יט כסלו - גילוי פנימיות התורה

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

חייל של הרבי

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
עשירית האיפה אמר:
מקבלים מאות שקלים למבחן ?!?!?!?!?!
רק אתרגם לעברית פשוטה: מבחן על רובו ככולו של ספר התניא, הדורש השקעה של זמן רב. ובכן, בהחלט (תלוי, כמובן, בכמות הלימוד...).
עשירית האיפה אמר:


אדרבה בחורים בחב"ד יכולים לממן לעצמם נסיעות לרבי באלפי שקלים - תמורת זה שנבחנים על פרקי תניא בע"פ.
 
 

לבי במערב

משתמש ותיק
שמואל092 אמר:
השכן שלי כבר מסתובב למעלה משנה עם מדים וכיפה גדולה בתוככי עיר חרדית 
אציין שוב את דברי לעיל:
לבי במערב אמר:
רק אעיר שלא ניתן להקיש מהפרט על הכלל, וק"ל.


באמת שאין שום צורך לפצוח במנִיַּת צאצאי הרה"ק מבארידטשוב,
אך רק 'לשם הפרוטוקול' - כמה מנכדיו התחתנו במשפחת אדה"ז.
 

שמואל092

משתמש רגיל
לבי במערב אמר:
שמואל092 אמר:
יש חולקין (הרבה)
ולכן אין הצדקה להשתמש בטיעון הזה, מכל צד שהוא.
כזכור לא אני העליתי אותו
אבל נחזיר את הדיון לנושא המקורי
חבד עושה תעמולה עם ים של כסף על מנת לגרום לכל הציבור החסידי (ולא רק)
ללמוד את תורת חבד
תוך כדי העברת המסר שדרך חבד היא היא דרך החסידות
היות שזה לא מוסכם בכלל על רוב החסידים- זה לא מוצא חן בעיני רבים מהם
לדעתי זה בסוף יפעל כבומרנג נגד חבד
ויהיה קל מאד למי שרוצה לתקוע טריז (וזה כבר נעשה בכמה מקומות)


 
 

אברהם משה

משתמש ותיק
א סו אמר:
מה שהיום האדמו"ר מוסר תורה בטיש הרי זה לא יותר משיחת מוסר שמשגיח מוסר בישיב"ק, רק שאת הקודים לא מאותו מקום.
טעות גדולה (לפחות בנוגע לחסידותי)
דודי היה מקובל גדול מראשי ישיבת שער השמים, ואמר כמה פעמים על תורותיו של רבו, שללמוד את מאמריו בלי לדעת קבלה, וללמוד עם לדעת קבלה, זה ב' עולמות.
כיצד הוא מכניס בדבריו ומפשט דברים של קבלה להמון העם.
והעולם לא מבחין בכך.
מי שיודע קבלה מבחין זאת מיד.
 

אברהם משה

משתמש ותיק
לבי במערב אמר:
להשיג אמר:
יש ע"ז מאמרים או התייחסויות רשמיות במקומות כלשהם על המקום של תורת חב"ד (וברסלב) כמהלך מסוים, ועניין שאר ספרי החסידות כמשהו שממלא עניין שונה?
בהחלט. לגבי תורת ברסלב לעומת החסידות הכללית לא אדע, אך ביחס שבין שיטת חב"ד ודרך החסידות הכללית כבר נשפכו כמה מכליות דיו...
עיקר הענין הוא אם ראוי שהצדיק יפעל בעבודתו את כל הנצרך לחסידיו במישור הרוחני, או שעל כל אחד ואחד להתייגע ולעמול בעצמו על מדרגתו (כמובן מאליו - כ"ק האדמו"ר מסייע בזה, אך אינו עובד 'במקומו').
איני בטוח שאתם צודקים ביחס לדרך החסידות הכללית.
וכבר רמזתי באשכול אחר...
נ.ב. בחסידותי מעולם לא שמעתי רעיון זה, רק איך שאתם מציגים את חב"ד.
(ואולי משום שהיא יושבת במשולש הגבולות, חב"ד ברסלב וחסידותי...)
 

