלות רבות וטובות.
כמו רבים מבין הכותבים כאן, כשנוכחתי לראות שסגרו את ספריא בנטפרי מאוד התאכזבתי, ובינתיים די מנסה להסתגל בעולם החדש הזה שבלי ספריא. ולמרות שיש לי אוצר החכמה, הוא לא ממלא את הפונקציות הספציפיות של ספריא.
מצד שני יש לי גם מכשיר של הדרן, ונכנסתי דרכו לאפליקציה שלהם, וניסיתי לראות מה הבעיות שמצאו בספריא, למרות שכבר ידעתי שהם מביאים פירושים שאין רוח חכמים נוחה מהם, כמו שד"ל, וכן ספרים חיצוניים מימי בית שני, וכדו', אולם הפעם ראיתי דבר מה ונזדעזתי מאוד, והבנתי שלו רק מפני דבר זה ראוי לסגור אותם או לסנן אותם סינון חזק יותר, מדובר בספר חיצוני הנקרא 'צוואות השבטים', שבפרקיו הראשונים מובא כביכול הצואה שציוה ראובן בכור ישראל את בניו, ושם מופיע תוכחת לבניו שלא יתנו עיניהם ביפי אשה זרה ובאשת איש כפי שרח"ל חטא הוא [וישכב ראובן את בלהה אשת אביו], ויש שם תיאורים מתיאורים שונים ובזויים על בלהה שהיתה אחת מן האמהות הקדושות, וכן תיאור החטא בפרוטרוט שעשה כביכול ראובן כפי שנראה מן הכתובים לפי פשוטם. 
אין צורך להכביר במהות בעיה זו, שמלבד התיאורים הנלוזים שמופיעים שם, הם סותרים לחלוטין את דברי חז"ל ש'כל האומר ראובן חטא אינו אלא טועה', ותיאור אחד מגדולי האומה בשפה הבזויה ביותר, וכאילו הוא עצמו נתווודה על כך.
כמו"כ יש שם הרבה ספרים חיצוניים שחלקם די מקובלים כ'ספר מקבים' ו'בן סירא', אולם חלקם בעייתיים מאוד שלפי מה שבדקתי בויקי' (המכלול) מדובר בספרים שנכתבו לכאורה ע"י הכיתות פורשי היהדות שבסוף ימי בית שני כ'האיסיים' ה'צדוקים' או ה'שומרונים'.
מסקנה: טוב עשו נטפרי שבשלב ראשון סגרו את האתר בשרירותיות, ומעתה ואילך בודאי כדאי לפנות אליהם ולבקש סינון הדוק על אתר זה, אך בלי זה לל"ס אסור לעייין באתר זה בבחינת 'ס"ת שכתבו מין'.       

ומה עם הספרים הבעייתיים בה"ב?
 

במבי

משתמש ותיק
נודניק אמר:
שמעון ברנר אמר:
מישהו נתקל פעם בדברי נצרות?
אני משתמש בזה יום יום ולא קרא לי אף פעם
השכלה וכדו' כן.

הרבה מספרים החיצונים שמביאים שמה מקורם מהבייבל הנוצרי... כרגע אני זוכר ספר שושנה וספר היובלים.



לא מדויק.


יש ספרים שהם חלק מהתנ"ך ויש ספרים שהם חיצוניים,

וזה שהם חלק מהספרים הקדושים לנצרות לא הופך אותם לפסולים מעיקרא, אלא פשוט הם לא התקבלו אצלינו.


וראה שהיערות דבש הביא ראיה משם 
במבי אמר:
.....

וכותב היערות דבש

וכן היה ביונה שניבא על נינוה ארבעים יום כי אמת היו ימים הנקראים שנים מגזירת ימים תהיה גאולתו וכן היה בסוף מ' שנה אחרי נבואתו חלה נבואתו על נינוה בדבר נחום האלקושי וכמו שבא בספר טוביה המקובל לנוצרים ולא לנו שבסוף מ' שנים נחרבה נינוה ואף שאין מקובל לנו לכתבי קודש מ"מ הוא סיפור מעשה אמת

אך זה כבר כתוב בפרקי דר"א !

