תלמיד נאמן אמר:
בין השאר כדי לקיים גמ"ח עם בני-ביתו
משום מה חוזרת על עצמה טענה זו שוב ושוב, (כמדומה שר' @מבקש אמת הראשון שהעלה אותה).
כמדומה שדבר פשוט הוא, שאין בזה גמ"ח של ממש, ולא נקטו כן חז"ל אלא כלשון מוסרית בלבד. (וכמו שאמרו חז"ל על "גומל נפשו איש חסד" גם ביחס לעצמו, שבודאי אין זה ממש מצות חסד, אלא רק בחינה בעלמא).
שהרי האיש נתחייך לזון את אשתו בכתובה, וכן את בניו הקטנים, וגם את בניו הגדולים, אף שאינו מחוייב מדינא ממש, מ"מ לפי הבזיון שמבואר בגמרא (בכתובות כמדומה) שעושים למי שלא זן, מבואר שיש בזה ג"כ חיוב, אף שהוא אינו גמור.
(נ. ב. אין בהערתי זו שום הסכמה על כל מה שנידון כאן עד עתה, לענ"ד הנידון הזה הוא רגיש ועדין מאין כמותו, ואין מקומו על גבי במה כזו כלל).