רש''י פ' בא במכת בכורות :
מֵאָדָם וְעַד בְּהֵמָה – מִי שֶׁהִתְחִיל בָּעֲבֵרָה, מִמֶּנּוּ מַתְחֶלֶת הַפּוּרְעָנוּת (שם).
לכא' מכאן ראי' שיש 'קדימה' בלומדעס גם כשאין קדימה בזמן, כי הרי כולם נהרגו ברגע אחד... אלא שבאמת צ''ע שאומרים מהגר''ח שאין 'זמן' של חצות אלא שעד חצות כולם חיו ומהרגע שאחרי חצות הם לא המשיכו לחיות, אז א''כ מאי קדימה שייך גם בלומדעס ?..
מֵאָדָם וְעַד בְּהֵמָה – מִי שֶׁהִתְחִיל בָּעֲבֵרָה, מִמֶּנּוּ מַתְחֶלֶת הַפּוּרְעָנוּת (שם).
לכא' מכאן ראי' שיש 'קדימה' בלומדעס גם כשאין קדימה בזמן, כי הרי כולם נהרגו ברגע אחד... אלא שבאמת צ''ע שאומרים מהגר''ח שאין 'זמן' של חצות אלא שעד חצות כולם חיו ומהרגע שאחרי חצות הם לא המשיכו לחיות, אז א''כ מאי קדימה שייך גם בלומדעס ?..