.....שנ' ואני לא אחוס על נינוה העיר הגדולה ארבעים שנה האריך אפו עמהם כנגד ארבעים יום ששלח את יונה ולאחר ארבעים שנה שבו למעשיהם הרעים הרבה מן הראשונים ונבלעו כמתים בשאול תחתיה שנ' מעיר מתים ינאקו. (פרק מג)

 
 

קמנו ונתעודד

משתמש ותיק
ארי במסתרים אמר:
אולם הפעם ראיתי דבר מה ונזדעזעתי מאוד, והבנתי שלו רק מפני דבר זה ראוי לסגור אותם או לסנן אותם סינון חזק יותר, מדובר בספר חיצוני הנקרא 'צוואות השבטים', שבפרקיו הראשונים מובא כביכול הצואה שציוה ראובן בכור ישראל את בניו, ושם מופיע תוכחת לבניו שלא יתנו עיניהם ביפי אשה זרה ובאשת איש כפי שרח"ל חטא הוא [וישכב ראובן את בלהה אשת אביו], ויש שם תיאורים מתיאורים שונים ובזויים על בלהה שהיתה אחת מן האמהות הקדושות, וכן תיאור החטא בפרוטרוט שעשה כביכול ראובן כפי שנראה מן הכתובים לפי פשוטם. 
אין צורך להכביר במהות בעיה זו, שמלבד התיאורים הנלוזים שמופיעים שם, הם סותרים לחלוטין את דברי חז"ל ש'כל האומר ראובן חטא אינו אלא טועה', ותיאור אחד מגדולי האומה בשפה הבזויה ביותר, וכאילו הוא עצמו נתווודה על כך.
כמו"כ יש שם הרבה ספרים חיצוניים שחלקם די מקובלים כ'ספר מקבים' ו'בן סירא', אולם חלקם בעייתיים מאוד שלפי מה שבדקתי בויקי' (המכלול) מדובר בספרים שנכתבו לכאורה ע"י הכיתות פורשי היהדות שבסוף ימי בית שני כ'האיסיים' ה'צדוקים' או ה'שומרונים'.
מסקנה: טוב עשו נטפרי שבשלב ראשון סגרו את האתר בשרירותיות, ומעתה ואילך בודאי כדאי לפנות אליהם ולבקש סינון הדוק על אתר זה, אך בלי זה לל"ס אסור לעייין באתר זה בבחינת 'ס"ת שכתבו מין'.       
האם זו הפעם הראשונה ששמעת על הספרים החיצוניים? סנהדרין למדת פעם? ומה ציפית?

כל אלו עדיין אפשרי לחסום ספציפית ולהשאיר את השאר.
 
 

ארי במסתרים

משתמש חדש
שאל מישהו לגבי נצרות, באותה 'צואה' של ראובן מופיעים משפטים מאוד משונים שכביכול ראובן מצוה את בניו שלא להתקרב אל הנשים לגמרי, מצלצל משהו נוצרי, אני מצרף את הדף מאוצה"ח:
 
 

משיב כהלכה

משתמש ותיק
נשגב מבינתי כיצד אני מעולם לא נתקלתי בספר זה המכיל דברי בלע על אבות האומה, והנה הצדיקים המופלגים דלעיל הגיעו דוקא לזה, מתוך כל הספרים בספריה הנ"ל (והגיעו לזה בדיוק כשהסינון חסם את האתר, עוד השגחה פרטית מיוחדת לאותם השומרים על עם ישראל מכל צרה וצוקה).
 

קמנו ונתעודד

משתמש ותיק
ארי במסתרים אמר:
שאל מישהו לגבי נצרות, באותה 'צואה' של ראובן מופיעים משפטים מאוד משונים שכביכול ראובן מצוה את בניו שלא להתקרב אל הנשים לגמרי, מצלצל משהו נוצרי, אני מצרף את הדף מאוצה"ח:
את הדף לא ראיתי, כנראה חסום אצלי, על כל פנים דע שהיו שם דברים נוצריים לגמרי שנמחקו על ידי החוקרים כשהם ניסו לשחזר את תוכן הספר מתוך מה שהשתמר אצל הנוצרים.
וכנזכר לעיל, אפשר לחסום דפים ספציפיים ולהשאיר את עיקר האתר שהוא נחוץ.
 

