מכשיר ה'מקווה ריין'

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

בוגר חברון

משתמש ותיק
יואל שילה אמר:
מרן הב"י ... ובפרט לאחר שדברי הטור ברורים שאויר לכוד בכלי הפוך
וממילא כוונתו כשמיירי בכלי רחב, וכן הט"ז כשמיירי ביורות רחבות - היא שיש להניח שהאויר שנמצא שם נע ממקום למקום מפני רוחב המקום, וממילא יש להניח שבעקרון מים מגיעים לכל מקום בתוך הכלי
ואותה בועה שנוגעת בעור לא גרעה מבועה גדולה וודאית שבודאי שם - אך נעה ממקום למקום.
הסבר נפלא,
שלפיו יוצא שלדעת רוב הפוסקים (ה"ה: הב"ח הש"ך הגר"א ועוד), גם במקרה שהאוויר נע מצד לצד בתוך הכלי, לא עלתה לו טבילה, כך שגם אם נידון דידן דומה למקרה שהסברת בב"י הרי שזה שאלה שנויה במחלוקת גדולי האחרונים.
ובפרט בענין דידן שיש הזרמה רצופה של בועות מאן מפיס לן שיהיה רגע בטבילה שכל הטובל נמצא בתוך המים.

שים לב! שאפילו בין גדולי הפועלים להתיר (הגר"ד דייטש) מבינים היטב שיש במכשיר הזה מורכבויות רבות, וזה לא אומר שאם הם מתירים, זה חייב להיות בכל מחיר, ובכל דבר ללכת עם הצד היותר חלק מבחינת החברה, דהיינו:
א. אין שינוי כימי במים.
ב. השינוי הכימי הוא בכמות מזערית מאוד מאוד.
ג. גם אם יש שינוי כימי (אפי' בכל המים) זה לא מהווה בעיה הלכתית אפי' בשעה שהמכשיר פועל = כשזה הידרוקסיל.
ד. חוץ מזה גם אם זה מהווה בעיה זה חוזר להיות מים.
ה. גם אם טבלו מתי שהמכשיר עובד זה בסדר (ואין בעיה מצד הקצף והבועות),
ו. והפילטר כמובן מאן דכר שמיה.
ז. זה בכלל לא שינוי במקואות, לא הפעילות הכימית, ולא הבועות, ולא הפילטר.
ח. כל תקלה או שאלה שתיווצר מותרת מראש.
ט. זה אפי' לא בהמה שהורה בה חכם.

הרבנים המתירים לא נהגו כך, להיצמד תמיד למשאלות החברה (שבכלל עושה גמ"ח עם הציבור).
כל שאלה לכשעצמה, צריכה להיות נידונת באובייקטיביות ובכובד ראש,
והיה מן הראוי להתחשב לפחות בחששות של הרבנים המתירים.
 
 

איש ווילנא

משתמש ותיק
ספר מעשה איש ח"ב עמוד יט.

הגאון רבי זלמן רוטברג שליט"א בס' טוב דעת עמ' ס"ה מביא מחמיו הגאון רבי מאיר קרליץ זצ"ל אחיו של רבינו שהיה רגיל לספר מסדר אכילת אביו הגאון רבי שמריהו יוסף אב"ד קוסובה זצ"ל ודקדוקו בנטילת ידים לסעודה. היה רוחץ ידיו תחילה ומנגבן כדי שלא יהיו ידיו יבשות ממש כי בידים יבשות אין המים מחזיקים ואינם נקלטים על גבי היד ואחר כך היה נוטל ידיו בשנית לסעודה וכל
 

יואל שילה

משתמש ותיק
בוגר חברון אמר:
הסבר נפלא,
שלפיו יוצא שלדעת רוב הפוסקים (ה"ה: הב"ח הש"ך הגר"א ועוד), גם במקרה שהאוויר נע מצד לצד בתוך הכלי, לא עלתה לו טבילה, כך שגם אם נידון דידן דומה למקרה שהסברת בב"י הרי שזה שאלה שנויה במחלוקת גדולי האחרונים.
ובפרט בענין דידן שיש הזרמה רצופה של בועות מאן מפיס לן שיהיה רגע בטבילה שכל הטובל נמצא בתוך המים.
אני מאד מקוה בשבילך שהתכוונת להתבדח
וגם אתה מבין שהאוסרים הבינו, כפי שמסתמא המציאות, שבועת אוויר לכודה ללא נוע גם בכלי רחב
ולא התכוונת להתפדח להעמיד את המחלוקת באם יש לאסור בבועת אוויר שנעה מהמקום

