כבר תמהתי היכן יש דין שיהא ברור שהמים הגיעו לכל מקום
וכי בין הירכיים מגיעים מים לכל סמ"ר של העור, בפרט אצל טובל בעל בשר שירכותיו נוגעות זו בזו?
ונא לא לחלק, שהרי כשהוא נכנס למים - מים קדמו, שהרי לא שמענו שנדה שנפלה למים טבילתה עלתה רק אם ירכותיה לא מלאים
וכן נגיעת השפתיים - שתמיד קיימת בטבילה, שהרי לא רוצים שמים יכנסו לפה - וכי תימא שמים חייבים להגיע בפועל לכל סמ"ר?
לגבי המכשיר כלל אינני רואה מה הנידון, המים מקדימים וממילא אין כלל מקום לדון, בדיוק כפי שאין שום הנחיה שיתרוממו באוויר כדי שמשקל הגוף לא ימחץ את כף הרגל לרצפת המקוה - וביאת המים תמָנע.
וכי בין הירכיים מגיעים מים לכל סמ"ר של העור, בפרט אצל טובל בעל בשר שירכותיו נוגעות זו בזו?
ונא לא לחלק, שהרי כשהוא נכנס למים - מים קדמו, שהרי לא שמענו שנדה שנפלה למים טבילתה עלתה רק אם ירכותיה לא מלאים
וכן נגיעת השפתיים - שתמיד קיימת בטבילה, שהרי לא רוצים שמים יכנסו לפה - וכי תימא שמים חייבים להגיע בפועל לכל סמ"ר?
לגבי המכשיר כלל אינני רואה מה הנידון, המים מקדימים וממילא אין כלל מקום לדון, בדיוק כפי שאין שום הנחיה שיתרוממו באוויר כדי שמשקל הגוף לא ימחץ את כף הרגל לרצפת המקוה - וביאת המים תמָנע.