משתמע

משתמש רשום
אני משתמש באתר ספריא תקופה ארוכה וגם תלוי בו לצרכי פרנסה וכו', וממש מצער לשמוע מה שהתפרסם כאן בימים האחרונים. ראיתי כאן ובמקומות אחרונים מה שכתבו שהבעיה היא לא רק בגליונות שנוספים על ידי כל משתמש ומשתמש, או בספרים ומחברים מסוימים שאינם לרוח חכמים, כגון: יסטרוב, שטיינזלץ וכדו', שו"תים וספרים המכילים ציטוט של דברי כפירה ונצרות ר"ל (וזה לכאורה ניתן להיפתר על ידי סינון וחסימה) אלא אפילו בטקסטים ה"כשרים" לכאורה, כגון מפרשי תנ"ך, תלמוד, וספרי מחשבה ומוסר הקיימים שם לרוב, שעלו טענות כי הם בגדר ס"ת שכתבו מין, וכי (אולי?) הכניסו בהם שינויים מגמתיים וסילופים, ה' ירחם. 

האם מישהו כאן יודע דברים ברורים בעניין? לכאורה אלו דברים שניתן להוכיח בקלות, וניתי ספר וניחזי [תמוה ביותר שיעשו דבר כזה, דלכאורה חזקה אומן לא מרע אומנותו במילתא דעבידא לאיגלויי].

כמו כן, אם נאמר שאין להם חזקת כשרות אפילו בספרים שלנו, מה דין כל האתרים שלקחו מהם ספרים כסדר בשנים האחרונות, כמו למשל ויקיטקסט, על התורה, שיתופתא, ועוד.

אשמח אם מישהו יאיר עיני חכמים בזה.
 

אחד תם

משתמש רגיל
השאלה במה הם שונים מכל הוצאת ספרים, שמספקת גם ספרי קודש, וגם להבדיל
האם ספרי הקודש שלהם נאסרים?
לא שמענו שנוהגים כך

ובודאי כאשר הנידון אינו על ספר פיזי
אלא קבצים דיגיטליים, שבודאי אין כל משמעות הלכתית למי העביר את הקובץ מהכא להתם
 

משתמע

משתמש רשום
אברהם בן ארוש אמר:
בוודאות, לא נעשו שינויים בגוף הספרים.   
אם קבלה היא נקבל. עכ"פ, אם אלו העובדות, הפתרונות לכאורה ממש בהישג יד: בצד של מסנני התוכן, ניתן להגדיר רשימה של ספרים ואופציות שלא ניתן לגשת אליהם לחסומים. בצד של ספריא, כמו שהציעו כבר: ליצור מהדורה ידידותי לבני ישיבות וכדו'.


אחד תם אמר:
השאלה במה הם שונים מכל הוצאת ספרים, שמספקת גם ספרי קודש, וגם להבדיל
האם ספרי הקודש שלהם נאסרים?
לא שמענו שנוהגים כך

ובודאי כאשר הנידון אינו על ספר פיזי
אלא קבצים דיגיטליים, שבודאי אין כל משמעות הלכתית למי העביר את הקובץ מהכא להתם

החילוק הוא פשוט: כאן אור וחושך משמשים בערבוביא, ובשעה שלומד ספר קודש הרבה מיני ספרים נושרים לו בחיקו דרך הקישורים.

לולא דמסתפינא, הייתי משווה לספריה הלאומית, למשל, בה ספרים תורניים שוכנים לצד ספרים עם השקפה פסולה. חזקה על אברך שנכנס לשם, לצורך פרנסתו או לצורך לימוד תורה, שמן הסתם יודע לפלס נתיבותיו, ומאי שנא הכא?
 
חלק עליון תַחתִית