בוגר חברון אמר:
שים לב! שאפילו בין גדולי הפועלים להתיר (הגר"ד דייטש) מבינים היטב שיש במכשיר הזה מורכבויות רבות, וזה לא אומר שאם הם מתירים, זה חייב להיות בכל מחיר, ובכל דבר ללכת עם הצד היותר חלק מבחינת החברה, דהיינו:
א. אין שינוי כימי במים.
ב. השינוי הכימי הוא בכמות מזערית מאוד מאוד.
ג. גם אם יש שינוי כימי (אפי' בכל המים) זה לא מהווה בעיה הלכתית אפי' בשעה שהמכשיר פועל = כשזה הידרוקסיל.
ד. חוץ מזה גם אם זה מהווה בעיה זה חוזר להיות מים.
ה. גם אם טבלו מתי שהמכשיר עובד זה בסדר (ואין בעיה מצד הקצף והבועות),
ו. והפילטר כמובן מאן דכר שמיה.
ז. זה בכלל לא שינוי במקואות, לא הפעילות הכימית, ולא הבועות, ולא הפילטר.
ח. כל תקלה או שאלה שתיווצר מותרת מראש.
ט. זה אפי' לא בהמה שהורה בה חכם.
לא כי, הרבנים המתירים הבינו שהמכשיר הזה כשר לכתחילה, ואף רצוי שיכנס למקוואות, זה אמר בכה וזה אמר בכה, והצד השווה שכולם אמרו שזה צריך לעבוד במקואות, נקודה, סוף פסוק.
ירצו יאמרו טעמים כאלו, ירצו יאמרו טעמים כאלו - הצד השווה שלכולם ברור שמותר
והצד השווה של האוסרים שמוכנים לגרד בכפית איזו חשש והמצאה מתחת לאדמה - העיקר שיהיה אסור

בוגר חברון אמר:
הרבנים המתירים לא נהגו כך, להיצמד תמיד למשאלות החברה (שבכלל עושה גמ"ח עם הציבור).
הסגנון העוקצני שלך מטריף, ועדיין לא התנצלת על 'ההטעיה' שייחסת לי

בוגר חברון אמר:
כל שאלה לכשעצמה, צריכה להיות נידונת באובייקטיביות ובכובד ראש,
והיה מן הראוי להתחשב לפחות בחששות של הרבנים המתירים.
 
נכון שבכובד ראש, אבל בכל 'שאלה' ולא בכל רשרוש מומצא
היה מן הראוי להתחשב גם בגועל נפש של הנשים, ובבריאות שלהן
 

מתאבק בעפר

משתמש רגיל
יואל שילה אמר:
אני שוב ושוב משפשף את עיני בתמהון על הדיון הזה
עלי אפשר לומר - אתה בעל תשובה, אבל לא על רוב כל הכותבים כאן
וכי נולדתם בירח?
אי פעם ראיתם דיון רציני בספרות הפוסקים על החיוב לדאוג שלא יהיו בועות אויר על היד בעת הנטילה, וכיצד מקובל מהראשונים למנוע זאת?
וכי כל סברא שעולה על דעתכם היא חוקית?
שום זכר בקדמונים להמצאה זו, שום מסורת בעל פה מגדולי הפוסקים, איזה סיפור מהקה"י הידוע בחסידותו - וכבר דנים ברצינות בדרכים לצאת בזה יד"ח, והחילוקים בין עור יבש לשמנוני ובין קיץ לחורף?
וכי העדות שלי על הגרח"ק לא יכולה להשמע על כל פוסק בישראל שיש לו מסורת פסיקה?
מסתבר שעשרות פעמים נוכחתי כשהרב ברנדייס נטל ידיו - ומעולם לא ראיתי ולא שמעתי ממנו על המצאה כזו - והוא שימש שנים את הגרנ"ק ואת הגר"מ סולובייצ'יק ואת רבני גייטסהאד.
איך מגיעים להדרדרות כזו שת"ח ממציאים סברות מהבטן ודנים בהן ברצינות - כך לומדים הלכה בישראל?
נתבלעה דעתכם?
טוב, אני בעל תשובה, ולא מבין מאומה בניואנסים החרדיים השרשיים...
אני מבין אותך עד הסוף,
אצלנו בחיידר באמת סיפרו לנו תמיד שהחזו"א היה מקפיד לשטוף את הידים לפני כל נטילה ולנגב היטב, כי הוא חשש (בנטילה דרבנן) שאם היד יבשה המים לא מגיעים לכל מקום, גם כשהייתי בישיבה היו הרבה שהקפידו על זה.
מסתבר שאכן יש דברים שגדלים איתם.
 

