לבי במערב אמר:רק אתרגם לעברית פשוטה: מבחן על רובו ככולו של ספר התניא, הדורש השקעה של זמן רב. ובכן, בהחלט (תלוי, כמובן, בכמות הלימוד...).עשירית האיפה אמר:מקבלים מאות שקלים למבחן ?!?!?!?!?!
עשירית האיפה אמר:
יש חולקין (הרבה)שלומיאל בן צורישדי אמר:שמואל092 אמר:שלומיאל בן צורישדי אמר:
ולדעתו של הבעש''ט גם מה שעושים בחב''ד מוצדק.
אציין שוב את דברי לעיל:שמואל092 אמר:השכן שלי כבר מסתובב למעלה משנה עם מדים וכיפה גדולה בתוככי עיר חרדית
לבי במערב אמר:רק אעיר שלא ניתן להקיש מהפרט על הכלל, וק"ל.
ולכן אין הצדקה להשתמש בטיעון הזה, מכל צד שהוא.שמואל092 אמר:יש חולקין (הרבה)
כזכור לא אני העליתי אותולבי במערב אמר:ולכן אין הצדקה להשתמש בטיעון הזה, מכל צד שהוא.שמואל092 אמר:יש חולקין (הרבה)
טעות גדולה (לפחות בנוגע לחסידותי)א סו אמר:מה שהיום האדמו"ר מוסר תורה בטיש הרי זה לא יותר משיחת מוסר שמשגיח מוסר בישיב"ק, רק שאת הקודים לא מאותו מקום.
איני בטוח שאתם צודקים ביחס לדרך החסידות הכללית.לבי במערב אמר:בהחלט. לגבי תורת ברסלב לעומת החסידות הכללית לא אדע, אך ביחס שבין שיטת חב"ד ודרך החסידות הכללית כבר נשפכו כמה מכליות דיו...להשיג אמר:יש ע"ז מאמרים או התייחסויות רשמיות במקומות כלשהם על המקום של תורת חב"ד (וברסלב) כמהלך מסוים, ועניין שאר ספרי החסידות כמשהו שממלא עניין שונה?
עיקר הענין הוא אם ראוי שהצדיק יפעל בעבודתו את כל הנצרך לחסידיו במישור הרוחני, או שעל כל אחד ואחד להתייגע ולעמול בעצמו על מדרגתו (כמובן מאליו - כ"ק האדמו"ר מסייע בזה, אך אינו עובד 'במקומו').
ונחנו מה אמר:נו, הם לא חסידים, אז מה חידשה! החסידות?
כבודו נטל על כתפיו (בכמה אשכולות) משרת 'המרגיע הלאומי'... :)עלה מבבל אמר:נ"ל שאם הדיון ימשיך בכיוון, כל הפורום יכול להתפוצץ, לדעתי כדאי לעזוב נושא זה, הרי אף אחד לא ישכנע את חבירו..
אני לא המרגיע הלאומי, פשוט חשבתי שבמקום לכתוב את הצד שלי עם כל ההשמצות שיש לי לומר על הנושא [וכמו שעושים ניקים אחרים] אני פשוט אכתוב דברי הרגעה שבודאי יועילו יותראברהם משה אמר:כבודו נטל על כתפיו (בכמה אשכולות) משרת 'המרגיע הלאומי'... :)עלה מבבל אמר:נ"ל שאם הדיון ימשיך בכיוון, כל הפורום יכול להתפוצץ, לדעתי כדאי לעזוב נושא זה, הרי אף אחד לא ישכנע את חבירו..
אשריך!
כה לחי!
כוונתי הייתה להעריך את כוונותיו.עלה מבבל אמר:אני לא המרגיע הלאומי, פשוט חשבתי שבמקום לכתוב את הצד שלי עם כל ההשמצות שיש לי לומר על הנושא [וכמו שעושים ניקים אחרים] אני פשוט אכתוב דברי הרגעה שבודאי יועילו יותראברהם משה אמר:כבודו נטל על כתפיו (בכמה אשכולות) משרת 'המרגיע הלאומי'... :)עלה מבבל אמר:נ"ל שאם הדיון ימשיך בכיוון, כל הפורום יכול להתפוצץ, לדעתי כדאי לעזוב נושא זה, הרי אף אחד לא ישכנע את חבירו..
אשריך!
כה לחי!
ולגופן של דברים, באשכול אחר [מסתמא כבודו יודע על מה הכוונה] נ"ל שדבריי הועילי מאוד, והיה שקט לזמן מהאברהם משה אמר:כוונתי הייתה להעריך את כוונותיו.עלה מבבל אמר:אני לא המרגיע הלאומי, פשוט חשבתי שבמקום לכתוב את הצד שלי עם כל ההשמצות שיש לי לומר על הנושא [וכמו שעושים ניקים אחרים] אני פשוט אכתוב דברי הרגעה שבודאי יועילו יותראברהם משה אמר:כבודו נטל על כתפיו (בכמה אשכולות) משרת 'המרגיע הלאומי'... :)
אשריך!
כה לחי!
אני לא מבין מה יש בחסידות מעבר ליסוד ושורש העבודה,שניאור אמר:ונחנו מה אמר:נו, הם לא חסידים, אז מה חידשה! החסידות?
על הפלא יועץ אני לא יודע, אבל על היסוד ושורש העבודה כבר אמר המגיד ממעזריטש בעצמו שהוא כבר הגיע ואינו צריך אליו.
עלה מבבל אמר:ולגופן של דברים, באשכול אחר [מסתמא כבודו יודע על מה הכוונה] נ"ל שדבריי הועילי מאוד, והיה שקט לזמן מהאברהם משה אמר:כוונתי הייתה להעריך את כוונותיו.עלה מבבל אמר:אני לא המרגיע הלאומי, פשוט חשבתי שבמקום לכתוב את הצד שלי עם כל ההשמצות שיש לי לומר על הנושא [וכמו שעושים ניקים אחרים] אני פשוט אכתוב דברי הרגעה שבודאי יועילו יותר
בזכרוני, שנסע אל המגיד, אבל המגיד שדלו לשוב לביתו ולהתמיד בעבודתו שהורגל בה. ואחר הסביר, שהרב הנזכר זקן מידי, והוא מרחם עליו לשנות את הרגליו.שניאור אמר:... אבל על היסוד ושורש העבודה כבר אמר המגיד ממעזריטש בעצמו שהוא כבר הגיע ואינו צריך אליו.
ונחנו מה אמר:אני לא מבין מה יש בחסידות מעבר ליסוד ושורש העבודה,שניאור אמר:ונחנו מה אמר:נו, הם לא חסידים, אז מה חידשה! החסידות?
על הפלא יועץ אני לא יודע, אבל על היסוד ושורש העבודה כבר אמר המגיד ממעזריטש בעצמו שהוא כבר הגיע ואינו צריך אליו.
יש מקומות שמספרים כמו שאתה כתבת, אבל אני שמעתי מאדם גדול מאוד זצ"ל, שמי שלומד טוב את ספר יסוד ושורש העבודה רואה שהוא הולך ממש בדרכי החסידות, וע"כ שהגירסא השניה היא הנכונה, שהמגיד אמר שהוא כבר הגיע לאן שצריך להגיע ולא צריך ללמוד ממנו.ובכן אמר:בזכרוני, שנסע אל המגיד, אבל המגיד שדלו לשוב לביתו ולהתמיד בעבודתו שהורגל בה. ואחר הסביר, שהרב הנזכר זקן מידי, והוא מרחם עליו לשנות את הרגליו.שניאור אמר:... אבל על היסוד ושורש העבודה כבר אמר המגיד ממעזריטש בעצמו שהוא כבר הגיע ואינו צריך אליו.
אמשינאוו??אברהם משה אמר:וחסידותי...)
לא!!אבוקה כנגדו אמר:אמשינאוו??אברהם משה אמר:וחסידותי...)
הפוך בה והפוך בה (ב'פורום לתורה') דכולא בה...אבוקה כנגדו אמר:אמשינאוו??אברהם משה אמר:וחסידותי...)
בדיוק השנה ראיתי לאחד מגדולי האדמורי"ם שהשתמש בראש השנה במחזור יסוד ושורש העבודה.שניאור אמר:כך שבדיוק להיפך, גם החסידים קיבלו שיסוד ושורש העבודה הוא ספר [כמו] חסידי, ומתייחסים אליו כך.
ומכל מקום ארמוז לך רמז:אברהם משה אמר:הפוך בה והפוך בה (ב'פורום לתורה') דכולא בה...אבוקה כנגדו אמר:אמשינאוו??אברהם משה אמר:וחסידותי...)
יגעת ומצאת... תאמין!
כעת מובן לי מה שמבקשים בסליחות בפיוט 'במוצאי מנוחה'ובכן אמר:חלילה לייחס לאומיות לרבינו ש@עלה מבבל... :)אברהם משה אמר:...משרת 'המרגיע הלאומי'... :)
?אברהם משה אמר:כעת מובן לי מה שמבקשים בסליחות בפיוט 'במוצאי מנוחה'ובכן אמר:חלילה לייחס לאומיות לרבינו ש@עלה מבבל... :)אברהם משה אמר:...משרת 'המרגיע הלאומי'... :)
'גנון נא גזעו'...
אפשר להיות חסיד ולא לחשוב שחב"ד זה עיקר החסידותבן עמינדב אמר:הערה כללית לגופו של עניין
א. רבותינו הקדושים נשיאי חב"ד ראו בחסידות חב"ד הדרך הנכונה והשלמה בעבודת ה' עבור כל יהודי באשר הוא.
ולכן אין כאן איזשהו נסיון לרכוש אנשים למפלגה או לכבד ולהאדיר מנהיגים של חוג מסוים, אלא מתוך ההכרה באמיתותה ונכונותה וחיוניותה של תורת חסידות חב"ד תורותיה והדרכותיה עבור כל יהודי באשר הוא, הנה מצד אהבת ישראל, ומצד החיוב ללמד תורה ולהדריך את כלל ישראל בדרך הישרה - ישנו החובה והזכות לכל מי שזכה לטעום מאילנא דחיי לזכות ולהעניק זכות זו לכל מי שאפשר לזכותו בכך במידה זו או אחרת.
במילאאין מה להתלונן על נסיונות השתלטות וכפיה אלא רק קריאה והכרזה: מאן בעי חיי! מי האיש החפץ חיים! טעמו וראו כי טוב ה'! וכו'
ואשר לכן מי שיש לו טענת ברי נגד שיטת חב"ד ויכול להעיז פניו ולהאשימה בטענות המתנגדים של ימי החרמות דתקל"ב וכיו"ב מבין אני את טענתו אף כי כבר נודע ברבים שקרו. אך מי שמודה בגדלותם וקדושתם של רבותינו מה לא כי ילין על שאיפתם העזה להעניק את תורתם והדרכתם לכל
יהודי באשר הוא
ובכן אמר:בזכרוני, שנסע אל המגיד, אבל המגיד שדלו לשוב לביתו ולהתמיד בעבודתו שהורגל בה. ואחר הסביר, שהרב הנזכר זקן מידי, והוא מרחם עליו לשנות את הרגליו.שניאור אמר:... אבל על היסוד ושורש העבודה כבר אמר המגיד ממעזריטש בעצמו שהוא כבר הגיע ואינו צריך אליו.