הטענה:נצבים וילך אמר:יש לומר ע"פ פסחים ד. ההוא דאמר דונו דיני אמרי שמע מינה מדן קאתי.ציון הלא תשאלי אמר:דני דין
בחרת שם מעניין לעצמך ... אשמח שתאמר לו מהותו
הראיה:דני דין אמר:לעיניין השם דני דין.
דנידין הרואה ואינו נראה היא סדרת ספרי ילדים ישראלית מאת הסופר שרגא גפני.
ומאחר ואני בעילום שם זה נראה לי שם ראוי.
במבי אמר:דני דין אמר:לעיניין השם דני דין.
דנידין הרואה ואינו נראה היא סדרת ספרי ילדים ישראלית מאת הסופר שרגא גפני.
ומאחר ואני בעילום שם זה נראה לי שם ראוי.
זה בסדר, גם אני גדלתי על זה (עוד בתקופה שכל בית ספר בחינוך העצמאי החזיק ספרים של ז'ול וורן ושל אניד בלייטון - אך זה ראוי לאשכול נפרד)
לפי המסורת:דני דין אמר:אור זרוע היקר..
מודה לך על התשובה.
המשך יום טוב וחג אורים שמח.
מוחל וסולח אמר:לפי המסורת:דני דין אמר:אור זרוע היקר..
מודה לך על התשובה.
המשך יום טוב וחג אורים שמח.
חג חנוכה שמח.
באהבה.
אתה צודק ולא צודק.כרם אמר:בפורום משתתפים כל מיני אנשים, וכל מיני טיפוסים. וכמובן, גם אנשים חכמים וגם אנשים פחות-חכמים.דני דין אמר:אור זרוע היקר..
מודה לך על התשובה.
כיון שכולם ניקים, עלומי-שם ובלתי ידועים, הדבר פשוט שאין לסמוך על שום הלכה שנאמרה בפורום, אלא אם כן היא מגובה במקור מדויק, ואחרי בדיקה במקור שאכן מה שנאמר בשמו כתוב שם.
וכל זה ברור לכל משתתף.
לפי התודה על תשובת אור זרוע היקר, נראה כי כיון שהתשובה הזו היא הנחמדה ביותר, והנוחה ביותר, והמסתדרת ביותר, אתה מקבל אותה כמו שהיא.
ובפרט שגם אתה נוקט בדרך זו וגם אתה עושה כך.
זאת אומרת, שחפשת מישהו שיגיד כמוך. (לא חיפשת את האמת, לשמוע שני צדדים, לבדוק במקורות או כדו').
זו זכותך המלאה, אבל תדע שזה לא מוסמך ואי אפשר לסמוך על מה שאיזה ניק (גם אם הפעם הוא נחמד מאוד) כותב.
אולי.כרם אמר:אני טועה?מוחל וסולח אמר:לפי המסורת:דני דין אמר:אור זרוע היקר..
מודה לך על התשובה.
המשך יום טוב וחג אורים שמח.
חג חנוכה שמח.
באהבה.
'ימים טובים'.כרם אמר:חנוכה שמח מקובל לומר, אבל לא "חג".
אעמוד על המשפט הזהדני דין אמר:אנו שומרים על מסורת ככול היכולת שלנו.
הילדה בגירה כבר בת 20 וזכותה לעמוד על דעתה ולהחליט מה היא מאמינה ובמה לא.
עי' בזה כאןמוחל וסולח אמר:לפי המסורת:דני דין אמר:אור זרוע היקר..
מודה לך על התשובה.
המשך יום טוב וחג אורים שמח.
חג חנוכה שמח.
באהבה.
כרם אמר:מוחל וסולח אמר:לפי המסורת:דני דין אמר:אור זרוע היקר..
מודה לך על התשובה.
המשך יום טוב וחג אורים שמח.
חג חנוכה שמח.
באהבה.
אם נכנס לדקדוקי קטנות, יש לשים לב גם ל"חג",
כמדומני שחנוכה שמח מקובל לומר, אבל לא "חג".
אני טועה?
עלית על זה מהר!דני דין אמר:@חייל של הרבי אתה תותח על
כמדומני שיש בשו"ע הרב דעה [אולי לגבי ספירת העומר?] ששומע ברכה יוצא אף בלא רצון.אין חכמה אמר:אקדים שתגובתי הינה הלכתית תיאורטית בלבד ויתכן שפרקטית והשקפתית ראוי לנהוג אחרת ממה שאכתובחימקו אמר:ודאי לא למנע ממנה להשתתף ביחד אתכם, עניית אמן אינה מעכבת והיא יוצאת יד"ח כדין שומע כעונה.
בכלל - היא ילדה גדולה וכלל לא מענינך האם היא עונה אמן או לא.
אבל מה שכתבת שהיא יוצאת ידי חובה אינו מדוייק, כי מי שאינה מעוניינת לצאת ידי חובה אינה יוצאת ידי חובה
ומי ששומע ברכה ואינו עונה אמן עובר על איסור
ויש לדון בדבריו שאולי אכן כדאי למנוע אותה מן האיסור הזה
אם כי מסתבר יותר שהצורה הראויה יותר היא כן לתת לה לשמוע ואולי כך תתקרב יותר
אמת, למאן דס"ל שמצוות אי"צ כוונהה' הוא האלוקים אמר:כמדומני שיש בשו"ע הרב דעה [אולי לגבי ספירת העומר?] ששומע ברכה יוצא אף בלא רצון.אין חכמה אמר:אקדים שתגובתי הינה הלכתית תיאורטית בלבד ויתכן שפרקטית והשקפתית ראוי לנהוג אחרת ממה שאכתובחימקו אמר:ודאי לא למנע ממנה להשתתף ביחד אתכם, עניית אמן אינה מעכבת והיא יוצאת יד"ח כדין שומע כעונה.
בכלל - היא ילדה גדולה וכלל לא מענינך האם היא עונה אמן או לא.
אבל מה שכתבת שהיא יוצאת ידי חובה אינו מדוייק, כי מי שאינה מעוניינת לצאת ידי חובה אינה יוצאת ידי חובה
ומי ששומע ברכה ואינו עונה אמן עובר על איסור
ויש לדון בדבריו שאולי אכן כדאי למנוע אותה מן האיסור הזה
אם כי מסתבר יותר שהצורה הראויה יותר היא כן לתת לה לשמוע ואולי כך תתקרב יותר
[ר' @לבי במערב, ר' @חייל של הרבי ?]
ומאי שנא מכפאו פרסיים שתלוי במח' הנ"ל?אין חכמה אמר:אמת, למאן דס"ל שמצוות אי"צ כוונהה' הוא האלוקים אמר:כמדומני שיש בשו"ע הרב דעה [אולי לגבי ספירת העומר?] ששומע ברכה יוצא אף בלא רצון.אין חכמה אמר:אקדים שתגובתי הינה הלכתית תיאורטית בלבד ויתכן שפרקטית והשקפתית ראוי לנהוג אחרת ממה שאכתוב
אבל מה שכתבת שהיא יוצאת ידי חובה אינו מדוייק, כי מי שאינה מעוניינת לצאת ידי חובה אינה יוצאת ידי חובה
ומי ששומע ברכה ואינו עונה אמן עובר על איסור
ויש לדון בדבריו שאולי אכן כדאי למנוע אותה מן האיסור הזה
אם כי מסתבר יותר שהצורה הראויה יותר היא כן לתת לה לשמוע ואולי כך תתקרב יותר
[ר' @לבי במערב, ר' @חייל של הרבי ?]
אני מדבר על מי שהמצווה אינה חשובה בעיניו ואין לו עניין לקיימה
בזה בפשטות גם לדבריו אינו יוצא
ה' הוא האלוקים אמר:כמדומני שיש בשו"ע הרב דעה [אולי לגבי ספירת העומר?] ששומע ברכה יוצא אף בלא רצון.אין חכמה אמר:אקדים שתגובתי הינה הלכתית תיאורטית בלבד ויתכן שפרקטית והשקפתית ראוי לנהוג אחרת ממה שאכתובחימקו אמר:ודאי לא למנע ממנה להשתתף ביחד אתכם, עניית אמן אינה מעכבת והיא יוצאת יד"ח כדין שומע כעונה.
בכלל - היא ילדה גדולה וכלל לא מענינך האם היא עונה אמן או לא.
אבל מה שכתבת שהיא יוצאת ידי חובה אינו מדוייק, כי מי שאינה מעוניינת לצאת ידי חובה אינה יוצאת ידי חובה
ומי ששומע ברכה ואינו עונה אמן עובר על איסור
ויש לדון בדבריו שאולי אכן כדאי למנוע אותה מן האיסור הזה
אם כי מסתבר יותר שהצורה הראויה יותר היא כן לתת לה לשמוע ואולי כך תתקרב יותר
[ר' @לבי במערב, ר' @חייל של הרבי ?]
ה' הוא האלוקים אמר:ומאי שנא מכפאו פרסיים שתלוי במח' הנ"ל?אין חכמה אמר:אמת, למאן דס"ל שמצוות אי"צ כוונהה' הוא האלוקים אמר:כמדומני שיש בשו"ע הרב דעה [אולי לגבי ספירת העומר?] ששומע ברכה יוצא אף בלא רצון.
[ר' @לבי במערב, ר' @חייל של הרבי ?]
אני מדבר על מי שהמצווה אינה חשובה בעיניו ואין לו עניין לקיימה
בזה בפשטות גם לדבריו אינו יוצא
לקט יושר אמר:אכן השו''ע הרב חשש לפשטות הגמ' שלמ''ד אין צריכות כוונה תו לא צריך לכוונת שומע ומשמיע לצד''ח, ומכיון שאנו פוסקים כמ''ד אין צריכות כוונה בדרבנן וא''כ גם בברכות לכן חשש לשמוע מאחרים ברכות,ה' הוא האלוקים אמר:כמדומני שיש בשו"ע הרב דעה [אולי לגבי ספירת העומר?] ששומע ברכה יוצא אף בלא רצון.אין חכמה אמר:אקדים שתגובתי הינה הלכתית תיאורטית בלבד ויתכן שפרקטית והשקפתית ראוי לנהוג אחרת ממה שאכתוב
אבל מה שכתבת שהיא יוצאת ידי חובה אינו מדוייק, כי מי שאינה מעוניינת לצאת ידי חובה אינה יוצאת ידי חובה
ומי ששומע ברכה ואינו עונה אמן עובר על איסור
ויש לדון בדבריו שאולי אכן כדאי למנוע אותה מן האיסור הזה
אם כי מסתבר יותר שהצורה הראויה יותר היא כן לתת לה לשמוע ואולי כך תתקרב יותר
[ר' @לבי במערב, ר' @חייל של הרבי ?]
כך שמעתי ולא ראיתי ממש בדבריו,
ושמעתי שהבית ישראל לא אהב את המנהג שהאנשים מחפשים שיענו אמן על ברכות השחר כי חשש לדעת השו''ע הרב שיוצאים יד''ח,
לאו דוקא. עָקֹ֥ב הַלֵּ֛ב מִכֹּ֖ל וְאָנֻ֣שׁ ה֑וּא, מִ֖י יֵדָעֶֽנּוּ.אין חכמה אמר:כנראה מדובר בחוסר התחברות למצווה [תהא הסיבה אשר תהיה ]
לכבוד הרב "דני דין" השלום וברכה !!!דני דין אמר:הבת שלי לא מוכנה לענות אמן בזמן ברכות.
בקידוש, הדלקת נרות ברכת סוכה וכו...
מה לדעתכם אני אמור לעשות.?.
הרי יש לה זכות בחירה.
ואורח החיים שלנו לא הכי דתי.
אנו שומרים על מסורת ככול היכולת שלנו.
הילדה בגירה כבר בת 20 וזכותה לעמוד על דעתה ולהחליט מה היא מאמינה ובמה לא.
ואם ירצה ה'. יפתח את לבבה.
מיקוד השאלה היא אם למנוע ממנה להשתתף בטכסים שבהם צריך לענות אמן . שלא תדליק נרות ? שלא תשמע קידוש ?.
או שבכלל אין בזה חובה ואם היא לא מרגישה בלב שלם לענות אמן אז שלא תענה.
עדיף מאשר שתענה אמן רפויה או תמלמל חצי מילה.
מעניין מה דעתכם...
@חייל של הרביחייל של הרבי אמר:אולי כדאי לתת לה הזדמנות לעשות את המצוה בשביל כולם - כדי שתרגיש שמעשיה חשובים והיא לא רק צריכה לענות אמן (אם הבעיה טמונה בזה. ייתכן שזו לא הבעיה כלל אבל כתבתי כדי שאולי לעורר על העניין באם הוא אמיתי).
כגון להכין חלות גדולות לשבת (בכמות גדולה, באופן שמשתמשים ב1.7 ק"ג קמח [שאז כמעט לכל הדעות הפרשת החלה נעשית עם ברכה], ואפשר להקפיא חלק מהחלות או לחלק לשכנים) - ולתת לה לעשות את ההפרשה עם ברכה.
בנוגע לצירופה למעמדים שבהם יש ברכות - אני מסכים עם מי שאמרו לעיל שיש לצרפה ולא להרחיק חלילה.
יישר כחכם שאתם עושים השתדלות בשמירת התורה והמצוות, זה בוודאי יקר מאוד אצל ריבונו של עולם. עלו והצליחו.
עיין היטב במשנ"ב סי' ח' ס"ק ט"ואין חכמה אמר:מי שאינו מקיים חיוב הדבר נחשב לאיסורלבי במערב אמר:יש חיוב לענות, אך כמדומה שאין איסור באי־העני' [וכן מוכח ממה שספקו לקולא].אין חכמה אמר:עובר על איסור
[נקטתי שפה פשוטה]
וידוע המעשה המובא בפוסקים בקצף הגדול שבא כמדומה על בעל הלבושים שלא ענה אמן בלי משים על ברכה של ילד קטן
לא הבנתי מה אתה רוצהשש אנוכי אמר:עיין היטב במשנ"ב סי' ח' ס"ק ט"ואין חכמה אמר:מי שאינו מקיים חיוב הדבר נחשב לאיסורלבי במערב אמר:יש חיוב לענות, אך כמדומה שאין איסור באי־העני' [וכן מוכח ממה שספקו לקולא].
[נקטתי שפה פשוטה]
וידוע המעשה המובא בפוסקים בקצף הגדול שבא כמדומה על בעל הלבושים שלא ענה אמן בלי משים על ברכה של ילד קטן
שהוא רק חיוב לכתחילה (ובזו שרוצה לצאת בה - יש חיוב יותר, אך גם כשלא ענה יצא ידי־חובתו בדיעבד).אין חכמה אמר:לא הבנתי מה אתה רוצהשש אנוכי אמר:עיין היטב במשנ"ב סי' ח' ס"ק ט"ו
הוא חיוב גמור , ודומה למי שאינו מברך ברכת הרואה למשללבי במערב אמר:שהוא רק חיוב לכתחילה (ובזו שרוצה לצאת בה - יש חיוב יותר, אך גם כשלא ענה יצא ידי־חובתו בדיעבד).אין חכמה אמר:לא הבנתי מה אתה רוצהשש אנוכי אמר:עיין היטב במשנ"ב סי' ח' ס"ק ט"ו
אכן, הדברים כבר הובהרו מספיק לעיל.