ישתבח שמו לעד
משתמש ותיק
אני מצרף כאן קובץ שיתכן שהוא קצת מגמתי, אבל יש שם מקור לכל דבר, ויש דברים שאפשר למצוא אותם במקומות נוספים עם אותה גירסא,
הצג קובץ מצורף הרב אלישיב והרב קוק.pdf
תוהה בדרך אמר:לי דווקא זכור שכןעל כל פנים אמר:לאיעקב שלם אמר:הלא כן?
ישתבח שמו לעד אמר:אני מצרף כאן קובץ שיתכן שהוא קצת מגמתי, אבל יש שם מקור לכל דבר, ויש דברים שאפשר למצוא אותם במקומות נוספים עם אותה גירסא,הרב אלישיב והרב קוק.pdf
על כל פנים אמר:מין ואפיקורס מצוה לזלזל בו גם לאחר מותויאיר אור אמר:אבל הם כבר לא איתנו יותר מ30 שנה ודרך ההשקפה הקלוקלת ברורה
ואין צורך לדבר על האיש
האם אתה מכבד שבתי צבי?
יאיר אמר:ישתבח שמו לעד אמר:אני מצרף כאן קובץ שיתכן שהוא קצת מגמתי, אבל יש שם מקור לכל דבר, ויש דברים שאפשר למצוא אותם במקומות נוספים עם אותה גירסא,הרב אלישיב והרב קוק.pdf
מה שהבאתי פה https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?p=453171#p453171
אכן הסנדק היה האדמו"ר מרחמסטריווקא.שמעתתא אמר:למיטב ידיעתי, הסנדק היה האדמור מרחמסטריווקא, והכהן הפודה היה הר"ק
יעקב שלם אמר:תוהה בדרך אמר:והגר"ש אוירבך זצ"ל, אחזו מארי"ה קוק לאדם גדול
שהיה סנדק שלו
הלא כן?
על כל פנים אמר:לאיעקב שלם אמר:הלא כן?
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7%99%D7%97%D7%94%3A%D7%A9%D7%9E%D7%95%D7%90%D7%9C_%D7%90%D7%95%D7%99%D7%A8%D7%91%D7%9Aתוהה בדרך אמר:לי דווקא זכור שכןעל כל פנים אמר:לאיעקב שלם אמר:הלא כן?
שלוש ניחושים... (היסטוריה סלקטיבית..)יעקב שלם אמר:אני קראתי כך בספר על הגרשז"א
יש למישהו הסבר למו"מ
מי היה הסנדק של ר' שמואל?
בקובץ שהבאת מביא גם את הדברים שנאמרו בעת שעלו אליו בנוגע לספר הנידון (ביוזמת 2 בחורים... בנין נערים סתירה...)ישתבח שמו לעד אמר:אני מצרף כאן קובץ שיתכן שהוא קצת מגמתי, אבל יש שם מקור לכל דבר, ויש דברים שאפשר למצוא אותם במקומות נוספים עם אותה גירסא,הרב אלישיב והרב קוק.pdf
המזרחי לא נוסד על ידי הרב קוק, ולא את כל הבעיות שיש אצל ממשיכיהם אפשר לתלות ברב קוק.יאיר אור אמר:4. כיום שכל רואה יודע לאן הביאה דרכו ובפרט בעת הזאת ה"י אין שום צורך לכוון האש נגד האדם אלא נגד דעותיו
תדע לך שגדול"י הנ"ל אחזו כן על הר"קיאיר אור אמר:אכן לכך התכוין הגרי"ש: תשאל בבתי אונגרין הם "יודעים"
תדע לך שמעשיך חמורים ביותר לכבד את ש"צ שר"י עוכר ישראל בדימוי להרב קוק
חסר לך הרבה ידע היסטורי כנראה לא ידוע לך סופו של ש"צ שהתנצר
ושוב השקפתו של הרב קוק פסולה לדעת כל רבני שומרי המסורה אך כיום אין צורך ל"התהדר"
לדבר אישי נגדו
אני קראתי שאצל הגרש"ז היתה תלויה תמונתו של הראי"ה, ובנו הגר"ש דאג שיאמרו לו שהציבור מבין מזה לא את מה שהוא התכוון, ומלכתחילה השתכנע הגרש"ז והסכים שיש להסיר את התמונה מן הקיר, ולבסוף חזר בו ולא הסירה.תוהה בדרך אמר:ושמעתי ממקורב להגר"ש, שהרבה שנים תמונתו הייתה תלויה בסלון ביתו, עד שהגר"ד לנדו שליט"א (שהוא מתלמידי החזו"א) העיר לו ע"כ, ואז הוא הוריד את זה
שמעתי [איני יודע מקור מוסמך] כי פע"א דיבר אחד בבית הגרש"ז בגנות הר"ק, ואמר הגרש"ז, הייתי מוציא אותך מביתי, אבל כיון שבני הגר"ש נמצא פה, אתאפק.דבש לפי אמר:אני קראתי שאצל הגרש"ז היתה תלויה תמונתו של הראי"ה, ובנו הגר"ש דאג שיאמרו לו שהציבור מבין מזה לא את מה שהוא התכוון, ומלכתחילה השתכנע הגרש"ז והסכים שיש להסיר את התמונה מן הקיר, ולבסוף חזר בו ולא הסירה.תוהה בדרך אמר:ושמעתי ממקורב להגר"ש, שהרבה שנים תמונתו הייתה תלויה בסלון ביתו, עד שהגר"ד לנדו שליט"א (שהוא מתלמידי החזו"א) העיר לו ע"כ, ואז הוא הוריד את זה
אני תוההתוהה בדרך אמר:שלוש ניחושים... (היסטוריה סלקטיבית..)יעקב שלם אמר:אני קראתי כך בספר על הגרשז"א
יש למישהו הסבר למו"מ
מי היה הסנדק של ר' שמואל?
