בגיטין כח,א איתא שזקן המשלח גט ביד שליח נותנו לאשה בחזקת שהוא קיים, וכתב ע"ז החזו"א (אה"ע לא,ב):
"ומי לא עסקינן בידוע לנו מספר הזקנים שבעיר והשליח נשתהה בדרך שנים הרבה וידוע לנו שרוב הזקנים כבר שבקו חיים לכל חי, ומ"מ נותן לה בחזקת שהוא קיים, ולא אמרינן בעל ברובא איתא, והחיים המועטים מרובא פירשו ואין בעלה ביניהם. וא"ת, כיון דרובן מתו נדון בו כספינה שאבדה בים דנותנין עליו חומרי מתים, לא דמי דהתם הנצולין היו ג"כ במאורע של סכנה והצלתם נסא רבא או נסא זוטא, אבל זקנים שמאריכין ימים לא פגעו בהם כלל מן המחלות שפגעו ברובן שקפחו חיתם, וקיבוץ מקרים אף שמהוים רוב אינו נידון לרוב, דבעינן רוב טבעי כמו רוב בהמות כשרות רוב מתעברות ויולדות וכיו"ב".
ולא זכיתי להבין דבריו כלל, הלא מחלות אינן אירועים פתאומיים הנוחתים מהחלל החיצון, אלא בטבע גוף האדם שעם הזמן מפתח מחלות שונות ותפקוד האברים נפגם ונחלש, וזה מה שנקרא 'מוות מזקנה' כלומר תהליך טבעי שקורה לכל הגופים אם במוקדם ואם במאוחר. וזה בדיוק כמו רוב נשים מתעברות ויולדות שהתהליך הטבעי של אשה החיה עם בעלה הוא שתתעבר ותלד, ואין זה מקרה ש'פתאום' נכנסה להריון אלא כך הוא דרך העולם, וכן רוב שוורים לחרישה היינו שכך היה דרך העולם שיותר שוורים נצרכים לחרישה מאשר לשחיטה (ואין זה מוכרח בטבע שהרי היום השתנתה מציאות זו, ומ"מ דרך העולם משוי לה לרוב). וא"כ גם בזקנים דרך העולם הוא שאדם בגיל מבוגר נפטר ממחלה כזו או אחרת, והוא תהליך טבעי ולא מקרה פתאומי שפגע בו, וצ"ב החילוק.
"ומי לא עסקינן בידוע לנו מספר הזקנים שבעיר והשליח נשתהה בדרך שנים הרבה וידוע לנו שרוב הזקנים כבר שבקו חיים לכל חי, ומ"מ נותן לה בחזקת שהוא קיים, ולא אמרינן בעל ברובא איתא, והחיים המועטים מרובא פירשו ואין בעלה ביניהם. וא"ת, כיון דרובן מתו נדון בו כספינה שאבדה בים דנותנין עליו חומרי מתים, לא דמי דהתם הנצולין היו ג"כ במאורע של סכנה והצלתם נסא רבא או נסא זוטא, אבל זקנים שמאריכין ימים לא פגעו בהם כלל מן המחלות שפגעו ברובן שקפחו חיתם, וקיבוץ מקרים אף שמהוים רוב אינו נידון לרוב, דבעינן רוב טבעי כמו רוב בהמות כשרות רוב מתעברות ויולדות וכיו"ב".
ולא זכיתי להבין דבריו כלל, הלא מחלות אינן אירועים פתאומיים הנוחתים מהחלל החיצון, אלא בטבע גוף האדם שעם הזמן מפתח מחלות שונות ותפקוד האברים נפגם ונחלש, וזה מה שנקרא 'מוות מזקנה' כלומר תהליך טבעי שקורה לכל הגופים אם במוקדם ואם במאוחר. וזה בדיוק כמו רוב נשים מתעברות ויולדות שהתהליך הטבעי של אשה החיה עם בעלה הוא שתתעבר ותלד, ואין זה מקרה ש'פתאום' נכנסה להריון אלא כך הוא דרך העולם, וכן רוב שוורים לחרישה היינו שכך היה דרך העולם שיותר שוורים נצרכים לחרישה מאשר לשחיטה (ואין זה מוכרח בטבע שהרי היום השתנתה מציאות זו, ומ"מ דרך העולם משוי לה לרוב). וא"כ גם בזקנים דרך העולם הוא שאדם בגיל מבוגר נפטר ממחלה כזו או אחרת, והוא תהליך טבעי ולא מקרה פתאומי שפגע בו, וצ"ב החילוק.