כי הם חיינו

משתמש ותיק
שאר לעמו אמר:
כי הם חיינו אמר:
יואל שילה אמר:
ואני מעיד שראיתי את הגרח"ק נוטל לסעודה בלי להרטיב את היד לפני כן
כבר הגבתי על כך לעיל, אולי לא מספיק ברור,
בד"כ אצל רוב האנשים לא נוצרים בועות, זה קורה בתקפות מסוימות בשנה אצל אותם אנשים שסובלים מבעיה של יובש בעור,
ולכן אין ראיה מכך שהגרח"ק לא מרטיב את היד כיון שיתכן שהוא לא סובל מהבעיה של יובש בעור,
זה לא קשור לעור יבש או לא, ולתקופות אלו ואחרות בשנה (למעט אם יוצא שגב היד מזיעה מאוד בקיץ). כשהנקבוביות התרחבו מחמת המים, התחושה בהם יותר טובה. ויש מעשה שהחזו"א שיבח על בן אחותו הגרש"שקרליץ על ששטף ידיו קודם הנטילה. אבל יש כאן עדות על הגרח"ק.
מכל מקום ברור שלא טובלים פעמיים כדי שיבואו המים ואחרי זה עוד טבילה.

אני מדבר על מציאות שאני מכיר, אני מדבר על עור יבש שגורם לסדקים בעור, ולא סתם על עור פחות לח, כשנוטלים ידים נוצרים בועות אויר ביד ולעיתים מדובר גם בבועות יחסית גדולות, ובעור רגיל זה כמעט לא קורה [ואם אתה לא מכיר כנראה שלא בדקת, או שאצלך זה עובד אחרת]

לענין דינא לגבי נט"י
לכוארה הדבר פשוט כדברי הרב @יואל שילה  שכיוון שהדבר מצוי ולא שמענו ולא ראינו שהפוסקים הזהירו על כך לכוארה שאין כאן למה לחשוש,
אלא שמישהו סיפר כאן שהסטיפלר חשש לזה, ועוד הביאו כאן מהחזו"א, וזה סיבה לברר האם זה היה חומרא אישית שלו, או שיש עוד מי שחשש לזה, 
[אני אישית כשהייתי בגיל ישב"ק החמרתי בזה, אבל כשבגרתי  הבנתי שדבר שלא ראיתי ולא שמעתי לאנשים גדולים וחכמים ממני לחשוש לו, כנראה שאין בזה בעיה, ולכן הפסקתי לחשוש לזה,]
ולענין מקווה ריין שמייצר בועות זהו נידון חדש שלא היה עד היום, ואכן מסתבר לדמותו לנט"י, שכמעט לא שמענו בזה להחמיר, וכמו"כ יש להוכיח כמו שכתבת שלא שמענו לגבי טבילה שיש לטבול פעמיים,
אלא שעכ"פ כיוון שהנושא הוא טבילה דאוריתה ומדובר בדבר חדש, קשה לקבוע מסברא שאכן זה דומה, וצריך הכרעה של גדולי הרבנים בזה, שאולי יש לחלק בין בועה שנוצרת מעצמה למכשיר שמכניס כאן בועות אוויר,
והיה מי שכתב כאן באשכול שזה הטעם של הרבנים שהורו שלא להפעיל את המקווה ריין בשעת הטבילה, אלא שיתכן כדברי הר' יואל שילה שכיוו שאין בזה כ"כ צורך הרבנים הורו לכתחילה להחמיר בזה אע"פ שלדינא אין בזה בעיה,
[כמו"כ מסתבר שגם כשיש מכשיר שמייצר בועות במקווה עדיין זה לא גרום שישארו מקמות בגוף שלא יבוא עליהם מים, אלא שצריך לבדוק האם אכן ככה היא המציאות]
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
מתאבק בעפר אמר:
יואל שילה אמר:
אני שוב ושוב משפשף את עיני בתמהון על הדיון הזה
עלי אפשר לומר - אתה בעל תשובה, אבל לא על רוב כל הכותבים כאן
וכי נולדתם בירח?
אי פעם ראיתם דיון רציני בספרות הפוסקים על החיוב לדאוג שלא יהיו בועות אויר על היד בעת הנטילה, וכיצד מקובל מהראשונים למנוע זאת?
וכי כל סברא שעולה על דעתכם היא חוקית?
שום זכר בקדמונים להמצאה זו, שום מסורת בעל פה מגדולי הפוסקים, איזה סיפור מהקה"י הידוע בחסידותו - וכבר דנים ברצינות בדרכים לצאת בזה יד"ח, והחילוקים בין עור יבש לשמנוני ובין קיץ לחורף?
וכי העדות שלי על הגרח"ק לא יכולה להשמע על כל פוסק בישראל שיש לו מסורת פסיקה?
מסתבר שעשרות פעמים נוכחתי כשהרב ברנדייס נטל ידיו - ומעולם לא ראיתי ולא שמעתי ממנו על המצאה כזו - והוא שימש שנים את הגרנ"ק ואת הגר"מ סולובייצ'יק ואת רבני גייטסהאד.
איך מגיעים להדרדרות כזו שת"ח ממציאים סברות מהבטן ודנים בהן ברצינות - כך לומדים הלכה בישראל?
נתבלעה דעתכם?
טוב, אני בעל תשובה, ולא מבין מאומה בניואנסים החרדיים השרשיים...
אני מבין אותך עד הסוף,
אצלנו בחיידר באמת סיפרו לנו תמיד שהחזו"א היה מקפיד לשטוף את הידים לפני כל נטילה ולנגב היטב, כי הוא חשש (בנטילה דרבנן) שאם היד יבשה המים לא מגיעים לכל מקום, גם כשהייתי בישיבה היו הרבה שהקפידו על זה.
מסתבר שאכן יש דברים שגדלים איתם.

