הוא רק למי שלא (אמר אמ"נ או) כפל התיבות ה"א אמת.צעיר הלוים אמר:לכוון בטו'' ווים בקריאת שמע סימן ס''א
ובכלל, תמהני מנא לי' שאין נוהגים כן.
הוא רק למי שלא (אמר אמ"נ או) כפל התיבות ה"א אמת.צעיר הלוים אמר:לכוון בטו'' ווים בקריאת שמע סימן ס''א
ואין דין ת"ח בזה"ז (רמ"א ביו"ד סי' רמג ס"ז. מג"א סו"ס תקמז).אור החכמה אמר:פסקי תשובות אורח חיים סימן קע
לא כי, אלא בניו של מקום מחפשים לזכות עצמם יותר.אור החכמה אמר:לא כי אלא בניו של מקום מחפשים חובה על עצמם...צעיר הלוים אמר:האם לחפש חובה על בניו של מקום???
א. כמדומה שדנו בזה פוסקי דורנו (הגרמ"פ והגרשז"א).צעיר הלוים אמר:[א] אפשר להוסיף לא לעמוד אחרי הכהנים מצוי בש''ץ שהכהנים מאחריו
[ב] שתה רביעית יין [א]ל יתפלל ס' צ''ט
[ג] . . נט''י בטיבולו במשקה ס' קנ''ח
[ד] יתן שתי ידיו על הפת בשעה שמברך ס[י'] קס''ז
[ה] שצריך להפסיק בזימון לשמוע מפי המברך עד הזן את הכל רמ''א ס[י'] ר'
[ו] . . ק''ש זמנה עד חצי הלילה ס' רלה
צעיר הלוים אמר:א. לא לחזור אחרי שפוסעים ג' פסיעות בשמונה עשרש ס' קכ''ג
ב. שיהיה עשרה שעונים על הש''ץ קכ''ד
ג. לכוון בטו'' ווים בקריאת שמע סימן ס''א
משנה ברורה סימן קפג סעיף זלבי במערב אמר:ולהעיר כי [בימינו, שאין יוצאים מן המזמן] אינו אלא כשאינו מברך יחד עם המזמן.
וכ"ה בשו"ע אדה"ז שם ס"י.חימקו אמר:משנה ברורה סימן קפג סעיף ז
וכן נהג בקביעות מאז. ומפי השמועה, שא' מחכמי גרוזיא כיוון לצאת בברכתו, ומשו"ה שינה הנהגת־קדשו כנ"ל.בעת ברהמ"ז אמר [כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע] הברכה הראשונה בלחש (לא ככל פעם שאומרה בקול רם). ואחר ברהמ"ז אמר: טעם השינוי בזה (אמירת הברכה בלחש) הוא בכדי לשלול הטעות שהאמירה בקול רם היא בכדי להוציא את השומעים ואינם צריכים לברך בעצמם.
ראש הכולל אמר:צעיר הלוים אמר:א. לא לחזור אחרי שפוסעים ג' פסיעות בשמונה עשרש ס' קכ''ג
ב. שיהיה עשרה שעונים על הש''ץ קכ''ד
ג. לכוון בטו'' ווים בקריאת שמע סימן ס''א
א. מקפידים
ב. כנ"ל
ג. רק אם אינו יוצא מהש"א
א. עיקר הקפידא ל לחזור מיד והיות שכתב המ''א שראוי לפסוע קדימה שיהיהו' פסיעות לכן מי שרוצה ללכת אז חוזר מיד למקומו והולך ופשוט שעדיף ללכת ישר מלחזור למקומו ולא לפסוע את הו' פסיעות
ב. לצערי הייתי חזן זמן ממושך ביותר הלוואי שאתה צודק
ג צודק טעות שלי
א. עדיף לשהות כדי הילוך ד"אצעיר הלוים אמר:א. עיקר הקפידא ל לחזור מיד והיות שכתב המ''א שראוי לפסוע קדימה שיהיהו' פסיעות לכן מי שרוצה ללכת אז חוזר מיד למקומו והולך ופשוט שעדיף ללכת ישר מלחזור למקומו ולא לפסוע את הו' פסיעות
ב. לצערי הייתי חזן זמן ממושך ביותר הלוואי שאתה צודק
גם כשהיה מזמן?לבי במערב אמר:וכן נהג בקביעות מאז
חימקו אמר:גם כשהיה מזמן?
לבי במערב אמר:(לא ככל פעם שאומרה בקול רם).
ראש הכולל אמר:חימקו אמר:גם כשהיה מזמן?לבי במערב אמר:(לא ככל פעם שאומרה בקול רם).
אם כבר תביא את מה שכתוב בסי' כ"א א' פגע אשה בשוק, אסור להלך אחריה, אלא רץ ומסלקה לצדדין או לאחריו.מבשן אשיב אמר:בלת''ק
לא תלך אשה בשוק ובנה אחריה, שמא יתפס בנה ותלך אחריו להחזירו ויתעוללו בה הרשעים שתפסוהו
שו''ע אהע''ז כ''ב י''ד
הלא בזה עסקינן...חימקו אמר:גם כשהיה מזמן?
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?p=253637#p253637ראש הכולל אמר:אם כבר תביא את מה שכתוב בסי' כ"א א' פגע אשה בשוק, אסור להלך אחריה, אלא רץ ומסלקה לצדדין או לאחריו.
לגודל פליאתי שזה נגד הנפסק בגמ' (אליבא דהרמ"א), רציתי להיות בטוח.לבי במערב אמר:הלא בזה עסקינן...
מה כוונת מרלבי במערב אמר:https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?p=253637#p253637ראש הכולל אמר:אם כבר תביא את מה שכתוב בסי' כ"א א' פגע אשה בשוק, אסור להלך אחריה, אלא רץ ומסלקה לצדדין או לאחריו.
ברור שנוהג, ח"ו לומר שאינו נוהג.לבי במערב אמר:יעוי' ב'לקט יושר' הנסמן שם, שמפורש כי אינו נוהג בזמננו
המצפה לישועת ה' אמר:איתא במסכת סופרים פי"ט ה"י "אין מברכין על הירח אלא במוצ"ש, כשהוא מבושם ובכלים נאים, ותולה עיניו כנגדה, ומיישר רגליו, ומברך אשר במאמרו" וכו'.
וכלשון זו ממש פסקו הטוש"ע או"ח סי' תכ"ו, ע"ש.
"מיישר רגליו" לכאורה היינו דין להצמיד הרגלים זו לזו כמלאכים, כמו בשעת תפילת שמו"ע.
כמדומה שדין זה אינו ידוע כ"כ בציבור (הליטאי לכה"פ, וכמדומה שגם החסידי הכללי).
טעיתי בניסוח, וכוונתי שלשי' הלק"י אין מוזהרין כ"כ בזה"ז ע"ז.חימקו אמר:ברור שנוהג, ח"ו לומר שאינו נוהג.
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?p=332065#p332089המצפה לישועת ה' אמר:כמדומה שדין זה אינו ידוע כ"כ בציבור.
הוספתי :לבי במערב אמר:ר' '@ראש הכולל', כבר כתבתי שאכן שגיתי בניסוח הדברים.
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?p=332065#p332089המצפה לישועת ה' אמר:כמדומה שדין זה אינו ידוע כ"כ בציבור.
https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?p=332065#p333675
המצפה לישועת ה' אמר:(הליטאי לכה"פ, וכמדומה שגם החסידי הכללי)
חדתא היא לי על כן הבאתיהראש הכולל אמר:אם כבר תביא