מחכים אמר:
אמור לא דברתי על חוזרים בתשובה שכלפיהם בוודאי כל דרך של שמירת תו"מ הוא אמת מוחלטת ובוודאי בכחה של אמת זו לשכנע רבים.
אבל בתוך קהל שומרי התורה לא הצליחו לשכנע (כמעט) אף אחד שדרך הליטאיות היא היא הדרך בה ישכון אור ה',
אני שומע שזה בגלל שלא ניסיתם, אוקיי.
דרך אגב, אני ספרדי ולא ליטאי.
ועוד דרך אגב, אין דרך ליטאית (או ספרדית), ומשום זה אי אפשר לשכנע בצדקתה, וגם אין את מי,
כי מבחינתנו אנחנו בדרך היהודית הפשוטה, שהייתה לפני הבעש"ט הקדוש ותלמידיו, שיש את לימוד הפשט לכלל העם ואת לימוד הפנימיות לשרידים אשר ה' קורא (כמו שודאי מצוי אצל הספרדים)
לכן אין לנו מה לבוא ולשכנע אתכם, כי לפי דעתנו אצלכם הכל בסדר, אתם הולכים בדרך המסורה ממשה רבינו ולומדים גם בתורת רבותיכם גדולי החסידות
(שאע"פ שאנחנו לא הולכים בדרכם, ודאי שהיו גדולי עולם וספריהם קדושים וחשובים)
ולכן רואים שלפעמים 'לא חסידים' (שם כללי לליטאים/ספרדים וכד') מעירים לחסידים רק בעניינים נקודתיים (כמו תפילה בזמן) כי בדברים העיקריים אין שום בעיה ל'לא חסידים' (וכיום אפילו למתנגדים....)עם החסידים.
וגם לרוב החסידים אין שום בעיה עם ה'לא חסידים' (שוב, מלבד כמה הערות קלות וכו') אבל לא מנסים להראות להם את ה'אור' שכביכול שורה רק עליהם.
משא"כ חב"ד, שבטוחים שרק אצלהם נמצאת האמת, וכל השאר רחוקים, ולא בכיוון הנכון ולכן מנסים לשכנע את כולם בצדקת דרכם.
ולמי שאמר שהעניין הוא לימוד הפנימיות (ולאו דווקא חב"ד), אני לא חושב שירגיע את המשכנעים אם אני אומר להם שאני (נניח) משתתף קבוע בשיעור בשער הכוונות או אוצרות חיים. או לחילופין הוגה בקביעות בשפת אמת או ליקוטי מוהר"ן.
והראיה, שגם אצל חסידויות אחרות הם מנסים לעשות נפשות.