הגרח"ק לא גדל איתם... וא"ז אלא סלסול.
אגב בועות אויר זעירות במים, זה ענין אחר לגמרי לדעתי. המנהג השל החזו"א הוא כלפי העור שלא 'מקבל' את המים, ולא כלפי בועות זעירות במים הן במקוה הן בספל נט"י, ודו"ק.
 

יואל שילה

משתמש ותיק
התקשר אלי כעת חתנו של הרב ליטמנוביץ', וניצלתי את ההזדמנות לשאול אותו מדוע חמיו אמר שלא להפעיל את המכשיר בעת הטבילה, והשיב שמה שהבד"צ כתבו זו דעתו של הרב ליטמנוביץ - למגדר מילתא [אטו פילטרים בעייתיים] ומהיות טוב [מאחר ואין בזה צורך בעבודה רציפה] (ההסברים בסוגרים שלו ולא שלי)
ושדעתו שהטבילה כשהמכשיר פועל היא כשרה ולא חשש לבועות, ולעתים הוא עצמו טובל לפנות בוקר כשהמכשיר פועל.
 

חזק וברוך

משתמש ותיק
הרב @יואל שילה
תנוח דעתך, כל בר דעת מבין שהכל הבל מוחלט. בתחילה ממציאים כימיה חדשה ('תגובת שרשרת'...), אח"כ ממציאים תורה חדשה ('חציצה בבועות'), והכל בשם המצוה הגדולה לפסול את המקוה ריין בכל מחיר שבעולם.

ההתרשמות שלי היא שמדובר בטרולים שעושים זאת בשביל האקשן, ואף אחד כאן לא מתכוין ברצינות.
 

כי הם חיינו

משתמש ותיק
חזק וברוך אמר:
הרב @יואל שילה
תנוח דעתך, כל בר דעת מבין שהכל הבל מוחלט. בתחילה ממציאים כימיה חדשה ('תגובת שרשרת'...), אח"כ ממציאים תורה חדשה ('חציצה בבועות'), והכל בשם המצוה הגדולה לפסול את המקוה ריין בכל מחיר שבעולם.

