הקלטה נדירה מדברי הרב אלישיב לגבי הספר דת הציונות.

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

יאיר אור

משתמש ותיק
על כל פנים אמר:
יאיר אור אמר:
אבל הם כבר לא איתנו יותר מ30 שנה ודרך ההשקפה הקלוקלת ברורה
ואין צורך לדבר על האיש
מין ואפיקורס מצוה לזלזל בו גם לאחר מותו
האם אתה מכבד שבתי צבי?


אכן לכך התכוין הגרי"ש: תשאל בבתי אונגרין הם "יודעים"
תדע לך שמעשיך חמורים ביותר לכבד את ש"צ שר"י עוכר ישראל בדימוי להרב קוק
חסר לך הרבה ידע היסטורי כנראה לא ידוע לך סופו של ש"צ שהתנצר
ושוב השקפתו של הרב קוק פסולה לדעת כל רבני שומרי המסורה אך כיום אין צורך ל"התהדר"
לדבר אישי נגדו
 
 

ישתבח שמו לעד

משתמש ותיק
יאיר אמר:
ישתבח שמו לעד אמר:
אני מצרף כאן קובץ שיתכן שהוא קצת מגמתי, אבל יש שם מקור לכל דבר, ויש דברים שאפשר למצוא אותם במקומות נוספים עם אותה גירסא,הרב אלישיב והרב קוק.pdf

מה שהבאתי פה https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?p=453171#p453171

מחילה שלא שמתי לב, אולי בגלל שזה היה כתוב באנגלית,
בכ"א מיני ומינך יתקלס עילאה.
 

אקשן דקדושה

משתמש ותיק
שמעתתא אמר:
למיטב ידיעתי, הסנדק היה האדמור מרחמסטריווקא, והכהן הפודה היה הר"ק
אכן הסנדק היה האדמו"ר מרחמסטריווקא.
אבל הכהן הפודה היה ר' לייב כהן בן דודו של מרן הגרש"ז
וכמבואר בספר שמואל בדורו מכת"י של מרן הגרש"ז.
והדבר ידוע אצל נכדי ר"ל כהן.
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
יעקב שלם אמר:
תוהה בדרך אמר:
והגר"ש אוירבך זצ"ל, אחזו מארי"ה קוק לאדם גדול

שהיה סנדק שלו
הלא כן?
 
על כל פנים אמר:
יעקב שלם אמר:
לא
 
תוהה בדרך אמר:
על כל פנים אמר:
יעקב שלם אמר:
לא
לי דווקא זכור שכן
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7%99%D7%97%D7%94%3A%D7%A9%D7%9E%D7%95%D7%90%D7%9C_%D7%90%D7%95%D7%99%D7%A8%D7%91%D7%9A



אני רואה שזה וכוח בעורכים של ויקיפדיהמי היה סנדקו של ר' שמואל אויערבך?[עריכת קוד מקור]בערך כתוב שהרב קוק היה הסנדק שלו. מפי עדים נאמנים שמעתי שהוא מכחיש זאת בתוקף. אם הנושא עקרוני אני יכול לברר זאת לעומק, יוני.
תברר ותעדכן בערך. ויקיפד ~ התא הקולי 20:52, 9 בנובמבר 2009 (IST)[תגובה]אך מה זה משנה? באמת, האם בכל ערך על אדם נכתוב מי היה הסנדק שלו??Niemandt - שיחה 06:46, 5 בינואר 2018 (IST)[תגובה]בכל ערך שבו רב מפורסם במיוחד היה הסנדק, ועוד יותר מכך במקרים שזהות הסנדק יוצרת עניין מיוחד, כמו כאן. נרו יאיר • שיחה • י"ח בטבת ה'תשע"ח • 15:09, 5 בינואר 2018 (IST)[תגובה]אני חושב שהוא היה הכהן בפדיון הבן שלו, ולא הסנדק.מוישימי • שיחה • כ' בטבת ה'תשע"ח • 09:26, 7 בינואר 2018 (IST)[תגובה]כבר תיקנתי בערך כמוישימי, עם מקור. מאורות נתן - שיחה 15:18, 25 בפברואר 2018 (IST)[תגובה]אני שמעתי מפי אדם שנכח בברית שלו שזוכר בבירור שהגראי"ה קוק זצ"ל היה הסנדק יהודה בו יעקב - שיחה 06:50, 24 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
צריך להיזהר עם זיכרונות פרטיים, במיוחד של מה שקרה לפני שנים רבות מאוד. נרו יאיר • שיחה • ט"ז בטבת ה'תשע"ט • 10:40, 24 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]ויכוח



אני קראתי כך בספר על הגרשז"א
יש למישהו הסבר למו"מ

מי היה הסנדק של ר' שמואל?
 
