אמונת אומן
משתמש ותיק
איך ייתכן שלאדם יש טלית חדשה של משכן התכלת או טליתניה, ומדאורייתא יהיה מותר לו לכתחילה ללובשה ולהתפלל בה ללא ציציות?
בשבת אין חיוב דרבנן?גלואיט אמר:יש כמה אופנים. כגון בשבת, כמבואר בכמה פוסקים. טלית שאולה.
כנראה כוונתו במקום כבוד הבריות..אטיאסס אמר:בשבת אין חיוב דרבנן?גלואיט אמר:יש כמה אופנים. כגון בשבת, כמבואר בכמה פוסקים. טלית שאולה.
דניאלי אמר:אטיאסס אמר:גלואיט אמר:יש כמה אופנים. כגון בשבת, כמבואר בכמה פוסקים. טלית שאולה.מםאלף אמר:בשבת אין יכול להטיל ציצית, וכן כשאין חוטים בעיר.
וכיון שהוא אנוס, מותר לו להלך בארבע כנפות ללא ציצית (כן דעת המרדכי וכן נפסק להלכה וכמדומני שרק 'בעל המאור' נחלק עליו).
כמו במזוזה שנפל בשבת י"א שאינו צריך לצאת מהבית, כיון שאין איסור לדור בבית בלי מזוזה אלא כשהוא חייב לקבוע מזוזה, וכיון שבשבת אינו יכול לקבוע מזוזה, ה"נ שאין איסור לדור בבית, ה"נ בציצית שאין האיסור ללכת עם בגד שאין בו ציצית אלא מפני החיוב לקשור ציצית, ובשבת שאינו יכול לקשור ציצית, אין איסור ללובשו.
עניין כבוד הבריות נוגע כאשר ציציות פסולות ולכן אינם נחשבות לחלק מהבגד ואסור להלך בהם חוץ לעירוב.דניאלי אמר:כנראה כוונתו במקום כבוד הבריות..
להלכה כתב המג"א שיש איסור דרבנן [מלבד במקום כבוד הבריות]מםאלף אמר:בשבת אין יכול להטיל ציצית, וכן כשאין חוטים בעיר.
וכיון שהוא אנוס, מותר לו להלך בארבע כנפות ללא ציצית (כן דעת המרדכי וכן נפסק להלכה וכמדומני שרק 'בעל המאור' נחלק עליו).
כוונתי אכן היתה בשבת, והדגשתי שמן התורה.שינובה אמר:להלכה בודאי שלא ,אפי' המג"א כתב שיש איסור דרבנן [מלבד במקום כבוד הבריות]מםאלף אמר:בשבת אין יכול להטיל ציצית, וכן כשאין חוטים בעיר.
וכיון שהוא אנוס, מותר לו להלך בארבע כנפות ללא ציצית (כן דעת המרדכי וכן נפסק להלכה וכמדומני שרק 'בעל המאור' נחלק עליו).
https://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x365
שינובה אמר:להלכה כתב המג"א שיש איסור דרבנן [מלבד במקום כבוד הבריות]מםאלף אמר:בשבת אין יכול להטיל ציצית, וכן כשאין חוטים בעיר.
וכיון שהוא אנוס, מותר לו להלך בארבע כנפות ללא ציצית (כן דעת המרדכי וכן נפסק להלכה וכמדומני שרק 'בעל המאור' נחלק עליו).
https://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x365
אם זה טלטול דאורייתא (ועכ"פ בקו"ע) לא יהני כבוד הבריות, ורק כלפי איסור דרבנן של בגד בלי ציצית בשבת מותר במקום כבוד הבריותמםאלף אמר:עניין כבוד הבריות נוגע כאשר ציציות פסולות ולכן אינם נחשבות לחלק מהבגד ואסור להלך בהם חוץ לעירוב.דניאלי אמר:כנראה כוונתו במקום כבוד הבריות..
ולכן כתב המחבר 'בכרמלית' עיין שם.דניאלי אמר:אם זה טלטול דאורייתא (ועכ"פ בקו"ע) לא יהני כבוד הבריות
הוציא כן מהגמ' ממר בר רב אשי (דלא כמו שהעמיד הט"ז) או מסברא דרבנן חייבו לדאוג לקיום הדאורייתאמםאלף אמר:שינובה אמר:להלכה כתב המג"א שיש איסור דרבנן [מלבד במקום כבוד הבריות]מםאלף אמר:בשבת אין יכול להטיל ציצית, וכן כשאין חוטים בעיר.
וכיון שהוא אנוס, מותר לו להלך בארבע כנפות ללא ציצית (כן דעת המרדכי וכן נפסק להלכה וכמדומני שרק 'בעל המאור' נחלק עליו).
https://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x365
אכן, נתעלמה ממני הלכה זו.
ותמיהה לי מילתא, מנ"ל להמג"א איסור זה? (ואף הוא לא הביא מקור אלא כתב 'ופשוט...')
עי"ש בט"ז ומג"א כמו שציטטו לעילמםאלף אמר:ולכן כתב המחבר 'בכרמלית' עיין שם.דניאלי אמר:אם זה טלטול דאורייתא (ועכ"פ בקו"ע) לא יהני כבוד הבריות
גם מדאורייתא הוא חייב להטיל ציצית אולם מנא ליה שאסור ללבוש כשאינו יכול להטיל ציצית.דניאלי אמר:מסברא דרבנן חייבו לדאוג לקיום הדאורייתא
לכאור' שבת לאו דווקא, ובכל מקום שאנוס מלהטיל ציצית.אמונת אומן אמר:כוונתי אכן היתה בשבת, והדגשתי שמן התורה.
ניטע לפני כארבע שנים...ה' הוא האלוקים אמר:אולי כדאי לפתוח אשכול מיוחד לחידות?
ולא הצליח כי הוא אשכול אחד ארוך.לבי במערב אמר:ניטע לפני כארבע שנים...ה' הוא האלוקים אמר:אולי כדאי לפתוח אשכול מיוחד לחידות?
פשוט נצרך חידוש הודעת 'מפתח' לכלל החידות.ה' הוא האלוקים אמר:ולא הצליח כי הוא אשכול אחד ארוך.
במקום 'גנאי גדול', מבואר בתוס' שבועות ל: ד"ה 'אלא' שכבוד הבריות דוחה איסור תורה אפי' בקום ועשה; ומסתמא אם היא בגדו היחיד נחשבת פשיטתו לגנאי גדול, שכן יצטרך להלך ערום בשוק.אמונת אומן אמר:איך ייתכן שלאדם יש טלית חדשה של משכן התכלת או טליתניה, ומדאורייתא יהיה מותר לו לכתחילה ללובשה ולהתפלל בה ללא ציציות?
והבעיה בזה היא שע"מ לערוך הודעה ראשונה צריך הרשאת ניהול, אמנם מסתמא מי שישלח הודעה עם קישורים מסודרים להנהלה, יטפלו בעניין בטוב ליבם ורחבות ידם.לבי במערב אמר:פשוט נצרך חידוש הודעת 'מפתח' לכלל החידות.
כוונתי היתה על עריכת הודעה חדשה כזו (ושמא אף אשכול נפרד). אך גם הצעת מר מעשית היא.איכא בשוקא אמר:שע"מ לערוך הודעה ראשונה