ההתרשמות שלי היא שמדובר בטרולים שעושים זאת בשביל האקשן, ואף אחד כאן לא מתכוין ברצינות.
נכון שיש כאן כאלה שמחפשים מתחת לאדמה לאסור,
אבל גם ישנם כאלה כאן שרוצים לשמוע ולברר את הנושא ברצינות,
ותודה לכל הרבנים החשובים כאן ובפרט לר' יואל שליט"א שטורחים לללבן את הנושא מכל זווית אפשרית,
 
 

תלמיד נאמן

משתמש ותיק
יואל שילה אמר:
ואת הגר"מ סולובייצ'יק
על אחד מגאוני המשפחה דבריסק סופר לפני כיובל, שהוא בודק לאחר הנטילה (באופן מסויים) אם המים הגיעו לכל מקום.

אגב, גם אם נימא דנחשב "כאילו" הגיעו המים ולא חייבו חז"ל יותר מזה, אבל אכתי יש שאלה אחרת כשרוצה להוסיף וליטול נטילה לחצאין, וצריך שיהיה הכל רטוב דאי לאו הכי אין הנטילות מתחברות.
 

יואל שילה

משתמש ותיק
אני מתאר לעצמי את האשכול הלוהט שהתקיים כאן בפורום לפני כמאה שנה, כשהכניסו את המבנה החדש והבעייתי של מקוואות העשויים מבטון - שניתן להרימם כאחת, והגדילו להוסיף מכשלה כשהוסיפו ברזלים מק"ט לחיזוק הבטון.
בסוף יד המכשירים היתה על העליונה, אוי ואבוי.
 

אברהם זינגר

משתמש ותיק
יואל שילה אמר:
אני מתאר לעצמי את האשכול הלוהט שהתקיים כאן בפורום לפני כמאה שנה, כשהכניסו את המבנה החדש והבעייתי של מקוואות העשויים מבטון - שניתן להרימם כאחת, והגדילו להוסיף מכשלה כשהוסיפו ברזלים מק"ט לחיזוק הבטון.
בסוף יד המכשירים היתה על העליונה, אוי ואבוי.
 שאלו את זה באשכול, והרב שילה כתב להתיר :)
 

חזק וברוך

משתמש ותיק
כי הם חיינו אמר:
ולענין מקווה ריין שמייצר בועות זהו נידון חדש שלא היה עד היום, ואכן מסתבר לדמותו לנט"י, שכמעט לא שמענו בזה להחמיר, וכמו"כ יש להוכיח כמו שכתבת שלא שמענו לגבי טבילה שיש לטבול פעמיים,
מצד המציאות - טבילה הרבה הרבה יותר קל מנט"י.
בנט"י המים נמצאים על היד חצי שניה, ויתכן שבנקודה מסויימת לא נגעו המים בגלל זוית השפיכה או סיבה אחרת [והמציאות תוכיח], אך בטבילה אין מציאות בעולם שבועות קטנות של אויר ימנעו מגע של מים.

וכבר ציינו כאן לדיו וטיט הלח וכו' שאינם חוצצים מפני שהמים חודרים דרכם.
 

בוגר חברון

משתמש ותיק
יואל שילה אמר:
אני מתאר לעצמי את האשכול הלוהט שהתקיים כאן בפורום לפני כמאה שנה, כשהכניסו את המבנה החדש והבעייתי של מקוואות העשויים מבטון - שניתן להרימם כאחת, והגדילו להוסיף מכשלה כשהוסיפו ברזלים מק"ט לחיזוק הבטון.
בסוף יד המכשירים היתה על העליונה, אוי ואבוי.
גם האשכול הלוהט על כתיבת סת"ם בשיטת מתיחת בד משי מן הסתם עורר בשעתו עניין רב, 
כמובן היו את אלו שעקמו הכל כדי להכשיר, ואף עוררו חמלה רבה בתיאורים סוחפי דמעות על הגועל נפש שבשיטות הכתיבה הישנות,
הם גם ידעו לספר כי ממציאי השיטה בכלל היו מעוניינים לפרוש מהעניין, ורק ממשיכים בלחץ הרבנים בשביל צורך הרבים,
חבל רק שבסופו של יום, המקום היחיד שנשאר שם זכר להמצאה הגאונית, זה עיירה צפונית הסמוכה לכפר חסידים.
 
