מלבין פני חבירו

נתנאל דויר

משתמש ותיק
ברצוני להעיר שישנן כאן בפורום תגובות חריפות מאוד כנגד כותבים שהם ממש בגדר מלבין פני חבירו ברבים, אנא הזהרו בזה ותכילו גם כאשר לא מסכימים מותר לחלוק ולבקר הזאלה היא רק הצורה, אנא חברי הפורום לקבל על עצמן לא לזלזל, אף שהדברים מובאים בעילום שם.
 

אברהם משה

משתמש ותיק
הרב מרודוש אמר:
אברהם משה אמר:
הרב מרודוש אמר:
איני יודע אם זה מקרי ברבים ויל"ע בזה
כוונתו: הלבנת פני ניק ברבים...
כוונתי היתה דגם אי מקרי מלבין פני חברו מ"מ לא מקרי ברבים
אין לך רבים כ'פורום לתורה'.
שרבים רבים צופים בו.
 
 

הרב מרודוש

משתמש ותיק
אברהם משה אמר:
הרב מרודוש אמר:
אברהם משה אמר:
כוונתו: הלבנת פני ניק ברבים...
כוונתי היתה דגם אי מקרי מלבין פני חברו מ"מ לא מקרי ברבים
אין לך רבים כ'פורום לתורה'.
שרבים רבים צופים בו.
כיון שהרבים לא יודעים במי מדובר אז אף אחד לא מתבזה בעיניהם
אבל ודאי שאותו אחד שביזוהו יש לו קרעכץ בלב
 
 

אדיר במרום

משתמש ותיק
בכלל ראיתי משהו מענין בפורום
הברסלבר'ס בטוחים שהם המיעוט בפורום וכולם תוקפים אותם
כמין תגובה כזאת נכתבה לאחרונה ע"י חבדניק
ובכלל החסידים בטוחים שהם נרדפים כאן
ואני בתור ליטאי גם הרגשתי מיעוט נרדף
עד שהבנתי שהנטיה של כולם היא לבטל כל מה שהוא לא הם ולכן כולם מרגישים נרדפים ובצדק.
לא חבל?
 

אברהם משה

משתמש ותיק
אדיר במרום אמר:
בכלל ראיתי משהו מענין בפורום
הברסלבר'ס בטוחים שהם המיעוט בפורום וכולם תוקפים אותם
כמין תגובה כזאת נכתבה לאחרונה ע"י חבדניק
ובכלל החסידים בטוחים שהם נרדפים כאן
ואני בתור ליטאי גם הרגשתי מיעוט נרדף
עד שהבנתי שהנטיה של כולם היא לבטל כל מה שהוא לא הם ולכן כולם מרגישים נרדפים ובצדק.
לא חבל?
ממש בבחי' 'ונסתם ואין רודף'... :)
 
 

דרבמדיקר

משתמש ותיק
אולי תאמר על הראב"ד שכתב על ברמב"ם או הרא"ה על הרשב"א בסדר הבית שהם מלבינים פני חברו ברבים אלא ברור שאין בדבר כלום וזהו ריתחא דאורייתא
 
אני ראיתי כאן בפורום כל מיני תגובות והייתי בהלם איך תלמידי חכמים מתייחסים לשני בכזו צורה. מעבר לפגיעה בשני, יש בזה חילול ה'.

לא רציתי להגיב על זה במקום.
אבל כאן שכתבו באופן כללי ולא על מישהו ספציפי, אני כותב את אשר על ליבי.
 

עלה מבבל

משתמש ותיק
דרבמדיקר אמר:
אולי תאמר על הראב"ד שכתב על ברמב"ם או הרא"ה על הרשב"א בסדר הבית שהם מלבינים פני חברו ברבים אלא ברור שאין בדבר כלום וזהו ריתחא דאורייתא

אצל הראב"ד והרשב,א והרא"ה זהו אכן ריתחא דאורייתא, וכדאמי' בגמ' האי צורבא מרבנן דרתח כו', אבל אתה משוה אנשים כערכינו [וגם אני בתוכם] שיש להם עדיין תאוות הנצחון למלאכי מעלה הנ"ל?
 

כמעיין המתגבר

משתמש ותיק
דרבמדיקר אמר:
אולי תאמר על הראב"ד שכתב על ברמב"ם או הרא"ה על הרשב"א בסדר הבית שהם מלבינים פני חברו ברבים אלא ברור שאין בדבר כלום וזהו ריתחא דאורייתא
(רק למען הדיוק, הרא"ה בבדק הבית, והוא דוקא כותב לרשב"א בכבוד, אבל כוונתך לרשב"א במשמרת הבית שם)
 
 

ה' הוא האלוקים

משתמש ותיק
אדיר במרום אמר:
בכלל ראיתי משהו מענין בפורום
הברסלבר'ס בטוחים שהם המיעוט בפורום וכולם תוקפים אותם
כמין תגובה כזאת נכתבה לאחרונה ע"י חבדניק
ובכלל החסידים בטוחים שהם נרדפים כאן
ואני בתור ליטאי גם הרגשתי מיעוט נרדף
עד שהבנתי שהנטיה של כולם היא לבטל כל מה שהוא לא הם ולכן כולם מרגישים נרדפים ובצדק.
לא חבל?
כנראה כי ביחס לכל אחד אכן יש רוב כנגדו...
[יש רוב לא ספרדי, רוב לא ליטאי, רוב לא חסידי, רוב לא חבדניק, רוב לא ברעסלעבער וכו']
 
 

אמונה

משתמש ותיק
הרב מרודוש אמר:
איני יודע אם זה מקרי ברבים ויל"ע בזה

ואני איני יודע אי מקרי 'מלבין'...
מתאים יותר לכאו' לקראו 'מצער'...
וראוי מאוד להימנע ולהסתלק מזה, ולהגיב בצורה עניינית, מכובדת, ומחמיאה.
שהרי אף שיש להסתפק אי חשיב מלבין ומצער או לא באופן הנ"ל, זהו וודאי ברור שאם מחמיא בפורום לחבריו חשיב 'משמח' ו'מתחסד' ובוודאי שכרו הרבה מאוד...
 

אדיר במרום

משתמש ותיק
ה' הוא האלוקים אמר:
אדיר במרום אמר:
בכלל ראיתי משהו מענין בפורום
הברסלבר'ס בטוחים שהם המיעוט בפורום וכולם תוקפים אותם
כמין תגובה כזאת נכתבה לאחרונה ע"י חבדניק
ובכלל החסידים בטוחים שהם נרדפים כאן
ואני בתור ליטאי גם הרגשתי מיעוט נרדף
עד שהבנתי שהנטיה של כולם היא לבטל כל מה שהוא לא הם ולכן כולם מרגישים נרדפים ובצדק.
לא חבל?
כנראה כי ביחס לכל אחד אכן יש רוב כנגדו...
[יש רוב לא ספרדי, רוב לא ליטאי, רוב לא חסידי, רוב לא חבדניק, רוב לא ברעסלעבער וכו']

זה ממש כוונת דברי שכולם מתאחדים עם כולם רק כדי להיות נגד כולם..
 

ה' הוא האלוקים

משתמש ותיק
אדיר במרום אמר:
ה' הוא האלוקים אמר:
אדיר במרום אמר:
בכלל ראיתי משהו מענין בפורום
הברסלבר'ס בטוחים שהם המיעוט בפורום וכולם תוקפים אותם
כמין תגובה כזאת נכתבה לאחרונה ע"י חבדניק
ובכלל החסידים בטוחים שהם נרדפים כאן
ואני בתור ליטאי גם הרגשתי מיעוט נרדף
עד שהבנתי שהנטיה של כולם היא לבטל כל מה שהוא לא הם ולכן כולם מרגישים נרדפים ובצדק.
לא חבל?
כנראה כי ביחס לכל אחד אכן יש רוב כנגדו...
[יש רוב לא ספרדי, רוב לא ליטאי, רוב לא חסידי, רוב לא חבדניק, רוב לא ברעסלעבער וכו']
זה ממש כוונת דברי שכולם מתאחדים עם כולם רק כדי להיות נגד כולם..
'ויחן שם ישראל נגד ההר' מביא רש"י מחז"ל 'כאיש אחד בלב אחד'. המליצו צדיקים בדרך צחות: אם מצאנו שהיו כלל ישראל באחדות, על כרחך שהיה כאן 'כנגד ההר', נגד איזה שהוא דבר.
 
 
אני מקפיץ את האשכול הזה.
כי לאחרונה ראיתי כל מיני מגיבים בפורום ותיקים כחדשים, שמגיבים לאחרים בזלזול והתנשאות.

אני ממש בהלם, איך אנשים שעוסקים בתורה, שמטרתה לעשות רצון ה׳ פוגעים על הדרך במישהו אחר?

ובאמת אפשר לחשוב, השני לא חושב כמוך, זה בעיה?
השני כתב אפילו דבר שטות, לכן צריך להעיר לו בזלזול והתנשאות.
 
חלק עליון תַחתִית