מאור עינים
משתמש ותיק
בשלמא אמר:למה השאלה שלא במקומה?מסיח לפי תומו אמר:הדברים ידועים ומפורסמים אצל תלמידיו ועצם השאלה לא במקומה כל כך.
הגר"מ היה בקי בכל כתבי האריז"ל, ובכתבי תלמידיו, ע"ח, ופע"ח, גם בכתבי הרמ"ק היתה לו בקיאות מיוחדת. כמובן שעסק רבות גם בתורת הגר"א בקבלה, וכן בתורת הרמח"ל.
היה לו גם שיעורים בכתבי האריז"ל ותלמידיו. משם הוא פתח כל סוגיא וכל דבריו היו מכוונים לדברי הרב.
כמי ששמע עשרות אולי מאות שיעורים מהפתוחים שלו אני יכול להעיד שלא נגע בנקודות כתבי האריז"ל [זה פשוט ומובן]
לכן שאלתי אם מי שהוא יודע לומר באמת מה היה בשיעורים הסגורים.
רק אחדד שאת השמועות אודות הסגורים ואודות מה "שאומרים" בשם תלמידיו גם אני שמעתי אבל חשוב לשמוע ידיעה מהימנה, ולא מהסוג המגזם בסגנון וודאי מה השאלה? כל כתבי האריז"ל מילה במילה! אא"כ זה ישמע מאדם שידוע לנו שמחד גיסא מצוי בעניני כתבי האריז"ל [ומבין למה הכוונה למד קבלה (ודלא כהעובדא הנחמדה דשערי אהרן)] ומאידך לא טיפוס מתלהב וגזמן.
תמוה ביותר, הרי למד שיעור קבוע עם רי"ב ונזכר בהערותיו על הע"ח, ללא ספק שלמד בעיון כתבי האריז"ל וידע בהם סוגיות נרחבות [ועדיין בלי הצורך להגזים שידע את כל כתבי האר"י בע"פ, הוא בגדר מי שלמד קבלה ללא ספק]מסיח לפי תומו אמר:שמעתי אותו פעם מסביר שהרב דסלר (אותו העריץ הגר"מ ואף היה בן בית אצלו בצעירותו) לא נקרא "מקובל". כי הוא לא היה בקי בכתבי האריז"ל.
אני הבאתי עדות מתלימודו במשך עשרות שנים שעוסק ראשו ורובו בכתבי האר"י והוציא כמה ספרים וקשור לעוד מגדולי המקובלים, רק אני לא רוצה לכתוב את שמו בלי לשאול אותו, אפשר בפרטי.