 

בן ישיבה

משתמש ותיק
בוגר חברון אמר:
יואל שילה אמר:
אני מתאר לעצמי את האשכול הלוהט שהתקיים כאן בפורום לפני כמאה שנה, כשהכניסו את המבנה החדש והבעייתי של מקוואות העשויים מבטון - שניתן להרימם כאחת, והגדילו להוסיף מכשלה כשהוסיפו ברזלים מק"ט לחיזוק הבטון.
בסוף יד המכשירים היתה על העליונה, אוי ואבוי.
גם האשכול הלוהט על כתיבת סת"ם בשיטת מתיחת בד משי מן הסתם עורר בשעתו עניין רב, 
כמובן היו את אלו שעקמו הכל כדי להכשיר, ואף עוררו חמלה רבה בתיאורים סוחפי דמעות על הגועל נפש שבשיטות הכתיבה הישנות,
הם גם ידעו לספר כי ממציאי השיטה בכלל היו מעוניינים לפרוש מהעניין, ורק ממשיכים בלחץ הרבנים בשביל צורך הרבים,
חבל רק שבסופו של יום, המקום היחיד שנשאר שם זכר להמצאה הגאונית, זה עיירה צפונית הסמוכה לכפר חסידים.
 

בעבר שמעתי ביאור על המשנה כל מחלוקת שהיא לשם שמי סופה להתקיים,
היינו שיש מחלוקת שבן אדם על דעתו טענתו ונימוקיו מתחילה ועד סוף, וזה הוא סופה להתקיים, והוא לשם שמים,
אך יש מחלוקת שבן אדם כל הזמן משנה טענתו כאשר הפריכוהו בזה יטען טענה אחרת הכל כדי להוכיח כי הוא צודק, וזו אין סופה להתקיים כי כל הזמן משנה טענותיו, והוא סימן שאינה לשם שמים,
והמבין יבין
 

יואל שילה

משתמש ותיק
בוגר חברון אמר:
יואל שילה אמר:
התקשר אלי כעת חתנו של הרב ליטמנוביץ', וניצלתי את ההזדמנות לשאול אותו
אם תוכל לנצל את ההזדמנות לשאול אותו איה תשובת חמיו הגאון שליט"א
שאלתיו, ואמר שמה שהבד"צ כתבו הוא מה שהוא אמר.
ואני עדיין ממתין להתנצלות על עקיצותיך המיותרות
ובאשר לדפוס משי - אם תצליח להסביר היטב מה הטעם בבירבורים הללו, וכיצד זה יקדם אותנו להכרעה בדין המקוה ריין - יגיע לך כל השוחד שקיבלתי ממנהל המקוה ריין...
וסתם כך מעניין אם למדת את תשובתי על הדפוס משי, או שרק קראת את הפשקווילים של יניב עסיס, שאין שום קשר בינם ובין מה שכתבתי.
 
מתאבק בעפר אמר:
אצלנו בחיידר באמת סיפרו לנו תמיד שהחזו"א היה מקפיד לשטוף את הידים לפני כל נטילה ולנגב היטב, כי הוא חשש (בנטילה דרבנן) שאם היד יבשה המים לא מגיעים לכל מקום, גם כשהייתי בישיבה היו הרבה שהקפידו על זה.
לא שמעתי מימי, וגדלתי בקרב חזונישניקעס מובהקים.
אבל לא שמענו אינו ראיה.
מיהו מדלא נוהג כך הגר"ח, זה כמעט ראיה שאין עליה תשובה, כי כל מה שנהג מרן נוהג מרן אחריו כידוע.
 

בוגר חברון

משתמש ותיק
יואל שילה אמר:
ואני עדיין ממתין להתנצלות על עקיצותיך המיותרות
על הטעיה העליתי מיד אחרי דבריך הנפלאים התנצלות, אין לי מושג מדוע היא נמחקה.
וכשיפסיק כב' לסאון בוז ולהטיל רפש על הרואים בצד האיסור אפשרות סבירה, יקויים בו מאחז"ל "במדה שאדם מודד -- בה מודדין לו".
 
בוגר חברון אמר:
פינחס רוזנצוויג אמר:
בוגר חברון אמר:
גם האשכול הלוהט על כתיבת סת"ם בשיטת מתיחת בד משי מן הסתם עורר בשעתו עניין רב,
אלא ששם כל הרבנים אסרו פה אחד.
ממש לא
נדמה לי שיש באשכול זה מי שיכול להחכים אותך בעניין
אני זוכר היטב את הפולמוס אז, ואני לא זוכר אפילו אחד שהתיר.
 