שוב לא עם השיטה אלא האישעל כל פנים אמר:מעניין שהגריש"א חי עם זה שהיו שאחזו כן
לא, ההקלטה בענין זלזול האיש וע"ז אמר הגריש"א שיש הסוברים כן, למרות שהוא לא סבר כןיאיר אור אמר:שוב לא עם השיטה אלא האישעל כל פנים אמר:מעניין שהגריש"א חי עם זה שהיו שאחזו כן
לא מדברים על שינוי הכיפה לסרוגהדבש לפי אמר:המזרחי לא נוסד על ידי הרב קוק, ולא את כל הבעיות שיש אצל ממשיכיהם אפשר לתלות ברב קוק.יאיר אור אמר:4. כיום שכל רואה יודע לאן הביאה דרכו ובפרט בעת הזאת ה"י אין שום צורך לכוון האש נגד האדם אלא נגד דעותיו
הממשיכים הישירים של תלמידי הרב קוק הם ישיבות מרכז הרב והר המור.
זה לא טענה. כי הוא עוסק בלוז של הדתיות הלאומית.יאיר אור אמר:הבא נא שם של רב בקנה מידה שמשפיע על ציבוראבי חי אמר:מחלוקת רבותינו והרב אור שליט"איאיר אור אמר:5. כל המכוין נגדו כיום נגוע ביצר ההשחתה ללא צורך, אך נגד השקפתו יש לחזור ולשנן והוכיח מהמצב היום את טעות
(רבותינו = רבני המזלזלים בו)
ב30 שנה האחרונות שטרח לכתוב מאמר נגדו
להבדיל כמו שמשהו יכתוב היום מאמר נגד מנדלסון שר"י
על כל פנים אמר:לא, ההקלטה בענין זלזול האיש וע"ז אמר הגריש"א שיש הסוברים כן, למרות שהוא לא סבר כןיאיר אור אמר:שוב לא עם השיטה אלא האישעל כל פנים אמר:מעניין שהגריש"א חי עם זה שהיו שאחזו כן
ממשיכי בנו הם הישיבות שהזכרתי (ולענ"ד גם את הבעיות שיש בישיבות ההם יש ליחס לבנו יותר מאשר אליו), והחלקים שהגיעו להיכן שהגיעו אינם קשורים כלל לא אליו ולא אל בנו (גם אם הם משתמשים בדבריהם כשהם מתאימים להם).יאיר אור אמר:לא מדברים על שינוי הכיפה לסרוגהדבש לפי אמר:המזרחי לא נוסד על ידי הרב קוק, ולא את כל הבעיות שיש אצל ממשיכיהם אפשר לתלות ברב קוק.יאיר אור אמר:4. כיום שכל רואה יודע לאן הביאה דרכו ובפרט בעת הזאת ה"י אין שום צורך לכוון האש נגד האדם אלא נגד דעותיו
הממשיכים הישירים של תלמידי הרב קוק הם ישיבות מרכז הרב והר המור.
אלא על שיטתו שבנו הניחד ועוד תלמידים המשיכו בדרכו
וחלקים גדולים מהם הגיעו להיכן שהגיעו
לא מסכים עם הפרשנות הזו, זה ב3:19, אין צורך להבין יידיש לזהמשתדל לעשות רצון ה' אמר:הרב מתעניין: "מי זה? הוא תלמיד חכם?"
הנוכחים: הוא בעל תשובה.
הרב: בעל תשובה... [י"ל שכוונתו שלפעמים בעלי תשובה הם חכמים בעיניהם נגד כולם כי קנו לעצמם את המידה לעשות היפך הסביבה -שחזרו בתשובה]
חלק זה של ההקלטה קשה לשמיעה והדברים אינם ממש בסדר שנאמרו.משתדל לעשות רצון ה' אמר:מספרים לרב על ספר חדש שיצא בהסכמת רמ"מ שולזינגר ור"י סילמן. אומרים שר' דב [בהתחלה חשבתי שהכוונה להלברטל, ממקורבי הרב אלישיב, בהמשך אני מבין שכנראה הכוונה לר' דב יפה, המשגיח דכפר חסידים] ועוד כמה אברכים מבקשים שיכתוב מכתב שלא נוח עם הזלזול הרב קוק, מצטטים ביטויים קשים על ה"ק: אפיקורס, רשע, שבתי צבי, שוטה, סידור קידושין שלו בטל, כמו"כ מספרים שהמחבר מוכר את הספרים בישיבות ובחורים קונים וקוראים.
