למה באמת רבים אינם מקפידים שלא לעבור לפני המתפלל

בעקבות אשכול זה, העוסק באיסור לעבור לפני המתפלל
התעוררתי לשאול, שאלה שמציקה לי כבר שנים, למה רבים וטובים אינם מקפידים על זה?
אולי באשכול הנ"ל נמצאו התשובות, אך לא עיינתי בו מספיק, ורציתי גם לייחד אשכול בפני עצמו לשאלה ספציפית זו
 
נערך לאחרונה על ידי מנהל:

חייל של הרבי

משתמש ותיק
התורה היא חיינו אמר:
חייל של הרבי אמר:
לישועתך קויתי השם אמר:
למה רבים וטובים אינם מקפידים על זה?

נראה לי, מפני שזה קשה

קצת פחות מלצום בת"ב...
אבאר -
מפני שזה קשה, והמעשה הוא כהרף עין, וכמעט שאין בו שם מעשה (כגון אכילה או מלאכה), ויש תירוצים
 
 

חוזר ומגיד

משתמש ותיק
אם יעמוד בתפילה אחד מעובדי ה' המיוחדים שבדור וכל פניו כלבת אש אף אחד לא יעבור כנגדו הרי יש כאן ביטוי מוחשי לשכינה כנגדו, אבל אלו 'העוברים' רואים לנגדם איזה מתפלל שלא בדיוק מכוין בתפילה ועיניו פקוחות קצת קשה להרגיש את עניין השכינה כנגדו ולכן עוברים
 

מםאלף

משתמש ותיק
לישועתך קויתי השם אמר:
איזה תירוצים?
1. עיני המתפלל עצומות או משלשל טליתו (לדעת המתירים)
2. ניכר שאין המתפלל מכוון (יתכן שגם שכינה אינה עומדת כנגדו...)
3. עומד במעבר או מאריך בצורה מופרזת (וכבר האריכו בכמה אשכולות על זה).
כמדומני שבאשכול שקישרת יש עוד תירוצים שונים

נ.ב. אין בהודעה זו משום גילוי דעת להתיר במקרים הנ"ל.
 

יואלב

משתמש ותיק
כמדומה לי שבמקום מצווה מותר לעבור [כמו הכהנים לברכה] ממילא א- איסור קל הוא שיש לו מתירים ב- יכולים לתרץ רוב מעשינו כמעשה מצוה.
וידוע ע"פ דברי הגר"ח שצריך כוונה עומד בפני המלך, והוא לעכובא בכל התפילה כמבואר בספר, וכיון שרובם לא מכוונים אין בעיה...
 

דרבמדיקר

משתמש ותיק
לישועתך קויתי השם אמר:
בעקבות אשכול זה, העוסק באיסור לעבור לפני המתפלל 
התעוררתי לשאול, שאלה שמציקה לי כבר שנים, למה רבים וטובים אינם מקפידים על זה?
אולי באשכול הנ"ל נמצאו התשובות, אך לא עיינתי בו מספיק, ורציתי גם לייחד אשכול בפני עצמו לשאלה ספציפית זו
 

עיין ציץ אליעזר חלק ח סימן ט אאל"ט ודעת לנפשך ינעם
 

יהודי

משתמש ותיק
חימקו אמר:
יהודי אמר:
המעניינים הם אלו המסתכלים לראות אם גמר המתפלל מאחוריהם, ואז פוסעים בכל מצב.

כנראה  לבדוק אם המתפלל נמצא ב'אלוקי נצור'. (זכור לי שזה יותר קל)
אז למה פוסעים גם אם לא נמצא שם?
 
 

חימקו

משתמש ותיק
יהודי אמר:
חימקו אמר:
יהודי אמר:
המעניינים הם אלו המסתכלים לראות אם גמר המתפלל מאחוריהם, ואז פוסעים בכל מצב.

כנראה  לבדוק אם המתפלל נמצא ב'אלוקי נצור'. (זכור לי שזה יותר קל)
אז למה פוסעים גם אם לא נמצא שם?

אולי הם שומעים את לחישותיו שהוא ב'אלוקי נצור', רק הדפים פתוחים לא במקום.
 

יהודי

משתמש ותיק
חימקו אמר:
יהודי אמר:
חימקו אמר:
כנראה  לבדוק אם המתפלל נמצא ב'אלוקי נצור'. (זכור לי שזה יותר קל)
אז למה פוסעים גם אם לא נמצא שם?

אולי הם שומעים את לחישותיו שהוא ב'אלוקי נצור', רק הדפים פתוחים לא במקום.
הברדיצ'ובר היה שמח בכם.
אבל דיברתי על אלה שפוסעים אחורה בכל מצב (ורבים הם), אלא שנוהגים להסתכל אחורה, ואז לפסוע.
 
 

גבעת לוד

משתמש ותיק
יהודי אמר:
חימקו אמר:
יהודי אמר:
אז למה פוסעים גם אם לא נמצא שם?