 

יאיר אור

משתמש ותיק
ישתבח שמו לעד אמר:
אני מצרף כאן קובץ שיתכן שהוא קצת מגמתי, אבל יש שם מקור לכל דבר, ויש דברים שאפשר למצוא אותם במקומות נוספים עם אותה גירסא,הרב אלישיב והרב קוק.pdf
בקובץ שהבאת מביא גם את הדברים שנאמרו בעת שעלו אליו בנוגע לספר הנידון (ביוזמת 2 בחורים... בנין נערים סתירה...)
ומביאים שאמר: מתרגום ראשוני נשמע הרב אלישיב אומר: "הוא לא יודע מי זה הרב קוק? תראו לו את אגרות
הראי"ה שיראה את מי הוא משמיץ ככה"
מי שמקשים להקלטה לא שומע דברים כאלו!
מטיבתם של קרובים וכו'
 
 

דבש לפי

משתמש ותיק
יאיר אור אמר:
4. כיום שכל רואה יודע לאן הביאה דרכו ובפרט בעת הזאת ה"י אין שום צורך לכוון האש נגד האדם אלא נגד דעותיו
המזרחי לא נוסד על ידי הרב קוק, ולא את כל הבעיות שיש אצל ממשיכיהם אפשר לתלות ברב קוק.
הממשיכים הישירים של תלמידי הרב קוק הם ישיבות מרכז הרב והר המור.
 

על כל פנים

משתמש ותיק
יאיר אור אמר:
אכן לכך התכוין הגרי"ש: תשאל בבתי אונגרין הם "יודעים"
תדע לך שמעשיך חמורים ביותר לכבד את ש"צ שר"י עוכר ישראל בדימוי להרב קוק
חסר לך הרבה ידע היסטורי כנראה לא ידוע לך סופו של ש"צ שהתנצר
ושוב השקפתו של הרב קוק פסולה לדעת כל רבני שומרי המסורה אך כיום אין צורך ל"התהדר"
לדבר אישי נגדו
תדע לך שגדול"י הנ"ל אחזו כן על הר"ק
ומה היה אם ש"ץ היה נשאר יהודי שתו"מ, אז לא היית מכנהו שר"י עוכר ישראל?
מעניין שהגריש"א חי עם זה שהיו שאחזו כן ויש שלא יכולים לסבול כזאת
שכחתי להוסיף ר"א מיללער שבספרייתו האישית בכל ספרי מוה"ק הוא טשטש המילים "מוה"ק" ושמו של פישמן-מיימון
 

דבש לפי

משתמש ותיק
תוהה בדרך אמר:
ושמעתי ממקורב להגר"ש, שהרבה שנים תמונתו הייתה תלויה בסלון ביתו, עד שהגר"ד לנדו שליט"א (שהוא מתלמידי החזו"א) העיר לו ע"כ, ואז הוא הוריד את זה
אני קראתי שאצל הגרש"ז היתה תלויה תמונתו של הראי"ה, ובנו הגר"ש דאג שיאמרו לו שהציבור מבין מזה לא את מה שהוא התכוון, ומלכתחילה השתכנע הגרש"ז והסכים שיש להסיר את התמונה מן הקיר, ולבסוף חזר בו ולא הסירה.
 

עלה מבבל

משתמש ותיק
דבש לפי אמר:
תוהה בדרך אמר:
ושמעתי ממקורב להגר"ש, שהרבה שנים תמונתו הייתה תלויה בסלון ביתו, עד שהגר"ד לנדו שליט"א (שהוא מתלמידי החזו"א) העיר לו ע"כ, ואז הוא הוריד את זה
אני קראתי שאצל הגרש"ז היתה תלויה תמונתו של הראי"ה, ובנו הגר"ש דאג שיאמרו לו שהציבור מבין מזה לא את מה שהוא התכוון, ומלכתחילה השתכנע הגרש"ז והסכים שיש להסיר את התמונה מן הקיר, ולבסוף חזר בו ולא הסירה.
שמעתי [איני יודע מקור מוסמך] כי פע"א דיבר אחד בבית הגרש"ז בגנות הר"ק, ואמר הגרש"ז, הייתי מוציא אותך מביתי, אבל כיון שבני הגר"ש נמצא פה, אתאפק.
 
