יהודה יעקבזון אמר:
יחיה אמר:
אם מעמד הר סיני אינו מוכח, אז מדוע להאמין בה?!
לענ"ד, זו דעה אפיקורסית, כפירה ומינות!
תוכל להרחיב ולנמק?
קצת רקע היסטורי:
היום מקובל מאוד בעולם המדע, דהיינו בין הכופרים אשר בהם,
ואפילו המאמינים מתוכם, אשר כל עניין האמונה היא "מחוץ לתחום המדע", "בלתי מוכחת מחקרית", רק נתונה היא לבחירה וטעם אישי של כל אחד ואחד.
לא מעמד הר סיני דווקא, אלא אפילו עצמם מציאות וקיום א-לוהים, לא שייך למדע!
צריך להדגיש, שבעולם של הרמב"ם לדוגמא, שכידוע אין חולק על מעלתו ורמתו המדעית, אמונה הבסיסית של בורא עולם: "עמוד החכמות" כלשונו, מדעי הוא בהחלט.
בעל "חובות הלבבות" (קדם לרמב"ם), שעיקר ספרו מבוסס על טיעונים שכליים, בסגנון הפילוסופים, קובע בפירוש, שכל אתאיסט, בהכרח הינו בלתי שפוי - משוגע!
עיקר שיטה הנ"ל, שאין האמונה נושא למדע, יסודו בפילוסוף גרמני המפורסם עמנואל קאנט, בעל "ביקורת התבונה הטהורה", הקובע על דעת עצמו, מה נחשב "מוכח מדעית", ובעיקר מה לא.
אין ספק, כי רוב הכפירה היום בעולם, נזקפת אל קאנט. דרווין או מרקס למשל, כמו ילדים לידו, מבחינת עומק הכפירה והמינות שהשפיע בעולם עד היום.
(אגב, אייכמן ימ"ש במשפטו, הצדיק מעשיו המזעזעים ופשעיו המחפירים, עפ"י ה"צו הקטגורי" שמתוך תורת המידות של קאנט. לענ"ד, הדברים אינם במקרה, ואכמ"ל).
עכ"פ, בעניינינו (הכול לענ"ד) דבר ברור, שברגע בו אדם אומר שבעצם אין האמונה מוכחת, אלא אני הבוחר באמונה הדתית מרצוני הטוב, כמובן, האמונה נהפכת אל עניין ל"העדפה", ו"טעם אישי", או סגנון.
הלא אף אחד לא יגיד לי מה ללבוש, או מה לאכול. כך לא יגיד לי מה להאמין!
נמצא ממילא שא"א "לחייב" באמונה. הרי השכל! לא מחייב אותה. התורה מאבדת את כל בסיסה.
היכן התורה והמצוות מתחילות?! אם אין הכרח בעצם, מי אומר שמשהו היה?
איפה "חל" עליי עול מלכות שמים מראש?
איך ייתכן לתבוע באזהרות ועונשים מלאים שבתורה, על משהו בלתי מוכרח?
אבוא לבי"ד של מעלה, ואענה: לא שוכנעתי - לא קיימתי. מה יכולים להגיד לי על זה?!