הרב אלישיב: "אבל אלו שאוחזים בשיטה הזו, לא יעזור שאני אכתוב, חלק בבני ברק וחלק בירושלים. אם אני אצא נגד, יהיה עוד עשרים כמו הספר הזה. מה יצא מזה? צריך לדעת שיש כאלו שאוחזים כך. מה לעשות?".
מבקשים שוב שיכתוב מכתב שספר זה "אין רוח אלוקים נוחה הימנו" (ביטוי מוזר...) וזה יוריד את ערך הספר.
הרב: "צריך לדעת את המציאות שיש כאלו שחושבים שזה קודש קדשים. מה לעשות? להיפך, אם יצאו נגד זה, יצאו עוד עשרים ספרים כאלו, אין מה לומר להם, אין מה לעשות, אין עצה לזה".
שטותים אך כבר נדוש כאן בעבר, (ולדברי האדמו"ר מסטאמר בספריו כמעט כל גדולי ישראל נכשלו במינית ואיפקורסית)על כל פנים אמר:איזה רב כותב נגד מנדלסון?יאיר אור אמר:הבא נא שם של רב בקנה מידה שמשפיע על ציבור
ב30 שנה האחרונות שטרח לכתוב מאמר נגדו
להבדיל כמו שמשהו יכתוב היום מאמר נגד מנדלסון שר"י
לעצם הענין, האדמו"ר מסאטמאר, הגרי"ז, הגר"א וסרמן, ומסתמא עוד, אחזו שהיה מין ואפיקורס.
יאיר אור אמר:דבש לפי אמר:המזרחי לא נוסד על ידי הרב קוק, ולא את כל הבעיות שיש אצל ממשיכיהם אפשר לתלות ברב קוק.יאיר אור אמר:4. כיום שכל רואה יודע לאן הביאה דרכו ובפרט בעת הזאת ה"י אין שום צורך לכוון האש נגד האדם אלא נגד דעותיו
הממשיכים הישירים של תלמידי הרב קוק הם ישיבות מרכז הרב והר המור.
לא מדברים על שינוי הכיפה לסרוגה
אלא על שיטתו שבנו הניחד ועוד תלמידים המשיכו בדרכו
וחלקים גדולים מהם הגיעו להיכן שהגיעו
תביע את דעתך כרצונך, עדיף בלשון מכובדת, אבל למה לשקר? כל גדולי ישראל??שאר לעמו אמר:מעניין מי כל כך בער לו הנושא של הר"ק? הרי הביקורת כנגדו היה חריפה מכל גדולי הדורות.
האשכולות על הרב קוק מלאים בטענות מסוג זה של שאר לעמו.יראתי בפצותי אמר:תביע את דעתך כרצונך, עדיף בלשון מכובדת, אבל למה לשקר? כל גדולי ישראל??שאר לעמו אמר:מעניין מי כל כך בער לו הנושא של הר"ק? הרי הביקורת כנגדו היה חריפה מכל גדולי הדורות.
היו דעות שונות בין גדולי ישראל עליו. על דעת החזו"א יש ויכוח בחומרת השלילה, יש מביאים ראיות ששלל בחריפות, יש הטוענים ששלל אך לא בחריפות, ויש הטוענים שביקר קשות אך העריך את גדלותו, רוב תלמידיו נטו לשתיקה בנושא זה, למרות ששוללים את דעותיו ובחריפות.
הגרי"ז ביקר בחריפות עצומה, אך עד כמה שאני יודע (וסביר שהמקורות שלי בנושא טובים מ95% מהכותבים כאן לפחות) סבר שהוא נעבעך אפיקורס, והלך בנושא לשיטת בריסק המחודשת.
רוב גדולי ישראל העריכו אותו מאוד, וזה כולל את הגרא"ז מלצר, כל ראשי הישיבות בתחילת המדינה, ובעצם כמעט כל חכמי ישראל שבדור, גם בדור אח"כ כן היה דעת הגרשז"א הגריש"א וכל חכמי ישראל שאינם מחצרות בריסק והחזו"א.
המבקר החריף ביותר היה הגרא"ו זצ"ל שכתב עליו כאפיקורס ורשע גמור, והפלא הגדול שככל הנראה דעת הח"ח הייתה הפוכה בנושא זה.
שאר לעמו אמר:מעניין מי כל כך בער לו הנושא של הר"ק? הרי הביקורת כנגדו היה חריפה מכל גדולי הדורות.