אולי הם שומעים את לחישותיו שהוא ב'אלוקי נצור', רק הדפים פתוחים לא במקום.
הברדיצ'ובר היה שמח בכם.
אבל דיברתי על אלה שפוסעים אחורה בכל מצב (ורבים הם), אלא שנוהגים להסתכל אחורה, ואז לפסוע.
כנראה מסתכלים אחורה כדי שלא להיתקע באנשים שעוברים מאחורה ואינם מקפידים כלל על לעבור כנגד המתפלל ובכ"ז חייבים להסתכל אחורה כנ"ל ואין קשר בין הדברים.
 
 

גחלי אש

משתמש ותיק
יואלב אמר:
א- איסור קל הוא שיש לו מתירים
מותר לחלל שבת באופנים מסויימים..... (העיקרון)
יואלב אמר:
יכולים לתרץ רוב מעשינו כמעשה מצוה.
לתרץ אפשר לרב'ה ,פחות לאלוקים.
 
יהודי אמר:
חימקו אמר:
יהודי אמר:
אז למה פוסעים גם אם לא נמצא שם?

אולי הם שומעים את לחישותיו שהוא ב'אלוקי נצור', רק הדפים פתוחים לא במקום.
הברדיצ'ובר היה שמח בכם.
אבל דיברתי על אלה שפוסעים אחורה בכל מצב (ורבים הם), אלא שנוהגים להסתכל אחורה, ואז לפסוע.
לוודא שלא ייחשף קלונם, כמובן (וכבר ראיתי מתפלל שתלה עיניו בתמיהה במבקש לפסוע ובאו שניהם לידי גיחוך).
 
 

יהודי

משתמש ותיק
מסיח לפי תומו אמר:
יהודי אמר:
המעניינים הם אלו המסתכלים לראות אם גמר המתפלל מאחוריהם, ואז פוסעים בכל מצב.
כמו אלו ששואלים המוכר האם זה נטחן וכשהוא אומר שלא הם מעמיסים בעגלה...


אני חושב שזה בסה"כ הרגל שהורגלו להסתכל אחורה כשהיו צעירים והקפידו על כך. התבגרו והפסיקו להקפיד (כי נראה להם כן בהלכה או שנמאס להם וכו') והמשיכו להסתכל אחורה. 
 
 

חימקו

משתמש ותיק
יהודי אמר:
מסיח לפי תומו אמר:
יהודי אמר:
המעניינים הם אלו המסתכלים לראות אם גמר המתפלל מאחוריהם, ואז פוסעים בכל מצב.
כמו אלו ששואלים המוכר האם זה נטחן וכשהוא אומר שלא הם מעמיסים בעגלה...


אני חושב שזה בסה"כ הרגל שהורגלו להסתכל אחורה כשהיו צעירים והקפידו על כך. התבגרו והפסיקו להקפיד (כי נראה להם כן בהלכה או שנמאס להם וכו') והמשיכו להסתכל אחורה. 

כתבתי לך ארבע אפשרויות מדוע הם מסתכלים אחורה ופוסעים אפילו שעדיין ההוא לא סיים להתפלל.
כנראה רובם המוחלט שייכים לאלו הסיבות.
 

יהודי

משתמש ותיק
חימקו אמר:
יהודי אמר:
מסיח לפי תומו אמר:
כמו אלו ששואלים המוכר האם זה נטחן וכשהוא אומר שלא הם מעמיסים בעגלה...


אני חושב שזה בסה"כ הרגל שהורגלו להסתכל אחורה כשהיו צעירים והקפידו על כך. התבגרו והפסיקו להקפיד (כי נראה להם כן בהלכה או שנמאס להם וכו') והמשיכו להסתכל אחורה. 

כתבתי לך ארבע אפשרויות מדוע הם מסתכלים אחורה ופוסעים אפילו שעדיין ההוא לא סיים להתפלל.
כנראה רובם המוחלט שייכים לאלו הסיבות.
לדעתי הקטנה אלו לימודי זכות חשובים על עם מורשה, אבל האמת בדר"כ היא כמש"כ לעיל.
 
 

מלכות

משתמש רגיל
עיקר הסיבה מפני טירוף הדעת בתפילה.
ובמקום שאין לחוש לכך כגון שמסתכל בסידור וכדו' אין לחוש.
 
א

איזי

Guest
שאלה לי אליכם
מדוע לא מקפידים על כיסוי החזה [שני העצמות הבולטות בצוואר]כמבואר בהלכה וגם מה שכתב שם [ריש המשנ''ב ח א] המחצית השקל שתלוי לפי מנהג המקום
זה רק משם ומעלה אבל את המקום עצמם חובה לכל הדעות
ותמהני מדוע כמעט ולא מקפידים על זה??? חוץ מאי אלו צולים שסוגרים כפתור חןלצתם העליון או שהבגד התחתון פתחו עגול ומכסה את הצוואר
 

שמואל101

משתמש ותיק
חוזר ומגיד אמר:
אם יעמוד בתפילה אחד מעובדי ה' המיוחדים שבדור וכל פניו כלבת אש אף אחד לא יעבור כנגדו הרי יש כאן ביטוי מוחשי לשכינה כנגדו, אבל אלו 'העוברים' רואים לנגדם איזה מתפלל שלא בדיוק מכוין בתפילה ועיניו פקוחות קצת קשה להרגיש את עניין השכינה כנגדו ולכן עוברים
א"ז תירוץ העולה בקנה אחד כל כך עם ההלכה.
 
 
חלק עליון תַחתִית