התעסקתי זמן רב במח' הנודעת ונתקשיתי מאד ביסוד הדברים - הן על הב"י והן על המבי"ט.
הנה הב"י ביסס דבריו שאין קדו"ש בפירות נכרים על ג' סיבות: א. כיון שיש לגוי קנין להפקיע הקדושה כאשר הקרקע בידו ב. מפני שיש לגוי קנין להפקיע ממצות דרבנן. ג. מטעם דרשת התו"כ לכם ולא לנכרים. ואילו המבי"ט פליג וס"ל שיש קדו"ש בפ"נ והביא ראיות עצומות לדבריו שיש בהם קדושה, אבל כאן הבעיה!!! כי כל דבריו מוכיחים רק שיש קדושה בפירות - אבל הטעם הסתיר רבינו מאיתנו ואדרבה הוא מודה לכל שלושת ההנחות של הב"י אתמהה, וא"כ איך תחול הקדושה לשיטתו שמודה הוא בזה???
(בהנחה הראשונה הסכים המבי"ט בשו"ת ח"ב סי' קצו ובהנחה השניה שם סי' סד ובהנחה השלישית בקרית ספר הלכות שמיטה פ"ה ה"ט)
חיפשתי בזה הרבה ומצאתי באוצר החכמה (עד היכן שידי מגעת) לאחד בלבד שעסק בזה, וזה פלא עצום כי בדבר שדשו בו רבים לא עמדו בזעקה זו, ואולי יש לי טעות בסיסית בכל הסוגיא, אנא הבו עצה ותושיה.
נא להתמקד ולא להתפזר בשביל להגיע לחקר האמת!
הנה הב"י ביסס דבריו שאין קדו"ש בפירות נכרים על ג' סיבות: א. כיון שיש לגוי קנין להפקיע הקדושה כאשר הקרקע בידו ב. מפני שיש לגוי קנין להפקיע ממצות דרבנן. ג. מטעם דרשת התו"כ לכם ולא לנכרים. ואילו המבי"ט פליג וס"ל שיש קדו"ש בפ"נ והביא ראיות עצומות לדבריו שיש בהם קדושה, אבל כאן הבעיה!!! כי כל דבריו מוכיחים רק שיש קדושה בפירות - אבל הטעם הסתיר רבינו מאיתנו ואדרבה הוא מודה לכל שלושת ההנחות של הב"י אתמהה, וא"כ איך תחול הקדושה לשיטתו שמודה הוא בזה???
(בהנחה הראשונה הסכים המבי"ט בשו"ת ח"ב סי' קצו ובהנחה השניה שם סי' סד ובהנחה השלישית בקרית ספר הלכות שמיטה פ"ה ה"ט)
חיפשתי בזה הרבה ומצאתי באוצר החכמה (עד היכן שידי מגעת) לאחד בלבד שעסק בזה, וזה פלא עצום כי בדבר שדשו בו רבים לא עמדו בזעקה זו, ואולי יש לי טעות בסיסית בכל הסוגיא, אנא הבו עצה ותושיה.
נא להתמקד ולא להתפזר בשביל להגיע לחקר האמת!