שניאור

משתמש ותיק
ונחנו מה אמר:
נו, הם לא חסידים, אז מה חידשה! החסידות?


על הפלא יועץ אני לא יודע, אבל על היסוד ושורש העבודה כבר אמר המגיד ממעזריטש בעצמו שהוא כבר הגיע ואינו צריך אליו.
 
 

אברהם משה

משתמש ותיק
עלה מבבל אמר:
נ"ל שאם הדיון ימשיך בכיוון, כל הפורום יכול להתפוצץ, לדעתי כדאי לעזוב נושא זה, הרי אף אחד לא ישכנע את חבירו..
כבודו נטל על כתפיו (בכמה אשכולות) משרת 'המרגיע הלאומי'... :)
אשריך!
כה לחי!
 
 

עלה מבבל

משתמש ותיק
אברהם משה אמר:
עלה מבבל אמר:
נ"ל שאם הדיון ימשיך בכיוון, כל הפורום יכול להתפוצץ, לדעתי כדאי לעזוב נושא זה, הרי אף אחד לא ישכנע את חבירו..
כבודו נטל על כתפיו (בכמה אשכולות) משרת 'המרגיע הלאומי'... :)
אשריך!
כה לחי!
אני לא המרגיע הלאומי, פשוט חשבתי שבמקום לכתוב את הצד שלי עם כל ההשמצות שיש לי לומר על הנושא [וכמו שעושים ניקים אחרים] אני פשוט אכתוב דברי הרגעה שבודאי יועילו יותר
 

אברהם משה

משתמש ותיק
עלה מבבל אמר:
אברהם משה אמר:
עלה מבבל אמר:
נ"ל שאם הדיון ימשיך בכיוון, כל הפורום יכול להתפוצץ, לדעתי כדאי לעזוב נושא זה, הרי אף אחד לא ישכנע את חבירו..
כבודו נטל על כתפיו (בכמה אשכולות) משרת 'המרגיע הלאומי'... :)
אשריך!
כה לחי!
אני לא המרגיע הלאומי, פשוט חשבתי שבמקום לכתוב את הצד שלי עם כל ההשמצות שיש לי לומר על הנושא [וכמו שעושים ניקים אחרים] אני פשוט אכתוב דברי הרגעה שבודאי יועילו יותר
כוונתי הייתה להעריך את כוונותיו.
 
 

עלה מבבל

משתמש ותיק
אברהם משה אמר:
עלה מבבל אמר:
אברהם משה אמר:
כבודו נטל על כתפיו (בכמה אשכולות) משרת 'המרגיע הלאומי'... :)
אשריך!
כה לחי!
אני לא המרגיע הלאומי, פשוט חשבתי שבמקום לכתוב את הצד שלי עם כל ההשמצות שיש לי לומר על הנושא [וכמו שעושים ניקים אחרים] אני פשוט אכתוב דברי הרגעה שבודאי יועילו יותר
כוונתי הייתה להעריך את כוונותיו.
ולגופן של דברים, באשכול אחר [מסתמא כבודו יודע על מה הכוונה] נ"ל שדבריי הועילי מאוד, והיה שקט לזמן מה
 
 

ונחנו מה

משתמש ותיק
שניאור אמר:
ונחנו מה אמר:
נו, הם לא חסידים, אז מה חידשה! החסידות?


על הפלא יועץ אני לא יודע, אבל על היסוד ושורש העבודה כבר אמר המגיד ממעזריטש בעצמו שהוא כבר הגיע ואינו צריך אליו.
 
אני לא מבין מה יש בחסידות מעבר ליסוד ושורש העבודה,
 

אברהם משה

משתמש ותיק
עלה מבבל אמר:
אברהם משה אמר:
עלה מבבל אמר:
אני לא המרגיע הלאומי, פשוט חשבתי שבמקום לכתוב את הצד שלי עם כל ההשמצות שיש לי לומר על הנושא [וכמו שעושים ניקים אחרים] אני פשוט אכתוב דברי הרגעה שבודאי יועילו יותר
כוונתי הייתה להעריך את כוונותיו.
ולגופן של דברים, באשכול אחר [מסתמא כבודו יודע על מה הכוונה] נ"ל שדבריי הועילי מאוד, והיה שקט לזמן מה


:)
רמזתי זאת בהודעתי דלעיל.
 