 

יאיר אור

משתמש ותיק
דבש לפי אמר:
יאיר אור אמר:
4. כיום שכל רואה יודע לאן הביאה דרכו ובפרט בעת הזאת ה"י אין שום צורך לכוון האש נגד האדם אלא נגד דעותיו
המזרחי לא נוסד על ידי הרב קוק, ולא את כל הבעיות שיש אצל ממשיכיהם אפשר לתלות ברב קוק.
הממשיכים הישירים של תלמידי הרב קוק הם ישיבות מרכז הרב והר המור.
לא מדברים על שינוי הכיפה לסרוגה 
אלא על שיטתו שבנו הניחד ועוד תלמידים המשיכו בדרכו
וחלקים גדולים מהם הגיעו להיכן שהגיעו

[הכיפה הסרוגה החלה בשנות החמישים של המאה שעברה שאז התרחש השינוי החיצוני: הצעיר הציוני הדתי
החל לחבוש כיפה סרוגה. כבר עשור לפני כן החל המהפך. בראשו עמד הרב משה צבי
נריה, שהחליף את הכיפה השחורה בכיפה הסרוגה. הכיפה החדשה הפכה לסמל של האדם
הדתי החדש]
 
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
יאיר אור אמר:
אבי חי אמר:
יאיר אור אמר:
5. כל המכוין נגדו כיום נגוע ביצר ההשחתה ללא צורך, אך נגד השקפתו יש לחזור ולשנן והוכיח מהמצב היום את טעות
מחלוקת רבותינו והרב אור שליט"א
(רבותינו = רבני המזלזלים בו)
הבא נא שם של רב בקנה מידה שמשפיע על ציבור 
ב30 שנה האחרונות שטרח לכתוב מאמר נגדו
להבדיל כמו שמשהו יכתוב היום מאמר נגד מנדלסון שר"י
זה לא טענה. כי הוא עוסק בלוז של הדתיות הלאומית.
אתה יכול לומר שזה לא נושא, לא מעניין. ולדעתי ב-15 האחרונות זה עוד פחות מעניין, כי המחנה נהרס מבפנים. אבל מטרתו היתה ברורה.
וסלח לי שאני מסיט, אבל הדברים נכונים כשלעצמם. גם היום זה רלוננטי למשל נגד אגודת 'קדושת ציון' שבגדול דומים להשקפתו של הר"ק דפעם במידה מסוימת, אף שכמובן הם נחותים ממנו במליוני שנות אור.
 

יאיר אור

משתמש ותיק
על כל פנים אמר:
יאיר אור אמר:
על כל פנים אמר:
מעניין שהגריש"א חי עם זה שהיו שאחזו כן
שוב לא עם השיטה אלא האיש
לא, ההקלטה בענין זלזול האיש וע"ז אמר הגריש"א שיש הסוברים כן, למרות שהוא לא סבר כן

ע"ז אמר "אין מה לעשות" ואם היה ניתן לעשות היה עושה
 
 

דבש לפי

משתמש ותיק
יאיר אור אמר:
דבש לפי אמר:
יאיר אור אמר:
4. כיום שכל רואה יודע לאן הביאה דרכו ובפרט בעת הזאת ה"י אין שום צורך לכוון האש נגד האדם אלא נגד דעותיו
המזרחי לא נוסד על ידי הרב קוק, ולא את כל הבעיות שיש אצל ממשיכיהם אפשר לתלות ברב קוק.
הממשיכים הישירים של תלמידי הרב קוק הם ישיבות מרכז הרב והר המור.
לא מדברים על שינוי הכיפה לסרוגה 
אלא על שיטתו שבנו הניחד ועוד תלמידים המשיכו בדרכו
וחלקים גדולים מהם הגיעו להיכן שהגיעו
ממשיכי בנו הם הישיבות שהזכרתי (ולענ"ד גם את הבעיות שיש בישיבות ההם יש ליחס לבנו יותר מאשר אליו), והחלקים שהגיעו להיכן שהגיעו אינם קשורים כלל לא אליו ולא אל בנו (גם אם הם משתמשים בדבריהם כשהם מתאימים להם).
 

