האם אחרי שבוע שלא אוכלים חמץ אמורים להרגיש אחרת מבחינה רוחנית????

חוזר ומגיד

משתמש ותיק
האם אחרי שבוע שלא אוכלים חמץ אמורים להרגיש אחרת מבחינה רוחנית????
כפי הנראה שלא אוכלים חמץ ושאור הרומז ליצר הרע
וכמעשהו בגשמי כך צריך להיות ברוחני
 
 

חוזר ומגיד

משתמש ותיק
פותח הנושא
מבית לוי אמר:
מה הקשר?
האם אחרי שלא נסעת בשבת קודש ושבתתה ממלאכות אתה מרגיש יותר רוחני?
בשבת כן.
וידוע המאמר שת''ח בבחינת שבת (כמובן בכללי)
 
 

כהן זריז

משתמש ותיק
השאלה היא למה לא אכלת חמץ, אם סתם כי אסור אין סיבה, והראיה שמלא אנשים לא מקבלים שום השפעה אפ' מלבישת תפילין כל יום, אבל אם ייחדת כוונה מיוחדת, מסתבר שתושפע כפי עומק הכוונה.
 

לחשוב חשבונות

משתמש ותיק
חוזר ומגיד אמר:
האם אחרי שבוע שלא אוכלים חמץ אמורים להרגיש אחרת מבחינה רוחנית????
פשיטא
מבית לוי אמר:
האם אחרי שלא נסעת בשבת קודש ושבתתה ממלאכות אתה מרגיש יותר רוחני?
פשיטא ופשיטא
מר דרור לולב אמר:
ובוודאי שכל אחד לפי ערכו, מי שלא רוצה להרגיש בוודאי שלא ירגיש
 

יודי הסופר

משתמש רגיל
חוזר ומגיד אמר:
האם אחרי שבוע שלא אוכלים חמץ אמורים להרגיש אחרת מבחינה רוחנית????
כפי הנראה שלא אוכלים חמץ ושאור הרומז ליצר הרע
וכמעשהו בגשמי כך צריך להיות ברוחני
רק אם לא שוכחים ללחוץ על הכפתור בסיום החג
 
 

לבי במערב

משתמש ותיק
יודי הסופר אמר:
רק אם לא שוכחים ללחוץ על הכפתור בסיום החג
כדאיתא בסיום הגש"פ עם לקוטי טעמים ומנהגים (לכ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע):
דער רבי - רבנו הזקן - האָט ניט אריינגעשטעלט אין סידור נאָך דער הגדה די ווערטער "חסל סידור פסח", ווייל באַ חב"ד ענדיגט זיך ניט דער פסח, נאָר ער ווערט נמשך שטענדיג. באמת - הארת כל המועדים מאירה בכל יום, נאָר חג הפסח ווערט נמשך שטענדיג [תרגום חפשי: רבנו - אדמו"ר הזקן - לא הכניס בסדורו לאחר ההגדה את התיבות 'חסל סידור פסח', כיון שבחב"ד אין הפסח 'מסתיים', אלא הוא נמשך לנצח. באמת - הארת כל המועדים מאירה בכל יום, אלא ש(הארת) חג הפסח נמשכת לעולם ועד] (שיחות חה"פ ה'תש"ג מכ"ק מו"ח אדמו"ר).
 

כהן זריז

משתמש ותיק
לחשוב חשבונות אמר:
חוזר ומגיד אמר:
האם אחרי שבוע שלא אוכלים חמץ אמורים להרגיש אחרת מבחינה רוחנית????
פשיטא
מבית לוי אמר:
האם אחרי שלא נסעת בשבת קודש ושבתתה ממלאכות אתה מרגיש יותר רוחני?
פשיטא ופשיטא
מר דרור לולב אמר:
ובוודאי שכל אחד לפי ערכו, מי שלא רוצה להרגיש בוודאי שלא ירגיש
אפשר ברכה?
 

בורסקאי

משתמש ותיק
שאלה מעניינת.. חשבתי עליה.
יתכן שגם אם לא מרגישים את ההבדל והחיים חוזרים למסלול אחרי החג אולי יום יומיים ואני מרגיש אותו דבר,וכנל אחרי שבת,
חשבתי שאולי צריך לחשוב על זה בצורה הפוכה,
איך הייתי מרגיש אם לא היה לי את השבוע הזה, איך הייתי נראה אם לא היה לי שובע של אי אכילת חמץ ומחשבות על שחרור וניתוק מכבלי העוהז שהחמץ מסמל,
אולי ה"שגרה" שלנו היא כך בגלל שיש שבוע של פסח ובלי זה היה נראה הרבה יותר גרוע, בלי השבוע הזה הייתי שוקע יותר ויותר בכבלי החמץ,
יתכן שמה שאני קורא לו שגרה הוא חיים ברוכים של יהודי שזכה לנתק את עצמו למשך שבוע ובלי זה החיים היו גשמיים הרבה יותר,
ואותו דבר לגבי שבת, גם אם השבוע מרגיש "רגיל" מי יודע איך הוא היה נראה בלי המתנה טובה של שבת שהפסיקה את החולין הקודם ונתנה כוח לחולין הבאים עלינו לשלום,

לסיכום יתכן שהשגרה שלנו איננה נוראה כל כך.. ואשרינו שאנו יהודים שכך היא שגרתנו
 

מתגעגע

משתמש רגיל
לדברי הזוהר הקדוש המצה הרי הוא רפואה וא"כ אחר כך כבר יכולים לאכול חמץ וממילא אין צריך דוקא הרגשה אלא שזה ענין שכבר זכינו להתרפאות. והדברים פשוטים.
 
חלק עליון תַחתִית