 

ובכן

משתמש ותיק
שניאור אמר:
... אבל על היסוד ושורש העבודה כבר אמר המגיד ממעזריטש בעצמו שהוא כבר הגיע ואינו צריך אליו.
בזכרוני, שנסע אל המגיד, אבל המגיד שדלו לשוב לביתו ולהתמיד בעבודתו שהורגל בה. ואחר הסביר, שהרב הנזכר זקן מידי, והוא מרחם עליו לשנות את הרגליו.
 
 

שניאור

משתמש ותיק
ונחנו מה אמר:
שניאור אמר:
ונחנו מה אמר:
נו, הם לא חסידים, אז מה חידשה! החסידות?


על הפלא יועץ אני לא יודע, אבל על היסוד ושורש העבודה כבר אמר המגיד ממעזריטש בעצמו שהוא כבר הגיע ואינו צריך אליו.
אני לא מבין מה יש בחסידות מעבר ליסוד ושורש העבודה,


אסביר שוב, אחד מתלמידי המגיד ניסה לקרב את היסוד ושורש העבודה למגיד ולא הלך לו, הלך התלמיד והתאונן בפני המגיד על זה, אמר לו המגיד: יש דרך ארוכה ויש דרך קצרה, אנחנו הולכים בדרך הקצרה, והוא [היסושה"ע] הלך בדרך הארוכה, אבל הוא כבר הגיע, מה זה משנה באיזה דרך הוא הגיע?
כך שבדיוק להיפך, גם החסידים קיבלו שיסוד ושורש העבודה הוא ספר [כמו] חסידי, ומתייחסים אליו כך.
 
 

שניאור

משתמש ותיק
ובכן אמר:
שניאור אמר:
... אבל על היסוד ושורש העבודה כבר אמר המגיד ממעזריטש בעצמו שהוא כבר הגיע ואינו צריך אליו.
בזכרוני, שנסע אל המגיד, אבל המגיד שדלו לשוב לביתו ולהתמיד בעבודתו שהורגל בה. ואחר הסביר, שהרב הנזכר זקן מידי, והוא מרחם עליו לשנות את הרגליו.
יש מקומות שמספרים כמו שאתה כתבת, אבל אני שמעתי מאדם גדול מאוד זצ"ל, שמי שלומד טוב את ספר יסוד ושורש העבודה רואה שהוא הולך ממש בדרכי החסידות, וע"כ שהגירסא השניה היא הנכונה, שהמגיד אמר שהוא כבר הגיע לאן שצריך להגיע ולא צריך ללמוד ממנו.
 
 

ונחנו מה

משתמש ותיק
ואני שמעתי מרבי מבעלי מסורת גדולי ליטא, שהגר"א אמר עליו שהוא לא נפל לחסידות
 

אברהם משה

משתמש ותיק
שניאור אמר:
כך שבדיוק להיפך, גם החסידים קיבלו שיסוד ושורש העבודה הוא ספר [כמו] חסידי, ומתייחסים אליו כך.
בדיוק השנה ראיתי לאחד מגדולי האדמורי"ם שהשתמש בראש השנה במחזור יסוד ושורש העבודה.
אולי לא כל התפילות, אבל היה מונח (פתוח) על שולחנו לפחות לפני תקיעות.
 

אברהם משה

משתמש ותיק

בן עמינדב

משתמש ותיק
הערה כללית לגופו של עניין
א. רבותינו הקדושים נשיאי חב"ד ראו בחסידות חב"ד הדרך הנכונה והשלמה בעבודת ה' עבור כל יהודי באשר הוא.
ולכן אין כאן איזשהו נסיון לרכוש אנשים למפלגה או לכבד ולהאדיר מנהיגים של חוג מסוים, אלא מתוך ההכרה באמיתותה ונכונותה וחיוניותה של תורת חסידות חב"ד תורותיה והדרכותיה עבור כל יהודי באשר הוא, הנה מצד אהבת ישראל, ומצד החיוב ללמד תורה ולהדריך את כלל ישראל בדרך הישרה - ישנו החובה והזכות לכל מי שזכה לטעום מאילנא דחיי לזכות ולהעניק זכות זו לכל מי שאפשר לזכותו בכך במידה זו או אחרת.
במילאאין מה להתלונן על נסיונות השתלטות וכפיה אלא רק קריאה והכרזה: מאן בעי חיי! מי האיש החפץ חיים! טעמו וראו כי טוב ה'! וכו'
ואשר לכן מי שיש לו טענת ברי נגד שיטת חב"ד ויכול להעיז פניו ולהאשימה בטענות המתנגדים של ימי החרמות דתקל"ב וכיו"ב מבין אני את טענתו אף כי כבר נודע ברבים שקרו. אך מי שמודה בגדלותם וקדושתם של רבותינו מה לא כי ילין על שאיפתם העזה להעניק את תורתם והדרכתם לכל  
יהודי באשר הוא
 
 

עץ פרי

משתמש ותיק
בן עמינדב אמר:
הערה כללית לגופו של עניין
א. רבותינו הקדושים נשיאי חב"ד ראו בחסידות חב"ד הדרך הנכונה והשלמה בעבודת ה' עבור כל יהודי באשר הוא.
ולכן אין כאן איזשהו נסיון לרכוש אנשים למפלגה או לכבד ולהאדיר מנהיגים של חוג מסוים, אלא מתוך ההכרה באמיתותה ונכונותה וחיוניותה של תורת חסידות חב"ד תורותיה והדרכותיה עבור כל יהודי באשר הוא, הנה מצד אהבת ישראל, ומצד החיוב ללמד תורה ולהדריך את כלל ישראל בדרך הישרה - ישנו החובה והזכות לכל מי שזכה לטעום מאילנא דחיי לזכות ולהעניק זכות זו לכל מי שאפשר לזכותו בכך במידה זו או אחרת.
במילאאין מה להתלונן על נסיונות השתלטות וכפיה אלא רק קריאה והכרזה: מאן בעי חיי! מי האיש החפץ חיים! טעמו וראו כי טוב ה'! וכו'
ואשר לכן מי שיש לו טענת ברי נגד שיטת חב"ד ויכול להעיז פניו ולהאשימה בטענות המתנגדים של ימי החרמות דתקל"ב וכיו"ב מבין אני את טענתו אף כי כבר נודע ברבים שקרו. אך מי שמודה בגדלותם וקדושתם של רבותינו מה לא כי ילין על שאיפתם העזה להעניק את תורתם והדרכתם לכל  
יהודי באשר הוא
אפשר להיות חסיד ולא לחשוב שחב"ד זה עיקר החסידות
תאמין או לא רוב ככל צדיקי רוסיה פולין גליציה והונגריה
חשבו אחרת לגמרי בנושא זה...
 
 

חידוד

משתמש ותיק
ובכן אמר:
שניאור אמר:
... אבל על היסוד ושורש העבודה כבר אמר המגיד ממעזריטש בעצמו שהוא כבר הגיע ואינו צריך אליו.
בזכרוני, שנסע אל המגיד, אבל המגיד שדלו לשוב לביתו ולהתמיד בעבודתו שהורגל בה. ואחר הסביר, שהרב הנזכר זקן מידי, והוא מרחם עליו לשנות את הרגליו.


יש כמה נוסחאות לסיפור לפי כמה מהם המגיד אמר שהוא כבר הגיע בעצמו וכו', יש גם נוסח שהמגיד אמר שהוא כלי מלא ובשביל להכניס בו את החסידות צריך לרוקן אותו ואז למלאות ולא שוה הרגע אחד באמצע שהוא יהיה ריק. 
 
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית