מעט פרפראות ממפרשי התורה לוישב - וע' פנים לתורה.
1,
הבגדים הקרועים הוכיחו !
..... של יוסף כמובן.
בכך בדקו דברי מי צודקים: אם בגדיה קרועים סימן שהוא תקפה.
אבל בהתברר שבגדיו הם שנקרעו - הוכת שהיא תקפתהו...( החזקוני).
אבל אכ למה נאסר ? ברמבן ובטור 5 טעמים עייש..
2,
כמו הירח. מצויין.
אבל באיזה מובן !
א. בית הסוהר = סהר (ירח), הבית העגול. כמו הירח העגול .
( ר מיוחס).
ב. בית הסוהר= בית עם מעט אור. (רמבן)
מה הקשר ? חילופי צ\ס
צהר והפכו הוא הסהר. הסבר:
צהריים - מהשמש אור רב.
סהר= ירח - אור מועט.
ולכן לרמבן:
בית הסוהר = בית הירח- בית חשוך.
ג, ומה פתאום - מצרית . הסוהר זה במצרית = בית האסורים הקשורים.
ורק לכן היתה התורה צריכה לפרט : " בית הסוהר- מקום אשר אסירי המלך יושבים שם". ( אבע)
3.
דריפתא קקבטון ! ? הלחם או הסלסלה ?
א, מה אתה אוהב?
לחם לבן ? לחם חם ?
ואולי לחם חררה ( על גחלים) ?
העיקר: שיהיה לחם יוקרתי של שרים.
ב, ובאיזה כלי הגשה ?
סלסלה משובכת (שבכה).
או סלסלה מענפי דקל ?
ואפשר גם סלסלה מנצרים !
ג, ולמה זה ככ משנה ?
כי. "סלי חורי " פירושו" :
*. לחם חיוור= לבן. רסג- רמבן.
*.לחם חם = מלשון חרי/ חרון. בת. ירושלמי. והוא הדריפתא קקבטון.
*. על גחלים= חררה. רדק.
*. לחם שרים= על משקל "חורי(שרי) יהודה" כך הבין האבע ברסג.
ד, ומה עם הסלסלה ?
*. משובכת .חורי = חורים רשי ועוד.
*. מענפי דקל .חורי = חריות הדקל. כך ר מיוחס.
*. מנצרים- היפוך האותיות: חרי= יחר= יחורים. דהיינו סל מנצרים. כך בשכל טוב.
4,
לא , לללא!
אמרתי לסחוט ל א לשחוט !
" ואשחט אותם אל כוס פרעה". בשין שמאלית. ש= ס.
אבל האבע נראה שהיתה לו גירסה בשין ימנית. שכן הוא אומר:
" כמו שוחטי הילדים" ולא כגאון ( רסג) שביאר :סחיטה.
נ.ב. במקור חיים פירש כאבע.
1,
הבגדים הקרועים הוכיחו !
..... של יוסף כמובן.
בכך בדקו דברי מי צודקים: אם בגדיה קרועים סימן שהוא תקפה.
אבל בהתברר שבגדיו הם שנקרעו - הוכת שהיא תקפתהו...( החזקוני).
אבל אכ למה נאסר ? ברמבן ובטור 5 טעמים עייש..
2,
כמו הירח. מצויין.
אבל באיזה מובן !
א. בית הסוהר = סהר (ירח), הבית העגול. כמו הירח העגול .
( ר מיוחס).
ב. בית הסוהר= בית עם מעט אור. (רמבן)
מה הקשר ? חילופי צ\ס
צהר והפכו הוא הסהר. הסבר:
צהריים - מהשמש אור רב.
סהר= ירח - אור מועט.
ולכן לרמבן:
בית הסוהר = בית הירח- בית חשוך.
ג, ומה פתאום - מצרית . הסוהר זה במצרית = בית האסורים הקשורים.
ורק לכן היתה התורה צריכה לפרט : " בית הסוהר- מקום אשר אסירי המלך יושבים שם". ( אבע)
3.
דריפתא קקבטון ! ? הלחם או הסלסלה ?
א, מה אתה אוהב?
לחם לבן ? לחם חם ?
ואולי לחם חררה ( על גחלים) ?
העיקר: שיהיה לחם יוקרתי של שרים.
ב, ובאיזה כלי הגשה ?
סלסלה משובכת (שבכה).
או סלסלה מענפי דקל ?
ואפשר גם סלסלה מנצרים !
ג, ולמה זה ככ משנה ?
כי. "סלי חורי " פירושו" :
*. לחם חיוור= לבן. רסג- רמבן.
*.לחם חם = מלשון חרי/ חרון. בת. ירושלמי. והוא הדריפתא קקבטון.
*. על גחלים= חררה. רדק.
*. לחם שרים= על משקל "חורי(שרי) יהודה" כך הבין האבע ברסג.
ד, ומה עם הסלסלה ?
*. משובכת .חורי = חורים רשי ועוד.
*. מענפי דקל .חורי = חריות הדקל. כך ר מיוחס.
*. מנצרים- היפוך האותיות: חרי= יחר= יחורים. דהיינו סל מנצרים. כך בשכל טוב.
4,
לא , לללא!
אמרתי לסחוט ל א לשחוט !
" ואשחט אותם אל כוס פרעה". בשין שמאלית. ש= ס.
אבל האבע נראה שהיתה לו גירסה בשין ימנית. שכן הוא אומר:
" כמו שוחטי הילדים" ולא כגאון ( רסג) שביאר :סחיטה.
נ.ב. במקור חיים פירש כאבע.