יום הכיפורים מכפר על חייבי עשה ופטור מקרבן עולה, ולכמה שיטות פוטר גם מאשם תלוי.יהודה1 אמר:איך ייתכן אדם שחייב קרבן מסויים, ובלי שהשתנה מצבו (לא נודע לו דבר ששכח ולא המיר דתו וכיו"ב) נפטר מאותו קרבן בלי לעשות שום דבר אחר.
מבין ענין אמר:[איני מתכוין לאומר קדיש, או לי"א בקורא ק"ש]
[/highlight]חגי פאהן אמר:"ויקראו לפניו אברך" - אב בחכמה!
[highlight=yellow]דגש חזק נוצר מתהליך וכו' וכו' וכו'. לענייננו, הדרך להכיר דגש חזק היא שבאות שלפניו יש תנועה (לאפוקי משוא או שהוא בראש מילה. חוץ מכמה יוצאים מהכלל).
שמנו לב. אבל פה זה אשכול חידות, ונתנו לו את המידע שהוא צריך על מנת לפתור את החידות על הדגשים.סתם איש אמר:לתשומת ליבכם 'אברך' התחנן לדעת מה זה דגש חזק ולא איך יודעים החזק הוא או הרפה.
יפה מאוד!נבשר אמר:מקלל אביו ואמו שחייב מיתה אפי' אחרי שמתו.
בחצי הראשון של הפרשה :roll:חגי פאהן אמר:פסוק בפרשתנו ששלשה רבעים ממילותיו מכילות דגש חזק.
חוה"מ סוכות?מלמד להועיל אמר:מה הוא שהוא חג ומועד, אבל איננו יום טוב? מי שמכיר לא לגלות!!!
בת כמה אותיות היא?חגי פאהן אמר:מילה שמופיעה פעמים רבות בתנ"ך, אין בה דגש ולא שום אות אהו"י, ומופיעה בה רק אות אחת משורשה (ואין מחלוקת מה השורש שלה).
רעיון אבל לא התכונתי לזה וגם איפה מצאנו שהוא מועד?חגי פאהן אמר:חוה"מ סוכות?מלמד להועיל אמר:מה הוא שהוא חג ומועד, אבל איננו יום טוב? מי שמכיר לא לגלות!!!
"שבעת ימי החג"
"במועד שנת השמיטה בחג הסוכות"
מלמד להועיל אמר:רעיון אבל לא התכונתי לזה וגם איפה מצאנו שהוא מועד?חגי פאהן אמר:חוה"מ סוכות?מלמד להועיל אמר:מה הוא שהוא חג ומועד, אבל איננו יום טוב? מי שמכיר לא לגלות!!!
"שבעת ימי החג"
"במועד שנת השמיטה בחג הסוכות"
רמז, קשור לימים החנוכה..... :lol:
3יוסף יוסף אמר:בת כמה אותיות היא?חגי פאהן אמר:מילה שמופיעה פעמים רבות בתנ"ך, אין בה דגש ולא שום אות אהו"י, ומופיעה בה רק אות אחת משורשה (ואין מחלוקת מה השורש שלה).
אז אני אכתוב את הפתרון כדי שיוכלו להשתמש בחידהמלמד להועיל אמר:מה הוא שהוא חג ומועד, אבל איננו יום טוב? מי שמכיר לא לגלות!!!
חוששני שיתלוננו על התשובה שאינה נכונה ולשווא הטרחתי וכו' לכן כבר כעת אני מפרסם והמעין יבחריצחק אמר:איך יתכן: שני בני זוג שכל אחד מהם מותר לבא בקהל ומותרים זה בזה ואפ"ה הולד מהם יהיה ממזר.
ודאי שאסורים זה בזה, שכן יש כאן ממא נפשך איסור או ישראל בממזרת או ממזר בישראלית, ושמא תלוי במחלוקת האחרונים שהובא בש''ש שמעתא א'.יצחק אמר:חוששני שיתלוננו על התשובה שאינה נכונה ולשווא הטרחתי וכו' לכן כבר כעת אני מפרסם והמעין יבחריצחק אמר:איך יתכן: שני בני זוג שכל אחד מהם מותר לבא בקהל ומותרים זה בזה ואפ"ה הולד מהם יהיה ממזר.
שתי נשים שאחת ממזרת ואחת כשרה, אחת ילדה זכר ואחת ילדה נקבה ונתחלפו הולדות, כעת לא ידוע אם הזכר הוא הממזר או הנקבה היא הממזרת, הנה הזכר והנקבה הללו מותרים לבא בקהל משום שהם ספק ממזר ולכאורה נראה שהם מותרים זה בזה, אבל הנולד להם יהיה ממזר כי ודאי גמור שאחד מהוריו הוא ממזר והולד הולך אחר הפגום.
נכון, ונוסיף שעל פי סברא זו המהרי"ט התיר לספק ממזר לישא כשרה וממזרת, אבל שם יותר קל מנידו"ד כי שם כל אחת בפנ"ע מותרת משא"כ בנידו"ד ששניהם יחד ודאי יש בהם איסור. ונידו"ד דומה לאשה שהיא חצי ממזרת חצי כשרה (משכח"ל בחציה שפחה חציה ב"ח שנשאת לממזר וילדה בת שהבת ג"כ היא חציה שפחה וחציה ב"ח ואח"כ נשתחררה הבת דהשתא חציה ממזרת וחציה כשרה) שיהיה מותר לספק ממזר לישא אותה, וכמובן שזה יותר חידוש מהמהרי"ט.עתניאל בן קנז אמר:השאלה האם ספק ממזר שהתירה תורה, זה היתר גם על הצד שהוא ממזר, שהתורה התירתו כל זמן שאין ידוע בבירור שהוא ממזר. או שמא רק שהתורה התירה שאפשר לסמוך על הצד שאינו ממזר.
וכמובן שא' הנפק"מ הוא הדוגמא שהעלת.