על כל פנים

משתמש ותיק
משתדל לעשות רצון ה' אמר:
הרב מתעניין: "מי זה? הוא תלמיד חכם?"
הנוכחים: הוא בעל תשובה.
הרב: בעל תשובה... [י"ל שכוונתו שלפעמים בעלי תשובה הם חכמים בעיניהם נגד כולם כי קנו לעצמם את המידה לעשות היפך הסביבה -שחזרו בתשובה]
לא מסכים עם הפרשנות הזו, זה ב3:19, אין צורך להבין יידיש לזה
משתדל לעשות רצון ה' אמר:
מספרים לרב על ספר חדש שיצא בהסכמת רמ"מ שולזינגר ור"י סילמן. אומרים שר' דב [בהתחלה חשבתי שהכוונה להלברטל, ממקורבי הרב אלישיב, בהמשך אני מבין שכנראה הכוונה לר' דב יפה, המשגיח דכפר חסידים] ועוד כמה אברכים מבקשים שיכתוב מכתב שלא נוח עם הזלזול הרב קוק, מצטטים ביטויים קשים על ה"ק: אפיקורס, רשע, שבתי צבי, שוטה, סידור קידושין שלו בטל, כמו"כ מספרים שהמחבר מוכר את הספרים בישיבות ובחורים קונים וקוראים.
הרב אלישיב: "אבל אלו שאוחזים בשיטה הזו, לא יעזור שאני אכתוב, חלק בבני ברק וחלק בירושלים. אם אני אצא נגד, יהיה עוד עשרים כמו הספר הזה. מה יצא מזה? צריך לדעת שיש כאלו שאוחזים כך. מה לעשות?".
מבקשים שוב שיכתוב מכתב שספר זה "אין רוח אלוקים נוחה הימנו" (ביטוי מוזר...) וזה יוריד את ערך הספר.
הרב: "צריך לדעת את המציאות שיש כאלו שחושבים שזה קודש קדשים. מה לעשות? להיפך, אם יצאו נגד זה, יצאו עוד עשרים ספרים כאלו, אין מה לומר להם, אין מה לעשות, אין עצה לזה".
חלק זה של ההקלטה קשה לשמיעה והדברים אינם ממש בסדר שנאמרו.
לדעתי השאר מדויק.
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
על כל פנים אמר:
יאיר אור אמר:
הבא נא שם של רב בקנה מידה שמשפיע על ציבור 
ב30 שנה האחרונות שטרח לכתוב מאמר נגדו
להבדיל כמו שמשהו יכתוב היום מאמר נגד מנדלסון שר"י
איזה רב כותב נגד מנדלסון?
לעצם הענין, האדמו"ר מסאטמאר, הגרי"ז, הגר"א וסרמן, ומסתמא עוד, אחזו שהיה מין ואפיקורס.
שטותים אך כבר נדוש כאן בעבר, (ולדברי האדמו"ר מסטאמר בספריו כמעט כל גדולי ישראל נכשלו במינית ואיפקורסית)
 
 

שראלטשיק

משתמש ותיק
יאיר אור אמר:
דבש לפי אמר:
יאיר אור אמר:
4. כיום שכל רואה יודע לאן הביאה דרכו ובפרט בעת הזאת ה"י אין שום צורך לכוון האש נגד האדם אלא נגד דעותיו
המזרחי לא נוסד על ידי הרב קוק, ולא את כל הבעיות שיש אצל ממשיכיהם אפשר לתלות ברב קוק.
הממשיכים הישירים של תלמידי הרב קוק הם ישיבות מרכז הרב והר המור.


לא מדברים על שינוי הכיפה לסרוגה 
אלא על שיטתו שבנו הניחד ועוד תלמידים המשיכו בדרכו
וחלקים גדולים מהם הגיעו להיכן שהגיעו

כמו עוד שטותים שנאמרו בשרשור זה בנו היחודו היה שונה מאתו הרבה, והיה לו דרך אחרת
 
 

יאיר אור

משתמש ותיק
הרב קוק האב היה טרם קום המדינה נפטר בשנת תרצ"ה
והבן היה בעת קום המדינה והמשיך בשיטת אביו כפי שכתב האב
ב"מאמר הדור," בעקבי הצאן  שדיבר על ה"חיוב" שביהודים חילוניים,
אמנם היו מתוך אותו קבוצה שטענו נגדו שזה תואם לזמן אביו ולא לאחר קום המדינה
אך הוא השיב להם אתם הייתם באותו דור, או אני?". "אדרבה, דורנו הוא עוד יותר נפלא"
(הרב שלמה אבינר, באהבה ובאמונה, פרק עד)
ועל דרך זו יצאו חוצץ כל רבני שומרי המסורת להעריץ יהודים שרח"ל לא שומרים תו"מ
ולשבח מעשיהם.
[אגב לצרינו ישנם בתוכינו כאלו שהולכים בשיטתו בהשקפה ובדיבור ובמעשה אמנם
לובשים כיפה שחורה ולעיתים חליפה מהודרת או שמונה בגדים אך למעשה הם ממשיכים
דרכו שגם היה לבוש כן והיה מדקדק בהלכה וכו' ולא עבר חלילה על מצוות התורה
אלא טעה בהשקפה פסולה]
 