יואל שילה

משתמש ותיק
'הבוז והרפש' כלשונך אינם נגד אנשים אלא נגד סברות. בדיוק אמש שוחחתי אודות הרב רוטר עם מישהו - ושיבחתי אותו מאד למרות שדעותנו חלוקות.
לגופו של איש - אני מטיל רפש רק בעסיס, שמחפש את הראש שלי בכל מקום.
כשהסברות מומצאות - היחס שלי אליהן הוא בבוז.
המציאו שאורבך חזר בו על סמך שורה במייל שאין שום קשר בינה ובין המסקנה שהוא חזר בו [וכששאלו אותו - הוא אמר במפורש שלא חזר בו]
המציאו תגובות שרשרת אינסופיות שמשנות טריליוני מולקולות תוך זמן קצר ולא הביאו לדברים שום ראיה שיש בה ממש והכרח שמקובלת על אנשי המקצוע
המציאו חשש בבועות שנוגעות בעור - ששום אדם לא אמור לקבל שיש בזה חשש לאחר שמים קדמו
המציאו ר"ש שטבילה במקוה מבעבעת אינה טבילה - בעוד כל לומד רואה שהוא מדבר על קצץ שמעל המקוה ולא על בועות אוויר שבתוך המים
המציאו חשש שבועת אוויר עומדת בתוך נקב ההשקה וממעטת אותו - אין צורך לחזור על דעתי בזה
המציאו שוחד שמנהלי מקוה ריין שיחדו את רבני הבד"צ [וגם אותי...]
המציאו שלצטר הוא עובד של החברה וממילא בעל אינטרס [טוב, שם באמת אפשר להבין מנין הגיעו לטעות], וכך מחקו את כל הידע המקצועי שלו
ללא קושי אפשר להזכר בעוד כמה המצאות ללא שחר, הבהרתי את העקרון

אך אתה מלגלג על אדם, ואפילו לא קראת את המאמר שעליו אתה מלגלג, כי אם היית קורא היית נוכח שהוא עמוק ויסודי ביותר, ואין קשר בינו ובין הפשקווילים.
 

קצר ולעניין

משתמש ותיק
יואל שילה אמר:
וסתם כך מעניין אם למדת את תשובתי על הדפוס משי, או שרק קראת את הפשקווילים של יניב עסיס, שאין שום קשר בינם ובין מה שכתבתי.

במה מדובר?
מי התנגד ולמה?
מי זה יניב עסיס?
האם זה מקובל להשמיץ בפורום אדם שחי עימנו בשמו המפורש, והאם לא עוברים בכך על כללי הפורום
זו כבר שאלה למנהלים
 

יואל שילה

משתמש ותיק
זה לא שייך לאשכול הנוכחי, וחבל להוסיף עוד חמישים עמודים על זה
כתבתי לפני יותר מעשר שנים תשובה המפרקת את הפסול שפסלו את הדפוס משי לכל מרכיבי הסוגיא, ודנתי בכל מרכיב בפני עצמו
כתבתי בבירור שאין לנהוג כך למעשה
אך הבאתי שגם הרב עבאדי כתב תשובה, ונהנתי שכיוונתי לכל דבריו, והוספתי את התוספת שהוא הוסיף שבמקום שספרי התורה פסולים ולא ישקיעו בספר כשר [כגון במחנות צבא] - עדיף לפחות ס"ת בדפוס משי על פני ספר פסול.
יניב עסיס הוא הלוחם הידוע נגד פאות נכריות, שמחפש את ראשי משנת תשס"ח, ודואג לפשקווילים נגדי בכל מקום בחדווה גדולה, וכעת הוציא פשקוויל שהתברר שהרבנים המתירים במקוה ריין סמכו על המשכיל יואל שילה, שכתב להתיר להשתמש בדפוס משי, והביא צילום מסך מהמשפט שכתבתי בו בשם הרב עבאדי שכשהאלטרנטיבה היא ס"ת פסול או דפוס משי, וכו'.
וכעת ידידינו בוגר חברון העלה כאן את הנושא כדי להראות שאני מחפש היתר בכל דבר בניגוד גמור לכל גדולי ישראל וכו'
יהי לו אשר לו, לבריאות
עדיין לא היה מי שפרך את המאמר על דפוס משי בכלי הלכה טהורים.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית