מכשיר ה'מקווה ריין'

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

ידידיה

משתמש ותיק
לא מובן הסתימת פיות הזו,
לגיטימי ביותר שמישהו יחשוב שאע"פ שמבחינת הלכה מותר מ"מ ראוי לא לעשות כך, "גזירה" אטו שאר מכשירים, [אני חושב שזה לא מוצדק אבל זו דעה לגטימית, משא"כ מי שאוסר מבחינת הלכה שכנראה זה שטויות],
ולגיטימי ביותר שמי שחושב כך יורה לבני קהילתו להמנע מזה גם אם רוב הציבור ורוב הרבנים חושבים אחרת, שלפחות הם לא ייכשלו אח"כ במכשירים אחרים.
 

חזקי

משתמש ותיק
ידידיה אמר:
לא מובן הסתימת פיות הזו,
לגיטימי ביותר שמישהו יחשוב שאע"פ שמבחינת הלכה מותר מ"מ ראוי לא לעשות כך, "גזירה" אטו שאר מכשירים, [אני חושב שזה לא מוצדק אבל זו דעה לגטימית, משא"כ מי שאוסר מבחינת הלכה שכנראה זה שטויות],
ולגיטימי ביותר שמי שחושב כך יורה לבני קהילתו להמנע מזה גם אם רוב הציבור ורוב הרבנים חושבים אחרת, שלפחות הם לא ייכשלו אח"כ במכשירים אחרים.

לא מובן הסתימת פיות הזו שלך, ידידיה,

לגיטימי ביותר שמישהו יחשוב שלא לגיטימי שמישהו יחשוב שאע"פ וכו' וכו'
 

חזקי

משתמש ותיק
בקיצור אני לא סתמתי את הפה לאף אחד

רק הסברתי שלתועלת הדבר עצמו שלא יהיה חששות במקוואות, הרבה יותר חשוב שיניחו הדבר שמקוואות מתנהלות על פי גדולי ישראל ומארי דאתרא
ולא שהרבנים יושבים ודנים ומכריעים ועושים עובדה
ואח"כ כל יום אנחנו קמים לפשקוויל חדש הרב אהרן ראטער והרב סיני הלברשטאם ומוציאים פשקווילים ודרשות

דהיינו שהרב הלברשטם רוצה שלא יצאו מכשולות "לאחר זמן" במקוואות, ולדעתו זה סיבה לאסור את המותר

ואני אומר שבשביל מטרה זו עצמה, זה בעצמו יותר מסוכן מאשר המקווה ריין

ואתה טועה, הרב הלברשטם לא ביקש מנשים לא לטבול, הוא ביקש מהרבנים שלא יתירו. (הוא גם הסביר שצריך לעשות אסיפה של כל הרבנים לפני שמתירים. צ"ע אם לדעתו הרב הישיש אהרן ראטער גם צריך להשתתף באסיפה)
 

מחכים

משתמש ותיק
חזקי אמר:
ידידיה אמר:
לא מובן הסתימת פיות הזו,
לגיטימי ביותר שמישהו יחשוב שאע"פ שמבחינת הלכה מותר מ"מ ראוי לא לעשות כך, "גזירה" אטו שאר מכשירים, [אני חושב שזה לא מוצדק אבל זו דעה לגטימית, משא"כ מי שאוסר מבחינת הלכה שכנראה זה שטויות],
ולגיטימי ביותר שמי שחושב כך יורה לבני קהילתו להמנע מזה גם אם רוב הציבור ורוב הרבנים חושבים אחרת, שלפחות הם לא ייכשלו אח"כ במכשירים אחרים.

לא מובן הסתימת פיות הזו שלך, ידידיה,

לגיטימי ביותר שמישהו יחשוב שלא לגיטימי שמישהו יחשוב שאע"פ וכו' וכו'

זה לא סתימת פיות
זה מינימום של כפיפות לדעת רוב פוסקי דורינו, ואוי לנו שלא תהיה סמכות מינימלית לכה"פ לכשנזדמן קונצזוס כזה וכל הרוצה ליטול את השם לערער ולפקפק יבוא ויטול, ועוד בטענות השקפה, הרי לכו"ע מודו שהרבנים המתירים נמצאים בטח הפסיקה ואחריות ועול לאי"ע יותר מהמערערים.
 

תלמיד נאמן

משתמש ותיק
על כל פנים אמר:
חזקי אמר:
ואני אומר שבשביל מטרה זו עצמה, זה בעצמו יותר מסוכן מאשר המקווה ריין
ממש? הסכנה של כרת(שגודרין שלא יבוא לכך) זה פחות מ... מה?
אי אפשר לשלול לגמרי את טענתו של הרב חזקי, כי צריך להיזהר לא להרוס את הסמכות של פוסקי ההלכה (אנו זקוקים להם עבור הרבה שאלות חמורות אחרות).
 

על כל פנים

משתמש ותיק
תלמיד נאמן אמר:
אי אפשר לשלול לגמרי את טענתו של הרב חזקי, כי צריך להיזהר לא להרוס את הסמכות של פוסקי ההלכה (אנו זקוקים להם עבור הרבה שאלות חמורות אחרות).
אכן, אבל רבנים אחרים יכולים
 

מלכיצדק

משתמש רגיל
יואל שילה אמר:
מחד, כותבים על גנות ה'מקוה מלכות', ומאידך באותו עמוד מגנים את מי שפוסק בלי להכיר את הדבר...
זה כמו שבמכתב הרבנים מתנגדי החיסונים כתוב,
שמי שלוקח חיסון הוא "פתי יאמין לכל דבר".
וכמובן שהם מאמינים לא לכל דבר.
 

חזקי

משתמש ותיק
על כל פנים אמר:
חזקי אמר:
ואני אומר שבשביל מטרה זו עצמה, זה בעצמו יותר מסוכן מאשר המקווה ריין
ממש? הסכנה של כרת(שגודרין שלא יבוא לכך) זה פחות מ... מה?

אדרבא הסכנה היא מכרת

שבוע הבא יבוא מישהו קנאי אחד ויחליט משהו במקוואות שלא בסדר

ויפרוץ למקווה זופניק בלילה וישחק עם המקווה והאוצר לפי דעתו

פה באמת יכולים להגיע לכרת
 

אדם מיר

משתמש חדש
שמעתי מאחד שבנווה יעקב שאלו את הגאון ר' מרדכי גרוס שמתיר את המכשיר, הרי אסור לעשות שינויים? ואמר שינויים זה הלכה שקשורה לרבנים
 

במבי

משתמש ותיק
אם לא היו עושים שינויים, הנשים היו טובלות עכשיו במקום פתוח ולא מקורה וללא חימום כלל.

די כבר חבר'ה, תתבגרו !
 

על כל פנים

משתמש ותיק
חזקי אמר:
אדרבא הסכנה היא מכרת

שבוע הבא יבוא מישהו קנאי אחד ויחליט משהו במקוואות שלא בסדר
לא דיברתי על קוצצי הזקנים שנמצאים בעוד תחומין לבד מקוואות
דיברתי על רבנים שע"ז היה הנידון
 

יצחקיאן

משתמש חדש
הצג קובץ מצורף טהרתן של ישראל חלק שני.pdf
'על כל פנים' - וזקנים, שמאשים קולקטיבית בשל מעשה יחיד, מזכיר את נהג המונית שמדבר נגד חרדיים גנבים כי איזה מתחזה לחרדי עקץ אותו,
יש פה משהו קצת יותר ענייני, קונטרס נוסף בעניין, ששלחו לי
בתקוה שלא יזקיק את יואל שילה לעדכון נוסף
 

עץ פרי

משתמש ותיק
מאז ומעולם היו תחומי הלכה
בהם הכריעו רק המיוחדים שבדור.
כל המעיין בשותי"ם יראה כפיפות הקומה
שהיה לרבנים גדולים, כלפי גדולים מהם.
אכשר דרא, כולם ראויים להכריע בהכל.
ואינני נכנס לויכוח, אף שלדעתי אין 2 צדדים
יש כל גדולי הפוסקים, וכמה רעשנים.
 