יראתי בפצותי

משתמש ותיק
שאר לעמו אמר:
מעניין מי כל כך בער לו הנושא של הר"ק? הרי הביקורת כנגדו היה חריפה מכל גדולי הדורות.
תביע את דעתך כרצונך, עדיף בלשון מכובדת, אבל למה לשקר? כל גדולי ישראל??
היו דעות שונות בין גדולי ישראל עליו. על דעת החזו"א יש ויכוח בחומרת השלילה, יש מביאים ראיות ששלל בחריפות, יש הטוענים ששלל אך לא בחריפות, ויש הטוענים שביקר קשות אך העריך את גדלותו, רוב תלמידיו נטו לשתיקה בנושא זה, למרות ששוללים את דעותיו ובחריפות.
הגרי"ז ביקר בחריפות עצומה, אך עד כמה שאני יודע (וסביר שהמקורות שלי בנושא טובים מ95% מהכותבים כאן לפחות) סבר שהוא נעבעך אפיקורס, והלך בנושא לשיטת בריסק המחודשת.
רוב גדולי ישראל העריכו אותו מאוד, וזה כולל את הגרא"ז מלצר, כל ראשי הישיבות בתחילת המדינה, ובעצם כמעט כל חכמי ישראל שבדור, גם בדור אח"כ כן היה דעת הגרשז"א הגריש"א וכל חכמי ישראל שאינם מחצרות בריסק והחזו"א.
המבקר החריף ביותר היה הגרא"ו זצ"ל שכתב עליו כאפיקורס ורשע גמור, והפלא הגדול שככל הנראה דעת הח"ח הייתה הפוכה בנושא זה.
 

יאיר אור

משתמש ותיק
אולי כדאי לצטט כמה מילים מספרו שיבינו הדור הצעיר על מה יצא הקצף
"אנחנו רואים בדור מלא פרצות וכו' דור שוכח אלו'ה, דור סורר ומורה
זולל וסובא, וכו' מוזר הוא הדור הזה, שובב הוא, פראי הוא.(החילונים)
אבל... גם נעלה ונישא...
 

יהודי רציני

משתמש ותיק
יראתי בפצותי אמר:
שאר לעמו אמר:
מעניין מי כל כך בער לו הנושא של הר"ק? הרי הביקורת כנגדו היה חריפה מכל גדולי הדורות.
תביע את דעתך כרצונך, עדיף בלשון מכובדת, אבל למה לשקר? כל גדולי ישראל??
היו דעות שונות בין גדולי ישראל עליו. על דעת החזו"א יש ויכוח בחומרת השלילה, יש מביאים ראיות ששלל בחריפות, יש הטוענים ששלל אך לא בחריפות, ויש הטוענים שביקר קשות אך העריך את גדלותו, רוב תלמידיו נטו לשתיקה בנושא זה, למרות ששוללים את דעותיו ובחריפות.
הגרי"ז ביקר בחריפות עצומה, אך עד כמה שאני יודע (וסביר שהמקורות שלי בנושא טובים מ95% מהכותבים כאן לפחות) סבר שהוא נעבעך אפיקורס, והלך בנושא לשיטת בריסק המחודשת.
רוב גדולי ישראל העריכו אותו מאוד, וזה כולל את הגרא"ז מלצר, כל ראשי הישיבות בתחילת המדינה, ובעצם כמעט כל חכמי ישראל שבדור, גם בדור אח"כ כן היה דעת הגרשז"א הגריש"א וכל חכמי ישראל שאינם מחצרות בריסק והחזו"א.
המבקר החריף ביותר היה הגרא"ו זצ"ל שכתב עליו כאפיקורס ורשע גמור, והפלא הגדול שככל הנראה דעת הח"ח הייתה הפוכה בנושא זה.
האשכולות על הרב קוק מלאים בטענות מסוג זה של שאר לעמו.
בעבר כבר התווכחתי איתו בזה.
בכל אופן הוא מהמשוכנעים שלא תצליח לשנות, חשוב להביא את האמת ההיסטורית רק בשביל שאר כותבי הפורום.

 
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית