רואים שקוף
משתמש ותיק
לא התיר זאת.לבי במערב אמר:שו"ת 'אז נדברו' ח"ה סי' לז.
לא התיר זאת.לבי במערב אמר:שו"ת 'אז נדברו' ח"ה סי' לז.
שוב, צ"ל לא התירו ברכה. הלא כך?חימקו אמר:לא התירו הדלקה מחוץ לב"ה.
אכן. ובכ"ז:חימקו אמר:(כמעט בכל נושא הלכתי יש מיעוט שסובר אחרת)
לעיתים רחוקות אמר:לפי"ז אפשר לברך גם שהחיינו בכל הימים...
לבי במערב אמר:לפענ"ד פשוט שלא הורה כן הגרנ"ק אלא מטעם 'צירוף', וכדי שלא יסברו להקל במקרים אחרים - התבטא כנזכר. וג"ז בכלל הא דב"ב קל, ב.
לא התירו ברכה, הרי שאין זו הדלקת מצוה.אבי חי אמר:שוב, צ"ל לא התירו ברכה. הלא כך?חימקו אמר:לא התירו הדלקה מחוץ לב"ה.
א. עדיין ראוי לדקדק בלשון.רואים שקוף אמר:לא התירו ברכה, הרי שאין זו הדלקת מצוה.אבי חי אמר:שוב, צ"ל לא התירו ברכה. הלא כך?חימקו אמר:לא התירו הדלקה מחוץ לב"ה.
רצונך - תדליק נרות בחודש מאי, זה אותו דבר.
אף אם אינו מברך עליהם, הא מיהא מקיים תיקון חז"ל לפרסומי ניסא [ובזה י"ל לכאו' הקושיא שבאשכול אחר, אם יברך הרואה נרות שהודלקו מפני החשד].רואים שקוף אמר:רצונך - תדליק נרות בחודש מאי, זה אותו דבר.
גם אלו ההולכות ללא כיסוי ראש כפסיקת הרב משאש מחיפה?לבי במערב אמר:אין מזחיחין את ה'מיעוט' על הנהגתם כפסיקת רבותיהם.
לא. מאחר וגדולים ממנו חלקו עליו אסור לתלמידיו וגם לו עצמו לעשות כדבריו, ואינו שייך כלל לר"א שהיה בר פלוגתייהו דחכמים.לבי במערב אמר:מה יש להשוות?! שם מדובר בדעת יחיד (ובדבר שעיקרו - ככה"נ - מה"ת), שגם הוא עצמו חזר בו כנראה משהגיע לאה"ק ת"ו.
אך אליבא דאמת - אכן לא ייתבעו על כך ששמעו לדברי רבם, כשם שאנשי מקומו של ר"א הכינו מכשירי מילה בשבת.
ידידיה אמר:וגדולים ממנו חלקו עליו
אבי חי אמר:ידידיה אמר:וגדולים ממנו חלקו עליו
ר"ל שסברו שאין לדעתו מקום.
אבל בדבר שלכו"ע תלוי בשיקול הדעת, כמדו' שכל ת"ח שהגיע להוראה הוא בר פלוגתא אף של הגדולים שבדור.
מה המקור בספריו?חימקו אמר:גם אלו ההולכות ללא כיסוי ראש כפסיקת הרב משאש מחיפה?לבי במערב אמר:אין מזחיחין את ה'מיעוט' על הנהגתם כפסיקת רבותיהם.
כשכתבתי אין לדעתו מקום לא התכונתי מצד הגברא, אלא מצד עצם הדעה.חימקו אמר:אבי חי אמר:ידידיה אמר:וגדולים ממנו חלקו עליו
ר"ל שסברו שאין לדעתו מקום.
אבל בדבר שלכו"ע תלוי בשיקול הדעת, כמדו' שכל ת"ח שהגיע להוראה הוא בר פלוגתא אף של הגדולים שבדור.
לא הבנתי, מה נקרא שיקול דעת?
הרי אם אין לדעתו מקום, כך אין לשיקול דעתו מקום.
כך לדוג' התרת הממזרים של הרב גורן.
פרסומי ניסא, אין עניינו פרסומת!לבי במערב אמר:אף אם אינו מברך עליהם, הא מיהא מקיים תיקון חז"ל לפרסומי ניסא [ובזה י"ל לכאו' הקושיא שבאשכול אחר, אם יברך הרואה נרות שהודלקו מפני החשד].רואים שקוף אמר:רצונך - תדליק נרות בחודש מאי, זה אותו דבר.
שייגניסט אמר:מה המקור בספריו?חימקו אמר:גם אלו ההולכות ללא כיסוי ראש כפסיקת הרב משאש מחיפה?לבי במערב אמר:אין מזחיחין את ה'מיעוט' על הנהגתם כפסיקת רבותיהם.
מילים יפות ביותר (כוונתי ברצינות גמורה: נהניתי מהניסוח), אך מתוך דברי הראשונים והפוסקים בסוגיין עולה לכאו' דלא כן.רואים שקוף אמר:יש גדרים שחז"ל קבעו כיצד עושים את זה, וגם במקום שאין מי שיראה. הגדרים אותם גדרים, וכל המשנה ידו על התחתונה.
אפשר? מצוה??אבי חי אמר:ה שאפשר (ואולי מצוה) להדליק נרות במסיבה - אינו חידוש.
לפי טעם הכל בו שמובא בהודעה הקודמת, יש ענין בהדלקת הנר במקומות ציבוריים. אמנם האם לברך עליהם נידון לעיל.מאיר גוטמן אמר:אפשר? מצוה??אבי חי אמר:ה שאפשר (ואולי מצוה) להדליק נרות במסיבה - אינו חידוש.
אתה אולי חבדני"ק או חסיד אחר בלי מסורת שמקיים ומחדש מצוות לפי ענינים והרגשות הלב
אנחנו עושים לפי המסורת ולפי ההלכה המסורה לנו ולא מבזבזים ומשחיתים שמן למטרות מסיבתיות אלא א"כ זה עושה לך טוב להרגשה ולאוירה אז בל תשחית זה לא גם שאין בזה שום מצוה וענין
לא אדע מהו טעם הזלזול, וגם אעדיף שלא לפצוח בדיון אודות ה'מסורת', אך דבר זה ברור ופשוט - ר' '@אבי חי' לא נמנה כלל על מקהלות החסידים (ובפרט ק"ק חב"ד יצ"ו), כניכר לכל המעיין בהודעותיו.מאיר גוטמן אמר:אתה אולי חבדני"ק או חסיד אחר בלי מסורת
מאיר גוטמן אמר:אפשר? מצוה??אבי חי אמר:ה שאפשר (ואולי מצוה) להדליק נרות במסיבה - אינו חידוש.
אתה אולי חבדני"ק או חסיד אחר בלי מסורת שמקיים ומחדש מצוות לפי ענינים והרגשות הלב
אנחנו עושים לפי המסורת ולפי ההלכה המסורה לנו ולא מבזבזים ומשחיתים שמן למטרות מסיבתיות אלא א"כ זה עושה לך טוב להרגשה ולאוירה אז בל תשחית זה לא גם שאין בזה שום מצוה וענין