תלמיד נאמן

משתמש ותיק
יצחקיאן אמר:
טהרתן של ישראל חלק שני.pdf
'על כל פנים' - וזקנים, שמאשים קולקטיבית בשל מעשה יחיד, מזכיר את נהג המונית שמדבר נגד חרדיים גנבים כי איזה מתחזה לחרדי עקץ אותו,
יש פה משהו קצת יותר ענייני, קונטרס נוסף בעניין, ששלחו לי
בתקוה שלא יזקיק את יואל שילה לעדכון נוסף

במחילה, זה לא קונטרס, כי כולו בנוי על גיבובי דמיונות שאין להם שום קשר למציאות.
 

יצחקיאן

משתמש חדש
תלמיד נאמן אמר:
יצחקיאן אמר:
טהרתן של ישראל חלק שני.pdf
'על כל פנים' - וזקנים, שמאשים קולקטיבית בשל מעשה יחיד, מזכיר את נהג המונית שמדבר נגד חרדיים גנבים כי איזה מתחזה לחרדי עקץ אותו,
יש פה משהו קצת יותר ענייני, קונטרס נוסף בעניין, ששלחו לי
בתקוה שלא יזקיק את יואל שילה לעדכון נוסף

במחילה, זה לא קונטרס, כי כולו בנוי על גיבובי דמיונות שאין להם שום קשר למציאות.
לא קונטרס? כן קונטרס? יש תגובה עניינית ובוגרת?
אתה יכול לקחת את הזמן שלך לעיין בזה, זה בסדר, אף אחד לא בורח!
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
יצחקיאן אמר:
תלמיד נאמן אמר:
יצחקיאן אמר:
טהרתן של ישראל חלק שני.pdf
'על כל פנים' - וזקנים, שמאשים קולקטיבית בשל מעשה יחיד, מזכיר את נהג המונית שמדבר נגד חרדיים גנבים כי איזה מתחזה לחרדי עקץ אותו,
יש פה משהו קצת יותר ענייני, קונטרס נוסף בעניין, ששלחו לי
בתקוה שלא יזקיק את יואל שילה לעדכון נוסף

במחילה, זה לא קונטרס, כי כולו בנוי על גיבובי דמיונות שאין להם שום קשר למציאות.
לא קונטרס? כן קונטרס? יש תגובה עניינית ובוגרת?
אתה יכול לקחת את הזמן שלך לעיין בזה, זה בסדר, אף אחד לא בורח!

החיים יקרים מדי בשביל להתעסק עם כל שוטה בכפר. כשחולה רוח (תאורטית) כותב קונטרס מחאה, אתה לא עונה לו, אתה מברר מי כתב את הקונרס ושם אותו אחר כבוד בפח האשפה.
מקודם מישהו הביא מהג"ר מרדכי גרוס שליט"א תשובה הגונה, אודות ששאלוהו שזה שינוי במקווה (אף שזה לא הלכה). והשיבם בחדות, שענין השינויים הוא שאלה לרבנים.. ולא לאברכים ואף לא לתלמידי חכמים.

זה גם מה שבררו פה אודות קונטרס זה.
ואין צורך להתאמץ ולענות תשובות, כשאין סיבה מדוע.
 

יהודה יעקבזון

משתמש ותיק
שאר לעמו אמר:
מקודם מישהו הביא מהג"ר מרדכי גרוס שליט"א תשובה הגונה, אודות ששאלוהו שזה שינוי במקווה (אף שזה לא הלכה). והשיבם בחדות, שענין השינויים הוא שאלה לרבנים.. ולא לאברכים ואף לא לתלמידי חכמים.

מה תאמר לאחד שרואה את עצמו כאחד מהרבנים...
 

תלמיד נאמן

משתמש ותיק
יצחקיאן אמר:
תלמיד נאמן אמר:
יצחקיאן אמר:
טהרתן של ישראל חלק שני.pdf
'על כל פנים' - וזקנים, שמאשים קולקטיבית בשל מעשה יחיד, מזכיר את נהג המונית שמדבר נגד חרדיים גנבים כי איזה מתחזה לחרדי עקץ אותו,
יש פה משהו קצת יותר ענייני, קונטרס נוסף בעניין, ששלחו לי
בתקוה שלא יזקיק את יואל שילה לעדכון נוסף

במחילה, זה לא קונטרס, כי כולו בנוי על גיבובי דמיונות שאין להם שום קשר למציאות.
לא קונטרס? כן קונטרס? יש תגובה עניינית ובוגרת?
אתה יכול לקחת את הזמן שלך לעיין בזה, זה בסדר, אף אחד לא בורח!
כתבתי שזה לא קונטרס על-סמך עיוני בחומר המודפס שם, וכולו בנוי על גיבובי דמיונות וכנ"ל (כגון: מחמצנים את המים, וכו').
אין מושג כזה שיש משקל גם לדבר ריק מתוכן.
 
 

חזקה קמיתא

משתמש ותיק
אני קצת מתפלא על סגנון הויכוחים כאן.
אני ופה מן הצד בויכוח המסקרן והנורא מוזר.
אני לא מבין בהלכה מספיק.

אבל שמתי לב למשהו מוזר.
מתנגדי המקוה ריין מנסים לטעון טענות כאולו ואחרות ולעומתם תומכי המקוה ריין משיבים להם בעוקצנות ובזלזול נורא. "מתנגדי חיסונים", "רעשנים", "גוזזי זקנים", "אהרן רוטר אבא של...", "גיבובי דמיונות", "שוטה שבכפר", "ת"ח שאין בו דעה", "אפיקורס", "קשקשנים", "ת"ח להרע", "מלחמה לקעקוע ההלכה".
וכל זה ב-2 העמודים האחרונים של הפורום בלבד!
כל זה בנוסף על השמצה אישית על 4 אנשים בשמותם!
ולעומתם מבקרי ומתנגדי המקוה ריין מדברים על פי רוב לגופו של ענין.

זה נורא מזכיר את ההתנהלות של התקשורת השמאלנית. השמצות וטינוף ולכלוך וטינוף.
זה נראה לי שהליברלים והאנשים בעלי הראש הפתוח מתנגדים למקוה ריין.
והסיקריקים בעלי הפתיל הצף הם תומכי המקוה ריין.

דבר נוסף
מתנגדי המקוה ריין לא מכחישים שיש כאלו שמתירים הם רק מביעים את דעתם ודעת רבותם שזה אסור.
לעומתם תומכי המקוה ריין כותבים שוב ושוב שאין כאן שתי צדדים יש את גדולי הפוסקים המתירים ולעומתם כמה רעשנים.
עובדתית כולנו יודעים שזה לא נכון בא נאמר שמתנגדי המקוה ריין הם רבנים פחות ת"ח מהמתירים נניח שר' יששכר שריבר והרב ולדנברג הם לא בדרגת ר' משה שאול קליין ור' עזריאל אויערבך. אבל בוודאי שאי אפשר לקרוא להם חבורת רעשנים. זה נראה לי נורא פשוט.

וגם כאן זה נראה שהאנשים בעלי הראש הפתוח והסובלני הם אלו שמתנגדים למקוה ריין. ולעומתם אנשים שאינם כנ"ל הם התומכים.

יש למישהו פרשנות איך ויכוח הויכוח הזה נראה בצורה הזו.
סתם פרשנות אנתרופולוגית.
 

במבי

משתמש ותיק
חזקה קמיתא אמר:
אני קצת מתפלא על סגנון הויכוחים כאן.
אני ופה מן הצד בויכוח המסקרן והנורא מוזר.
אני לא מבין בהלכה מספיק.

אבל שמתי לב למשהו מוזר.
מתנגדי המקוה ריין מנסים לטעון טענות כאולו ואחרות ולעומתם תומכי המקוה ריין משיבים להם בעוקצנות ובזלזול נורא. "מתנגדי חיסונים", "רעשנים", "גוזזי זקנים", "אהרן רוטר אבא של...", "גיבובי דמיונות", "שוטה שבכפר", "ת"ח שאין בו דעה", "אפיקורס", "קשקשנים", "ת"ח להרע", "מלחמה לקעקוע ההלכה".
וכל זה ב-2 העמודים האחרונים של הפורום בלבד!
כל זה בנוסף על השמצה אישית על 4 אנשים בשמותם!
ולעומתם מבקרי ומתנגדי המקוה ריין מדברים על פי רוב לגופו של ענין.

זה נורא מזכיר את ההתנהלות של התקשורת השמאלנית. השמצות וטינוף ולכלוך וטינוף.
זה נראה לי שהליברלים והאנשים בעלי הראש הפתוח מתנגדים למקוה ריין.
והסיקריקים בעלי הפתיל הצף הם תומכי המקוה ריין.

דבר נוסף
מתנגדי המקוה ריין לא מכחישים שיש כאלו שמתירים הם רק מביעים את דעתם ודעת רבותם שזה אסור.
לעומתם תומכי המקוה ריין כותבים שוב ושוב שאין כאן שתי צדדים יש את גדולי הפוסקים המתירים ולעומתם כמה רעשנים.
עובדתית כולנו יודעים שזה לא נכון בא נאמר שמתנגדי המקוה ריין הם רבנים פחות ת"ח מהמתירים נניח שר' יששכר שריבר והרב ולדנברג הם לא בדרגת ר' משה שאול קליין ור' עזריאל אויערבך. אבל בוודאי שאי אפשר לקרוא להם חבורת רעשנים. זה נראה לי נורא פשוט.

וגם כאן זה נראה שהאנשים בעלי הראש הפתוח והסובלני הם אלו שמתנגדים למקוה ריין. ולעומתם אנשים שאינם כנ"ל הם התומכים.

יש למישהו פרשנות איך ויכוח הויכוח הזה נראה בצורה הזו.
סתם פרשנות אנתרופולוגית.

פשוט מאד, כי המתנגדים מדברים מהלב ולא מתבססים על המציאות וזה כנראה מרתיח

ופעם אמרתי כאן
במבי אמר:
... ונראה לי שגם אם המכשיר הנ״ל היה עושה שינוי בעצם המים, אם נשווה זאת לדג זהב אחד, דגיגון קטן יוצר יותר שינוי מ50,000 מכשירים כאלה יחד, ומה שגורם את התגובות נגד זה בערך משפט מעין זה ״קיק אזא גרויסע און בומבה מאשין״ או משהו כזה.

וא"כ לפי דעת המתנגדים אסור לטבול במקוה שיש בו דג זהב כי הוא כמו עשרות אלפי מכשירי מקוה ריין......
 

חזקה קמיתא

משתמש ותיק
במבי אמר:
חזקה קמיתא אמר:
אני קצת מתפלא על סגנון הויכוחים כאן.
אני ופה מן הצד בויכוח המסקרן והנורא מוזר.
אני לא מבין בהלכה מספיק.

אבל שמתי לב למשהו מוזר.
מתנגדי המקוה ריין מנסים לטעון טענות כאולו ואחרות ולעומתם תומכי המקוה ריין משיבים להם בעוקצנות ובזלזול נורא. "מתנגדי חיסונים", "רעשנים", "גוזזי זקנים", "אהרן רוטר אבא של...", "גיבובי דמיונות", "שוטה שבכפר", "ת"ח שאין בו דעה", "אפיקורס", "קשקשנים", "ת"ח להרע", "מלחמה לקעקוע ההלכה".
וכל זה ב-2 העמודים האחרונים של הפורום בלבד!
כל זה בנוסף על השמצה אישית על 4 אנשים בשמותם!
ולעומתם מבקרי ומתנגדי המקוה ריין מדברים על פי רוב לגופו של ענין.

זה נורא מזכיר את ההתנהלות של התקשורת השמאלנית. השמצות וטינוף ולכלוך וטינוף.
זה נראה לי שהליברלים והאנשים בעלי הראש הפתוח מתנגדים למקוה ריין.
והסיקריקים בעלי הפתיל הצף הם תומכי המקוה ריין.

דבר נוסף
מתנגדי המקוה ריין לא מכחישים שיש כאלו שמתירים הם רק מביעים את דעתם ודעת רבותם שזה אסור.
לעומתם תומכי המקוה ריין כותבים שוב ושוב שאין כאן שתי צדדים יש את גדולי הפוסקים המתירים ולעומתם כמה רעשנים.
עובדתית כולנו יודעים שזה לא נכון בא נאמר שמתנגדי המקוה ריין הם רבנים פחות ת"ח מהמתירים נניח שר' יששכר שריבר והרב ולדנברג הם לא בדרגת ר' משה שאול קליין ור' עזריאל אויערבך. אבל בוודאי שאי אפשר לקרוא להם חבורת רעשנים. זה נראה לי נורא פשוט.

וגם כאן זה נראה שהאנשים בעלי הראש הפתוח והסובלני הם אלו שמתנגדים למקוה ריין. ולעומתם אנשים שאינם כנ"ל הם התומכים.

יש למישהו פרשנות איך ויכוח הויכוח הזה נראה בצורה הזו.
סתם פרשנות אנתרופולוגית.

פשוט מאד, כי המתנגדים מדברים מהלב ולא מתבססים על המציאות וזה כנראה מרתיח

ופעם אמרתי כאן
במבי אמר:
... ונראה לי שגם אם המכשיר הנ״ל היה עושה שינוי בעצם המים, אם נשווה זאת לדג זהב אחד, דגיגון קטן יוצר יותר שינוי מ50,000 מכשירים כאלה יחד, ומה שגורם את התגובות נגד זה בערך משפט מעין זה ״קיק אזא גרויסע און בומבה מאשין״ או משהו כזה.

וא"כ לפי דעת המתנגדים אסור לטבול במקוה שיש בו דג זהב כי הוא כמו עשרות אלפי מכשירי מקוה ריין......
אתה שוב פעם חוזר על אותה רוטינה.
כתבת:
פשוט מאד, כי המתנגדים מדברים מהלב ולא מתבססים על המציאות וזה כנראה מרתיח

מה שראיתי שזה לא נכון.
יש כאן ג' ויכוחים 
אחד במציאות, אחד בדין ואחד בהשקפה.
היחיד שראיתי מרפרוף שהתיחס לטענות האוסרים בכלי הטיעון זה יואל שילה.
למרות שנראה לי שהוא לא מתלהב במיוחד על האוסרים, בכל אופן הוא השתדל להתנהג כמו במסגרת של דיון ולא של פייסבוק.
השאר התנהגו כמו בריוני רשת וממש ממש סליחה על הביטוי.
אבל צריך להחזיר את הדיון למסגרת מכבדת.

לגבי הדגי זהב.
אין לי מה לאמר חוץ מלהחמיא לך על כישורי הכתיבה הפובליציסטיים. 
אבל תשתדל לא להשתמש איתם במלחמות בתוך שומרי התורה והמצוות.

וכן הוספתי לי בתוך אותם שתי דפים עוד ביטוי מלגלג על האוסרים.

 
 

בן אבנר

משתמש ותיק
חזקה קמיתא אמר:
אני קצת מתפלא על סגנון הויכוחים כאן.
אני ופה מן הצד בויכוח המסקרן והנורא מוזר.
אני לא מבין בהלכה מספיק.

אבל שמתי לב למשהו מוזר.
מתנגדי המקוה ריין מנסים לטעון טענות כאולו ואחרות ולעומתם תומכי המקוה ריין משיבים להם בעוקצנות ובזלזול נורא. "מתנגדי חיסונים", "רעשנים", "גוזזי זקנים", "אהרן רוטר אבא של...", "גיבובי דמיונות", "שוטה שבכפר", "ת"ח שאין בו דעה", "אפיקורס", "קשקשנים", "ת"ח להרע", "מלחמה לקעקוע ההלכה".
וכל זה ב-2 העמודים האחרונים של הפורום בלבד!
כל זה בנוסף על השמצה אישית על 4 אנשים בשמותם!
ולעומתם מבקרי ומתנגדי המקוה ריין מדברים על פי רוב לגופו של ענין.
ההסבר פשוט מאד,
כשעומד מולך אדם שאתה מנסה להסביר לו משהו עשרות פעמים, והוא אינו מתיחס לתגובות שלך אלא חוזר על טענותיו השקריות כל פעם מחדש, בסוף מתפוצצים.
וגם כאן, כשחוזרים עוד פעם ועוד פעם על שטויות מסוג מחמצנים את המים בלי להתיחס לטענה שגם אם זה נכון זו כמות מזערית מאד, [וכן גבי שאר הטענות], בסוף קולטים שזה לא עוזר לענות להם דברים הגיוניים.
 

ידידיה

משתמש ותיק
חזקה קמיתא אמר:
מתנגדי המקוה ריין מנסים לטעון טענות כאולו ואחרות ולעומתם תומכי המקוה ריין משיבים להם בעוקצנות ובזלזול נורא. "מתנגדי חיסונים", "רעשנים", "גוזזי זקנים", "אהרן רוטר אבא של...", "גיבובי דמיונות", "שוטה שבכפר", "ת"ח שאין בו דעה", "אפיקורס", "קשקשנים", "ת"ח להרע", "מלחמה לקעקוע ההלכה".
וכל זה ב-2 העמודים האחרונים של הפורום בלבד!
כל זה בנוסף על השמצה אישית על 4 אנשים בשמותם!
ולעומתם מבקרי ומתנגדי המקוה ריין מדברים על פי רוב לגופו של ענין.

זה נורא מזכיר את ההתנהלות של התקשורת השמאלנית. השמצות וטינוף ולכלוך וטינוף.
זה נראה לי שהליברלים והאנשים בעלי הראש הפתוח מתנגדים למקוה ריין.
והסיקריקים בעלי הפתיל הצף הם תומכי המקוה ריין.
עוד שקר מבית מדרשם של ...
לשונם של מתנגדי מקוה ריין חריפה הרבה יותר מלשונם של מצדדיו, אלא שב"ה בפורום דנן אין דריסת רגל כ"כ למתנגדים ולא נחשפים כ"כ לסגוננם, וגם משום שהם בעמדת מיעוט הם מבינים שלא כדאי להם להתבטאות כאן כך, אבל במקומות אחרים לשונם חריפה פי אלף.

חוץ מזה, אין שום פסול בהתבטאויות חריפות, כולל לגופו של אדם, כשהם נכונות.
 

ה' הוא האלוקים

משתמש ותיק
חזקה קמיתא אמר:
אני קצת מתפלא על סגנון הויכוחים כאן.
אני ופה מן הצד בויכוח המסקרן והנורא מוזר.
אני לא מבין בהלכה מספיק.
אבל שמתי לב למשהו מוזר.
מתנגדי המקוה ריין מנסים לטעון טענות כאולו ואחרות ולעומתם תומכי המקוה ריין משיבים להם בעוקצנות ובזלזול נורא. "מתנגדי חיסונים", "רעשנים", "גוזזי זקנים", "אהרן רוטר אבא של...", "גיבובי דמיונות", "שוטה שבכפר", "ת"ח שאין בו דעה", "אפיקורס", "קשקשנים", "ת"ח להרע", "מלחמה לקעקוע ההלכה".
וכל זה ב-2 העמודים האחרונים של הפורום בלבד!
כל זה בנוסף על השמצה אישית על 4 אנשים בשמותם!
ולעומתם מבקרי ומתנגדי המקוה ריין מדברים על פי רוב לגופו של ענין.
זה נורא מזכיר את ההתנהלות של התקשורת השמאלנית. השמצות וטינוף ולכלוך וטינוף.
זה נראה לי שהליברלים והאנשים בעלי הראש הפתוח מתנגדים למקוה ריין.
והסיקריקים בעלי הפתיל הצף הם תומכי המקוה ריין.
דבר נוסף
מתנגדי המקוה ריין לא מכחישים שיש כאלו שמתירים הם רק מביעים את דעתם ודעת רבותם שזה אסור.
לעומתם תומכי המקוה ריין כותבים שוב ושוב שאין כאן שתי צדדים יש את גדולי הפוסקים המתירים ולעומתם כמה רעשנים.
עובדתית כולנו יודעים שזה לא נכון בא נאמר שמתנגדי המקוה ריין הם רבנים פחות ת"ח מהמתירים נניח שר' יששכר שריבר והרב ולדנברג הם לא בדרגת ר' משה שאול קליין ור' עזריאל אויערבך. אבל בוודאי שאי אפשר לקרוא להם חבורת רעשנים. זה נראה לי נורא פשוט.
וגם כאן זה נראה שהאנשים בעלי הראש הפתוח והסובלני הם אלו שמתנגדים למקוה ריין. ולעומתם אנשים שאינם כנ"ל הם התומכים.
יש למישהו פרשנות איך ויכוח הויכוח הזה נראה בצורה הזו.
סתם פרשנות אנתרופולוגית.


