ב"ב נח ע"א: אביי בא לעזרתו של חברו הכשפן - למה?!

טוב וחסד

משתמש רגיל
מסופר על אותו מכשף שהיה מחטט בקברים. "כי מטא אמערתא דרב טובי בר מתנה תפשיה בדיקניה" - כאשר הגיע אותו מכשף למערת קבורתו של רב טובי בר מתנה, וניסה להפשיט מעליו את בגדיו, תפשו רב טובי בר מתנה לאותו מכשף בזקנו ולא הרפה.
בא אביי ידידו של של אותו גוי - ואמר לרב טובי בר מתנה: "במטותא מינך, שבקיה".
בשנה שלאחר מכן חזר ובא המכשף למערת הקבורה של רב טובי וניסה להפשיטו. שוב תפס אותו בזקנו. "אתא אביי לא שבקיה עד דאייתי מספרא וגזיא לדיקניה" - אבל הפעם לא עזב רבי טובי את זקנו של המכשף עד שאביי הוכרח להביא מספריים וחתך את זקנו של המכשף כדי לשחררו.
ראשית השאלה זועקת לה מה לגדול האמוראים הקדושים, עם אותו נבלה?
מדוע אביי בא לעזרתו, פעמיים??
 

אור זרוע

משתמש ותיק
מה לא מספיק עם מה שפירש"י שהיה אותו עכו"ם אוהבו של אביי?
ולמה כל כך מופרך שהיה לאביי קשרי ידידות עם נכרים?
כמובן שאין לנו ידיעה על איזה רקע נוצר הקשר, קשר עסקי, או בעבודת הצבור, או סתם היו מסייעים זה לזה בתחומים שונים. מכל מקום לא ברור מה תימה יש בדבר?
 

טוב וחסד

משתמש רגיל
פותח הנושא
מלבד הנאמר עד כה, לא מוסבר מדוע בפעם השנייה שוב בא לעזרתו???
 
חלק עליון תַחתִית