אדיר במרום אמר:הם סוברים את זה כפשט בבעש"ט?אברהם משה אמר:שיניהם סוברים שתשובת משיח הבעש"ט לשאלתו 'אימתי קאתי מר', לכש'יפוצו מעיינותיך חוצה' הוא כפשוטו ממש.
(איך אפשר לפרש כך אחר שדברי הבעש"ט באיגרתו ודאי לא מוכוונים לזה?)
ונחנו מה אמר:כמדומה שיש יותר שלא אומרים תחנון ביום פטירת ר"א מליזנסק, מאשר בי"ט כסליו, האם בחב"ד נזהרים לא לעורר דינים ביום זה?
זה קבלה מסוג אחר,ונחנו מה אמר:האם הספרדים שחיים את הקבלה לא נכללים בזה?
אברהם משה אמר:זה קבלה מסוג אחר,ונחנו מה אמר:האם הספרדים שחיים את הקבלה לא נכללים בזה?
פחות 'לחיות' יותר 'מפה'.
תכל'ס האם ביום פטירת הר"א מליזנסק שאלפי ישראל לא אומרים תחנון, האם חב"ד נמנעים לומר תחנון כדי לא לעורר את הדינים, כן או לא?אור זרוע אמר:ונחנו מה אמר:כמדומה שיש יותר שלא אומרים תחנון ביום פטירת ר"א מליזנסק, מאשר בי"ט כסליו, האם בחב"ד נזהרים לא לעורר דינים ביום זה?
לשם הדיוק, י"ט כסלו הוא גם היארצייט של המגיד ממעזריטש, ואינו פחות מכ"א אדר יום פטירת הרה"ק ר"א מליזענסק.
ודרך אגב, בחב"ד אומרים תחנון בימי היארצייט של נשיאי בית חב"ד.
ונחנו מה אמר:אברהם משה אמר:זה קבלה מסוג אחר,ונחנו מה אמר:האם הספרדים שחיים את הקבלה לא נכללים בזה?
פחות 'לחיות' יותר 'מפה'.
כל מעשיהן מכוונים ע"פ קבלה, כל הנהגתם היא קבלית
אברהם יצחק אמר:מגן אבות.PDF
מצורף אגרת שכתב אדמו''ר המגן אבות מקאפוסט נכדו של הצ''צ
בעניין העבודה בפועל
מי שאחריו נהרו רוב החסידים
ראה כאן-https://www.hamichlol.org.il/%D7%A8%D7%91%D7%99_%D7%A9%D7%9C%D7%9E%D7%94_%D7%96%D7%9C%D7%9E%D7%9F_%D7%A9%D7%A0%D7%99%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%A1%D7%95%D7%9Fמגן אבות.PDFמגן אבות.PDF
מלבד חב"ד, ספרי חסידות - אלו דרושים מוסריים הכוללים התלהבות בה' ומעוררים הרבה, בשימוש במונחים ובמושגים מן הקבלה בדגש על הפרט, עבודת הפרט. לכן עיקר ההתנגדות באה על חב"ד, כוונתי להתנגדות שבאה אז מצד שאר החסידויות על חב"ד. זה היה בהתחלה, אחר כך באה פשיסחא (אותות ומופתים באדמת בני חם) שממנה השפת אמת, שמבוסס על חב"ד, וחל שינוי.ישר א-ל אמר:א סו אמר:לא הבנתי מה כ"כ מיוחד בתורת החסידות בפן הזה של 'פנימיות'
מבלי להכנס לדברים אחרים, אני מתייחס במיוחד לשאלה הנ"ל.
החסידות 'הורידה' את פנימיות התורה באופן שיבוא לידי מעשה, וממילא גם שיהיה שווה לכל נפש
זה אחרת מהיסוד ושורש העבודה פלא יועץ וכיוצ"ב?מים טהורים אמר:מלבד חב"ד, ספרי חסידות - אלו דרושים מוסריים הכוללים התלהבות בה' ומעוררים הרבה, בשימוש במונחים ובמושגים מן הקבלה בדגש על הפרט, עבודת הפרט. לכן עיקר ההתנגדות באה על חב"ד, כוונתי להתנגדות שבאה אז מצד שאר החסידויות על חב"ד. זה היה בהתחלה, אחר כך באה פשיסחא (אותות ומופתים באדמת בני חם) שממנה השפת אמת, שמבוסס על חב"ד, וחל שינוי.ישר א-ל אמר:א סו אמר:לא הבנתי מה כ"כ מיוחד בתורת החסידות בפן הזה של 'פנימיות'
מבלי להכנס לדברים אחרים, אני מתייחס במיוחד לשאלה הנ"ל.
החסידות 'הורידה' את פנימיות התורה באופן שיבוא לידי מעשה, וממילא גם שיהיה שווה לכל נפש
דומהונחנו מה אמר:זה אחרת מהיסוד ושורש העבודה פלא יועץ וכיוצ"ב?מים טהורים אמר:מלבד חב"ד, ספרי חסידות - אלו דרושים מוסריים הכוללים התלהבות בה' ומעוררים הרבה, בשימוש במונחים ובמושגים מן הקבלה בדגש על הפרט, עבודת הפרט. לכן עיקר ההתנגדות באה על חב"ד, כוונתי להתנגדות שבאה אז מצד שאר החסידויות על חב"ד. זה היה בהתחלה, אחר כך באה פשיסחא (אותות ומופתים באדמת בני חם) שממנה השפת אמת, שמבוסס על חב"ד, וחל שינוי.ישר א-ל אמר:מבלי להכנס לדברים אחרים, אני מתייחס במיוחד לשאלה הנ"ל.
החסידות 'הורידה' את פנימיות התורה באופן שיבוא לידי מעשה, וממילא גם שיהיה שווה לכל נפש
לא כ''כ מדוייק שפשיסחא מחב''ד, ליתר דיוק זה ההיפך הגמור, יש להם מכנה משותף שהם שנאו את הצורה העממית שרווחה אז וגם היום וראו את יסוד החסידות כמהלך שלם של עבודה אבל מעבר לכך זה רחוק מאדמים טהורים אמר:אחר כך באה פשיסחא (אותות ומופתים באדמת בני חם) שממנה השפת אמת, שמבוסס על חב"ד,
ראשית, לענ"ד י"ל בתחילת דבריך "מלבד חב"ד וברסלב", כי מה שלא תהיה דעתנו ע"ז, אבל מוהר"ן העמיד 'מהלך' מקיף, ותפיסה בכל העניינים כולם.מים טהורים אמר:מלבד חב"ד, ספרי חסידות - אלו דרושים מוסריים הכוללים התלהבות בה' ומעוררים הרבה, בשימוש במונחים ובמושגים מן הקבלה בדגש על הפרט, עבודת הפרט. לכן עיקר ההתנגדות באה על חב"ד, כוונתי להתנגדות שבאה אז מצד שאר החסידויות על חב"ד. זה היה בהתחלה, אחר כך באה פשיסחא (אותות ומופתים באדמת בני חם) שממנה השפת אמת, שמבוסס על חב"ד, וחל שינוי.
זה נכון, אם כי החסידויות האחרות רואות גם הן את הספר תניא כספר יסוד בחסידות ובכל ישיבה חסידית נמסרים שיעורים בתניא.אברהם יצחק אמר:מבחינת חב''ד באופן כללי
תורת החסידות זה אך ורק חב''ד ונשיאיה הם נשיאי הדור כולו (כידוע הרבי הקפיד לא לקרוא לשז''ר 'נשיא' אלא 'פרזדינט) ותורת החסידות היא היא הקבלה וזה הפירוש היחידי לפנימיות התורה
וזה מתבטא בכל הגישה שלהם למגוון תחומים
א סו אמר:ואת עיקר תורת הבעש"ט לא היתה כבר נמצאת בתוך תורתו של האריז"ל ? זה לא היה מוגדר כפנימיות ?
עץ פרי אמר:למה רק חב"ד משעבדת את כלל ישראל כולו
לאירועים פנימיים של חסידות מסוימת זו?
מתי נדפס הספר?ערך רב אמר:מבלי להתייחס לעצם הנקודות
יש לציין כי בשו"ת מן השמים שאלה ה'
הוא מציין שהשאלה היתה בליל ג' י"ט כסלו [מה שבדרך כלל אינו מציין תאריך כלל]
ובתוך התשובה אמרו לו: "והיום יום בשורה וחכינו עד אור הבוקר" (על משקל הפסוק מ"ב ז' ט').
היש למישהו פשט בדברים?
נ. ב. אני ליטאי.
א סו אמר:ואת עיקר תורת הבעש"ט לא היתה כבר נמצאת בתוך תורתו של האריז"ל ? זה לא היה מוגדר כפנימיות ?
עץ פרי אמר:למה רק חב"ד משעבדת את כלל ישראל כולו
לאירועים פנימיים של חסידות מסוימת זו?
המדובר שם הוא על שבעה דורות של חסידים (שוודאי הגיעו למאות אלפים), ואין שום אמרה שם כאילו זו החסידות היחידה שמונה מאות אלפי חסידים.ערך רב אמר:עץ פרי אמר:למה רק חב"ד משעבדת את כלל ישראל כולו
לאירועים פנימיים של חסידות מסוימת זו?
כי היא החסידות היחידה שמונה מאות אלפי חסידים, כפי שמשתמע מהאגרות קודש שצוטטו לעיל.
החשדנות מדהימה.מ אלישע אמר:מתי נדפס הספר?
לכאורה הכוונה הפשוטה שם שזה יום בשורה שבו ענו לו על השאלה, בדברים עמוקים.ערך רב אמר:מבלי להתייחס לעצם הנקודות
יש לציין כי בשו"ת מן השמים שאלה ה'
הוא מציין שהשאלה היתה בליל ג' י"ט כסלו [מה שבדרך כלל אינו מציין תאריך כלל]
ובתוך התשובה אמרו לו: "והיום יום בשורה וחכינו עד אור הבוקר" (על משקל הפסוק מ"ב ז' ט').
היש למישהו פשט בדברים?
נ. ב. אני ליטאי.
ישנם שאלות ותשובות עמוקים בשאר הספר שלא נזכר בהם הלשון הנ''ל.עשירית האיפה אמר:לכאורה הכוונה הפשוטה שם שזה יום בשורה שבו ענו לו על השאלה, בדברים עמוקים.ערך רב אמר:מבלי להתייחס לעצם הנקודות
יש לציין כי בשו"ת מן השמים שאלה ה'
הוא מציין שהשאלה היתה בליל ג' י"ט כסלו [מה שבדרך כלל אינו מציין תאריך כלל]
ובתוך התשובה אמרו לו: "והיום יום בשורה וחכינו עד אור הבוקר" (על משקל הפסוק מ"ב ז' ט').
היש למישהו פשט בדברים?
נ. ב. אני ליטאי.
image.png