שאלה חשובה:
קראת את כל 59 העמודים עד כאן, או רק את 2 הדפים האחרים?
אם קראת רק ה2 האחרונים-אז זה פשוט לא חכם, אני ממליץ לך לקרוא את הכל לפי הסדר.
אם קראת את כל ה59 עמודים, ולמרות זאת כתבת:
'מתנגדי המקוה ריין לא מכחישים שיש כאלו שמתירים הם רק מביעים את דעתם ודעת רבותם שזה אסור.'
'ולעומתם מבקרי ומתנגדי המקוה ריין מדברים על פי רוב לגופו של ענין.'

אז זה פשוט הכחשת מציאות.
 
 

מאור עינים

משתמש ותיק
חזקה קמיתא אמר:
אני קצת מתפלא על סגנון הויכוחים כאן.
אני ופה מן הצד בויכוח המסקרן והנורא מוזר.
אני לא מבין בהלכה מספיק.

אבל שמתי לב למשהו מוזר.
מתנגדי המקוה ריין מנסים לטעון טענות כאולו ואחרות ולעומתם תומכי המקוה ריין משיבים להם בעוקצנות ובזלזול נורא. "מתנגדי חיסונים", "רעשנים", "גוזזי זקנים", "אהרן רוטר אבא של...", "גיבובי דמיונות", "שוטה שבכפר", "ת"ח שאין בו דעה", "אפיקורס", "קשקשנים", "ת"ח להרע", "מלחמה לקעקוע ההלכה".
וכל זה ב-2 העמודים האחרונים של הפורום בלבד!
כל זה בנוסף על השמצה אישית על 4 אנשים בשמותם!
ולעומתם מבקרי ומתנגדי המקוה ריין מדברים על פי רוב לגופו של ענין.

זה נורא מזכיר את ההתנהלות של התקשורת השמאלנית. השמצות וטינוף ולכלוך וטינוף.
זה נראה לי שהליברלים והאנשים בעלי הראש הפתוח מתנגדים למקוה ריין.
והסיקריקים בעלי הפתיל הצף הם תומכי המקוה ריין.

דבר נוסף
מתנגדי המקוה ריין לא מכחישים שיש כאלו שמתירים הם רק מביעים את דעתם ודעת רבותם שזה אסור.
לעומתם תומכי המקוה ריין כותבים שוב ושוב שאין כאן שתי צדדים יש את גדולי הפוסקים המתירים ולעומתם כמה רעשנים.
עובדתית כולנו יודעים שזה לא נכון בא נאמר שמתנגדי המקוה ריין הם רבנים פחות ת"ח מהמתירים נניח שר' יששכר שריבר והרב ולדנברג הם לא בדרגת ר' משה שאול קליין ור' עזריאל אויערבך. אבל בוודאי שאי אפשר לקרוא להם חבורת רעשנים. זה נראה לי נורא פשוט.

וגם כאן זה נראה שהאנשים בעלי הראש הפתוח והסובלני הם אלו שמתנגדים למקוה ריין. ולעומתם אנשים שאינם כנ"ל הם התומכים.

יש למישהו פרשנות איך ויכוח הויכוח הזה נראה בצורה הזו.
סתם פרשנות אנתרופולוגית.

לא נכנס לדבריך, רק אשמח לדעת איפה מובא דעתו של הרב ולדנברג
 

צבי הירש

משתמש ותיק
האם הרבנים המתירים מסכימים לחידושו של החזו"א שמי חמצן פסולים
או שהם חולקים עליו?
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית